בת הטובים שהגיעה לכת

16/01/2020 375 צפיות אין תגובות

."טוב לי בעבודה באוניברסיטה , אבל אני לא ממצה את עצמי". אמרה דפנה.
דפנה הייתה נערה נאה, שיער גולש עיניים בהירות, עור צח. חכמה ומבריקה, מושא האהבה והחיבה של משפחתה ושל סביבתה.
היא התרגלה שהכל בא לה בקלות ועל פיה יישק דבר.
"את רק בתחילת הדרך, מה את מחפשת? למה את עוד רוצה להגיע?"
"בעצם אני כבר לא יודעת. הפרופיסור שלי טוען שכדאי לצאת מעבר לים ולהכיר עולם".
הדבר לא נראה לאמה של דפנה: "למה זה טוב? רק עכשיו גמרת ללמוד, יש לך משפחה, הכל זורם על מי מנוחות, לטייל שהתינוק יגדל, לא כעת!".
כמובן דפנה ,ידעה" הכל טוב יותר. הפרופיסור שהנחה אותה באוניברסיטה היה אליל שלה. מה שאמר היה קדוש , גם אם לא היה הגיוני כלל.
"אנחנו החלטנו לנסוע עם הפרופיסור והמרצים שלו לכמה חדשים ואם יהיה טוב נשתקע ונישאר. הוריה של דפנה נבהלו: "למה? כל כך רע לך כאן? אנחנו לא מתערבים , מותר לנו לשאול למה? הפרופיסור וחבריו יכולים לעזוב ומה תעשו? אנחנו ההורים נישאר לתמיד, ולו בשביל לתת כתף שצריך!".
דפנה ומשפחתה נסעו וביקשו לא ליצור קשר. לאביה היה קשר עם נציגויות של משטרה במרכז אמריקה וכל פעם שאל על המקום שבו השתקעו דפנה וחבריה.
החדשות לא היו טובות, אך זרמו החוצה. עתונאי שהגיע למקום בעקבות טיילים שנעלמו. הגיע לכפר שחברי הכת הקימו ומשם העביר מידעלמשטרה המקומית ולמשטרת ישראל.
הכפר של הכת היה מבוצר ושררה בו משמעת ברזל וחברי הכת קבלו את זה בתקווה שהעתיד יהיה טוב יותר, כפי שהובטח להם. מנהיגי הכת סחטו את החברים סחיטה כספית, פיזית ונפשית.חלק מהחברים הגיעו להמוטטות עצבים ולייאוש מוחלט. המסגרת המשפחתית נשברה, כולם היו עם כולם. הילדים לא ראו את ההורים.
חברי הכת עבדו מאד קשה ופקפקו למה התפתו ובאו ל"עולם חדש וטוב יותר".
"אין אור בקצה המנהרה, הכל גרוע מגרוע" חברי בכת היו צריכים לציית באופן עיוור ולתרום כספים בלי הרף. למנהיגים היה מותר לעשות הכל, כולל נשים, שתיה חריפה ומן הסתם פתחו חשבון באנק באיי הבתולה, מכספיהם של התורמים בעל כרחם.
התונאי שהגיע למקום המשיך ליידע את המשטרה והם נכנסו לפעולה לפני שלא יהיה מאוחר מדי., ושיהיה אפשר להציל מישהו מחברי הכת.
באחת האספות שבהן הובטח שיהיה עתיד טוב יותר , הגיעו השוטרים , אזקו את המנהיגים לא לפני שהרעילו את עצמם למוות.
הכפר של הכת חוסל. רוב חברי הכת חזרו ארצה במצב גופני ונפשי ירוד. הלכו שולל אחרי סיסמאות נבובות ואחרי חיפוש עצמי. הם הצטרכו להתחיל הכל מחדש.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך