שעווה

25/04/2011 736 צפיות 2 תגובות

בהתחלה כשהסתכלתי על העץ, הוא לא נראה לי קשה לטיפוס. הוא היה ענקי זה מה שבטוח. מהעצים האלה שלא יכול להיות יותר מאחד כזה בקיבוץ, עץ כזה שאפשר לקבוע פגישות לידו. עץ גדול. גדול מאוד.
היא קיפצצה כמו קופיף קטן על הענפים הגדולים, כמו ציפור בשמים, או דג במים. כמו מלאך שקיבל פטור מחוקי הכבידה. היא צחקה בצחוק הפעמונים שלה, ושלחה את ידיה הדקות מענף לענף. חיוך של אושר ושלווה עלה על פני, אבל החיוך שלה היה גדול יותר. רציתי להיות כמוהה, רציתי להשתמש בענפי העץ כדי לרחף לי בעולמי שלי. שנים שלא טיפסתי כך, אבל הענפים נראו יציבים, והיא עודדה אותי לבוא.

נאחזתי והתחלתי לטפס.- יד לפה, רגל לשם, נכנס לאט לאט לזרימה הקסומה שכל-כך רציתי. מנסה להשיג אותה.- בשערה הבהיר ושמלתה הלבנה, מתרוצצת וצוחקת בין העלים, כאילו כל חייה היא חיה על העץ הזה. רווח קטן של שן חסרה בפיה.- ילדה קטנה וצעירה קלילה וחופשיה, ואני בסרבולי הארצי, מתחקה אחריה.
היא החלה להגביהה בין הענפים במהירות גדולה משלי, ואני התחלתי להיאבק בהרמת גופי מענף לענף.- משקר לעצמי שקל לי, שאני לא שוקל יותר ממנה, שגם אני הוא אדון העץ. ונותרתי באותה אופריה ילדותית מהנה.
היא התיישבה לה על הענף הכי גבוהה. הרוח שנושבת רק שם בידרה את שערה, והשמש שאירה את פניה ושמלתה הלבנה הקלילה.

הסתכלתי למעלה אליה, והתמקדתי בדמותה הקטנה המוארת, וחשבתי שכשאגיע אני לשם, אני יצא מצל העץ, והרוח תנשוב עלי, וגם אני יהיה כמוהה.- זיעת המאמץ שעל מצחי תעלם, עורי המחוספס והפצעים על גופי ירפאו, ואני יעשה קליל ומהיר.
כבר לא שמתי לב מה אני עושה, שחכתי בכלל שאני על עץ, ורק טיפסתי וטיפסתי לכיוונה, עד שלפתע שמעתי רעש קטן מתחת לרגלי, שהחזיר אותי למציאות. אחד מענפי הצמרת הדקים נשבר, ואני נפלתי מעטה עם גופי המסורבל, נחבט בכל ענף וענף בדרך.- כמו מעניש אותי העץ על שניסיתי להגיע גבוהה מיכולתי. הבטתי בדמותה הלבנה מתרחקת ומתרחקת.- נותרת למעלה כשאני דועך ודועך מעטה. "דדי!" היא צעקה בבהלה למשמע הענפים הנשברים, ואני הוטחתי בדשא, נאנק בתוך שלולית דם ושעווה קטנה.


תגובות (2)

ציורי לשון מרתקים!
"כמו מלאך שקיבל פטור מחוקי הכבידה."

27/04/2011 00:24

אהבתי את התיאורים והסיפור אבל לא הבנתי את הסוף של המשפט האחרון: "נאנק בתוך שלולית דם ושעווה קטנה. " אשמח להסבר.

28/04/2011 21:05
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך