E8

במחשבה שנייה בפעם הראשונה

E8 02/04/2017 724 צפיות 2 תגובות

אני וענבר יושבים על התחת ומשחקים במחשב כהרגלנו במגמה, או מדברים על דברים גייקים או על בנות, לבסוף המנחה שלנו דוקטור קול צפצפני מדי הגיע אלינו ואמר לנו שאנחנו צריכים לעשות עבודה מסויימת, אז בחרנו על מה שאני קורא לו " הקיסמים המרקדים באחידות" למה?
מדובר על תופעה שאם תשים כול גבישים שצורתם אליפסה בעל יחס שפחות מ1 ל2 ותנענע אותם בצורה אקראית את כולם, הם כולם בסופו של דבר יפנו לאותו כיוון, ככול שהיחס קטן מחצי ככה הסידור יראה יותר "מושלם".

בקיצור הוצאנו לו את "ההצעת מחקר" והוא קיבל אותה בקושי, זה הספיק לנו, רוב העבודה שלנו תהיה בתוכנה, שענבר עושה וכותב ואני עוזר לו, אני יותר כותב על הצד המדעי של העניין והצד החישובי של התוכנה.

ענבר כתב בסיס טוב לתוכנה ובא אליי עם שאלה קשה, הוא לא ידע איך להרות לתוכנה ליצור קיסמים "מציאותיים" הוא רצה בעצם שקיסם לא יכנס בתוך קיסם אחר כי התוכנה היא דו מימדית, הוא אמר לי לפתור את הבעיה הזאת בעזרת בסיס של אם ואם לא.

הוא הסתכל עליי מעט ואז אמר "נו.."
הסתכלתי עליי חזרה ואמרתי "מה?"
"אז איך לכתוב את התוכנה?" חזר על השאלה בקיצור הרגיל שלו
אני לא ידעתי מה לענות, לא ידעתי את התשובה.
הסתכלתי עליו ואז אמרתי לו בעצבים מעט "תן שנייה לחשוב!"
וחשבתי
וחשבתי
וחשבתי
"נו…."
הסתכלתי עליו בעצבים ואמרתי "בסדר אני הולך לנקות את הראש ואחזור עם התשובה"
יצאתי מהמעבדה והסתכלתי אחורה ולענבר היה מבט מאוכזב ממני, בטח הוא חשב "איך הוא לא יודע"
לקחתי מחברת ועט וישבתי במסדרון במכון, והתחלתי לצייר
מלא מקלות חלק שהם אחד על השני וחלק לא, וניסית בכל המחשבה להבין איך אני גורם להם להיות "מוצקים".
בסופו של דבר וויתרתי מעט, וישבתי ואכלתי דוריטוס הירוק הנחמד הזה חמוץ חריף? אה מי זוכר.

ואז עשיתי חצים בין שתי מקלות
3 פתרונות עלו לי
ל2 מהם יש בעיה במכנה כי יכולה לצאת אפס והמחשב לא יודע מה לעשות עם כזה דבר
ואחד הכי פשוט אבל הכי מסובך
והתחלתי לכתוב על הדף במהירות
אם הזווית בין החצים היא גדולה מ90 מעלות הם חוצים ולא לתת לתוכנה לעשות מהלך זה
ואם היא קטנה מ90 מעלות הם לא חוצים מהלך זה בסדר
זה היה הפעם הראשונה שחשבתי יותר משנייה


תגובות (2)

?
לא הבנתי כלום

02/04/2017 15:16

חחחח איזה כיף הבנתי הכל! תודה לכם בגרויות ופסיכומטרי חסרי תועלת על הידע שהענקתם לי עכשיו (ציניות בוטה), בכל אופן היה מעניין לקרוא והכותרת ממש מושכת

02/04/2017 15:41
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך