עזרה בבחירת שם…?

Scarlett 30/07/2016 727 צפיות 5 תגובות

יש לי מין ספר שבקושי התחלתי על נערה בתיכון בשם טום. היא גרה קרוב לזקנה מפחידה ומשונה שאף אחד בעיר לא יודע עליה כלום ולא מכיר אותה. יום אחד הזקנה נפטרה. איש לא בא להלוויה שלה. הרוח של הזקנה רודפת את טום ומשם זה יסתבך כנראה…
רעיונות לשם?


תגובות (5)

בשביל שם צריך לדעת יותר פרטים על הסיפור. מה קורה בעלילה לעומק, שם לא יכול להיות סתם משהו שקורא בפרק הראשון או על פי השתי שורות שנתת לנו כאן. קחי לדוגמא את הארי פוטר ואבן החכמים, אבן החכמים מופיעה רק באמצע הספר… צריך הרבה יותר פרטים ופרט משמעותי אחד שסביבו עוסק הספר. עוד דוגמא, אני כותב סיפור על אקדמייה שנקראת שורשים וקראתי לסיפור שלי שורשים לפני ענפים (אין ספוילרים למה)… צריך הרבה יותר פרטים בשביל שם כי זה דבר חשוב מאוד. זה הדבר שמושך לסיפור, צריך להתעמק בסיפור בשביל לתת לו שם.
עצה שלי, תבני לך טיפה עלילה מעבר, תקחי דבר מרכזי שקורה בסיפור שלך ותהפכי אותו לשם. תסתכלי על שמות של ספרים שקראת ותחשבי למה קוראים להם ככה, ואז תביני איך למצוא שם לספר שלך.
בהצלחה במציאת שם :)

30/07/2016 20:15

קודם כל, אהבתי את הרעיון :)
זה מאוד מעניין ועמוק, מעניין אותי מאיפה קיבלת את ההשראה.
דבר שני, אני חושבת שלשמות לסיפור יש המון משמעות.
צריך לבחור שם שיעניין את הקוראים, לא שם מוזר ולא יותר מדי נדוש. שם שברגע שהקוראים יראו אותו, הם יסתקרנו, ילחצו עליו, יקראו ואפילו יגיבו.
כמובן שיש פעמים ששם יותר מדי מתוחכם פשוט יעצבן את הקוראים, והם אפילו לא ילחצו עליו/ יסתכלו על השם ויגידו "טוב, אולי אח"כ…." ולמעשה הם ישכחו ממנו לגמרי.
כדאי לך לחשוב על הטיפים שכתבתי,
בהצלחה ;)

30/07/2016 22:59

דווקא נשמע מעניין
בכל מקרה, אני הייתי קורא לו ״באה בימים״.

31/07/2016 02:48

מאד אהבתי את הרעיון את והשם של BALE הציע.. לכי על זה!

31/07/2016 17:10

כבר בחרתי שם אבל תודה רבה =)

31/07/2016 17:26
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך