הקוסם

22/11/2009 1091 צפיות אין תגובות

הקוסם

לגברת "תאוחידה" תמיד היה מה לעשות בבית המשפט: הגישה תביעות נגד אנשים שונים. תביעות שדנו בעיקר בעניינים כספיים . גם כשלא היה לה תביעה כלשהי הקפידה לבקר בבית המשפט כדי לשמוע על בעיות של אנשים אחרים. כל עובדי בית שמשפט הכירו אותה אישית וקבלו אותה במשרדיהם בזרועות פתוחות.
הגברת תאוחידה היתה כבת שלושים וחמש. סימני השפע בלטו על גופה המלא, ועל פניה מעגולים והנקיים והמבריקים שנראו כמו ירח מלא. עיניה שחורות וגדולות והגבות מודגשות בצבע שחור. פיה קטן ונאה שדמה לטבעת המלך שלמה. קולה הנעים ומתנגן, ודיבורה מתוק מהסוכר. היתה נדיבה מאוד שפיזרה מתנות יקרות לכל העובדים.

העובדים מצדם, התקרבו אליה וסיפרו לה על ענייניהם האישיים הכמוסים ביותר, גילו לה פרטים על חייהם, על ילדיהם ועל נשותיהם. רבים הציעו לה נישואין, אך דחתה את ההצעות בעדינות. הרגישה קרבה מיוחדת רק לאחד הפקידים: "אדון מוחמד עבד אללה". אותו העדיפה על כל האחרים. היתה מוכנה להינשא רק לו, אילו רק רצה בכך. אך הוא לא התקרב אליה, לא הבין את פשר המבטים החדים אליו, לא הבין את סיבת הקרבה והידידות, לא חשב שהיא מנסה לצוד אותו ברשתה. לא התחשב בה בכלל. נהג להתרחק ממנה כשפנתה לעברו. לא הבין שגברת תאוחידה אוהבת אותו.

היא אהבה אותו בכל מאודה!!
בלילות התייסרה במחשבות ובחלומות עליו.
בשעות היום התגודדה סביבו, המתינה שעות ארוכות ליד דלת משרדו, וברגע שהתפנה מעיסוקיו, נכנסה אליו למשרדו והתיישבה מולו כשהיא שולחת לעברו מבטי אהבה וחיוכים מזמינים ומגרים. ידעה כי הוא נשוי ואב לילדים. הכירה את אשתו הענייה והמכוערת. סירבה להאמין שאדון מוחמד אוהב אותה עד כדי כך שיסרב להינשא גם לה, לגברת תאוחידה העשירה והיפה שרבים חלמו על הקרבה אליה. היתה מוכנה להיות אשה שניה. מה רע בכך? הדת המוסלמית מאפשרת לגבר להינשא לארבע נשים. מדוע אינו רוצה את קרבתה!!
החליטה לכבוש את לבו בכל מחיר. רצתה בו מאוד. "אין דבר העומד בפני הרצון". חשבה לעצמה. כל הדרכים להשגת מטרתה היו כשרות לגביה. על כן הלכה למגיד עתידות שעסק גם כקוסם. נכנסה לחדרו. ראתה לפניה גבר מזוקן הלבוש בגלימה שחורה של נזיר נוצרי. הזמינה לשבת. סיפרה לו על אהבתה ובקשה את עזרתו כדי לכבוש את לבו של אדון מוחמד עבד אללה. הקוסם הבטיח לה כי בקרוב מר מוחמד יתחנן לקרבתה.

נתנה לו חמש לירות!!
הוציא קופסת עץ קטנה ועגולה, פיזר לתוכה פירורי לחם. לאחר מכן הביא עכבר קטן, כיסה את עיניו ברצועת בד. העכבר הסתובב סביב עיגולי הקופסה וניסה להגיע לפירורי הלחם. גברת תאוחידה הביטה בעכבר המסתובב בפליאה רבה ולא הבינה מאומה. הקוסם הביט בחיוך אל הגברת תאוחידה ואמר נמרצות: "תוך שבעה ימים לכל היותר, אדון מוחמד יסתובב סביבך ויתחנן לקרבתך בדיוק כמו העכבר הזה!". תאוחידה הודתה לו וענתה: "אני מקווה שאתה צודק, אם כך יהיה אשלם לך שכר כפול".

עברו חמשה ימים בהם ביקרה כל יום בבית המשפט ועקבה אחרי אדון מוחמד. כלום לא קרה. לא הביט לעברה ולו מבט חטוף אחד, בסוף כל יום חזרה לנזיר והתלוננה כי כלום לא קורה. הנזיר היה אומר: "אמרתי שבעה ימים! עליך להמתין". חזרה לביתה לא לפני שנתנה חמש לירות לנזיר.
ביום הששי נכנסה למשרדו. אדון מוחמד היה בישיבה עם מספר פקידים, המתינה לתגובתו. הפעם לא ברח ממבטה, הביט לעברה, ובפעם הראשונה הגיב לחיוכה. הוא חייך אליה חיוך רחב שהביע שביעת רצון. שמחה מאוד והיתה משוכנעת שהוא מתחיל להסתובב סביבה בדיוק כמו העכבר שבקופסת העץ.
הנזיר צדק.
הנס התחולל
ואדון מוחמד יהיה שלה!!
כשאדון מוחמד התפנה מעסוקיו ונפרד מחבריו פנה אל גברת תאחידה כשחיוך רחב נסוך על שפתיו ואמר:
"מה שלומך הגברת תאוחידה?
האמת היא שאני לא יכול להתחיל את היום אלא רק לאחר שאראה אותך!! היום שלא אראה אותך אינו נחשב ליום עבורי!".
גברת תאוחידה היתה מאושרת וענתה: "
לא ידעתי זאת,
הרי כל פעם שראית אותי ברחת מפני!
אף פעם לא זכיתי למחמאה או אפילו למבט ממך!
איני יודעת כיצד התחולל השינוי הזה!".
מוחמד הגיב כמתנצל:
"את יודעת שאני עסוק!
זו הסיבה היחידה!".
הם התיישבו במשרד ושוחחו למשך שעות ארוכות, מחמוד הרבה בפיזור מחמאות ליופייה ולעדינותה, וסיפר לה כי היא מאוד מוצאת חן ביעניו ויהיה לא לכבוד אם תואיל לחזק את הקשר ביניהם. שעת גמר העבודה הגיעה והתכוננו לעזוב את המשרד. הגברת תאוחידה מהרה אל הקוסם, הודתה לו על הנס שחולל ודחפו עשרים לירות לידיו.

חזרה במחרת לבית המשפט ונפגשה על מוחמד שקבל אותה באהבה רבה, הזמין לה משקה קר ופזר לעברה מלות אהבה והערצה. היא סיפרה לו על עושרה הרב, על הארמון הרחב שגרה בו לבדה, על הבדידות והמועקה של החיים: "בארמון הזה צריך גבר שישלוט בו. אני צריכה גבר נחמד והגון שיהיה לי לשותף!". אמרה לו. הוא שמע ואמר: "את צודקת! צריך גבר!"
גברת תאוחידה הקפידה על ביקורים יומיים במשרדו של מחמוד. שמה לב כי מחמוד מנסה לדבר עמה ולגלות לה סוד כלשהו, אך נרתע מכך. הוא נראה מבולבל ולא יציב. היתה בטוחה שברצונו לגלות לה את אהבתו ואת רצונו לשאת אותה לאישה, אך לא ידע כיצד לעשות זאת. עודדה אותו לדבר, האיצה בו לגלות את אשר על לבו. היה מתחיל לדבר ומפסיק לאחר מספר מילים. עודדה אותו להמשיך:
"אדון מחמוד,
אני שומעת,
גלה לי את צפונות לבך!!
אני יכולה לעזור לך!!
אני מעריצה אותך מאוד!!
קשה לי להתחיל את היום בלי לראותך קודם לכן!!
דבר אלי!!
אני לצדך!!".
אדון מוחמד עבד אללה השפיל את מבטו לרצפה ואמר בקול חלש:
"האמת היא שאני רוצה לבקש ממך משהו אך איני יודע כיצד להתחיל!".
ענתה : "דבר אדון מחמוד, אני לרשותך! רק בקש וכל מבוקשך ימולא"
אמר הקול מתחנן: "את יודעת שאני נשוי ושיש לי ילדים…. "
הפסיקה אותו באמרה: "מה רע בכך! זו זכותך החוקית! איש לא יבוא אליך
בטענות. אתה אדם חופשי ומגיע לך שתחיה עם בני אדם שאוהבים אותך ושרוצים בקרבתך".
חבריו של מחמוד פנו לעבר משרדו. הוא הפסיק את השיחה עם תאוחידה ואמר: ,אין דבר, נמשיך את השיחה מחר!". חייכה לעברו חיוך רחב ואמרה: "אם כך קבענו. אתה מוזמן אלי הביתה מחר לארוחת צהרים!". הבלבול שלו גבר וענה: "אין צורך בטרחה. נפגש כאן". פנתה לעבר הדלת לא לפני שחזרה על ההזמנה: "אם כן קבענו. מחר אצלי לארוחת צהרים!".
מהרה לביתו של הקוסם. נתנה לו עוד חמש לירות, סיפרה לו על מהלך הדברים ועל הפגישה בביתה שתיערך מחר והודתה לו על שירותו הנאמן. הקוסם הבטיח: "מחר אדון מחמוד יהיה שלך!". הושיט את ידו והיא נתנה לו עוד חמש לירות.

חזרה הביתה. תכננה את הארוחה לפרטי פרטים. כל הלילה חלמה על אדון מחמוד שנלכד ברשתה בדיוק כפי שהעכבר של הקוסם נלכד בקופסת העץ של הקוסם. למחרת לא הלכה לבית המשפט. הזמינה פועלים שניקו את הארמון, עסקה בבישול מאכלים רבים ויקרים וישבה להמתין לאדון מחמוד. ההמתנה התארכה והוא לא הופיע. הספק כרסם בלבה.
אולי שכח?
אולי התחרט?
אולי.. אולי …
אך המשיכה להמתין בסבלנות של ברזל. מבעד לחלון ראתה את אדון מחמוד נכנס לארמון דרך שער הגינה. לבה קפץ ממקומו, כל גופה רעד מרוב התרגשות ואהבה. פתחה את הדלת, קבלה אותו בשמחה כשהיא לבושה בשמלת משי לבנה, עם מחשוף עמוק שהבליט את מחמדי גופה הנשי המגרה. פניה מאופרות, שפתיה צבועות באדום זוהר וריח הבושם היקר נידף מכל פינה. הוא נכנס ברגליים מהססות. באה לקראתו והתקרבה אליו כשהיא לוחצת את ידו בחום ואמרה: "ברוך הבא, חיכיתי לך! תרגיש בבית! אני מאושרת לראותך בביתי. הייתי רוצה שזה יהיה גם ביתך!".
ישבו ליד השולחן וסעדו את לבם במאכלים הטעימים. הוא נשאר שקט.. התעלם ממבטיה הממושכים. נראה מבולבל ומכונס בתוך עצמו. לאחר הארוחה התיישבו בסלון. על השולחן נערמו פירות, עוגות ועשרות מינים דברי
מתיקה. מזגה שתי כוסות של ויסקי משובח, הגישה לו את כוס המשקה ואמרה: "בוא נרים כוס לחיי ההכרות שלנו!"
הוא נרתע ואמר: "אבל אני לא רגיל לשתות משקאות חריפים!".
עודדה אותו: "זה טוב מאוד! שתה! אתה תתרגל לזה! זה טוב לבריאות!".
הרים את הכוס ושתה. התיישבה צמודה אליו. זרועה נגעה בזרועו ורגלה נגעה ברגלו, ניסה להתרחק אך היא נצמדה אליו עוד יותר ואמרה: "אל תתבייש! אנו חברים טובים". לאחר מספר כוסות אמרה: "כעת נוכל להמשיך את השיחה שהופסקה במשרדך,
מה אתה מבקש?".

ענה בהיסוס: ,האמת היא שאשתי מאוד חולה ו … ".
הפסיקה אותו:
ומה אתה אשם?
מדוע עליך לחיות עם אישה חולה?
המשיך ואמר:
"היא מאוד חולה ו …."
הפסיקה אותו שנית, נצמדה אליו ואמרה:
"אתה אדם נחמד! זכותך לחיות עם אישה בריאה ועשירה שתמלא את חייך!"
מחמוד התעלם מהרמזים שלה, התרחק ממנה מעט ואמר: "את יודעת כי המחלה של אשתי דורשת ממון רב, ואני בסך הכל פקיד ואין ביכולתי לממן את כל הוצאות הריפוי..ו ..".
הביטה לעברו מבטי אהבה ואמרה: "
תבקש כל מה שאתה רוצה..
אני מוכנה לעזור".
השפיל את מבטו לרצפה וענה בקול חלש ומתחנן:
חשבתי שאולי תוכלי לעזור לי ולתת לי עשר לירות כהלוואה כדי שאוכל לקנות תרופות לאשתי."
תאוחידה נרתעה והתרחקה ממחמוד ושאלה בקרירות:
"זה כל מבוקשך? אתה לא מבקש משהו אחר?" לא! אין לי בקשה אחרת.
אהיה אסיר תודה אם תתני לי עשר לירות כהלוואה!"
היא נרתעה לאחרו. הביטה בפניו של מחמוד ושאלה שנית:
"אולי בכל זאת אתה רוצה עוד משהו?"
"לא רק תרופה לאשתי! זה כל מבוקשי" ענה.
"לא חשבת לחיות עם אישה נוספת? עשירה שתספק את כל צרכיך?". שאלה.
"לא חשבתי על כך, אני אוהב את אשתי ורוצה בהבראתה".

היא קמה על רגליה, נראתה רוגזת ומאוכזבת. כל חלומותיה על מחמוד אבדו! כל הבטחותיו של הקוסם לא פעלו! כל עולמה חשך עליה. פנתה אל מחמוד ואמרה בכעס רב: " מה אתה חושב? אתה חושב שאני בנק? כיצד אתה מעז לבקש ממני כסף?
אתה יודע כי אוכל להגיש תביעה משפטית נגדך באשמת שידול לקבלת שוחד!" ו … ו ..".
אדון מחמוד עבד אללה היה נבוך ורעד מפחד כשאמר: "אני מתחנן שלא תעשי זאת! אני אדם מסכן שאוהב את אשתו ודואג לילדיו. אל תהרסי אותי!!".
הביטה לעברו בזלזול ואמרה:
עכשיו אני מבקשת שתעזוב מיד ולא תבוא אלי שנית בבקשות כאלה!".
צעד לכיוון הדלת כששמע אותה אומרת: "
אתה טיפש,
יכולת להיות הבעלים של הארמון הזה,
לך לאשתך החולה!
עלי להתכונן להתפלל ולנוח".
למחרת הגברת תאוחידה מהרה לבית המשפט והגישה שתי תביעות משפטיות!
אחת נגד הקוסם שקבל תשלומים בטענות שוו!
והשני?יה נגד אדון מחמוד עבד אללה באשמת שידול לקבלת שוחד!


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
16 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך