ביש מזל הוא תמיד ביש מזל

24/11/2009 2434 צפיות אין תגובות

المنحوس منحوس ولو علقوا على رأسه فانوص
אלמנחוס מנחוס ולו עלקו עלה ראסו פאנוץ

ביש המזל הוא ביש מזל אפילו אם יתלו על ראשו מנורה

זה סיפור שקראתי באחד האתרים הערביים, והרי לכם התרגום

היה אדם ביש מזל שכל פרויקט שהתחיל הפסיד בו.
כל משהחזיק בידו שבר או קלקל
כל מקום אליו הגיע נוצרה שם בעיה
והמשונה בדבר הוא שראה את האנשים סביבו מצלחים בכל דבר שעושים
כל חפץ שהחזיקו בידם, כל פרויקט שעשו, הצליחו בו והתעשרו.
רק הוא נשאר ביש מזל, התהלך תמיד עצוב ומדוכא. אינו מצליח להסתדר וכל מי שהכיר אותו התרחק ממנו. הוא נשאר בודד בעירו שלו.
פתאום צצה במוחו מחשבה !!!
לעזוב את עירו ואת ארץ מולדתו ולהגר לעיר אחרת. הוא תיכנו את הנסיעה, הכין את כל דבר שנחוץ , נסע לנמל התעופה, עלה על מטוס, התיישב במקום המיועד לו, והכל התנהל כפי שצריך.
בפעם הראשונה בחייו הרגיש נוח וטוב וקיווה שהמזל יאיר לו פנים הפעם.
כעבור מספר שעות של טיסה מהנה, הרגיש שהמטוס מתנדנד מצד לצד, עולה ויורד, הנוסעים היו בפאניקה. הדייל הודיע כי יש תקלה במטוס וכי יתכן והמטוס ייפול. הנוסעים פרצו בתפילות, בצעקות, בכו והשתוללו, היו חסרי אונים וחיכו למותם.
אחינו, ביש המזל, התעורר מהמהלומה. הוא ידע כי התקלה במטוס קרתה רק בגללו וכי 300 הנודעים עלולים למות בגלל ביש המזל שלו.
הוא חשב….וחשב….וחשב…. והגיע למסקנה כי הוא חייב לעשות מעשה שיציל את הנוסעים. הוא ביקש להיכנס לטייס, אך הדיילים מנעו זאת ממנו. המשיך לנדנד עד שהסכימו להכניסו לטייס. הוא שאל: "מה הבעיה? אולי אני יכול לעזור?" הטייס אמר לו: "הגלגלים תפוסים, איני יכול לנחות". ביש המזל ביקש: "פתח לי את דלת המטוס …אני יכול אולי לתקן". הטייס לא הסכים ואמר שזה מסוכן ובלתי אפשרי. ביש המזל המשיך לנדנד לטייס. (כוונתו היתה להתאבד כדי להציל את המטוס ואת נוסעיו). כעבור מחצית השעה של נדנוד, הטייס הסכים לפתוח את דלת המטוס. ביש המזל התחיל לצאת החוצה, אך עדיין החזיק בדלת המטוס ומספר נוסעים עזרו להחזיק אותו. הגיע לגלגלים וראה שבין הגלגלים יש חתיכת מתכת שמוענת מהגלגלים להיפתח. הוא נדנד את חתיכת המתכת, והיא נפלה. הנוסעים העלו אותו חזרה למטוס. השמחה היתה רבה. הוא הציל את המטוס על נוסעיו. כל העולם דיבר על גבורתו…כולם שיבחו אותו ואת אומץ לבו….תחנות הטליוויזזיה צילמו אותו מכל צד…ביקשו לראיין אותו…המטירו עליו מכל טוב והציעו לו סכומי עתק כדי שיואל לתת להם בלעדיות של הסיפור.
הוא מאוד שמח והיה בטוח כי ביש המזל עזוב אותו לחלוטין .
אחרי הכל, הוא הגיע לעיר החדשה, עלה לחדר שהזמין בבית מלון והרים טלפון לאמו. "הוא אמר לה שהגיע בסדר וכי הוא מרגיש טוב . האם לא ענתה…היא רק בכתה בכי מר….לא יכול היה להציל ממנה דבר. הוא שאל אותה אם ראתה אותו בחדשות ואם עקבה אחר המטוס. האם ענתה: "על מה אתה מדבר? איזה מטוס? מה קרה למטוס?" " האם לא ראית טליוויזיה?" אמר. היא ענתה : "אני מאוד מצטערת להודיע לך כי אין לך אבא יותר…אבא שלך עלה לגג כדי להשתזף בשמש…פתאום חג מעליו מטוס ומהמטוס נפלה חתיכת מתכת גדולה על ראשו של אביך והוא מת במקום".
וכך היה: ביש המזל יישאר ביש מזל גם אם יכתירו אותו בכתר מלכות.

נמרדי יוסף


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך