L.A

מחאת האומנים

L.A 15/06/2015 864 צפיות 19 תגובות

על מחאת האומנים כולנו שמענו אני מאמינה,
וזו הפעם הראשונה שאני תומכת ומצדיקה את שרת התרבות הגברת מירי רגב ואת שר החינוך מר נפתלי בנט..
אין מקום במדינת ישראל לתת תקציב ובמה להצגה על מחבל עם דם של חייל צה"ל על הידיים.
אין מקום במדינת ישראל לקרוא לזרם המתנגד לדעות של העלאק "אומנים" בהמות או צ'חצ'חים.
השמאל הקיצוני אינו תרבותי יותר ,טוב יותר או נאור יותר מהימין שקורא להחרים הצגה מסוג זה.
ולא זה לא נקרא חופש הביטוי-כי לכול דבר יש את הגבול.
מנגד בקרוב יעלה פסטיבל ירושלים ובו הסרט "על סף הפחד" שמביא את "הפן האנושי" של יגאל עמיר שרצח את רבין ומבחינתי את השלום בשנת 95.
כמו שאין מקום לתת תקציב ובמה להצגה על מחבל עם דם על הידיים ,אין מקום לתת תקציב ובמה לסרט על רוצח תהליך השלום וראש ממשלה.
אל תשכחו דם זה דם.
רוצח זה רוצח.
ולי זה לא משנה אם הוא עשה ברית מילה ושם כיפה או שהוא מוסלמי -בשני המקרים החיים שלהם לא אמורים לעניין אף אזרח במדינה הזו בין אם הוא מהצד השמאלי או מהצד הימיני.
מבטיחה לכם שיש מספיק נושאים לעלות על מסכי הקולנוע או על בימת התיאטרון.


תגובות (19)

אמת גאה במה שאת חושבת

15/06/2015 19:11
    L.A L.A

    שמחה לשמוע (:

    15/06/2015 19:45

אבל הקטע הגדול הוא שהם אמורים לעניין אותנו מאד. אף פעם לא רצית להיכנס לראש של רוצח?
כל הקולנוע שלנו אמור להיות מלאכים וסוכריות? לא, זה לא מה שקולנוע עושה. קולנוע אמור להיות מרדני ולהראות לך את מה שאת לא מצפה לראות, או מצפה לראות, בדיוק בדרך שאת לא מצפה לראות את זה. לא רוצה לראות את זה, אל תראי את זה, זו בחירה שלך. אבל זה חופש הביטוי המחורבן שלהם והם יעשו איתו מה שהם רוצים.
כמו שכל אחד יכול ללכת ולעשות סרט אנטישמי רצח בלי שיאמרו לו כלום, אנחנו יכולים לעשות סרטים על רוצחים. את אומרת לי שרוצח אינו אדם? כי אם כן, לא יודעת אם את אדם מאמין או לא, אבל הרבה מאד מלכים שלך הם לא בני אדם. ואם תתקעי את הבולשיט של "במלחמה יש חוקים אחרים" זה לא באמת עובד ככה.
רצח קורה כל יום, ואם אנחנו באמת רוצים להבין אותו אנחנו צריכים להיכנס לראש של הרוצחים. ויודעת מה? לא רק השוטרים וכל החרא הזה רוצים לעשות את זה אלא גם אנשים פשוטים מן המניין.
אז אם אדם רוצה לעשות סרט על רוצח מפורסם מנקודת המבט של הרוצח, זכותו.
ואם את חושבת שבלי השמאלנית היה שינוי כלשהו במדינה הזו את כל כך טועה.
את פמיניסטית? את יודעת מי הצד מקדם זכויות האישה והפמיניסטי במפה הפוליטית? די בטוחה שזה השמאל. את יודעת, כזה 200% בטוחה שזה השמאל.

15/06/2015 19:16

    אוקי, כן, יש את הדבר שנקרא "חופש הביטוי", וכמו שאת אומרת, כל אחד רשאי לעשות סרט על מה שהוא רוצה, אבל למה המדינה אמורה לממן דברים שנוגדים את האמונה והערכים שלה? הם רוצים לעשות סרט על כמה הערבים צודקים. שיבקשו מימון מהם!
    כמו שלאנשים יש חופש הביטוי, כך גם למדינה. יש לה את הזכות לבחור מה היא רוצה לממן ומה לא. במה היא תומכת ובמה לא.
    אה, ועוד דבר, אני פמיניסטית ימינית.

    15/06/2015 19:42
    L.A L.A

    בתחילת הפוסט כתבתי שזו הפעם הראשונה שאני תומכת ומסכימה עם שרת התרבות ..ולמה?
    כי אני מגוש השמאל בגאווה רבה ובראש מורם זה שעדיין מאמין בשלום זה שחושב שלתת שטחים זה בסדר וזה יביא את הסוף לשפיכת הדמים משני הצדדים.
    אבל להיכנס לראש של רוצח?
    אוקיי נגיד שאת צודקת -פה הם לא נכנסים לראש של מחבל ולא לראש של יגאל עמיר פה הם מראים את הפן האנושי בהם..
    אין ברוצח פן אנושי אני מצטערת בין אם הוא רצח ערבי מהשטחים ,יהודי חובש כיפה ,חייל או ראש ממשלה.
    רוצח עם כוונת תחילה זה רוצח .
    הייתי מעוניינת להבין את המניע לרצח אך לא לראות איזה בנאדם קסום הוא.
    לא לראות איך הוא התחתן והביא ילד לעולם או לא לראות איך הוא לומד בכלא.

    ובעניין המלכים יקרתי אני אתאיסטית אז המלכים האלו לא שלי וכנראה שגם לא שלך :)

    15/06/2015 19:52

    לשתיכן:
    בישראל אין פאקינג חופש ביטוי. אין. הוא לא כתוב בשום מקום כתור דבר מוכרז. רציני. זה לא קיים. הדבר שביסס את חופש הביטוי שלנו הוא משפט אחד שהיה בבג"ץ, אז חופש הביטוי הוא לא העניין פה לגמרי בתור משהו של המדינה.
    לחופש הביטוי אין גבולות.
    אתן אומרות שאין דבר אנושי ברצח and yet לרמות חוסר האנושיות במעשה נתעב כמו רצח, זה הפך לדבר מאד אנושי לעשות. לחולשה אנושית, לדבר שאנחנו בין אם נודה בזה ובין אם לא אנחנו חושבים עליו ורואים כמעט בכל יום. אז לחקור את הרצח, להסתכל על האנושיות שבו אחרי שכל כך הרבה אנשים (ואני רוצה להדגיש את המילה אנשים) רצחו אחרים, זה חלק מדרך ההתמודדות של רבים עם העובדה שרצח יכול בכלל להתקיים.
    כמה סרטים ימניים מקדמי ימין יוצאים בארץ? וזה בסדר, למדינה מותר לקדם את זה, ברור, כי אנחנו מדינת ימין דתית. -_-
    לא רוצה לראות את זה? אל תראי.
    לא רוצה להסכים אם זה? אל תסכימי.
    אבל זו הזכות שלהם, בתור במאים, תסריטאים, אנשים עם חופש היצירה לעשות מזה יצירת אמנות בין אם היא יצירת אמנות יפת נפש ובין אם לא.
    סופרים כותבים כל כך הרבה פעמים מנקודת מבט של סופרים ומה אנחנו עושים להם? כלום.
    צריך להבין את כל הצדדים של האנושות כי אחרת אין לנו דרך להתקדם.
    וזה שאת ימנית פמניסטית (all of me) בהחלט לא מגדיר את הימין.
    הגדרה של ימין בפוליטיקה (בכל המדינות)- הצד השמרני שמקדם את המצב הקיים.
    הגדרה של שמאל בפוליטיקה (בכל המדינות)-שינוי, דאגה למעמדות פחות נחשבים בחברה.
    אז זה שאת ימנית פמניסטית לא מייצג את הימין שהישראלי שהוא בהחלט לא פמיניסטי.

    15/06/2015 20:04
    L.A L.A

    איך את יכולה להגיד שרצח הפך לדבר אנושי?
    את מרגישה שאם עכשיו אני אצא עם אקדח לרחוב "ויוריד" ילדים ,נשים ,גברים ללא הבדל דת ,גזע או מין ויגיד שזו ההתמודדות שלי עם המציאות החרא??שהייתי חלשה ולכן לחצתי על ההדק ?
    שהייתי חלשה בגלל זה דקרתי מישהי או מישהו ואני אחשב אנושית ומסכנה ויגידו ככה היא מתמודדת בואו נכתוב עליה סרט נציג אותה כאדם מלא אהבה ,חיבה ורגישות?
    לא!!
    רצח לקיחת חיים של אדם אחר היא לא אנושית היא מטורפת והיא בטח לא חולשה..
    את מרגישה חלשה?
    את מתנגדת לדעות של בנאדם אחר?
    מישהו מפריע לך?
    לכי תטפלי בעצמך!
    מצידי קחי קצת וויד ותירגעי אבל אל תרצחי בנאדם ותגידי לי זה אנושי ..
    כי זה הרבה דברים אבל לא אנושי ..
    ואם זה כן אנושי ..אז היטלר היה בנאדם מקסים ומלא אנושיות ובואי נכתב עליו סרט על כמה הוא אנושי ומדהים ..
    מסכימה?
    6 מיליון יהודים מסכימים?
    לא נראלי ..
    גם רבין וגם החייל תמם לא יסכימו שיתנו במה למי שלקח להם את החיים.

    ולגביי הימין הפמיניסטי-את צודקת הוא לא פמיניסטי וקצת מצחיק אותי לקרוא ימין ופמיניזם במשפט אחד.

    15/06/2015 20:22

    את ממש לא הבנת אותי.
    בגלל שרצח הפך לתופעה כל כך נפוצה, אנחנו מנסים להסביר אותה. ובמה אנחנו מנסים להסביר אותה? באנושיות.
    קשה לנו לקבל את העובדה שמעשה כזה יכול להיעשות על ידי אדם, אז אנחנו מנסים להסביר את זה כל הזמן.
    אני לא אומרת שרצח הוא דבר טוב או מקובל, או מוסרי בכל צורה שהיא, אני רק אומרת שיש אנשים שהסרטים הללו מעוררים בהם משהו, תקווה מסוימת, לזה שאדם לא מסוגל למעשה עקוב מדם נתעב ונורא שכזה.
    6 מיליון יהודים…
    20 מיליון מברית המוצעות…אז אהמ…למשהו שוכחים לספר לנו את זה בבית ספר…בוא נחשוב למה….

    15/06/2015 20:42

    אנחנו בני אדם, והראש והמחשבות של כל אחד שונות מהאחר. בואו נתחיל מזה שאף אחד לא יקניט את השני או יכעס עליו בגלל הדעות השונות שלו, אני חושבת שזה כבר ברור לכולם? יופי. שלא נדבר עוד על מדינתנו הקטנה שבה הדעות השונות הן מאוד.. שונות (?).
    אז בואו נתחיל עם זה:
    all of me – המחשבה שלמדינה הזאת או לכל מדינה אחרת יש אמונה וערכים שווים בין כולם זה בולשיט מבחינתי. יש את הערכים הבסיסיים שאנחנו מסכימים עליהם והם כתובים בחוק (שאפילו החוק אצלנו לא מסודר) והדוגמא הכי טובה לחזה היא בשמאל ובימין בארץ. אז להגיד שכולנו מסכימים זאת הטעות הכי גדולה שאפשר להגיד.
    בתור בני אדם ששומעים על רוצח אנחנו חושבים על חיות שעושות את זה בשביל מזון. כאילו, איך בן אנוש יכול להתנהג בצורה נחותה כל כך כמו חיה מזוהמת? וזה מה שהרוב באמת חושבים בראש שלהם, אנחנו לא יכולים לחשוב על הרוצח כבן אדם באותו רגע, כי אנחנו לא יכולים לדמיין שיצור נעלה כמונו יתפקד ככה ולחשוב מה זה אומר עלינו, באופן כללי. אז אנחנו מכחישים את זה. ולפני שיגידו אחרת, אני אוהבת חיות מאוד ואני רוצה להילחם בשביל חוק הגנה בשבילם, שיפסיקו לפגוע בחיות.
    אחד הדברים הטובים שקרו באנושים זה הסקרנות. הרצון לרדוף אחרי ידע, להסביר, לדעת, להבין דברים שמתרחשים. זו לפעמים הדרך שלנו להתמודד עם משהו לא ידוע אן שאנחנו רוצים שישאר לא ידוע, להוכיח שדבר זה לא יכול לדקרות. הסרט על הרוצח של יצחק רבין יכול ללמד אותנו, הרוב הדומם והקטלני, המון.
    בתור מדינה עם אזרחים גם ערבים, אנחנו צריכים גם לעמוד לזכויותיהם, לא משנה מה חלק מהם עושים. אנחנו המדינה שלהם, אז אנחנו לא נבקש עכשיו מימון מהם כי "לא טוב לנו בממשלה לעשות סרט על ערבים ואם הם רוצים סרט שישלמו לבד."
    ראית פעם אותנו, היהודים בארץ, משלמים על הוצאת סרט? את יודעת מה היה קורה אם זה היה מתרחש? היינו מפילים את הממשלה מרוב כעס.
    אני יהודייה שמאלנית שמאמינה שאנחנו צריכים להקשיב, לשמוע ולתת. אם אנחנו בתור מדינה ובתור אזרחי העולם רוצים עולם טוב יותר, זה מהדברים הקטנים יקרה. אנחנו צריכים להבין את הצד של "הרעים" ביותר ולעזור להם. אנחנו צריכים להיות רכים, אך גם קשוחים. אנחנו צריכים לאהוב זה את זה ולכבד את צרכי האחר, גם אם הוא לובש כיפה, כיסוי ראש, הולך לכנסייה או הולך על ארבע.
    אז מה שהולך הזאת יכול להגיע לרמות נוראיות של דיכוי, גם דיכוי חופש הביטוי הוא דיכוי, ובתור אזרחי המדינה אנחנו צריכים לשים לזה סוף.

    16/06/2015 10:51
    L.A L.A

    אני קודם כל שמחה לראות את הדיון שהתפתח פה זו הייתה המטרה .

    בהמשך למה שכבר הגבתי אני אגיב על מה שלא..
    תולעת סיפורים יקרה גם אני מאמינה בלב שלהם שצריך לתת מקום לכל אדם או ייצור שחי במדינה הזו כי זו לא "מדינת היהודים" כמו שרוב האנשים פה חושבים יש פה ערבים ,יהודים ,נוצרים ,בדואים וכדומה ….
    ויש מקום לכולם ואנחנו צריכים ללמוד לקבל ,לכבד ולחיות עם כולם כי תכלס??
    אין לנו ברירה אחרת השפיכות דמים המיותרת הזו לא תביא אותנו לשום מקום.
    אך לתת במה לרצח?
    זה רחוק מלקבל את האחר ..זה לקבל את הרוצח לומר בוא יקירי בוא תציג לנו את "הפן האנושי" בך ..
    הסרט על יגאל עמיר לא בא להציג (למיטב הבנתי) לא בא להציג את למה זה קרה..
    האם מאחורי חזות שקטה ורגילה של אדם מסתתר רוצח ..
    לא!
    זה בא להציג לנו את השיקום שלו את זה שיש לו אישה וילד או ילדה ..
    את זה שהוא אנושי ..
    וזה לא ככה!
    הוא מעולם לא הביע חרטה על הרצח של רבין על הרצח של השלום מבחינתו זה בסדר והוא היה חוזר על זה .
    אז למה להציג סרט עליו בפסטיבל ירושלים?
    בנושא המחבל וזה לא אישיו אם הוא ערבי או יהודי שרצח את החייל ..
    הוא חייל שבא להגן עליי ועלייך בדיוק כמו שאני עשיתי לפניי שנתיים.
    ולפניי זה הוא ילד בן 18 עם חלומות ושאיפות…
    עם משפחה וחברים..
    עם דרום אמריקה או הודו שמישהו גדע.
    אני לא תומכת בסרט על יגאל עמיר ולא בהצגה על המחבל כי אין מקום להציג פן אנושי ברוצח.

    16/06/2015 14:32

למעשה שר החינוך נפתלי בנט אמר שהוא לא יתן תקציב לסרט על יגאל עמיר (משרד החינוך מחזיק בהמון כסף שאמור לתקצב סרטים חינוכים)

15/06/2015 22:16

    נפתלי בנט גם רוצה לתת לי חמש שעות תנ"ך שבועיות. אני אטאיסטית, כמו הרבה אנשים במדינה הזו.
    רוצים שאני אלמד תנ"ך? סבבה. אבל אני לא רוצה לעשות בזה בגרות.
    שיהיה ברור בתיכון יש 4 שעות מתמטיקה שבועיות והוא רוצה לעשות חמש תנ"ך…

    15/06/2015 22:55

    יותר חשבו שתכיר/י את העבר והמסורת של העם שלך מאשר שתלמדי מתמטיקה (שאגב אם את עדיין בתיכון תני לי לגלות לך סוד קטן את לא באמת צריכה בגרות טובה את רק צריכה פסיכומטרי טוב שאם תשקעי בו כמו שמשקעים בלימודים את יכולה להוציא בקלות 700+)

    15/06/2015 23:06

    התנ"ך הוא לא דבר שחשוב לי, מתמטיקה בהחלט יותר חשובה מתנ"ך.
    את חושבת שתנ"ך זו כל המסורת שלי? אני לא מקבלת את היהדות בתור דת, אלא בתור לאום. אז לא, לא רק זה המסורת שלי והתנ"ך בהחלט לא חשוב או יעזור לי אישית בחיים. רוצים שאני אלמד תנ"ך? סבבה, עם זה השלמתי כבר כי אנחנו פאקינג מדינה שלא מפרידה דת ומדינה, אבל אל תשימו לי את זה על חשבון דברים אחרים שמעניינים אותי ואישית נשמעים חשובים הרבה יותר. את מבינה שבהגדלת שעות תנ"ך מצמצמים שעות אחרות נכון?אם יצמצמו היסטוריה זה יהיה בסדר? כן? ההיסטוריה הרבה יותר חשובה מהמסורת.

    16/06/2015 05:55

    או שפשוט תלמדו עד יותר מאוחר כמו שהציבור הדתי לומד? (בחינוך הדתי הלימודים מסתיימים בערך בארבע וחצי) זה לא שבאמת יש לך משהו חשוב לעשות אחרי הלימודים….

    ואגב אני בן

    16/06/2015 09:18

    אני לא מתכוונת ללמוד 5 שעות תנ"ך בשבוע בגלל שנפתלי בנט אמר, או בגלל שהחרדים והדתיים החליטו שככה בא להם. אם אני לא ארצה לעשות חמש יחידות תנ"ך אני לא אעשה. היום של תלמידי ישראל הוא ארוך כבר ככה, והאמרה \ חוק בקרוב הזה הוא דיכוי של כל האתאיסטים בארץ.
    אם לך אין מה לעשות אחרי הלימודים, זה לא קשור לאף אחד מאיתנו. לי יש.

    רק שתדע שאולי היהודות בשבילך היא לא יהדות של מישהו אחר. יהדות יכולה להיות בשביל מישהו כתרבות, או כמפגש משפחתי (תתפלא לשמוע, למדנו את זה בבית הספר ביום שיא באזרחות)

    16/06/2015 10:56

    את לא תלמדי חמש שעות תנך כי ככה "נפתלי בנט" אמר אלא כי ככה "שר החניוך אמר"
    ואגב לא אמרתי שאין לי מה לעשות אחרי הלימודים, אמרתי שזה לא באמת מאוד חשוב….

    16/06/2015 11:18

    לך אולי מה שאחרי בית ספר לא באמת חשוב, לי תנ"ך לא באמת חשוב. לי מה שנפתלי פאקינג בנט שאני כל כך מצטערת שהוא שר החינוך אומר, זה שטויות. אתה יודע כמה אתאיסטית אני מכירה? ומה המדינה עושה עם אתאיסטים? בוא נחביא אותם ונכפה עליהם את הדת שלנו.
    כשיש שר חינוך כמו בנט אין סיכוי שלחילונים שגם ככה בקושי מתחשבים בהם יהיה סיכוי לשרוד במערכת. ללמוד עד ארבע וחצי? נסה את זה ששנה הבאה אני לומדת עד סביבות שש כל יום. נמשיך עם זה שיש הרבה תלמידים שלומדים עד שעות אפילו יותר מאוחרות. ולא נשכח את העובדה שיש הרבה מאד עבודות להכין, בגרויות, מתכונות, אני אישית אצטרך להכין שנה הבאה עבודה עצומה על ארצות הברית (מגמת היסטוריה) ואין לי זמן או כוח, או אפילו עניין, ללימודי תנ"ך שכופים עלי. התנ"ך הוא לא כל התרבות היהודית. רחל המשוררת היא תרבות שלנו, ביאליק, עוז, ועוד הרבה אנשים. תנ"ך הוא רק חלק מהתרבות שלנו, וזה חלק שאני בהחלט מוכנה ללמוד אבל לא בהיקף של בגרות ובהחלט לא על חשבון דברים רבים אחרים.
    אולי אתה מאמין בתנ"ך ולך זה חשוב, אבל אני לא. ולעוד הרבה אנשים זה לא. אבל למי אכפת מאיתנו נכון?
    למי אכפת מחילונים/אתאיסטים? ישראל פה כדי לעזור לחרדי, לדתי, לקיצוניים, אבל לא לי.

    16/06/2015 17:12
L.A L.A

בנושא שיעורי התנ"ך או מול שיעורי המתמטיקה –
אני סיימתי תיכון לפניי 4 שנים בערך אבל אם כן הייתי היום בתיכון הייתי מעדיפה יותר שעות של מתמטיקה ,אנגלית ,לשון והבעה לפניי שעות נוספות של תנ"ך ..
עם כל הכבוד לספר הנמכר והמוכר בעולם הלמידה עליו תעשיר את הידע הכללי שלי (שזה מקסים) אבל לא באמת יעזור לי בשום דבר ..

16/06/2015 14:39
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך