שים כיפה

25/04/2010 865 צפיות אין תגובות

שים כיפה

שים כיפה וכנס לבית הכנסת תפס את זרועי הזקן, חסר לנו מנין אמר.הוא לא נתן לי לפצות פה וכבר משך אותי פנימה.כל זאת קרה בצהריים בדרכי לעבודה שברחוב נחלת שבעה בירושלים. בלית ברירה ומעוצמת תפיסתו של הזקן נאלצתי להיכנס לבית הכנסת כשעל ראשי הונחה כיפה מבעוד מועד.
בית הכנסת היה קטן מספר אברכים עמדו בקצה השמאלי של בית הכנסת. ובתפזורת שווה היו עוד מספר זקנים חביבים,אשר נעצו בי עיניים והודו לי בראשם על שהתנדבתי למניין עשירי. מספר הפעמים שהייתי בבית כנסת במהלך חיי מסתכם בכף יד אחת וגם זאת במסגרות בית הספר או בגלל הזמנה
של חבר לבר מצווה של בנו.
לא ידעתי דבר וחצי מה עלי לעשות קיוויתי לעמוד עד שתגמר התפילה ולהמשיך בדרכי לעבודה. אך ללא הועיל,על ידי הונח ספר תפילה פתוח בעמוד בו התחילו לקרוא פתיחת אליהו הנביא,את אליהו אני מכיר, חשבתי לעצמי והתחלתי לקרוא מתוך סקרנות,האמת לא הבנתי כלום.כשהתחילה התפילה לפעמים נעמדו ולפעמים התיישבו ואני עושה כמותם מנסה להראות בקיאות מסוימת בשלבי התפילה,מידי פעם כשהייתי מאבד את שליח הציבור בגלל מהירות הקריאה.היה הזקן החביב מדפדף את ספר התפילה שבידי ומכוון אותי לעמוד הנכון.
בשלב מסוים התחילה תפלת שמונה עשרה,אתם שואלים אותי איך אני יודע, כי זה מה שנאמר לי בדיעבד. כולם נעמדו והתנועעו כמו דקלים ברוח את זה חשבתי לעצמי אני מכיר כבר ראיתי את זה ואני אעשה כמותם.שלב זה עבר דווקא בשקט היה לי זמן להסתכל על ארון בקודש ומסביב,בית הכנסת היה נראה ישן ולא מטופח ספסלי העץ הארוכים היו מכוסים ריפוד אדום הבימה הייתה ישנה.הריח בבית הכנסת היה דווקא נעים.התקרה מתקלפת,חשבתי לעצמי הם זקוקים פה לצביעה דחוף אולי נגיד לאחי שיבוא, בין יתר המקצועות שלו הוא גם צבעי.בעודי בוהה בתקרה התחילו המתפללים לדפוק על חזם מספר דפיקות חיקיתי אותם בעודי מסתכל מסביב.שאר התפילה עברה בישיבה והסתיימה בעמידה בתפילה עלינו לשבח כפי שהוסבר לי.
בסיום התפילה עוד שרו שיר אחד שניים ואני כבר על קוצים מאחר לעבודה.
בסיום כולם לחצו ידיים ונשקו לידם לאחר מכן, כך גם אני עשיתי כאות של כבוד. יצאתי מבית הכנסת כשביציאה אני משאיר אחראי את הכיפה וספר התפילה, בהליכה מהירה פניתי לעבודה אחרי הכול אני לא נוהג לאחר.נכנסתי למסעדה אמיר מביט עלי כועס,איאד אתה מאחר צעק עלי,מלמלתי שאני מצטער ופניתי למטבח.אמיר הוסיף ואמר בפעם הבאה שאתה נתקע במחסום תודיע לי בפלאפון.בראש נירכן נכנסתי למטבח להתחיל בבישולים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך