אז חזרתי. מתה מתמיד וכואבת ושרופה בבשר עד העצם, עד הפאקינג עצם. חזרתי לספר שרע שם. רע שם. ממש. בעולם החיצון הזה שחשבתי שאמצא בו נחמה. בידיים. בגברים הנהדרים שהושיטו […]
הוא והיא, היא והוא. הם ישבו ממש ככה בכיתה, מחליפים פתקים אף על פי שהמורה לא כל כך רחוקה מהם. הם לא פחדו, הם היו שקטים כמו קירות בזמן השיעור, […]
אני מניח שאת האור עצמו בני אדם רואים רק פעם בחייהם. אני כבר לא בטוח אם ניתן לקרוא לשלב בו הם רואים את האור ל"חיים". לפעמים הם רואים את האור […]
לכל הקוראים והקוראות היקרים שלי (בעיקר קוראת כרגע, אני מניח?) אני לא בטוח לגביי המדיניות של אתר "סיפורים", אבל חשוב לי ליידע אתכם הקוראים שלי. לכן למי שעוקב אחריי, ורואה […]
איזבל שכבה פצועה במיטתה כאשר הפחד במעלה עורפה לא חדל לעקצץ. היא לא הפסיקה לבחון את המסמכים מהתיקייה שמטרד השאירו. הראשונים היו היא ודור – סוּסָאנוֹ וטסוּקוּיוֹמִי; אחריהם היה מסמך […]
אל השינוי ישב מול שולחן הכתיבה, והתבונן בשני הטלפונים הנייחים. המנורה הצהובה האירה בקושי את השולחן עצמו ואת מה שמעליו. שיניתו נותר בעלטה. "אז… מי הולך לדבר על הפיל הגדול […]
זה לא היה ארוך כפי שחשש שזה יהיה. בנוסף, הוא לא חשב שציפורים יכולות להזדקן – קל וחומר אלים. "מששמעת הכל," רע סיכם, "הבחירה בידך, תום עדן: האם תרצה-" "אני […]
אִיזֶבֶל בְּלוּ-רִיין שכבה במיטתה, על מזרן נוח ביותר, בזמן שאור השמש חדר פנימה ומילא את חדרה בצורות זוהרות ושבורות. זיכרון הקרב נגד דָמוּ עדיין הדהד בראשה. היא מעולם לא הושפלה […]
תום אהב את הדרך בה הרוח ליטפה את שיערו הקצוץ. טוב… הוא היה קצוץ רק בשוליים; בשביל המרכזי שעל קרקפתו ועד עורפו היה שיער ארוך שהתבדר במשב האביבי והחמים. הוא […]
חושך לא היה דבר חדש עבור דיאנה סהר; היא הייתה חיית לילה ככלות הכל. את רוב מלאכת הצייד קיימה לא לעיני השמש, אלא לאור הלבנה. אבל האפלה בביתה של הילדה […]
הכותב היקר שלכם… מת! רוח רפאים השתלטה על המשתמש שלו, ועכשיו כל מה שהוא יעלה זה סיפורי דרמה על שתי מלחיות שולחן ועל החיים הקשים כשנמצאים על המפה. מפת השולחן. […]
יום אחד הרשל'ה החליט להיו סוחר, מדי יום הוא ניגש לעבודתו כמוכר. הרבה סחורות הציג הזבן, וביניהם דף נייר גדול ולבן. יום אחד ניגש אליו איש בסקרנות, ושאל על נייר […]
כל מה שאי פעם רציתי זה להיות שלמה עם עצמי. לאהוב את עצמי, נקודה. בלי משהו נוסף, בלי \"אבל\". להסתכל על עצמי במראה ולא להיות כמעט מה שאני רוצה. להפסיק […]
אם יש חיים, אני צריכה לחיות אותם. אם יש אהבה, אני צריכה לחוות אותה. אם יש תקווה, אני צריכה להיאחז בה. אם יש מילה, אני צריכה להיות האחרונה שתעמוד בה. […]
מסופר על זקן שנדד בעולם כנווד, עד שלא נשאר בכיסו מטבע אחד. הוא הסתובב בין הדוכנים ברחוב, והבחין בדוכן לחם טרי קרוב. בדרך כלל הוא היה ישר והוגן, אך באותו […]
שניהם יצאו מהרכב. "מוכנה?" שאל דמו, מתבונן בשלט שעליו נכתב "תעשיות בלו-ריין" בעברית כחולה וענקית. הלוח עצמו ניצב במרחק-מה מרחבת הכניסה למבנה רב-חלונות ומבריק. "מישהו עוד עלול לזבוח להם בטעות," […]
'אֶרִישְתוּ ודָמוּ בדרכם לסוּסָאנוֹ וטסוּקוּיוֹמִי,' שיניתו הרהר בלבו. הוא שם את פעמיו אל עבר קריית אונו, במטרה לפגוש את היעד הבא שלו. הוא נסע באוטובוס מתנדנד, ונזכר באחד מן הימים, […]
דלת רכבו של דין נפתחה. נערה מטופחת למדיי התיישבה על-ידו במושב הקדמי. שיערה השחור והארוך התגלש חלקות במורד כתפיה. גפיה וגבה היו צרים וארוכים יחסית, כלל צווארה, שתמך בראשה העגול. […]
לילי ואריאל ישבו בגן מחוץ למטבח, ממש מתחת לעץ… על-יד הרקפות הלא-גוססות. את השמיים השחורים ניקדו אלפי כוכבים מנצנצים. בניגוד לערים הגדולות, לתושבי כפר ורדים לא הייתה דיי תאורת רחוב […]
בין בגדים משומשים אשר ערומים לפי סוגי סטייל וצבעים אני מדבר עם האנשים שאת גורלם אני לא רוצה, אבל אני בכל זאת שם, צעיר. בין דיבורי סתם, אני מספר על […]
הציפורן שלה גדלה ונהפכת ליד גדולה ומאוגרפת היא מצמיחה גבעול,פתאום עין,אבל רק אחת והן מתבוננות אחת בשנייה,זוג עיניים ועין מי תעשה את הצעד הראשון,מי תשלוט על הגוף בניצחון ופתאום הן […]
אפילו ביום הנעים והבהיר ביותר, חמש-מאות מטר אל תוך הים, והאישה הרגילה עלולה לאבד שליטה. למזלה של איזבל בלו-ריין, היא לא הייתה האישה הרגילה. עיניה בהקו בלבן, בעוד שבגדיה האלוהיים […]
דמו החנה את המכונית על-יד בית מתפורר. ריח העובש עמד באוויר כלחות רקובה. הוא יצא מהרכב ופתח עבורה את הדלת. לאחר שיצאה, נעל אותו והתבונן בה לרגע. "הגענו," דיאנה אמרה. […]
החלק שלילי הכי אהבה בסירה של רע? השקט. או-מיי-גאד, השקט. אפילו ברמב"ם, שהיה יחסית מבודד משאר העיר, לא היה לה שקט אמתי. כאן? היא הייתה רוצה להגיד "כמו בקבר", אבל […]
בימיו היפים, לפני כל… זה… שמו של אל הדם היה מכה אימה בכל אחד שבחר להילחם בו. אולי הוא לא היה אגדי כמו שיניתו או זאוס, אבל כולם ידעו: עדיף […]
עצום את העיניים קח נשימה עמוקה וכשתרגיש מוכן פקח אותן בחוזקה בוא אלי יצור מוזר עם שתי עיניים ושפתיים על מה אתה מביט, כשאור עינייך מסנוור בוא אלי אולי תראה […]
אז מה נשמע? המחשב טופל והכל סודר. אז אני יכול לחזור לכתוב! יאיי! מחר יום חמישי – אני אשתדל לכתוב מחר עד שאצא לעבודה, עד כמה שאספיק. או אולי לפחות […]
היי כולם, מה קורה? חזרתי לארץ בריא ושלם ביום חמישי. בצער רב, כשהדלקתי את המחשב במטרה להמשיך את הסיפור נתקלתי בתקלה טכנית, ומכיוון שזה היה בערב, היה זה חסר טעם […]
נשימה עמוקה. נשיפה ארוכה. נשימה עמוקה. נשיפה ארוכה. אין יותר פרפרים, רצפות טובעניות או נמלים. השקט והחשיכה אפפו אותם. הם הצליחו להגיע לסירה האלוהית של אל השמש. כתפו עדיין כאבה […]
סיפורי עמים
לתרבויות רבות יש סיפורי עם, בין תרבויות אלו נוכל למצוא: סיפורי עם ממרוקו, סיפורי עם יהודיים, סיפורים מאיטליה ואפילו מאפריקה.
אז מה זה בעצם סיפורי עם? סיפורי עם למעשה הם סיפורי פולקלור נפוצים, הם סיפורים שאין להם זמן או מקום מוגר והם מועברים מפה לאוזן, בין אחד לשני ובין דור לדור. סיפורי עם הם סיפורים המבוססים על המציאות, על הדמיון ומה שביניהם, הם כוללים את סיפורי האגדות, סיפורי מעשיות, סיפורי מיתולוגיה, סיפורי פנטזיה ועוד.
כל תרבות מגבשת לעצמה מקבץ יפה של סיפורי עם קצרים, וכל תרבות מבטאת מאפייני התרבות הייחודיים לה דרך סיפורי העם שלה. סיפורי העם למעשה הם שיקוף של אותה תרבות וחברה, דרך ההצלחות, המכשולים בשילוב העבר ולמידת לקחים. סיפורי עם לרוב מסופרים על ידי תבנית קבועה, סיפורי העם נפתחים לרוב על ידי פתיחה פשוטה, על יד הגדרה של זמן אקראי "לפני שנים רבות" "פעם אחת היה" ועוד.
סיפורי עם לילדים
סיפורים אלו מאופיינים על ידי שלושה גיבורים: ראשונה היא דמות הטוב, שהוא למעשה דמות הגיבור והטוב הנצחי, השנייה היא דמות הרע, האנטיתזה לדמות הגיבור, והשלישית היא הדמות הניטרלית, שלמעשה תפקידה לגשר בין שתי הדמויות הראשיות, שהן הטוב והרע.
סיפורי עם מכילים מימד על טבעי, הם משתמשים ביסוד של כישוף, קסם או מקרה נס, כמו כן בדרכו של הגיבור הטוב, הוא פוגש דמויות מוזרות ומשונות אשר תומכות במשימת העל של הגיבור או להיפך. וכמו כל סיפור עם טוב, ניתן למצוא בסיפורים אלו את חוק השילוש, כלומר סיפורים אלו, ואגדות מסוג זה מאופיינות על בסיס של המספר 3, כלומר על הגיבור לבצע שלוש משימות, יש לו שלוש משאלות, יש לו שלושה מכשולים ועוד