חלקי חילוף

אלי משעלי 06/05/2016 905 צפיות אין תגובות

משפחה נורמטיבית, מעמד הביניים, שכונת קריית יובל בירושלים.
יעל ומאור התחתנו לפני עשר שנים והצליחו להביא אל העולם רק ילד אחד בינתיים, הילד בן חמש ושמו יונתן.
מאור בן שלושים, נהג מונית כבר מספר שנים. יוצא לעבודה לפנות בוקר וחוזר הביתה בשעות הערב המוקדמות עם הפסקת צהריים קצרה מאד.
יעל עובדת עם ילדים, גננת במקצועה. יעל בת שלושים ואחת. יעל ומאור הכירו תוך כדי נסיעה מקרית במונית, דרכיהם הצטלבו והם הפכו לבני זוג.
עוד בזמן ההיריון עם יונתן אובחנו מספר בעיות בעובר המתפתח, נקודות לבנות על הלב אשר מקורן במלחים בגופו של העובר או כשל גנטי המשויך לאחד ההורים. הוסבר להורים הצעירים כי ילדים מסוג זה מסוגלים לחיות שנים רבות אך גם מעטות מאד, כמו כן נצפה דימום מערכתי באחת הכליות וכשל תפקודי הקשור בודאי למח עצם.
יונתן נולד בניתוח קיסרי מוכן מראש. תינוק יפיפה ובהיר עור. כבר בימיו הראשונים ניתן היה להבחין שיונתן דומה מאד לאביו, אך גם היה אפשר להבחין כי לרך הנולד כשל נשימתי ריאתי והוא ניזקק לעזרה מערכתית חיצונית ולשהייה ממושכת בבית החולים טרם הגעתו לביתו.
שמחה ועצב מעורבבים יחדיו, מאור ויעל למעשה חסרי אונים מול הגורל הברור והלא ברור בו הם נמצאים. שאלות רבות עוברות במוחם לבד ולחוד, מה לעשות עכשיו? לאן ממשיכים מכאן? ואולי ניתן לעשות משהו על מנת להאריך את חייו של יונתן?.
השנה הראשונה של חייו עברה על יונתן בביקורים דחופים ובשהיות ממושכות בבית החולים. שני ההורים לא עצמו עין לילות רבים עת בנם הקטן מחובר למכשירים ולצינורות, מתקשה לנשום לבד ומסרב לאכול.
מאור ויעל פנו לרופאים רבים, ליועצים ובעלי מקצוע אך תשובה מספקת אף אחד לא נתן להם. חוץ מרופא אחד שעדיין לא מובן אם מותר או אסור היה לו לייעץ להם דבר כזה אך הוא בכל זאת עשה זאת.
יעל ומאור גמרו החלטה בליבם ולפי יעוץ, להביא עוד ילד לעולם על מנת להשתמש באבריו לטובת יונתן.
יעל עוברת הפרית מבחנה, נכנסת להיריון והזוג מתבשר כי הם עומדים להיות הורים לבן נוסף.
יונתן בן שש וחצי ואריאל כבר בן חצי שנה, תינוק בריא לחלוטין. שוב שמחה גדולה המהולה בעצב צרוב. מחשבות לגבי העתיד קודחות בראש, חוסר מנוחה ולילות רבים ללא שינה.

זוג צעיר אשר התחתנו בגיל מאד צעיר, מאור היה חייל בסדיר. מאור הוא בן העידה האשכנזית ולמעשה הוריו נולדו בפולין. יעל היא מעדה מזרחית. הומלץ לזוג הצעיר לערוך בדיקה מאד מסוימת טרם יתמסדו על מנת לשלול כשל גנטי הקשור לבני עדות אשכנז. בני הזוג סירבו, או שכחו לבצע בדיקה זו והראייה מוצקה.

אריאל ילד אהוב בדיוק כמו יונתן, אך אריאל נולד למטרה מסוימת. שני ההורים לא ידעו באיזה גילאים אמורים להיות שני ילדיהם על מנת שיספיקו לספק לבנם יונתן את אבריו של אריאל בזמן.

יונתן ניפטר בגיל שמונה, קריסת מערכות מהירה הובילה את הילד הצעיר למותו.

מאור ויעל נותרו לגדל את בנם אריאל אשר יישאר שלם, אבריו לא יוצאו מגופו והוא יגדל לפרוח ולשמוח.

© כל הזכויות שמורות לאלי משעלי


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך