"ההצלחה״

29/11/2015 871 צפיות תגובה אחת

זה לא שווה לעבוד קשה מגיל צעיר כדי לדאוג לעתיד שלך, אתה אומר לעצמך בגיל 19 שמעכשיו תעבוד קשב כדי שבגיל 45-50 תוכל לנוח, אבל מה שבאמת קורה זה שבגיל 21 אתה שם לב שזנחת את כל הדברים החשובים לך, הזזת הכל הצידה כדי ״להצליח״, כדי לרצות את מי שמעליך.
כדי להיות גאה בעצמך, כדי להוכיח לעצמך שאתה יכול לעבור את הכי קשה, ואתה לא נשבר!
נוצר מצב שבגיל 21 אתה שם לב שזנחת את המשפחה שלך בשביל ״ההצלחה״ שלך, שביום שישי בערב!!!! יום שישי בערב אתה לא מצליח לקום מהמיטה לקידוש! למרות שפעם זה הדבר שכלכך חיכית לו – המשפחה. מכניסת שבת כל המשפחה באה כולם יושבים ביחד צוחקים מדברים משתפים. הרגשה מדהימה!
ועכשיו אני מסתכל שנה אחורה ושם לב שכל שישי אבל כל שישי בשנה האחרונה, הגעתי הביתה בכלל אחרי כניסת שבת!! ומרוב עייפות אני לא מצליח לקום לקידוש? לארוחת שישי עם המשפחה!?

3 פעמים סבתא שלי התאשפזה, 3 פעמים נכנסה ויצאה מבית החולים, ומרוב ש״ההצלחה״ הייתה חשובה לי לא הלכתי לבקר אותה פעם אחת!!! האישה שבידיים שלה גידלה אותי! פעם אחת לא הלכת לבקר אותה ולשאול לשלומה, כי היו לי דברים ״יותר חשובים לעשות״???שלימדה אותי כל כך הרבה,האישה שהשרישה בי ערכים, האישה שפעם הייתי דורש!! לא מבקש, דורש ללכת לראות כל יום שבת! ועכשיו אני מסתכל אחורה, כשהיא באה אלינו הביתה קצת אחרי כניסת שבת, אני אומר לה שלום זריז וממהר ללכת לישון, שאולי אני לא יאכזב את ההורים שלי הפעם וכן יקום לקידוש.

פתאום בגיל 21 אתה שם לב, שסביבך אין כמעט אף אחד שקשור לחיי החברה הפרטיים שלך, החברים שלך, האנשים שהיית בקשר יום יומי איתם רוב חייך, נעלמו.
פתאום ערב אחד ״חופשי״ מהעבודה, מהשעבוד המטורף הזה לעסק שלך, מהדאגה שלך לבנות לעצמך חיים שהשגרה שלהם היא חוסר זמן לעצמך! אתה שם לב ״שהשארת״ את כולם מאחור, האנשים שאיתם גדלת, שאיתם למדת מה נכון ומה שגוי, מה לעשות ומה אסור, האנשים שאיתם נבנתה האישיות שלך, מי שאתה! ופתאום אתה שם לב שהעלמת אותם, שאין לך איך לחזור למעגל.

כדי ״להצליח״ אתה מתאמץ לבנות לך שגרה שבה אין לך זמן לעצמך, אין לך זמן למשפחה שלך, אין לך זמן לבלות, ובטח שלא תצליח לבנות לך מערכת יחסים נכונה ומתפקדת בצורה כזאת. זה כלכך שגוי!

אתה מסתכל על עצמך פתאום שנעלמו להם שנתיים בעצימת עין, ושם לב שמרוב שאתה מתאמץ להצליח, הורדות מעצמך אפילו את הזמן לשבת לאכול! 10 דקות מתוך 12 שעות פעמיים ביממה אתה לא מקדיש לעצמך 10 דקות כדי לשבת ול א כ ו ל!!! אתה מסתכל על עצמך בבושה במראה(נראה כמו ניצול שואה), גבר בן 21 שירד למשקל של 46 ק״ג! בעבודה קשה!!! בזיעה!
למה שבן אדם יביא את עצמו למצב כזה!! בשביל כסף?!
אתה שוקל בגיל 21 – 46ק״ג כי אתה לא מקדיש לעצמך 10 דקות לאכול, באמת העבודה יותר חשובה?
אתה מגיע למצב שאתה בבעיה בריאותית בכליות בגלל שאתה דוחף לעצמך 4 כוסות קפה ביום, כדי שיהיה לך כוח להשקיע עוד קצת לא בעצמך!!!!!! בעסק?! ולא נשבר! לא מתלונן!!!!

אתה חושב לעצמך איך תוכל לגדל ילד, איך תוכל להעביר לו את הערכים שלך,להשריש בו חכמה, איך תוכל ללמד אותו מה נכון ומה לא, איך תהיה סבלני אליו, איך תסביר לו לצאת ממצבים מסיומים, איך תסביר לו איך להתנהג בדרך ארץ, איך להיות ג׳נטלמן, איך לחשוב, איך לראות את הדברים קצת אחרת מכל השאר, ואתה יושב וחושב אם בגיל 21 אין לך זמן לאכול ולהנות, מה יהיה כשיהיה לך ילד?איך תמצא אז את הזמן בשבילו, איך תמצא את הזמן לגדל ילד! דבר כלכך גדול ונפלא!

וכשאתה סוף סוף מתעורר יום אחד ושם לב שאתה לא דואג למצב הבריאותי שלך עצמך!!!! יש מחיר לזה?!?! יש מחיר לבריאות שלך?!?!? יש מחיר לבילויים שלך??!?! יש מחיר לזרכונות שלך? יש מחיר לחוסר זמן לעצמך שאפילו מישהי רצינית אין לך זמן להכיר?!?!?! וכשאתה סוף סוף מכיר, היא עוזבת בטענה שאתה לא מפנה לה את הזמן והמקום הדרוש בשבילה, שאתה כל הזמן ״תקוע בעבודה״.
יש מחיר לזה שמישהיא שאותה אתה אוהב! א-ו-ה-ב באמת, לא האהבה שקורי. היום בחוץ, שאכפת לך ממנה, שהיא הבנאדם היחיד שאכפת לך ממה שהוא חושב עליך, שהיא הבן היחיד שבאמת דואג לך, מהלב! יש מחיר ללשמוע אותה אומרת: ״בסוף אתה תגיע למה שאתה רוצה,בסוף אתה תצליח, יהיה לך הרבה כסף, לא תצטרף לעבוד אפילו יום אחד, אבל אני מבטיחה לך שבריא אתה לא תהיה, ובטוחה במיליון אחוז שגם לא תהיה מישהי שתקום לידך, אלא אם כן היא איתך בשביל הכסף שלך!

אתה שם לב שהערכים שלך השתנו, בפנים אתה בנאדם כלכך רגוע וטוב, ואתה מוצא את עצמך כל שעה ביום במצבים של לחץ ועצבים, מזלזל בדברים שחשובים לך, מתנהג לא יפה לאנשים שאוהבים אותך כי הם ״ מבזבזים לך את הזמן״!. מעכבים לך את ״ההצלחה״.
אתה שואל את עצמך מה יהיה בעתיד, האם כל זה שווה לי בכלל, האם כשאני יגיע באמת למצב של לשבת ולא לעבוד, יהיה לי מי שישב לידי, חוץ מערימות של כסף,

והנה לילה אחד, אתה כרגיל שוב לא נרדם ממחשבות, ומוצא את עצמך מתעורר ב 2 בלילה מדמעות של שבירה, מכונס בתוך עצמך, כי ברור שאתה גאה מדי להגיד למישהו שקשה לך,
ואז יוצא מה שרשמתי פה.

אז תקשיבו לבנאדם עם ממש קצת ניסיון, ממש קצת ניסיון שאומר לכם שכסף זה לא הכל בחיים!
צאו, תהנו, תכירו אנשים חדשים, תבלו עם האנשים שחשובים לכם, תצרו זכרונות שיישארו לתמיד!
תאהבו!!!!!!!!!!!!!! תריבו, תשלימו! תלמדו כל יום משהו חדש, תהיו אנשים טובים, תדאגו לאחר,
תשכחו לרגע מהנייר חסר הערך הזה שהפך לכל חיינו!


תגובות (1)

היי.
בדרך כלל אני לא מגיבה לקטעים שהם רק פריקה, אבל היה בדבר הזה משהו שנגע בי.
עצוב לי לחשוב שזה באמת מה שאנשים עושים לעצמם.
תמיד החזקתי בעמדה שאדם צריך לעסוק במה שהוא אוהב, לא במה שיביא לו הרבה כסף. תמיד אמרו לי שזו חשיבה ילדותית, ואף פעם לא היה איכפת לי.
אני חושבת שכשאדם לומד, ואחר כך עובד, במשהו שהוא אוהב ומביא לו סיפוק, הוא שמח להשקיע בו ולא מרגיש את הפיספוס שאתה תיארת כאן.
אני חושבת שאתה צריך ליישם בעצמך מה שכתבת. לא רק להגיד לאנשים אחרים לעשות את זה.
תוריד מהעומס איפה שאפשר. אולי תקבל ציונים קצת פחות טובים, אבל בסופו של דבר תרוויח הרבה יותר.

29/11/2015 08:47
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך