יצורים כמונו או שלא

21/09/2010 889 צפיות אין תגובות

יש לי שאלה אתם מאמינים בקיומם של יצורים שמדברים כמונו שהולכים כמונו יצורים שנראים כמו אותה אם רגילה בגיל המעבר או השכן המוזר שגר בבית ממול שיוצא מוקדם וחוזר מאוחר בלילה אותה ילדה עם קוקיות שמתנדנדת לה על הנדנדה בגן הציבורי אלא שאיש לא בא לקחת אותה והיא כלל לא ילדה ומה עם נהג המונית הנחמד שלא מוציא מילה כל הדרך ובזווית פיו מין נוזל לבנבן שאתם תוהים מהו או הסבתא שמחכה בתור לקולנוע בהצגת חצות כשבפניה אותו מבט קפוא שלא מביע שום רגש שגורם לכל הסובבים לתהות מה היא עושה פה או מהיכן ברחה , תרשו לי לגלות לכם סוד עצום שעד כה היה ידוע למספר מועט של אנשים שהם אגב נקראים "החשים" אבל אליהם נדבר יותר מאוחר הסוד כאמור עוסק ביצורים הללו מה משימתם בעולמנו ? מהי המטרה שלהם ומי או מה הם?, הכל התחיל ביום רביעי בערב כשיצאתי מהבית כדי להפגש עם יוני , יוני הוא חבר קרוב עוד מכיתה ד" את התיכון גם כן עברנו ביחד את החברות שלנו חלקנו אפילו אחח באמת תקופה יפה ועכשיו יוני לפני גיוס ואני טס לאירלנד לטייל לי איזה מין משתמט אני חושב לעצמי מדי פעם , תראו את יוני ברנשטיין חברי מלח הארץ מתגייס לגבעתי עוד חודש ואילו אני טס לי להנאתי לאירלנד , לא נעים לי … נו טוב .
פרק :א
כשיצאתי מהבית באותו יום רביעי גורלי משהו הייתה לי הרגשה של מחנק לא אופייני, כבר במעלית בדרכי למטה מין הקומה השביעית והאחרונה בבניין שלי לתחושת המחנק התווספה תחושת צימאון מוזרה כזאת דלת המעלית נפתחה ואני כאיש שחצה את המדבר וצמא הוא למים יצאתי מן המעלית , למזלי יש לנו קולר בכניסה לבניין שכמובן לא פספסתי בדרכי החוצה והרוותי בו את צימאוני , עם יוני קבעתי להפגש בפארק שלנו קראנו לפארק הזה שלנו כי היינו נוהגים לבלות בפארק הזה שבין רחוב הלולב לבין רחוב התפרחת מימי ילדותנו ופקדו אותנו הרבה חוויות במקום הזה שלנו , התחלתי את תנועתי לכיוון הפארק כבר עברתי את רחוב הלולב צעדי החישו ונשימותי החלו להיות בקצב טיפה יותר מהיר משהיו , לפתע שמעתי קול מוכר מקס , היי מקס חכה רגע , סובבתי את ראשי ומשמאלי עמדה רינת ילדה חמודה שהיכרתי לאחרונה אהה לא שמתי לב מה שלומך ? אמרתי בהפתעה מהולה בטיפת התרגשות ,חחחח אני בסדר , למה לא באת למסיבה ברוקסי, היינו נדב אסף אפילו מני חזר לחופשה מן הצבא היה ממש כיף הלוואי והיית מגיע , חחחח נו טוב לא נורא אני מבטיח שעוד נהיה ביחד בעוד כמה מסיבות כאלה , מני הגיע לחופשה אה … באמת מזמן לא ראיתי את הבן אדם הזה , טוב רינתי נדבר אה….. כמה רגעים של שתיקה ספוגי הבנה עמוקה והסכמה השתררו ביננו , תראי יוני מחכה לי בפארק הוא אמר לי שזה משהו חשוב וזה אז כדאי שאני אזוז אליו , רינת: מקס תהיה בקשר אה… אני: you gote it baby , ושבתי לדרכי לפארק .
פרק :ב
הגעתי אל הצד החשוך של הפארק ,הצד שבו שני עצי האורן הגבוהים והספסלים העבשים , התהלכתי פנימה אל תוך חלל הפארק וזה די מוזר אך היה ניתן לחוש בחלל של הפארק שכאילו מתי שנכנסת אל החלל הזה חשת מין הרגשה של מעבר למיקום ומעבר למשמעות מעבר לעצמך אפילו, חשת רגשות אחרים, שונים זרים למעשה היה זה כמו הפכת למכונת חישה או שמא הפכת להיות לאחד מ"החשים" כך קרא לזה יוני כאשר סיפר לי בנימת קולו הדק והמפוחד הפעם הזאת שנפגשנו לעומת המפגשים הרגילים שלנו את מה
שעבר עליו היום .
לאחר שקראתי בשמו והוא לא ענה לי התחלתי לחפש את יוני בפארק , איתרתי אותו סמוך לקרוסלה הצהובה , ישוב על האדמה ומחבק את רגליו , רצתי לעברו חשבתי שמשהו קרה לו אולי נפל או הרגיש לא טוב ,אולי עשה משהו נורא … בכל אופן נבהלתי כרעתי לעברו והוא נתן בי מבט אומלל כזה ממש לא ידעתי מה לחשוב , הנחתי את ידי על כתפו וקראתי בשמו , יוני מה איתך ? אתה בסדר ? מקס שב אני רוצה לספר לך משהו שראיתי היום והתגלה בפני צידו האמיתי של העולם שלנו , כך אמר בקולו הדק המפוחד הנקטע מפעם לפעם , על מה אתה מדבר השתגעת צעקתי , תבינו התנהגות כזאת ממש לא אופיינית ליוני , יוני הוא בחור רציני , בחור שבחיים לא מדבר שטויות או חולם בהקיץ באמת בחור עם עמידות מה שנקרא לכן כל כך נבהלתי כאשר ראיתיו כך .
הוא הרים את מבטו ובמעיין מבט מהפנט כמעט השתיק את כל הרגשות שגעשו בתוכי , ובין רגע נהייתי שקט ויושב יחד עמו על האדמה ומחכה לשמוע מה הוא רוצה לספר לי .
יוני פתח את פיו קלות והחל לומר : אתה זוכר את השכן ההוא שלי שנהגנו לכנות מוטי מוטציה
אני : נו מה איתו , מה הוא קשור ?
יוני: אז היום יצא לי לראות את הסיבה שבגללה קראנו לו כל השנים האלה מוטי מוטציה , טוב אז הלכתי לאסוף את דנה אחותי הקטנה מן הגן ואיך שאני עובר את הפינה של הקיוסק של רוברט אני שומע מישהו קורא בשמי , אז הפנתי את מבטי לאחור ושם עומד מוטי מוטציה , מה הוא כבר יכול לרצות ממני אני שואל את עצמי , מה אני צועק לו , הוא אומר לי יוני בוא רגע אני רוצה לשאול אותך משהו , טוב אני ניגש אליו הוא היה ברכב שלו , ניגשתי ליד החלון של הנוסע , מוטי שואל אותי מה שלומי , טוב תודה עניתי לו , איך בבית אבא אמא , טוב מה אכפת לו בכלל אף פעם הוא לא מדבר איתנו והנה עכשיו הוא נזכר לשאול … חחח טוב אז , חכה חכה יוני רציתי בעצם להראות לך משהו , טוב אני כבר ממש קצר סבלנות מה אני אומר לו מה אתה רוצה ממני , הוא הסתכל עליי כאילו נפגע , תן לי את ידך יוני שתיקה בינינו נו קדימה אל תפחד אני הראה לך משהו נפלא תסמוך עלי , מה אתה רוצה ממני מוטי אתה בסדר אני זז והתחלתי ללכת מוטי נוסע אחרי באטיות , נו אל תהיה פחדן , מה אתה רציני אתה רוצה שאתן לך את ידי למה ? , תן והראה לך , טוב ואז לא תשגע אותי יותר אה , מבטיח , ניגשתי לרכב היה זה גיפ גבוה כזה מסוג יסוזו דימקס אני חושב הושטתי את ידי מוטי הושיט את שלו ואחז בידי , נו מה עכשיו , תתרכז אתה עומד להרגיש דבר שלא הרגשת עד כה … וואוווו בזינוק כמו הכה בי ברק באלפי וולטים קפצתי מן הרכב , קרה דבר מאד מוזר כשאחזתי ביד של מוטי יכולתי להרגיש כאילו אני מרחף באויר ואין כלל שום קרקע מתחת לרגליי ואילו מוטי מוטציה אפשר לי לראות את פרצופו האמיתי , פרצוף או יותר נכון יצור לא אנושי שלא אשכח מימי חיי הוא נראה בצבע כחלחל מחוספס , זוג חורים קטנים כנראה במקום האף אוזניים מחודדות פה שטוח ורירי אוזניים גדולות בצורה חריגה לבן אנוש , חשבתי שהשתגעתי זהו אני רואה מפלצות או מה זה בכלל רציתי לצרוח ממש כמו ילד קטן אך ברגע שהדבר הזה עזב את ידי הוא נראה שוב פעם כמו אותו מוטי מוטציה המוכר אותו בחור לבן בשנות ה-35 לחייו בעל כרס קטנה אך בולטת ופרצוף די מוזר כשלעצו הכוונה היא לעיניו שהיו שקועות ממש לתוך גולגלתו והיו כשני גולות קטנטנות בצבע אפור ומצחו שהיה כאילו באותו קו עם עיניו מה שיצר את מראה החצי ראש שקוע והחצי השני התחתון , האף הפה ממש בולט זו גם הסיבה שקראנו לו מוטי מוטציה .
התחלתי לחזור לעצמי שכאני את מוטי או מה שזה לא יהיה עכיו בצורתו הלא מוזרה פחות מסתכל עלי ובוחן את תגובתי , נו הוא אומר , חככככ אההההה מה קרה מה זה היה מי אתה ? , הוא מסתכל עלי ללא מילים ואני לא יודע איך לעכל את מה שהרגשתי או יותר מזה את מה שראיתי זה עתה , קפאתי במקום . מוטי אומר לי שמה שקרה עכשיו זה משהו שלא הרבה אנשים ראו והרגישו , מה הוא מנסה לומר לי אני לא מבין מה הוא ? איך הוא עשה זאת ?, הוא אומר לי אני עוד הראה אותך יוני אני בחרתי בך ונסע , מההה לא הבנתי מה זאת אומרת ובאותו רגע שבו הוא נסע משם לא יחולתי שלא להרגיש בפחד שעולה בי כגל עצום שאיני יכול לו , התחלתי לרוץ בכדי לצאת מן ההלם לא ידעתי לאן ללכת בסופו של דבר הגעתי לפארק אפילו מאחותי שכחתי סימסתי לאחותי גילה שתאסוף את דנה אחותי הקטנה ופשוט הייתי חייב לחכות לך כאן , ידעתי שלא אוכל לספר לאף אחד את אשר ראיתי חוץ ממך , אני גם יודע שאני אצטרך להתמודד שוב עם הדבר הזה ואני מבקש ממך שנתמודד עם זה ביחד , אני הרי יודע מקס שאתה מת על הדברים האלה אז בוא נחקור את זה , ומה שיותר מרגש שהדבר הזה רוצה להפגש אתי עוד פעם וכנראה להראות לי משהו ממש גדול שמתרחש ממש כאן .
מקס: מה ?על מה אתה מדבר זה ממש לא הגיוני אבל אני אוהב את זה טוב אתה יודע מה אם הדבר הזה רוצה להתגלות אולי אנחנו הם אלה שצריכים להיות הראשונים לראות את זה , אני מציע שנתחיל בצעדים ליצירת קשר עם מה שזה לא היה . ולחצנו ידיים , יוני קם והלכנו משם בשתיקה או אולי הבנה עמוקה שבפנינו משהו עצום , הבנו שהדבר הבא הוא המפגש הבלתי נמנע עם הדבר הזה . השעה הייתה כבר מאוחרת הלכנו איש איש לביתו, בביתו של מוטי מוטציה שרר חושך מוחלט ובזאת נחתם היום.
פרק : ג – המפגש
השעון מעורר שלי צלצל בדיוק בשעה 7:00 הזמן בו הייתי צריך לקום ולהתארגן לבית הספר , ניתקתי את השעון שציפצף בצלצול סתמי ומטריף שכזה קמתי ומיד נזכרתי במה שיוני סיפר לי אתמול , לא הייתי בטוח האם זה באמת קרה או שחלמתי על זה , לפתע צלצל הפלאפון שלי והחזיר אותי לאיתני היה זה יוני שנשמע כאילו לא ישן כל הלילה , יוני: מקס כלכך חיכתי כבר שיגיע הבוקר כדי שאוכל לדבר איתך , מתי אתה יוצא מהבית? אני : יוני רגע תן לי להתקלח ולהתלבש ונפגש ליד הבית שלך טוב? יוני: טוב אני מחכה .ובזה הסתיימה השיחה , דפקתי על דלתו של יוני והוא פתח לי את הדלת והכניס אותי פנימה הבית נראה מבולגן מעט כאילו חיפשו משהו בכל המגירות והמדפים ואילו יוני נראה רע , רע מהמובן כמי שראה רוח רפאים הוא היה לא שקט ונראה שלא המצליח להירגע ממה שחווה ביום הקודם, נו יוני איך עבר הלילה , חחחחחח לא נרדמתי ולו לדקה , טוב מה אתה רוצה שנעשה , אני חושב שאנחנו צריכים ללכת ולרחרח מסביב לבית של מוטי מוטציה מה אתה אומר? אתה בטוח אני מפחד ממה שאנחנו עשויים למצוא , תראה זה נפל בחלקנו וזו משימתנו בוא התלבש הולכים יוני התלבש ויצאנו , לבית הספר כבר לא חשבנו להגיע היום כי מה הוא בית ספר לעומת מה שעמד לפנינו . עברנו אל הצד השני של הרחוב הפחים עמדו שם פתוחים לרווחה ושתי חתולות גינגיות ישבו להן והתענגו על מעדן בוקר שמצאו באחד ארגזי האוצרות שבשכונה עברנו על פניהם תוך כדי שהן מרימות אלינו מבטים נרגזים האומרים זוז זוז אל תפריעו לנו המשכנו עוד מספר בניינים עד שהגענו לבית הקרקע של מוטי מסביב לבית הייתה גדר תייל ירוקה וצמחייה דלילה התפרשה לאורך הגינה הדלת היא דלת גדולה וכבדה כמו משוריינת בצבע אדום עז מובייל מקשט את מפתן הכניסה , וכך עמדנו שם בפתח ,רכב הגיפ שלו חנה בחנייה הרי השעה הייתה 8:12 ובשעה הזאת הוא עדיין לא יוצא מביתו , נכנסנו אל הגינה בצעדים קטנים כהולכים צאן לטבח , צעדנו בכיפוך קל בכדי לא להחשיד את הבאים והשבים אל כיוון חלון חדר השינה אני מוביל ויוני מאחורי הגענו אל נחלון הצצתי אך וילון אדמדם כיסה את החדר הכנסתי את ידי בזהירות בכדי להסיט את הוילון ותוך כדי שאני מסיט את הוילון אני מרגיש כאילו מישהו מסתכל עליי מאחור ולא אני לא מתכוון ליוני משהו אחר בכל אופן המשכתי והסתכלתי אל תוך החדר , החדר נראה ככל חדרי השינה אפילו מסודר להפליא כאילו ולא ישנו כלל באותו החדר מיטה רחבה עמדה מוצעת ארון בגדים גדול בצבע בז שידה יפה בסגנון עתיק שצבעה חום כהה וזוג מנורות עם אהילים צהבהבים מתי צידיה , הרגשתי יד מושכת בחולצתי , נו מה אתה רואה , כלום אני אומר הכל רגיל כלום כלום , אנחנו מסתובבים כדי להמשיך ולהקיף את הבית ואיך שאנחנו מסתובבים אני מגלה שההרגשה שמשהו מתבונן בנו הייתה נכונה היה זה מוטי מוטציה בכבודו ובעצמו , קפאנו על מקומנו , נו מה אפשר לעזור לכם אולי שאל מוטי, אהה שלום הצלחתי לפלוט מזווית פי , שלום שלום אני מבין שחברך סיפר לך את מה שקרה לו אתמול ואתה מקס אני הרי מכיר אותך אתה אוהב את הלא נודע אה , אהה על מה אתה מדבר עניתי , על מה אני מדבר יוני תראו אני הוא זה שעוקב אחריכם כבר שנים , מה שנים מאז שנולדתם ובכם בחרתי בשביל לגלות את הסוד שלי , אל תפחדו אני לא אפגע בכם למעשה אני עומד להעניק לכם יכולות מדהימות , בואו נכנס הגיע הזמן שלכם לדעת , הוא נראה כלכך אנושי ונחמד שחשבתי לי וואוו איזה יופי לזה חיכיתי כל חיי העפתי מבט לכיוונו של יוני מבטו היה רגוע ובוטח השבתי את מבטי אל מוטי ואמרתי טוב בוא נכנס מוטי החל לנוע לכיוון הדלת ואנו אחריו , נכנסנו אל הבית מיד יכולתי לחוש בריח מוזר של צמר גפן מתוק מעורב עם גופרית או משהו , יוני אמר לי מה הריח הזה איכס ואני הנהנתי אליו , מוטי אמר שבו נא נבחרים שלי שבו ,נבחרים מה נבחרים על מה הוא מדבר ישבנו על ספת עור גדולה ורחבה שבלעה אותנו מעם לתוכה מוטי התיישב על כיסא רעוע מעץ ממולנו עברה כמה רגעים ארוכים עד שהוציא מילה ועיניו הקטנות נראו כבוחנות אותנו או יותר נכון את מצב הפחד שלנו , לפתע הוא עצם את עיניו ואמר תראו אתם מכירים אותי בשם מוטי נכון , נכון אמרנו , או יותר נכון מוטי מוטציה הוא אמר זה בסדר אני יודע הכל עליכם . אתם יודעים שהעולם שלנו מלא ביצורים לא בדיוק אנושיים שמסתתרים תחת תחפושת , למשל אתה אמרתי , כן אני הוא אחד מאלפי יצורים או ישויות אתם יכולים לקרוא להם , טוב אז זאת ההתחלה הם פה והם בעצם נשלחו לכאן לצורך איסוף מידע מחקר אם תרצו מטרת המחקר היא לגלות מה הוא אותו הדבר שמניע את בני האדם ומנסיוני כאן על פני כדור הארץ הבנתי שזהוא לא דבר אחד אלא מספר רב של דברים הבנתי שזה יכול להיות כסף או אהבה או אפילו שנאה או אולי זה היצר לשרוד ומה שאני בעצם רוצה ממכם הוא שתהיו לי לבני ברית ובתמורה לכך תקבלו ממני יכולות על אנושיות , על מה למשל אתה מדבר שאל יוני , נו באמת יוני האם אתמול לא הרגשת שום דבר לא טבעי לך לא הרגשת איך ריחפת מעט באוויר או שיכלת לרגע לקרוא את מחשבות האנשים מסביב , כן אבל זה הפחיד אותי מאוד , טוב זה כי אתה עוד לא רגיל לזה חכה , קטעתי את שיחתם רגע אבל מה אתה רוצה מאיתנו , אני רוצה בעצם שתיתנו לי לחקור אתכם בצורה שעד כה לא יכולתי בלי רשותכם אני רוצה שתתנו לי מעט מדמכם כדי שאוכל לנתח אותו ולראות עם אנחנו יצורי הפלנטה נוכל להתרבות עם בני האנוש , תראו מטרתנו הן טובות ועשויות לסייע לכל כדור הארץ המתבלה הזה שאתם בני האדם כה הרסתם ברצון שלכם ליותר ויותר אנו נעשה ביחד שיפוץ לכל כדור הארץ ונחזיר את הכל לימי בראשית , מה אתה מטורף מה זאת אומרת לימי בראשית , אל תדאג מקס אני מתכוון בדרך הטובה , תהיה לכם את הזכות לעצב את פני האוכלוסייה שתאכלס את כדור הארץ רק תחשבו על זה אנחנו ניצור כאן עולם מושלם עולם ללא מלחמות ללא אסונות טבע כי נחיה בחסד עם הכדור וחסד הוא יחזיר לנו גם מה אתם אומרים ? , טוב נניח שאנחנו בעניין מה אנחנו צריכים לעשות ? , תראו אני אתן לכם את הכוחות להיות חשים זאת אומרת אתם תהיו זוג המלאכים שלי והמשימה שלכם תהיה לאסוף לי מחשבות טובות , מה על מה אתה מדבר מחשבות טובות , רגע תקשיבו עד הסוף אתם תהיו אותם מלאכים שבזכותם יקבע אופיו על העולם החדש שיקום , תשתמשו בכוחות שאתן לכם כדי לעוף ברחבי העולם ולאסוף רק את המחשבות והרעיונות הנעלים ביותר שתמצאו את מה שתאספו תעבירו אלי ואני אקח זאת בחשבון ליום השינוי הגדול איך זה נשמע לכם ? , אני ויוני הסתכלנו אחד על השני כלא מעכלים את מה שנאמר חייכתי אל יוני כדי לרכך אותו מעט והוא החזיר לי חיוך קטן שהראה לי שהפחד נסוג ובמקומו בא רגש של שליחות שאפף את שניינו , טוב אנחנו מסכימים אמרנו למוטי , נפלא בואו ואתן לכם את הכוחות שלכם מלאכים שלי תנו את ידיכם , הושטנו את ידינו יוני ואני ומוטי אחז בהן ועצם את עיניו רעד החל להתפשט בנו ולרגע שמעתי מלא קולות מדברים בו זמנית מוטי הרפה את החיזתו ושבנו אל עצמנו , תראו מלאכים עכיו אתם בעלי כוחות לימדו להשתמש בהם בהדרגה ובזהירות לבל תתגלו אתם על תקן מרגלים לטובת הכלל זה מה שאתם אז לכו עכשיו לדרכם , התאמנו אל תפחדו תזהרו עם אימוני כוחות התעופה שלכם לאט לאט , אני אזמן אתכם כשתהיו מוכנים ואתן את מיקום האיסוף הראשון שלכם . בינתיים תלמדו לקבל את הכוחות שניתנו לכם . קמנו בקושי רב עייפים כאילו לא ישנו שעות ארוכות ויצאנו אל הרחוב , הכל הבהיק באור מבריק כל כך שסינוור את עיניינו קולות נשמעו בראשי באים הולכים באים והולכים והרגשתי מאוד עייף אך בו בזמן ממש קל כאילו משקלי הוא כנוצה , יוני אמר לי שכדאי שנשב , כך ישבנו על שפת הכביש מחוץ לביתו של מוטי וידענו השלב הבא הוא לכבוש את השליטה בכוחות אלו כדי שנוכל להמשיך ולגלות מה טמון באותה שליחות שזימן לנו מוטי אך באותו רגע היינו עייפים נורא מקבלת הכוחות בקושי גררנו את עצמנו לבתים שלנו, השעה הייתה כבר 16:00 מזל שהוריי נסעו לחופשה לטורקיה אחרת היו שואלים וודאי כל מיני שאלות כמו איפה היית ? או למה לא ענית בנייד הבארה: אמא שלי מתייחסת אלי כאילו אני בן 10 זה כבר מעצבן אך מה אפשר לעשות כזאת היא . ואילו יוני משפחתו הייתה בקטע של לתת מרחב ולא לשאול הרבה שאלות . הגעתי הביתה רעב לא הייתי כלל ראיתי רק את המיטה שלי שבאותו רגע הייתה כל עולמי וכל רצוני נפלתי עליה ונרדמתי באותו השנייה , שנתי הייתה שינה ערבה שינה איכותית כל כך ממש שנת ישרים . התעוררתי ביקיצה טבעית כמה דקות של שקט מוחלט ואז ראשי החל להתפוצץ בכל מיני רעשים קולות שיחות בין אנשים מחשבות של אנשים לא ידעתי מה לעשות לא הייתי אני . ישבתי כמה דקות בדממה בניסיון להשקיט את הקולות והנה הם נהיו כצלילים באחורי התודעה יותר נסבלים ידעתי שהגיע הזמן להתאמן איך שמוטי אמר , התקשרתי אל יוני היה צליל תפוס נותקתי וניסיתי שוב ואז הוא ענה . היי בדיוק התקשרתי אלייך ,עובר עליי משהו ממש מוזר אני שומע צלילים וקולות ,אנחנו חייבים להפגש להתחיל מיד באימונים . הוחלט על עוד חמש דקות בבית שלי כי היה ריק מאדם, יוני הגיע ונכנס אל הבית .
פרק : ד האימונים
איך שיוני נכנס שנינו התרוממנו ונצמדנו אל התקרה


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
31 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך