מרוגז קלות
אמיתות נפלאות מוצגות בסיפור בינוני ומטה. אני ממליץ למי שרוצה לקחת את הרעיון והשם לכתוב את הסיפור מחדש טוב יותר.אבל רק אם אני אוכל לראות אותו קודם, כדי לברר אם הוא באמת טוב יותר. אה, ולתת לי קרדיט כמובן.

אנשים מזכוכית עכורה

מרוגז קלות 06/12/2013 1234 צפיות 30 תגובות
אמיתות נפלאות מוצגות בסיפור בינוני ומטה. אני ממליץ למי שרוצה לקחת את הרעיון והשם לכתוב את הסיפור מחדש טוב יותר.אבל רק אם אני אוכל לראות אותו קודם, כדי לברר אם הוא באמת טוב יותר. אה, ולתת לי קרדיט כמובן.

אנחנו, כולנו, אנשים מזכוכית עכורה.
חיינו מלאים בשקרים וסודות וסיפורים בדויים מלכתחילה.
אך לאחרונה פרטיותינו אשר הובטחה עד עתה על ידי רשת מכוערת של אמרות מצוצות מהאצבע החלה להיעלם בגלל אותו גורם בודד שלו אנו מספרים את כל האמת ולא מחסירים אף פרט.
האינטרנט.
בעבר היינו משקרים על הישרדותינו, כי ידע הוא כוח וידע עלינו הוא כוח עלינו.
אך בימינו אנחנו נשלטים על ידי האנשים הבודדים המסוגלים לראות את רגשותינו ולצפות את פעולותינו באמצעות מבט דרך הזכוכית העכורה של שקרינו.
אנשים נסתרים אך מוכרים עד אימה, ואנשים אפלים המתחבאים כמו צללים ולא משאירים אף טביעת רגל.
האקרים וראשי חברות, גורמים הנתונים גם בתוך מלחמת צללים פנימית משל עצמם בנוסף להכנעתנו שהיא מטרתם המשותפת.
כמו כוהן צדיק הם רוצים להוציא אותנו הערפדים אל האור כדי שנישרף, אך כמו ערפדים בעצמם הם עושים זאת רק כדי למצוץ את דמנו.
ולמה הם עושים את כל זה? למה הם מפרים את פרטיותינו והורסים את שגרת חיינו?
כי גם הם, כמונו, אנשים מזכוכית עכורה.


תגובות (30)

אני חושבת שאין דרך שבה יהיה אפשר לכתוב את זה בצורה מתומצתת המדגישה את הרעיון בצורה כזו טובה, זה נכון ובגלל זה אהבתי :)

06/12/2013 04:19

תודה לשם שינוי. סוף סוף מישהו מגיב. אבל האמת שאני לא מבקש לכתוב את זה בצורה מתומצתת יותר אלא פשוט בצורה טובה יותר. אם את רואה לנכון לכתוב את הסיפור ארוך יותר כדי שיהיה טוב יותר, יהי כן. אני ממליץ לך לנסות לשכתב.

06/12/2013 04:23

מסכימה עם brave, וזה כתוב יפה מאוד.
אהבתי :>

06/12/2013 04:36

אני חולק עלייך. זה חרא של סיפור.

06/12/2013 05:08

מסכימה עם sapir13 שמסכימה עם brave, זה באמת נהדר. אהבתי את זה מאוד.

06/12/2013 05:10

זה לא חרא של סיפור, טיפה נסחפת בעניין הדימויים, ואני לא מבינה למה תייקת את זה בקטגוריית שירים, אבל חוץ מזה זה בסדר גמור, לא מדהים לגמריי, אבל בסדר גמור.

06/12/2013 05:15

אני הייתי מעדיף אם זה היה כתוב מנקודת מבטו של "מספר גיבור" שחווה את הסיפור ומתאר את מה שתיארת כחוויות ורגשות. זה לא רקע שמתאים לקטע פואטי שכזה, יותר לסיפור עלילתי…

06/12/2013 05:26

אוקי. אבל רגע, מה דעתך על הסיפור עצמו?

06/12/2013 05:27

בינוני, כמו שתיארת אותו.

06/12/2013 05:29

אוה, יופי. למה?

06/12/2013 05:30

זה מאמר שכתוב בצורה פואטית מדי על נושא ריאלי מדי.

06/12/2013 05:33

אני מסכימה עם brave ועם דניאל. זה כתוב יפה, ואתה כתבת את הקטע בצורה הכי קצרה ובאותו הזמן כוללת כמעט את כל הפרטים של הנושא. אך למרות זאת, הוא מתאים יותר לסיפור עלילתי, ולא צורה פואטית.
זה יפה, זה לא חרא. דווקא אהבתי.

06/12/2013 13:11

מחקו את הצ׳אטרום.

07/12/2013 10:04

ברור שמחקו את הצ׳אטרום!
אני דיווחתי עליו!

קראתי עכשיו את כל התגובות פה,
וכל תגובה ותגובה פה היא גועל נפש אחד גדול.
מה אתם חושבים? שאתם חכמים?
מכל תגובה ותגובה פה רואים את הטיפשות שלכם!
חלק מכם שחשבתי! ואני מדגישה שחשבתי! שהם בוגרים, מתגלים כילדותיים.
מרוגז קלות, אם אתה אמור להיות חכם, אז היית נותן ביקורת עוזרת ולא פוגענית על הסיפור שהגבת אליו בצורה כל כך מחרידה.
תעזור, אל תפגע.
אתה לא יודע איך זה מרגיש שפוגעים בך ככה.
בושה אחת קטנה אתם לא מרגישים?
אני מבינה, האתר היה פעם יותר טוב.
אבל אתם לא מבינים שהוא לא יחזור למה שהיה?
אתם לא מבינים שכמה שתנסו זה לא יצליח?
אז מה אתם חושבים, לפתוח קבוצה של מרד שחושב שזה יעזור במשו, ישנה משו?
אני פשוט בוכה כאן, ובאמת שבוכה.
כל אחד שרושם כאן בתת רמה, לפי דעתי הרמה שלו גדולה הרבה יותר משלכם.
אתם חבורת מתנשאים שחושבים שאתם חכמים אם תפגעו.
זה פשוט לא!
זה מגעיל אותי לחשוב שיש מוחות כאלה  באתר הזה. 
לחשוב על דבר כזה?
למה פשוט לא תוכלו לנסות ליצור קשר עם הכותב ולעזור לו בצורה נעימה יותר?
הזדעזעתי, נגעלתי, ולא האמנתי שעד ככה השחצנות יכולה לשגע אדם.
אתם חושבים שאתם טובים בהכל, אבל תנו לי לגלות לכם משו, אתם לא!

07/12/2013 10:13

סליחה?
דבר ראשון- כל תגובה שכתבתי לאנשים בסיפור שלהם הייתה תגובה בונה, את מוזמנת לבדוק.
דבר שני- כן. אני עומדת זקופה וגאה לגבי כל דבר שכתבתי. אני לא רואה שום בעיה בלהביע את דעתי בחברת אנשים, והאמת מה שעשית, היה טיפה ילדותי, כי את הדעות שלנו את לא יכולה למחוק.
ואני *כן* יצרתי קשר עם האנשים שאני כותבת להם תגובות בונות, ואני *כן* יגיד את דעתי הכנה לחלוטין על כל סיפור שאני קוראת, מהסיבה הברורה שאני לא צבועה.
אני מבינה את מה שאת אומרת, אבל אני עדיין מזכירה לך – יש לי (ולנו) את הזכות המלאה להביע את מה שאנחנו חושבים.
וככה עשינו.

07/12/2013 10:20

אני חושב שהבעיה של כותבים "תת רמה" (כפי הגדרתך) היא לא שקשה להם לכתוב טוב ושלמרות השתדלותם יוצאים להם סיפורים ברמה ירודה, אלא שפשוט לא אכפת להם מרמת הכתיבה שלהם. לא מעניינת אותם איכות הסיפורים באתר ולא מעניינת אותם ספרות בכלל, ומקומם של אנשים חסרי עניין בספרות אינו באתר המיועד לצורך פרסום יצירות ספרותית. לא יועיל אם ניתן להם עצות לשיפור הכתיבה שלהם ונפנה אליהם ביד רכה, כי עצות לכתיבה משופרת לא מעניינות אותם, פשוט כי כתיבה לא מעניינת אותם. וזו דעתי: אלו אמשים חסרי תקנה מבחינה ספרותית ולכן לא שייכים לכאן וניסיונות מתן עזרה או עצות הם פשוט לא במקום ובוודאי שלא יועילו.

07/12/2013 10:27

כהוכחה לדברים של דניאל (שלא הסכמתי איתם עד לפני חמש דקות)
לפני זמן קצר כתבתי תגובה בונה לחלוטין למשתמשת, בהתחלה היא אמרה תודה רבה והכל (וחשבתי שמצויין, שמישהי לוקחת ביקורת בונה לצומת ליבה),
אחרי זמן קצר קיבלתי ממנה הודעה פרטית שאומרת (אני מצטטת) ;
״זה לא ספר קריאה אמיתי. זה בסך הכל סיפור קטן ותמים , בהתאם לזאת אבקש שלא תבקרי אותו בצורה מקצועית. ״
אין לי מילים.

07/12/2013 10:44

אתם צודקים באיזשהו מובן..
הבעיה היא שאתם לא שמים לב אבל לפעמים אתם גם מעליבים. כלומר, תביעו את דעתכם, אני באמת בעד הבעת דעה, אבל הבעיה היא שהיו דברים שכתבתם והיו פוגעים.. ואני לא מכלילה את הכל, אתם צודקים בעמדות שלכם לחלוטין, ואני אישית לא נעלבתי!
אבל מה, יש מחברים אחרים שלוקחים את הדברים אישית ונפגעים.. וגם על זה צריך לחשוב..

07/12/2013 10:51

׳נולדתי בדרך הזאת׳ (אין לי כח לרשום באנגלית.
לא ממש התכוונתי בעיקר אלייך, ראיתי אותך מגיבה פה ושם ונותנת עצות, לא פוגעות.
פשוט אתם לא מבינים עד כמה זה כואב, התגובה ש׳מרוגז קלות׳ רשם לאותה אחת.
זה כל כך כאב לי לראות את זה, למרות שאני לא הכותבת.
אתם לא יודעים עד כמה מילה אחת לא במקום מורידה את הבנאדם לשפל.
אני יודעת את זה כי אני חוויתי דבר כזה , ולא בהכרח באתר.
והדרך שבה הוא תכנן את זה, ואיך שאתם תמכתם בו, זה מה שכאב לי מהכל.
באמת, אני גם לא מתחברת לסיפורים על וואן דיירקשן, (למרות שאני דירקשנית) אבל אני לא אקטול אותה בכזו אכזריות.

וראיתי כמה מריבות ׳מרוגז קלות׳/׳אינטלקטואל חביב׳ פתח כאן באתר.
ואני אישית, שונאת מריבות.
אני אוטומטית מתחילה לבכות כשאני רואה מריבה, גם אם היא לא קשורה אליי.
אני עברתי כל כך הרבה בחיים שלי שאני יודעת איזה כאב זה כל פגיעה מכל סוג.

07/12/2013 11:02

את יכולה לקרוא לי רובי.
המממ.
אוקיי,
קודם כל אני מתנצלת אם פגעתי בך באיזה שהיא דרך, אבל בסופו של דבר את חייבת להודות שזה אכן היה סיפור גרוע,
אני אישית לא התכוונתי לפגוע באותה אחת, אבל הדבר שממש עצבן אותי, זה שמשתמשים עוד כתבו לה ״תמשיכי״ .
באיזה שהיא נקודה בזמן האחרון, לא רק שסיפורים גרועים הופיעו באתר הזה (ואני לא מתכוונת אלייך או לכל אחד ספציפית, אני מדברת על כאלו- שכן, נראים כמו הודעות בוואצאפ) אלא שסיפורים כאלו מתקבלים באהדה- ולעיתים קרובות גם מקבלים יותר תגובות מסיפורים איכותיים !
ושוב, אולי היינו אכזריים, אבל באותה מידה הסיפורים האלו הרסו לנו את האתר באכזריות.
דבר אחרון – אני רק מבהירה- ירדנו על הרמה הירודה שבדרך כלל מתאפיינת אצל סיפורים של ואון דירקשן, ולא על המעריצות עצמן. האמת שזכור לי שאחד מהמשתמשים אפילו ציין שהוא מכיר דירקשנית אחת שכותבת טוב.
אני שוב, מתנצלת אם פגעתי בך, זאת לא הכוונה, אבל השטויות שמשתמשים מסויימים מעלים וקוראים לזה סיפור, כבר עברו כל גבול.

07/12/2013 11:22

אני דווקא שמחה שמחקו את הצ'אטרום. הרגשתי כל כך רע אחר כך, ובגלל זה תירצתי שאני לא רוצה להתערב בכתיבת התגובה כי אני רכה מידי. לאחר מכן כתבתי גם את זה לאינטלקטואל והוא ראה והגיב לזה בצורה מזעזעת. "ינחם אתכם שאני אגיד שאני מרגיש אשם?" נו באמת, אתה עף על עצמך יותר מידי. את צודקת, (!born this way) שיש המון סיפורים מזעזעים באתר, אבל לא אהבתי את האופן שאינטלקטואל הגיב לכך. "זה זבל." זה מה שהוביל אותי לעזוב את הדיון.. אני מרגישה כל כך רע עם עצמי עכשיו.
הדעה שלכם נכונה, אבל לא אהבתי את הדרך בה הבענו אותה.

07/12/2013 11:30

אני מסכימה איתך ב100%
אבל זה לא סיבה לקטול אותה בצורה כמו ש׳מרוגז קלות׳ קטל אותה.
הוא היה יכול לתת לה ביקורת לא פוגענית.
זה מה שהכעיס אותי והכאיב לי מעל הכל.
ואני לא נפגעתי ממך:) אני ראיתי הרבה תגובות שלך פה ושם, ואני ממש מחזיקה ממך.
אבל הקטע הזה שהתאגדתם כולכם לפגוע בבת אדם אחת, זה לפי דעתי לא היה בסדר.
אבל ראיתי שרשמת שלא באת בכוונה להעליב.

07/12/2013 11:43

רשמתי "(סרקזם חלקי)" מלמטה. זה לא ברור מספיק?

08/12/2013 05:29

חוץ מזה, "מרוגז קלות" זה לא במקרה. פעם הייתי "אינטלטואל חביב", בחור חכם שעוזר לכולם בביקורות הוגנות (לא הראשונה שכתבתי לדניאל, אבל אז סבלתי מפרידה קשה ואי אפשר להאשים אותי), אבל הבעיה של אנשים היא שהם לא מסוגלים לקבל ביקורת, הוגנת ככל שתהיה. "מטורפת על מאהון!!!!!!!!!!!!!!!!" לדוגמה, שטענה שאני כותב ביקורות מגעילות אף על פי שרק מדי פעם הערתי שהרעיון קצת לא מקורי או שהמשלב הלשוני קצת נמוך. היום, לדוגמה, בשיעור הספרות שלי איזו חברה לכיתה שלי הקריאה שיר שלה, שהיה די נחמד ומאוד עמוק מבחינה ספרותית אבל היו בו המון פגמים בתוכן ובהבעה ורציתי רק להגיד ש"אני אוהב אותו, אבל…", והמורה (שהוא בחור נחמד ובאמת מאוד פתוח לרעיונות והכל) השתיק אותי מייד. אחרי זה שאלתי אותו למה, והוא התחיל להמציא כל מיני תירוצים ובסופו של דבר נאלצתי פשוט ללכת, כי לא היה עם מי לדבר שם. מה מבינים מדבר כזה? שאנשים לא מקבלים שום ביקורת (הוגנת ותומכת ככל שתהיה) אם היא לא מוציאה אותם מושלמים לגמרי. בשביל ביקורת רצינית באמת צריך שהביקורת תחדור ותמשוך את תשומת הלב של המבוקר, אחרת אתה פשוט הולך עם ראש בקיר של עקשנות וטמטום.
אז בבקשה סלחי לי, אני באמת מתנצל על כל פגיעה אישית שנגרמה (וגם רשמתי שזה בצחוק בהנחה שיש איזה אוצר מילים מאחורי הסיפור הזה), אבל לי נמאס מכל האידיוטים שלא מסוגלים לקבל אפילו מילה אחת בגנות יצירתם.
בכבוד רב, אינטלקטואל חביב.

08/12/2013 05:48

לדני 9196, אני חושבת שאתה טועה לגמרי. מה זאת אומרת הם לא מתעניינים בספרות, לא אוהבים ספרות, אז אין טעם לעזור להם?
זה כמו שאין טעם לנסות לפטם ילדה אנורקסית כי היא לא רוצה לאכול, או כמו להוציא ילד מבית הספר כי הלימודים לא מעניינים אותו.
מגעיל אותי שאתה בכלל מוותר עליהם! זה לא שהם תחת כנפינו, אבל זה גם לא שהסיפורים והשירים שלנו הם ברמה עולמית! נכון, יש את אלה שעושים הכפלת אותיות ואת אלה שכותבים סיפורי ערסים (נשבעת שאין לי שום דבר נגד סיפורי ערסים), שביניהם יכולים להיות (וגם ביננו) אנשים שהספרות אינה מעניינת אותם והם רק רוצים לכתוב מידי פעם לפעם בשקט. אז נחש מה?
גם זה מותר!

28/12/2013 12:06

לא!!!! אני ממש אהבתי את אינטלקטואל חביב! הוא (כלומר אתה) היה ממש חמוד!
בכול אופן אני מסכימה איתך ב 100%! כתבת את זה בצורה יפיפה ואני חושבת שזה ממצה את חיינו השקריים. כול הכבוד, לדעתי זה יפה וכמו שלא משנים לחן של שיר שכתב אומן מתוך כבוד, כך גם לאף אחד אין את הזכות לשנות את הכתיבה שלך.
אל תיתן לאנשים לרמוס אותך ואני מבטיחה לך שכול הערה וביקורת בונה תתקבל אצלי בברכה. למשל, הייתה ילדה שאמרה לי שאני צריכה להוסיף מרכאות ומאז אני מוסיפה מרכאות וכול הסיפורים שלי הרבה יותר טובים ומובנים.
אז נכון, יש אנשים שלא יקבלו את דעתך ואת עצתך בברכה, אבל אתה לא עושה את זה בשבילם. אתה אומר את דעתך כדי שלא ישכחו שגם היא קיימת, אתה מגיב כדי לשפר את איכות הסיפורים באתר ולא בהכרח רק את הסיפורים של הכותב. ואלה שמקשיבים לביקורות הבונות, הם המחברים האמיתיים.
ולבסוף…. ל"לחיות חיי אהבה", אני לא מכירה אותך, את האופי שלך, את החברים שלך ולא כלום. בקושי את הסיפורים שלך אני מכירה ועם כול זה ואני בטוחה שהם מצוינים ועם כול זה, אני חושבת שכול הכיף בצ'אט היה לעשות שטויות. אז מה?! אז כתבנו אני אוהב לראות טלוויזיה, או חד הקרן שלי אכל לי את הגזר האחרון So What?!
אז אנשים נהנים טיפה להתכתב זה עם זה. נכון יש את המייל, אבל מה אם הם לא רוצים במייל? אז זה נורא כול כך?
אם מישהו מקלל בצ'אט שישעו אותו. למה שיהרסו לכולנו?! את האמת? אני לא ממש הבנתי על מי הלשנת ולמה הלשנת (כן! *הלשנת* לא דיווחת. יש הבדל עצום בין השלנה ובין דיווח והוא שהלשנה זה כמו לומר לאמא ששרון אוכלת סוכרייה בחדר ואסור לאכול בחדר. דיווח זה כשיואב ודני הולכים מכות בחצר, או כשרוני ועמית מטביעות נייר טואלט בשירותים), אבל לא משנה מה הסיבה, הרסת לכולם.

28/12/2013 12:16

זה עדיין אני, יו נואו, רק מתכונן למלחמה.

30/12/2013 06:10

כיוון שאני חצי רדומה (השעה מאוחרת מאוד) אנסה לקצר את תוכן דבריי:
ראשית, תודה רבה על התגובות שלך בשני הסיפורים שלי, זו מחמאה בשבילי שאהבת!
שנית, אהבתי את הקטע הזה. אני מסכימה איתך, אבל לא בהכל.
ודבר אחרון, כשיהיה לי זמן, אשמח אם תוכל להסביר לי משהו שכתבת.

לילה טוב, קלואי.

01/01/2014 14:40

אני פתוח וקשוב.

02/01/2014 07:27

אהבתי את הסיפור, והמסר טוב.
אעעע אתה מחובר עכשיו אתה יכול לקרוא סיפור שלי אני מעריצה חדשה :)

04/09/2014 20:35
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך