ברנדי
השיר נכתב בסגנון 'פואטרי סלאם', למי שמכיר, עקב מלא פניות שקיבלתי ביום העצמאות לגבי המשקל שלי מאנשים זרים לחלוטין.

תגידי, את אנורקסית?

ברנדי 07/05/2014 2820 צפיות 36 תגובות
השיר נכתב בסגנון 'פואטרי סלאם', למי שמכיר, עקב מלא פניות שקיבלתי ביום העצמאות לגבי המשקל שלי מאנשים זרים לחלוטין.

אנשים שואלים על ימין ועל שמאל
אם השמינו, כמה קלוריות ומה אפשר לאכול
כדי לא להיראות כמו "מקרר"
כי מי ששמן הוא בעצם אחר
וכולם דואגים לשמור על נפש יפה
ולא (חס וחלילה) לקרוא למישהי שמנה
כי "משקל- יתר זו מחלה
צריך להתחשב באותם אנשים, להראות קצת חמלה"
אז למה כשאני פוגשת אנשים,
אחרי "איך קוראים לך?", הם ישר שואלים
"תגידי, את אנורקסית? בולמית אולי?"
עליי לא חומלים, קצת טאקט, בחיי
אז כן, המשקל שלי לא בתחום הנורמלי
ולפחות פעמיים בשבוע אני צריכה להישבע
שאני לא אנורקסית, ואני אוכלת מה שבא לי
ואז ישר יש את אלו שמקנאים:
"את לא משמינה?! הלוואי עליי כאלו חיים!"
ואני תוהה אם יש טעם לנסות ולהסביר
שזה לא גן עדן לחיות עם מבנה גוף קטן ושביר
אבל בכל פעם מחדש יש לי תקווה
אז אני מנסה להסביר, ונתקלת באכזבה:
הם מסתכלים עליי במבט מזלזל
ואומרים לי "חסרונות? בחיי, בכל בוקר תודי על כך לאל!"
אז עזבו את זה שאני בכלל אגנוסטית, אתאיסטית, מה שתרצו
ועזבו את זה שבטח חצי מכם ישמעו ויזלזלו;
אבל זה לא כיף להיות כזו רזה
חוץ מזה שזה לא בריא או יפה בעיניי, האנשים הם עיקר הבעיה
מסתכלים עליי ואומרים, חושבים או מתלחשים מאחורי גבי
שאני אנורקסית או בולמית-
שיש לי איזו מחלה נפשית.
ונמאס לי כבר להסביר למי שאוזר אומץ לשאול
שאני לא אנורקסית, ואני מרבה לאכול
ואנשים שואלים על ימין ועל שמאל
אם אני אנורקסית, כמה אני שוקלת, ומה אני נוהגת לאכול
ואני עונה תמיד את אותה התשובה:
"אני לא אנורקסית, זה גנים. אני גם לא מקיאה.
אני אוכלת הרבה דברים משמינים, ועדיין בתת משקל
ואולי זה לא נראה כך, אבל לחיות עם 43 קילוגרמים זה ממש לא קל"


תגובות (36)

אוקי, פשוט לא.
את רזה? תגידי תודה. יש בנות שנלחמות שנים על להיות במשקל שלך.

07/05/2014 07:05

    רואה? כל פעם מחדש. לא משנה כמה אסביר.
    את יודעת למה זה גרוע יותר? כי בנות במשקל יתר יכולות לעשות ספורט ודיאטה, וזה יהיה להן ממש קשה אבל הן ירדו במשקל, ויאלצו לשמור עליו.
    אני לא יכולה. אני אוכלת הרבה. באמת. אני פשוט לא משמינה.
    ולא, זה לא כיף כשרואים לך את העצמות, זה לא כיף כשאנשים שאת בכלל לא מכירה שואלים אותך אם יש לך מחלת נפש, כמו אנורקסיה למשל. זה לא כיף שהפרופיל שלך בצבא יורד אוטומטית ל45 ואת לא יכולה לעשות כמעט שום תפקיד שרצית בעבר. זה לא כיף כשלא מרשים לך לעשות ספורט מחוץ לשיעורי ספורט בבית הספר, כי את רוצה לשמור על אורך חיים בריא ולא מאפשרים לך. ובכלל, את אמנם רזה אבל לא מחןטבת, וכשתהיי בת 55 זה יופיע פתאום.

    07/05/2014 10:57

    אולי רוב הבנות רוצות להיות רזות, אבל כשאת רזה מדי זה לא כיף. הייתי מחליפה ברגע עם כל אחת מהבנות האלה שרוצות להיות במשקל שלי. להן יש לפחות אפשרות לשנות את המצב.

    07/05/2014 10:59

    אורח*
    כנראה שאין טעם שאנסה אי פעם להסביר, כי גם כשאני כותבת קטע באורך 2 דקות שמסביר את העניין, יגיעו אותן תגובות.
    הדגמת במדויק את תגובות האנשים.

    07/05/2014 11:06

    בסדר, בסדר, הבהרת את עצמך.
    אני פשוט מסתכלת על זה בדרך נורא מקובעת, את אומרת שזה לא יפה כשהעצמות בחוץ? אני אומרת שזה יפה, אז קשה לי להסכים איתך בהרבה דברים.
    כן, יש לזה הרבה חסרונות, אבל הרבה יתרונות.
    ואני הייתי מוכנה לסבול את כל הדברים שפירטת רק בשביל לאכול הכל ולא להשמין.

    09/05/2014 06:54

    וחוץ מזה, אני כן יכולה להבין כמה תת משקל יכול להיות מעצבן, יצאתי מתת משקל לפני כמה חודשים.
    עכשיו אני 1.67 ושוקלת 43 בערך, פלוס מינוס, לפני זה שקלתי 37-36 ורציתי לרדת עוד.
    וגם עכשיו אני רוצה לרדת עוד, כי או שזו בעיה אצלי, או שזו בעיה כללית אצל כולם, בני אדם אף פעם לא יהיו מרוצים ממה שיש להם. ואני מכירה המון בנות כאלו.
    אני לעולם לא אוכל להזדהות איתך לגמרי, אבל אני יכולה בערך להבין את מה שעובר עליך.

    09/05/2014 07:05

    תשמעי, זה נשמע כמו אנורקסיה.
    אני מבינה את זה. אף אחד לא מרוצה מאיך שהוא נראה. אבל כשאתה מגיעה למצב כזה, ורוצה לרזות עוד, זה יכול להיות מסוכן.
    אני מציעה לך ללכת לטפל בזה. אולי עכשיו זה נשמע מוגזם, אבל יש לי חברה אנורקסית, שפשוט ירדה למשקל של 34 קילו, ונאלצו לאשפז אותה ולדחוף לה אוכל בכוח. וזה היה עצוב.

    10/05/2014 21:03

    זו לא אנורקסיה! זו לא אנורקסיה!
    אני אמנם חשבתי שאני לא רזה מספיק, נכון, אני אף פעם לא חושבת שאני רזה מספיק.
    ואולי מידי פעם הקאתי טיפה כדי לרדת במשקל, אבל אני הצלחתי לצאת מזה לבד, בלי שאף אחד בסביבה שלי ידע, ואני יכולה לשמור על עצמי במשקל נורמלי עכשיו.
    אני לא רוצה להיות בתת משקל באמת, לא אחרי שניסיתי להפסיק להקיא.
    אז אני לא צריכה שום טיפול.

    10/05/2014 21:15

    את לא נורמלית אני בקושי מטר 57 ואני שוקלת 40-45 ואומרים לי שאני רזה.

    10/05/2014 21:16

    אולי את נראית רזה?
    מי יודע, אולי את מפותחת יותר ממני. אנשים ששוקלים הרבה לא תמיד נראים ככה, השומן לא רק מתרכז בבטן, אולי את גם שרירית, זו יכולה להיות מסת שרירים.
    אני לא יודעת איך את נראית אז אני לא ממש יכולה להבין למה…

    10/05/2014 21:18

    יכול להיות.. באמת הייתי בהתעמלות קרקע. לא חשבתי על זה

    10/05/2014 21:24

    גם די הרבה מהמשקל שלי הוא שרירים, אני בבלט אז אני גם די שרירית, בעיקר ברגליים.
    אם אני אוריד את כל הדברים הדי בעייתיים שמעלים לי את המשקל אני חושבת שאני אשקול בערך 35 קילו.

    10/05/2014 21:28

    בעייתיים? מה בעייתי בך?

    11/05/2014 19:40

די את מדהימה :\
אני מרגישה בדיוק כמוך!! גם אני רזה, גם אותי שואלים כל הזמן אם אני אנורקסית, גם אצלי אומרים שאני מקל.
ואיזה כיתה את? אני שוקלת פחות ממך. אני לא רוצה להגיד, רק שלא יבואו האלה שיגידו "תאכלי קצת ימקל!!" ולהשמין הרבה יותר קשה מלהרזות, אי אפשר פשוט לדחוף אוכל לגוף כשהוא מתנגד. נכון שגם להיות רעבה זה לא נעים וזה קשה מאוד, אבל בשביל להרזות לא צריך להפסיק לאכול, צריך לאכול אוכל רזה.
אף אחד לא רוצה להיות כמוני. אני בטוחה בזה.

07/05/2014 14:34

    אני י"א.
    אני יודעת. וזה כל פעם להסביר את זה ואף. אחד. לא. מבין.
    בנות מקנאות בי בזמן שאני מקנאה בהן.

    09/05/2014 01:18

אני רזה. אני בת 11 ושוקלת 29 ><
זה גנים. אמא שלי כמוני.
למה אני חולה כל הזמן?! בגלל שהגוף שלי שביר וחלוש!
זה מעצבן אותי!
סופ-סוף מישהי שמבינה!

07/05/2014 14:42

    בדיוק. שקלתי כמוך כשהייתי בגילך.
    כשתגדלי, עוד שנתיים שלוש זה יפריע אפילו יותר.
    זה מעצבן. כי צריך לחיות עם זה. אי אפשר להשמין בכזו קלות. זה קשה יותר מלרזות.

    09/05/2014 01:20

הו ברור שזה לא כיף לחיות ככה, זה בטח מבאס מאוד…
אני חושבת שהסברת את עמדתך בצורה ברורה מאוד.

07/05/2014 14:55

    תודה לך. קיוויתי שהצלחתי להכניס חצי מהדברים לפחות. מבאס שאנשים לא מתייחסים לתת משקל כמו אל משרל יתר.

    09/05/2014 01:20

אני לא יכולה להגיד מילה בעניין. אני לא שמנה, אבל אני לא קרובה לרזה, כי אני נורא גבוהה. אני דווקא לא מוטרדת בכלל מבעית משקל, אני לא שמנה ולא כלכך באלי להיות מקלון.
הייתי מנסה להזדהות איתך אבל אני לעולם לא אצליח. יש המון בנות שרוצות להיות כמוך, ויש בנות שחושבות שהם קטנות מידי, ומה שאני כן מצליחה להזדהות איתו זה זה שסוף סוף, אני מבינה שבנות שנראות לי מושלמות, לפעמים גם הן לא אוהבות את הגוף שלהן.
(שלא תבינו אותי לא נכון, אני בכלל לא שלמה עם הגוף שלי)
יש לי חברה שהיא מאוד קטנה, במימדים, והיא יותר גדולה ממני בגיל, היא מקנאה בי שאני גבוהה וגדולה, ואני מקנאה בה, שהיא לא הכי גבוהה בכיתה, יותר מכל הבנים והבנות.
:-)

07/05/2014 15:00

    בני אדם הם בעלי החיים היחידים שלא מרוצים עם איך שהם נראים. שמרגישים צורך להתלבש, להתלבש ולהעמיד פנים, לא מתוך צורך ביולוגי, אלא רק מתוך העובדה שהם לא שלמים עם עצמם.

    09/05/2014 01:22

אני מבינה אותך ממש. אהבתי

07/05/2014 20:51

יש לי חברה בדיוק כמוך..
אנחנו חברות פחות או יותר ממתי שנולדנו אז מתי שמתחיל להיות לילדים אכפת מאיך שהם נראים היא התחילה לסבול מהבעיה הזאת ובהתחלה קינאתי אבל עכשיו אני מבינה

09/05/2014 01:38

    קמאה

    10/05/2014 21:04

    קנאה* זו אחת הבעיות הכי גדולות בעניין. כשאתה סובל מזה כל כך הרבה, ואנשים עוד מקנאים. זה כאילו מישהו יקנא בך על כך שהבן שלך נפטר כי יש לך יותר מקום ואתה צריך לבזבז פחות כסף.
    דןגמה קיצונית מדי. אבל זה דומה. בשבילנו זה אסון.
    זה טוב שאת מבינה, היה יכול להיות לה קשה בלי תמיכה.

    10/05/2014 21:06

אני מבינה אותך, באמת, רק שאצלי זה ההפך. הקטע הוא שכשאת אומרת את הדברים האלה שלהרזות יותר קל מלהשמין… זה לא נכון. תראי לי יש את הגנים הבדיוק הפוכים ממך. וכמו שמשקל נמוך מדי יכול להרוג כך גם משקל גבוה מדי.
לא משנה כמה אני מנסה, לעשות ספורט, לאכול נכון, כל מה שצריך, כלום לא עוזר לי. אני סובלת מהמון בעיות בריאותיות בגלל המשקל שלי שלא לדבר על חוסר ביטחון עצמי. אבל זה לא משנה עכשיו. אהבתי את הקטע שלך

09/05/2014 02:16

    דבר ראשון, תודה רבה.
    דבר שני, הסיבה שאני אומרת שיותר קל להרזות מלהשמין, היא שכשאתה רוצה להשמין, יש גבול לכמה אוכל אתה יכול לדחוף לעצמך. כשאתה רוצה לרזות, יותר קל לאכול ארוחות מסודרות, עם אוכל דל שומן, ולפתח שגרת אימונים.
    לי אסור לעשות ספורט, אסור לי להפסיק עם שטויות, שעושות לי פצעונים. כי אחרת אני יורדת במשקל באופן דרסטי.
    וזה אולי נשמע כמו צרות של עשירים בשבילך, אבל זה קשה.

    10/05/2014 21:09

מזדהה. תודה רבה לך.

09/05/2014 17:54

    ממש נחמד לי לשמוע שיש עוד כמוני. אצלי באזור יש מעט מאוד וכולנו סובלות מזה.

    10/05/2014 21:09

כ"כ מזדהה. אני פשוט שונאת שאנשים אומרים לי כמה אני רזה. והם פשוט לא מבינים שזה עניין של חילוף חומרים.
—-
קטע מדהים,והחרוזים מגניבים ממש.

10/05/2014 21:08

    תודה רבה
    אני שמחה לשמוע שאנשים מזדהים ושיש עוד שסובלות מאותה בעיה. לפעמים זה מרגיש שאתה לבד.

    10/05/2014 21:10

חחחח וואי מזכירה לי אותי,אז אני מטר 68 (גובה אבל אני כיתה י' אז אני נמוכה) אבל עד לפני שנה שקלתי 45 ואני מפותחת (ואפילו מאוד) אז לא היו שואלים,אבל גיליתי שאני אנורקסית ואני בתת משקל במבדק שהיה בבית ספר,וכן התחלתי לאכול בריא.וואלה זה ממש מבאס,אבל לכול דבר יש סוף,וגם לאנורקסייה ובכלל המשקל שלך תלוי בגובה,ואולי את סתם רזה חח

10/05/2014 21:22

    אני מטר 62 וחצי.
    גילית שאת אנורקסית, או שאת בתת משקל? אכלת בצורה נורמלית כאילו? או שמנעת מעצמך אוכל.

    11/05/2014 19:42

דבר אחד עצבן אותי פה, וזה הקטע של אנורקסיה ובולימיה.
אנורקסיה זאת לא 'מחלת נפש', זה פשוט מחלה שאי אפשר לשלוט בה.
בולימיה זה דבר שונה לגמרי. בולימיה זה התמכרות, את מבינה? במובן מסויים אפשר לעצור את זה לפני שזה מדרדר לאנורקסיה (בשלב שזה כן נהפך למחלה ולא התמכרות), אבל אנורקסיה לא מתחילה בהכרח מבולימיה.

בכללי אני חושבת שהסברת את עצמך נהדר, חוץ מזה (אני בעצמי הייתי בתת משקל כשהייתי ביסודי).

11/05/2014 19:56

    אנורקסיה ובולימיה מוגדרות כמחלות נפש. גם במקרה של פיצול אישיות אי אפשר לשלוט בזה.
    אנורקסיה ובולימיה לא קשורות זו לזו בהכרח.
    אנורקסיה זה לא רק תת משקל.
    אפשר להיות בולמי ולא אנורקסי למשל.

    13/05/2014 02:18
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך