AS

עזרה והודעה

AS 24/11/2015 1071 צפיות 12 תגובות

שלום לכולם,
רק רציתי את דעתכם לגבי פרויקט שאני כותב שהוא מחוץ לאתר.
אני כותב ספר שמספר על החיים של דמות מהמשפחה שלי ועוסק בנושאים "זמן" ו"חיים". יש לי הקדמה כתובה הייתי שמח לשמוע את דעתכם..

פתח דבר (הקדמה)

לאורך הזמן תוהים האנשים מה היא משמעות החיים? האם קיים דבר מה מעבר לנמצא? מעבר לאותו חיים הקרוי "מציאות"? "חיים" הינו מקרה פרטי שבוא אדם מממש ומנצל הזדמנויות שאינן ימומשו ב"מה שמעבר לחיים" ומתרחשת לתקופה זמן מסוימת, זמן שאינו נודע מראש. אך מהו זמן? ומי קובע מהו זמן? פרשנויות רבות עומדות בראשי השאלות הללו.

"זמן הוא עניין מתעתע. שניה יכולה להמשך לנצח, אבל נצח יכול להסתיים בשניה"
-לקוח מ"דני הוליווד"-

בחייו של אדם מרגע היווצרותו ניתנה בידיו ההזדמנות לנצל את אותו ה"נצח" ולהבין איזו זכות נפלה בהן. אך לאותו אושר, אדרנלין, להט ותשוקה זכה אותו אדם גם לכאב ולשאלות רבות הגורמות לו לתהות מתי ואיך ימות. זו היא מהות הזמן- דבר הנמשך לעד כשהחיים נמשכים אט אט עד להפסקתם הפתאומית. לכן זמן הוא עניין מתעתע מאחר שהגדרתו הלא מוגדרת גורמת לתעתוע.

"אנשים מדברים על 'להרוג את הזמן' כשבעצם הזמן, לאט לאט, הורג אותם"
-דיון בוקיקו-
"בזמן שחשבתי שאני לומד איך לחיות בעצם למדתי איך למות"
-לאונרדו דה וינצ'י-

זמן הפיל אותנו במלכודתו כשהיה ברור שאין נצח בעולם ושאף אדם אינו יזכה בו. ידוע ושקוף שהחיים שלנו תלויים בזמן, באותו רגע שברירי שאינו נודע מראש. לכן השאלה העיקרית היא האם אנו נדרשים לתהות לגבי המושג "חיים" או לגבי המושג "זמן"? ושוב אנחנו נופלים במלכודת הזמן, מלכודת אשר נועלת את חיינו בחייה. לפיכך זהו רק עניין של זמן עד שנדע שאותו יום הוא היום בו אנו נאסף אל אבותינו.

"Time is making fools of us again"
-J.K Rowling-

כמו כן, על פי פתגם אירי נאמר "היום זה המחר שבגללו דאגת אתמול". כלומר, אנשים עוסקים במה עלול לקרות ובשאלות היפותטיות חסרות משמעות הגורמות להם לדאוג ובכך מחוררים את ליבם ויוצרים חלל ריק ושחור. אך מעבר למשמעותו הריאליסטית ישנה משמעות נסתרת ופשוטה הנרמזת בפתגם- קרפה דיים (לנצל את היום). משמע ששעלינו לחיות את חיינו ולנצלו כל רגע, במקום להשקיע במחשבות ולשקוע בהן.

אך מהו פשר החיים? האם כולם זכו לאותו ה"נצח" מסיבה כל שהיא? פשר החיים שונה בכל אדם ואדם ובכל רגע ורגע. על כן, לא ניתן להגדיר את פשר החיים באופן כללי, ואין להשיב על שאלות בדבר פשר החיים בהצהרות כוללות.

דנו במושגים 'חיים' ו'זמן', אך איזה מושג יבוא לידי ביטוי כאשר מדובר במוות של אחד מיקירי לבנו? אותו "נצח" טומן לנו מלכודת גם הוא. אנו חיים את חיינו ונהנים מריגושים, אך בדרך אנו קושרים את חיינו יחד עם חייהם של הדמויות הראשיות בחיינו, וברגע שהגיע שעתו של אחד מהם אנו מרגישים ומבינים שאותו "נצח" לא קיים וכל הריגושים ש"הנצח" העניק לנו הופכים לכאב וכעס רב. לאחר מכן, קמות שאלות הדנות במושג 'זמן': "למה אין מכונת זמן?", "איך הזמן חלף לו?", "למה אי אפשר לעצור את הזמן או להחזירו לאחור?".

"לכולנו יש מכונות זמן.
חלק לוקחות אותנו לעבר-קוראים להן זיכרונות.
חלק לוקחות אותנו לעתיד- הן נקראות חלומות."
-ג'רמי איירונס-

כך בדיוק, אותו אדם תמיד יהיה בזיכרוננו, ואם נחפוץ להמשיך את חייו תמיד נוכל לחלום עליו, לכן בכל עת נוכל לנסוע בזמן.


תגובות (12)

זה מדהים ומרגש ואני יודעת על מי אתה כותב את זה ואני חייבת להגיד לך שאם היא הייתה קוראת את זה עכשיו, היא הייתה מחבקת אותך חזק ואומרת לך כה היא גאה בך וכמה היא אוהבת אותך.
אתה אדם מוכשר ואני גאה שיש לי ידיד כמוך(:
כתיבה מצוינת ומעניינת ואני מחכה לקרוא את הספר♥
+5

24/11/2015 12:35

כל כך חבל… כמה קיוויתי שזו הודעה על חזרתך.

24/11/2015 18:39
    AS AS

    אני כאן רק להיום אבל אל תדאגי אני קורא ורואה כל מה שאת מעלה ובינתיים הרשמת אותי מאוד!

    24/11/2015 18:41

    תודה רבה(: את האמת שאני מאוכזבת שלא אקרא יותר שירים שלך, ממש אהבתי אותם… אולי תעשה ביקור פעם בחודש ותעלה משהו? ( :

    24/11/2015 18:44
    AS AS

    אולי חחח ;)
    הייתי שמח אם תקראי את הקטע בזמנך הפנוי
    ההערה שלך חשובה לי מאוד…

    24/11/2015 18:49

    אקרא(:

    24/11/2015 18:53

אז ככה-
אחלק את התגובה שלי לכמה חלקים- שגיאות דקדוק, מקלדת או פיסוק, מבנה, ולבסוף ביקורת בונה ונקודות חיוביות.
אתחיל בכך, שהפיסוק היה מעולה. מלבד דבר אחד שצרם לי מאוד, וזהו השימוש בנקודה לאחר סימן שאלה (?.) לא נכון לכתוב כך מבחינה תקנית. אם אתה רוצה לשאול שאלה, השתמש בסימן שאלה בלבד. הנקודה מיותרת.
לגבי שגיאות דקדוק ומקלדת. היו כמה מקומות שצרם לי איך שחיברת את המשפט או השימוש במילים מסוימות.
כמה דוגמאות:
*המילה אדרנלין, היא מילה לועזית.
*"והנה שוב אנחנו נופלים במלכודת הזמן," – 'הנה' הוא מיותר.
*"אך מעבר למשמעות הראליסטית ישנה משמעות נסתרת ופשוטה הנרמזת בפתגם והיא-" 'היא', מילה מיותרת כאן.
*"אותו "נצח" טומן לנו מלכודת גם כן." הייתי מחליפה את 'גם כן' ב'גם הוא', משאירה לשיקולך.
כמו שניתן לראות, אלו רק טעויות קטנות ובכלל לא קריטיות. מלבדן הכתיבה הייתה טובה והמשלב היה גבוה. בחלקים מסוימים שמרת על המשלב, בחלקים מסוימים פחות, אך בסך הכול הכתיבה הייתה טובה.
עכשיו לגבי מבנה. בנית את הקטע במבנה הדרגתי טוב מאוד- דבר מוביל לדבר. זה מצוין בעיניי. הפסקאות נקשרות אחת לשנייה בצורה טובה וטבעית, אף על פי שבמקומות מסוימים הרגשתי שהמעבר בין פסקה לפסקה אינו חלק. אני ממליצה לעבור שוב על הטקסט ולתקן איפה שתמצא לנכון.
כעת אעבור לביקורת בונה ונקודות חיוביות.
למעשה, כל הביקורת הבונה שרציתי לעבור עליה נכתבה כבר למעלה. אולי שכחתי משהו, אני לא נזכרת כרגע בדבר נוסף. ההמלצה העיקרית שלי, היא לעבור על הטקסט וללטש את הכתיבה לפי ראות עינייך. לפי דעתי זה אכן יתרום לשיפור של הקטע.
לגבי נקודות חיוביות, אני חושבת שהכתיבה הייתה טובה מאד(אם כי, כמו שציינתי עדיין זקוקה לליטוש אחרון,) והצלחת לגעת בנושאים בצורה עניינית וטובה. כל הכבוד.

אז זהו, זוהי סוף התגובה שלי. מצטערת מראש על כל נזק נפשי או פיזי עקב האורך(: בהצלחה!

24/11/2015 19:20
    AS AS

    תודה רבה אקח לתשומת לבי ואני דווקא שמח על האורך.. ארוך הוא טוב.
    מעריך את זה מאוד!!! :) :) <3

    24/11/2015 19:28
    AS AS

    ולגבי המילה אדרנלין- ידוע לי שהמילה היא לועזית בכוונה השתמשתי בה..

    24/11/2015 19:30
AS AS

שיניתי לפי ההערות שלך
תודה רבה!

25/11/2015 18:29

ממש מקסים, נשמע כמו פרויקט טוב, בהצלחה!

30/11/2015 13:30
    AS AS

    תודה רבה!

    30/11/2015 14:48
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך