אני חדשה כאן , עלה לי לראש איזה משהו מקווה שתאהבו 😊.

איירי מעמק הרקפות ( פרק 1 איירי)

07/12/2020 507 צפיות 2 תגובות
אני חדשה כאן , עלה לי לראש איזה משהו מקווה שתאהבו 😊.

זה היה יום שמשי בעמק הרקפות. מקום מוצאם של קוסמים ומכשפים רבים . בניהם גבריאל הנדסון, מכשף צעיר ומבטיח .
מלפני חודשים ספורים החל גבריאל את האימונים המעשיים אצל , גברת אקורה שידועה בכוחה הרב והדרישות הגבוהות שלה מתלמידיה . מי שהיה לומד מגברת אקורה הרי הוא בר מזל כי עם כוחה הרב היא יכלה להרוג את האויב הכי מר רק במילים. הטובים ביותר היו זוכים ללמוד אצל גברת אקורה הזקנה שידעה טוב מאוד איך להפוך כל קסם פשוט להופעה של ממש. "סוף סוף יצאת מהחדר" צדדה מדאם אקורה לעבר גבריאל שנראה שלא ישן כבר חודשים כראוי. שיערו השחור נראה פרוע מכפי שהוא בדרך כלל ועיניו הכחולות נראו נפוחות כאילו טרול מערות התיישב על פניו.
" אתה נראה נורא , נראה לי שכדאי שתעשה מקלחת קטנה אם אתה מתכוון לצאת לעולם" . (לגברת אקורה לא היו מעצורים למרות גילה המופלג היא יכלה לומר לכל אחד מה היא חושבת )
" אני יודע" !!! רטן גבריאל לעברה. " חוץ מזה הכל באשמתך אם היית נותנת לי לישון זה לא היה קורה" .

"אני לא ביקשתי ממך להישאר ער עד חצות, אני רק ביקשתי שתיקח את הלימודים יותר ברצינות, אתה חושב שבגלל היכולות הגבוהות שלך הכל שטותי ואין לך צורך אפילו להפעיל ולו מאמץ זעום בשביל להצליח. אבל, אל תשכח יש עוד רבים וטובים ממך שרק מחכים שיתפנה אצלי מקום וכאן אפילו היכולות שלך לא יעזרו לך אם אצטרך אני אחליף אותך בתלמיד אחר. "
ועכשיו : שב לאכול .
גבריאל התיישב לשולחן שהיה מלא בכל טוב את החדר עטף ריח של בלינצ'ס ותה לימון. גבריאל הושיט יד לעבר ערמת בלינצ'ס חמה ולקח את הבלינצ'ס הכי
גדול בערימה ומרח אותו בחלב ממותק הוא היה כל כך רעב שאכל 10 מהם בצורה די חייתית יש לומר.

אחרי ששבע יצא אל עבר בלטאון העיר של בני האדם מדאם אקורה ביקשה ממנו שיביא כמה מצרכים לכישוף שאדם מאוד חשוב שאפילו מדאם אקורה לא יכלה להגיד את שמו ביקש. גבריאל תמיד אהב לטייל בעיר בני האדם שם אף פעם אין קסמים ואין דאגות כל פעם שאקורה הייתה שולחת אותו לעיר הוא היה יכול להסתובב שעות ולחזור רק בחצות כפי שקרה היום. למרות שחזר מאוחר והיה אמור להרגיש עייפות גבריאל התקשה לישון הוא ניסה לעשות תה צמחים ש נמצא בצנצנת מיוחדת במטבח. כל פעם שאקורה הייתה מכינה לו את התה המיוחד הוא היה נרדם אבל, הלילה גם זה לא עזר . הוא המשיך להתפתל ולהתפתל במיטה . עד שהוא החליט שאולי כדאי לצאת לנשום אוויר . גבריאל יצא והלך אל עבר יער " לא נודע" להתאמן על יכולות הכישוף שלו . הוא עמד באמצע היער וירה חצים קסומים אל עבר האוויר היה נדמה לגבריאל ששמע שהחץ פגע במשהו הוא מיהר להגיע למקום הפגיעה וגילה את החץ בתוך
נחל איירו הקסום . לפתע נשמע זרם חזק שהגיע מעברו הצפוני של הנחל שזה דבר מוזר כשלעצמו כי הנחל זורם לכיוון העבר הצפוני ומעולם לא יכול לקרות שהנחל יזרום מהכיוון אליו הוא אמור להגיע. זרם חזק שטף את חץ הקסם של גבריאל ולפתע נראה הבזק חזק . שהעיף את גבריאל הרחק משפת הנחל. גבריאל התעורר לאחר ההדף למשמע קולות צעקה "הצילו , הצילו!!" גבריאל אסף את כל הכוחות שהיו לו ורץ לעבר שפת הנחל משך משם מישהו . ולפתע הופיע מולו בחורה בערך כבת גילו עם שיער כחלחל ועיניים אופרות ועגולות שממש הזכירו לו את הכוכבים " אני ממש בטוח שאני הייתי לבד בנחל?" חשב לעצמו גבריאל . ולאחר מכן שאל את הבחורה לשמה ומהיכן היא באה? " שמי איירי ואני באתי מנחל איירו . אבל איך? אף אדם ,אפילו מכשף לא יכול לגור מתחת למים של הנחל? האם זה ייתכן שיצרתי אדם מהכוחות שלי? תהה גבריאל.


תגובות (2)

קראתי את הפרק ונשמע טוב.
אני חדש פה גם ויש לי כמה דברים שכדי לך לתקן:

-את כותבת מילים מחוברות כמו ביקשתיממך וכדומה, אחריי כל מילה רווח, ככה יותר נעים לעין ולקריאה.

-כתוב שם ״עכשיו: שב לאכול״. את צריכה להגיד יותר נכון: גברת אקורה ציוותה עליו לשבת ולאכול.

-בשיחות אני ממליץ לך לעשות את זה כמו בספרים לדוגמה:
״מי את?״ שאל גבריאל.
״קוראים לי איירי…״ היא ענתה, ״…״ ובסוף נקודה.
וכך הלאה.

-שהעיף את גבריאל הרחק התעורר לאחר קולות ההדף, זה כתוב לא מנוסח טוב. בספרים זה יותר מתואר ככה: הבזק חזק העיף את גבריאל על גבו. ראשו וגופו הוטחו באדמה בכאב חד כאילו הוא נחת על דוקרנים ומרוב העוצמה הוא התעלף או משהו כזה. לתאר כל דבר אפילו אם זה כמו פה שזה שני משפטים פשוטים אבל שמוסיפים הרבה לחוויית הקורא.

-תתארי רגשות ומחשבות של אנשים, זה מוסיף הרבה לדוגמה:
׳מה הוא עושה?׳ חשב…(זה של מחשבות).
הם הרגישו…(שמחה,אהבה,כעס…יש קשת של רגשות להשתמש בהם שמעבירים לקורא מידע גם בלי מילים).

-הסוגריים שאת מוסיפה מידע מעצבנים, תכניסי אותם לתוך הסיפור כחלק מהסיפור עצמו, מכיר את זה בתור אחד שעשה את זה בעבר.

-״אני יודע״ !!! רטן גבריאל, יותר נכון ״אני יודע!״ ,סימן קריאה בתוך הפסיקים ולא צריך שניים, אחד כזה מספיק.

-לתאר את הסביבה, זה תלויי. לא תיארת את הסביבה החיצונית וזה מקשה אפילו לבעלי דמיון מפותח כמו לי לדמיין את העולם הזה.

-תיארת הדמויות שזה מעולה אבל יש דרכים יותר טובות, תחפשי באתר טיפים לתאר את הדמויות יותר טוב וגם חלק מהדמויות לא תיארת בכלל אז ממליץ לתאר אפילו בקטנה כזה, רק בבגדים.

-אל היער ״לא נודע״, יותר נכון: אל היער ה״לא נודע״, ה הידיעה מוסיפה לדברים להיות מובנים יותר.

-מכשף צעיר ומבטיח, למה הוא כזה? איך הוא התחיל את דרכו? איפה הוא נולד? מה המטרה שלו בחיים? מה העבר שלו? יש מלא מה לספר. לא חייבים לתת כל המידע עכשיו, אבל רצויי לתת חלק כדי להזדהות עם הדמות כמו שחלק מהאנשים אומרים.

-תפרטי ,תתארי ותסבירי על הכוחות זה מוסיף הרבה, למשל אני אתן לך תיאור שלי מסיפור שלי שזרקתי אותו לפח: ״החשמל עטף אותו מכל הכיוונים, כחול ומהיר כנחש, בעל עוצמה של סופת ברקים שיכול להשמיד כל דבר בדרכו אם ירצה בכך.״

חוץ מזה הכל נהדר, העלילה נשמעת מעניינת מבחינת האיירי הזו ולמה לעזאזל היא נוצרה ואיך. אשמח לדעת לאן את מפתחת את זה.

אם ציינתי משהו שעשית נכון אז טעות שלי. כל זה במטרה לקדם אותך. את כל זה למדתי מספרים אז ממליץ לך לקרוא הרבה ולנסות לקחת את הטריקים והדברים האלה למקום שלך.
פירסמתי רעיון לסיפור הראשון שלי כמוך ואשמח שתגיבי לו ותפיצי אותו שאת תגיבי לאחרים.

מחכה להמשך.

14/12/2020 11:02

    Story hunter, תודה על התגובה 😊אקח לצומת ליבי את, הנקודות שכתבת .
    ממש נחמד שמישהו כותב את דעתו על היצירה שלך .

    20/12/2020 11:11
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך