טבעת הניבלונגים – הגרסה לילדים

30/11/2020 702 צפיות 2 תגובות

"אין לי כוח". מודיעה הגדולה באמצע הצעידה ומתיישבת על ספסל.
אני מנסה לחשוב כיצד לדרבן אותה. "שמעת על טבעת הניבלגונים?"
לא? מה זה?
זה סיפור עם גרמאני.
מה זה גרמאני?
לפני שגרמניה הייתה גרמניה חיו שם שבטים שונים שנקראו השבטים הגרמאנים. היו להם המון סיפורים ואחד הסיפורים המפורסמים ביותר שלהם הוא על טבעת הניבלונגים שאפילו שימשה כבסיס לסיפורי "שר הטבעות".
מה זה "שר הטבעות"?
איזה כיף לך שעדיין לא שמעת על שר הטבעות. אבל בואי נתחיל עם זיגפריד וזיגמונד ומשם נמשיך לפרודו וסאם. אבל רק אם את ממשיכה ללכת.
טוב, איזה מן שמות אלו זיגפריד וזיגמונד. אמרה בעודה קמה.
זיג זה ניצחון בגרמנית, פריד זה שלום ומונד זה מגן. אני לא לגמרי סגור על הסיפור המקורי, אז אני אספר לך סיפור קצת שונה. את יודעת שאנחנו רבע יקים.
מה זה יקים?
יקים זה כינוי ליהודים שמקורם ממקומות בהם דיברו גרמנית. אני אספר לך מה שסבא רבה שלך, היקה, סיפר לי שהייתי ילד בערך בגיל שלך.
סבא אופה?
כן, סבא אופה. אופה זה סבא בגרמנית. אז לפני המון המון שנים, בגרמניה של היום, חיו לצד בני האדם הניבלונגים.
מה זה ניבלונגים?
היום כבר אף אחד לא זוכר אם אלו היו גזע של ענקים או גזע של גמדים. מה שבטוח זה שהם היו חרשי ברזל, נפחים שידעו להכין ממתכות חפצים קסומים. טבעות קסם, גביעי קסם, שריונות קסומים, חרבות קסם וכל מה שאת יכולה לדמיין. הידע שלהם במתכות וידי האומן שלהם הביאו להם אושר אגדי אותו הם החביאו במערות עצומות. יום אחד שמע הדרקון פפניר את אחד הניבלונגים מתרברב ומספר לחברו כי יש לו את המפתח למערה הגדולה והמפוארת ביותר של הניבלנוגים. פפניר ארב לו וכאשר הוא פתח את השער פפניר טרף אותו והשתלט על המערה.
אוי.
כן, בהחלט אוי. הניבלונגים לא היו לוחמים דגולים ולכן פנו לזיגפריד, מלך הגרמנים בבקשה שיסייע להם, בתמורה לחלק מהאושר האגדי שלהם. זיגפריד הפיץ את הבשורה וקרא לכל האבירים בממלכה שיבואו להוכיח את גבורתם ואבירותם. בין האבירים שהגיעו היה זיגמונד האציל. זיגמונד היה אדם טוב בעל לב זהב. לאחר שהתאספו עשרות האבירים בעיירה שליד המערה הם ישבו לאכול סעודה חגיגית אחרונה לפני הקרב הגדול עם פפניר. במהלך הסעודה ראה זיגמונד שבאולם יושבת אשה מבוגרת וענייה שאף אחד לא נותן לה לאכול. זיגמונד ניגש אליה והציע לה אוכל מצלחתו ובירה מכוסו. היא השיבה בחיוך ואכלה את האוכל בתיאבון רב. באמצע הלילה, דמות בחשכה העירה את זיגמונד. זאת הייתה אותה אישה מבוגרת. היא ביקשה מזיגמונד שיתלווה אליה אל מחוץ לחדר כדי ששאר האבירים לא יאזינו להם. היא אמרה לו שהיא קוסמת והיא רוצה להעניק לו טיפים לניצחון על פפניר.
למה שהיא תעזור לו?
כי זיגמונד היה בעל לב טוב ונתן לה לאכול.
היא קוסמת, היא לא יכלה לארגן לעצמה אוכל? או לנצח לבדה את הדרקון?
ברור שכן, אבל אז לא היה לנו סיפור. התפקיד של הקוסמת שלנו הוא לקדם את העלילה. הקוסמת אמרה לזיגמונד שנקודת התורפה של פפניר היא בנקודה שבין הצוואר שלו ובין הגחון שלו, ושהדרך היחידה להגיע לנקודה הזאת היא לשכב בתוך גומחה באדמה ולהמתין שפפניר יחלוף מעליו. היא גם סיפרה שהניבלונגים הם שקרנים, נצלנים ובוגדים אשר לא מתכוונים לשתף את בני האדם באוצרותיהם שלהם. היא גם אמרה לו שהאוצר החשוב ביותר במערה הוא טבעת הניבלונגים הקסומה, אשר מי שעונד אותה הופך לרואה ואינו נראה.
זיגמונד לא חשב פעמים, וניצל את חשכת הלילה לרוץ למערה לבדו, הוא מצא במערה גומחה מספיק גדולה שתענה על צרכיו, והחל צועק לפפניר שיתעורר. פפניר הנורא התעורר והחל מסתובב במערה כשהוא מנסה לאתר את בן האדם שטורד את מנוחתו. זיגמונד צעק בקול "עוד מעט יגיעו כל אבירי גרמניה ואתה תראה את סופך", פפניר צחק בקול ולאט לאט התקרב לגומחה בה שכב זיגמונד. כשעבר מעליו, זיגמונד תקע את חרבו בנקודה שבין הצוואר והגחון, דמו של פפניר ניגר על גבי זיגמונד וגופו הכביר קרס ומחץ את גופו של זיגמונד.
מה? זיגמונד שרד?
כן. הדם של הדרקונים הוא בעל סגולות מיוחדות, ודמו של פפניר שניגר עליו הפך אותו לחסין ממות. זיגמונד, שהיה בהלם מהגילוי החדש זחל מתחת לגופו של פפניר וחיפש את הטבעת עד שמצא אותה. עם שחר, כשהגיעו אבירי גרמניה למערה ובראשם זיגפריד הם ראו את זיגמונד שטוף הדם מנמנם בשלווה מעל גופו של הדרקון. באותו הערב חגגו האבירים והניבלונגים את הניצחון הגדול, זיגמונד הערום ענד את הטבעת, הפך לרואה ואינו נראה והתקרב למלך הניבלונגים ושמע כי הם מתכננים למזוג לכל אבירי גרמניה ולמלך זיגפריד יין מורעל במסיבה. זיגמונד הזהיר את זיגפריד ואת כלל האבירים מהדבר ודאג מבעוד מועד להחליף את היין. במהלך המסיבה, מלך הניבלונגים ביקש לשאת דברים והורה לכולם למזוג לכוסם יין ולשתות מלוא הכוס. האבירים שתו את היין שבאמת לא היה מורעל, והעמידו פנים כאילו הם נחנקים. מלך הניבלונגים החל לצחוק בקול ואמר "אתם בני האדם טפשים וחמדנים, זהו עונשכם שרציתם את אוצרותינו". לאחר כמה שניות, פרצו זיגפריד וכל האבירים בצחוק גדול, הניבלונגים לא הבינו מה קורה, "אנחנו אולי חמדנים, אבל האלים אוהבים אותנו יותר", חיש מהר הרגו האבירים את הניבלונגים כפוי הטובה, ולאחר מכן שבו למערה ובזזו אותה. זיגפריד לקח מכל הבא ליד ובין היתר גלימת קסם שמי שלובש אותה יכול לעטות את הפרצוף של כל מי שהוא רוצה. מאותו היום זיגפריד וזיגמונד התחברו ואהבו האחד את השני כמו אחים. זיגמונד נהיה האביר הידוע ביותר בממלכה ונשלח לכל המשימות המסוכנות וחיסול המפלצות האיומות ביותר. ברונהילדה, הולקירית, שמעה גם היא על זיגמונד האביר.
מה זה ולקירית?
האלים של הגרמנים בראו גזע של לוחמות מהוללות שיגנו עליהם במלחמות שלהם, ובעיקר במלחמת כל המלחמות שתתרחש ביום הדין.
אז הן יותר חזקות מהאלים?
לא.
אז למה האלים צריכים אותם?
אולי הגרמנים חשבו שאם האלים ישחררו את עצמם מלהתעסק במלחמות הם יוכלו לעשות דברים טובים יותר. בכל מקרה, ברונהילדה התאהבה בזיגמונד והוא התאהב בה והם החליטו להינשא למרות האיסור של הולקיריות לקשור קשרים עם בני אדם. למרבה הצער גם זיגפריד התאהב בה ואת יודעת שאהבה מקלקלת את השורה. זיגפריד הורה לזיגמונד לצאת לצוד יצור אופל, ובינתים הוא לבש את גלימת הקסם ועטה את פניו של זיגמונד ככה שהוא בילה את הימים הבאים עם ברונהילדה. כשחזר זיגמונד הוא לא הבין מדוע ברונהילדה אינה מתרגשת מלראות אותו, והוא שאל אותה לפשר הדבר, היא ענתה שהיא לא מבינה מה הוא רוצה ממנה כי הוא לא הלך לשום מקום ומדוע עליה להתרגש מלראותו. זיגמונד הבין שמתרחש כאן משהו, ופעם הבאה שהוא קיבל משימת מזיגפריד הוא ענד את הטבעת וחיכה בחדר השינה. להפתעתו הרבה, בשעת הערב, ברונהילדה נכנסה לחדר עם לא אחר מאשר הוא עצמו. הוא לא הבין מה קורה וחיכה ששניהם ירדמו. בלילה הוא ניגש לכפיל שלו ומישש את פניו ובגדיו, הוא החליט להתעמת עם הכפיל והחל לנער אותו בחוזקה, ובעודו מנער אותו הוא קרע חלק קטן מהגלימה ולפתע פתאום התגלה זיגפריד.
זה די מבלבל הזיגפריד והזיגמונד.
כן, נכון.
הם החלו לצעוק אחד על השני, ובינתים ברונהילדה התעוררה. כשהיא הבינה מה קרה היא הייתה בטוחה שזיגפריד וזיגמונד חברו יחד כדי להערים עליה, ובהתקף זעם היא הרגה את שניהם ונשבעה לנקום את נקמתה בבני האדם. היא קראה לסוסתה הפלאית ועפה לשמיים לזמן את כל הוולקיריות שיצטרפו אליה לחסל את ככל הגרמנים.
למה היא עשתה את זה?
את תגלי יום אחד שהמרחק בין אהבה גדולה ושנאה יוקדת הוא מאוד קצר. בכל מקרה, זיגמונד היה אובד עצות. מי לדעתך יכולה לעזור לו עם כמה טיפים?
הקוסמת?
בהחלט. את רואה כמה היא חשובה לעלילה. זיגמונד חזר לעיירה בה הכל התחיל ופגש את הקוסמת. היא סיפרה לו שהדרך היחידה לנצח ולקירית זה באמצעות פגיון מיוחד שעשוי מזהב טהור.
למי לדעתך יש כזה פגיון קסום?
לניבלונגים.
כן. זיגמונד שאל את הקוסמת איך הוא יכול להשיג את הפגיון מהם? הם הרי יודעים שהוא היה במשתה שבו הרגו את מלך הניבלונגים. תתחפש למישהו אחר? רמזה לו הקוסמת.
מה, עם הגלימה?
כן. זיגמונד לבש את הגלימה ועטה את פניו של מלך הניבלונגים. הוא הלך למקום מושבם של הניבלונגים שהתפלאו מאוד לראות אותו. הוא סיפר שמעולם לא נהרג, אלא נשבה על ידי בני האדם ועכשיו הוא רוצה לנקום בזיגפריד וזיגמונד. הוא סיפר שלזיגמונד יש כוחות מיוחדים בגלל שהוא נמשח בדם הדרקון ורק פגיון מזהב טהור יכולה לפגוע בו. הניבלונגים מיהרו לתת לו את הפגיון המוזהב. זיגמונד רכב מהר בחזרה לשדה הקרב בטרם יגיעו כל הולקיריות והגיע בזמן. בשעה היעודה התייצבו כל אבירי גרמניה בשדה הקרב והמתינו לוולקיריות. לאחר מספר דקות מורטות עצבים רעש נוראי נשמע מהשמיים ומאות ולקיריות הגיעו רכובות מהשמים על גבי סוסים מכונפים מהשאון וכל האדמה רעשה ורעדה מיללות הקרב שלהן שהכניסו מורך בלב האבירים.
זיגמונד עמד בראש הכוח וצעק לולקיריות ובראשן ברונהילדה שאין טעם לקיים קרב עקוב מדם ומספיק שכל צבא יבחר נציג אחד, ואלו יקיימו ביניהם דו – קרב. הצבא שגיבורו הפסיד יהיה עבד לצבא שגיבורו ניצח. ברונהילדה שלא הבינה כיצד זיגמונד עומד מולה הסכימה לדו קרב. בין ברונהילדה וזיגמונד התחולל קרב אדיר אך לבסוף ברונהילדה הצליחה להכניע את זיגמונד, הוא שכב למרגלותיה והיא הצמידה את חרבה אליו. יש לך בקשה אחרונה לפני מותך שאלה, זיגמונד חיכה בדיוק לרגע הזה שבו ברונהילדה הייתה מספיק קרובה אליו ושרט אותה עם הפגיון ברגלה, ברונהילדה שמעולם לא חוותה כאב איבדה את הריכוז וזיגמונד הצליח להפילה ולהצמיד את הפגיון המוזהב לצווארה.
ברונהילדה הבינה שנוצחה אך זיגמונד הרחיק את הלהב ואמר לה בעודו בוכה שהוא אוהב אותה, ושכל מה שזיגפריד עשה לא היה בידיעתו. ברונהילדה הסתכלה עליו ובכתה. גם אני אוהבת אותך, אמרה, לכן כל כך נפגעתי, ולקיריות ובני אדם לא נועדו לחיות ביחד. אבל הם גם לא צריכים להיות אויבים השיב זיגמונד. אתה צודק אמרה ברונהילדה, נשקה לו, נעמדה, עלתה על סוסתה והחלה רוכבת לעבר השמים מלווה בכל צבא הולקיריות.
ומאז הולקיריות ובני האדם שבו לחיות בשלום נצחי.
זה באמת קרה?
את יודעת שאסור לשאול שאלות כאלה. אבל רק שתדעי שסבתא רחל הייתה ולקירית ובבית של אופה יש את הפגיון המוזהב.


תגובות (2)

סיפור מדהים

28/10/2021 21:22

דרושים לעבודות קלדנות סקרים כתיבה
תמלול פרטים בוואטצפ 0502322173

05/04/2022 00:59
15 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך