חורף ירושלמי, שנות התשעים

גיא שמש 14/07/2018 371 צפיות אין תגובות

|לילה, כיכר ציון|

נגמרה לו הסיגריה כשבדיוק התכוון להדליק סיגריה חדשה. מי השלולית העכורים והכהים הסיחו את דעתו, וגם הבחורה עם הג'קט הכרוך סביב מותניה שהלכה כאילו יש לה דברים לעשות. לא דברים חשובים, שעשועים, אבל דברים. הוא ראה את הצמיד הזול מפלסטיק על פרק ידה הימנית, צמיד ורוד כהה, והוא ראה את התסרוקת של חצי קוקו חצי צמה שעשתה לעצמה. והוא ראה את האיפור המרומז, המודגש יותר בעיניים, שהספיק להימרח קצת מהזיעה. והוא ראה את עיניה התכליתיות, אבל גם המשועשעות, ואת נעלי הספורט הלבנות הנמוכות עם הפסים ה-ורודים. ואז היא הלכה והוא לא חשב עליה יותר. הוא רק חשב איך הוא יצליח להדליק את הסיגריה ברוח הזו.

היא הלכה ותפסה בפניו של נער צעיר ממנה, והוכיחה אותו על שלא לקח מעיל. הוא היה מכוסה בג'קט לבן של חבר שלו שהלך לאן-שהוא. היא הדליקה סיגריה במצית זיפו, והנהנה עם המוזיקה שהייתה הולמת ברקות. היא רצתה להיות עורכת-דין כי ככה אימא ואבא רצו, אבל היא לא רצתה כי היא לא רצתה, היא רצתה להיות רקדנית. היא ידעה שבסוף היא תנצח את ההורים. אנשים רקדו ריקוד לא מקצועי, והיא עקבה אחריהם בהנאה. אחרי הכול בשבילם זו לא מוזיקה של ריקודים, אלא של רקיעות רגליים. היא ראתה ילדה קטנה מתהפכת על התחת, ונבהלה רגע. אבל הילדה צחקה וקמה על רגליה, נראה שהיא בסדר.

הילדה החליטה שהריקודים לא בשבילה, וניגשה רועדת מקור, אבל גם חמה מהריקודים, אל קיוסק סמוך. היא הביטה בדוכן וניסתה לחשוב ולחשב מה לקנות. המוכר חייך חיוך גדול ועסוק, והיא הצביעה על גלידת חורף. היא שילמה, והמוכר הושיט לה אותה. היא הלכה לאורך הכביש, מתרחקת מהרוקדים, ואכלה באטיות את גלידת החורף שהייתה בעצם קרמבו בצורת גלידה. היא הרגישה קצת חמוץ בלב על כך שהיא מתרחקת מכולם, אבל המשיכה ללכת והתנחמה בגלידת החורף, עד שהגיעה לרחבה גדולה בה היו דוכנים של אמנויות קטנות. ציורים על מדליונים, עגילים ופסלי ברזל קטנים. אבנים שאמורים לתת מזלות ושלל דברים אחרים, ונער קפיצי שמכר קסטות פירטיות של מוזיקה, ורוסי מבוגר אחר שמכר קסטות פירטיות של סרטי וידאו. היא התפעלה ממדליון מצויר עם חד קרן חום וחטוב, כמו אישה, אבל לא קנתה אותו בגלל המחיר. היא החזירה אותו למוכר המאוכזב אחרי שמדדה אותו, והחליטה לחזור לריקודים ולאנשים שהיא מכירה. נעליה וגרביה היו רטובים, וזה היה מציק. היא ישבה ליד בחורה אחת עם עיניים ערניות וג'קט כרוך על מותניה. בחור אחד ניגש לבחורה עם הג'קט סביב המותניים ואמר לה משהו. היא הגישה לו מצית. הוא הצית את הסיגריה, הודה לה, והלך. מציתי זיפו לא כבים ברוח.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך