עזרה דחוף!!! מחסום כתיבה

נ.ר5 25/11/2014 649 צפיות 4 תגובות

התחלתי שני סיפורים "העיר השחורה" ו-"מהפכת השביט"

את שניהם אין לי מושג איך להמשיך! יש לי מחסום כתיבה ענק! אני כותב פסקה… אפילו לא, כמה שורות ואז אני לא יודע איך להמשיך, שומר כטיוטה ואומר "נמשיך מחר".

אני לא רוצה לעזוב את האתר, אבל אני גם לא רוצה עצות כי (לדעתי) הם חסרות תועלת…
אני די בבעיה… אפילו כאן אני בקושי יודע מה לכתוב.

אפשר עזרה שהיא לא עצה (לפי דעתי) חסרת תועלת לגבי מחסום כתיבה?
פליזפליזפליזפליזפליזפליז


תגובות (4)

uta uta

אני לא בטוח אם זו עצה, אבל פשוט אני, כאשר יש לי מין מחסום כזה או אחר הייתי קודם כול מחליט רק על רעיון אחד, זאת אומרת תבחר את אחד מהרעיונות שלך, העיר השחורה או מהפכת השביט. אחר כך, אני (עם כמה שזה נשמע מטופש.) חושב איך יהיה הפרק האחרון, או כמה הפרקים האחרונים, זאת אומרת שגם אם אני בפרק הראשון אני חושב איך הספר ייגמר וחשוב שיהיה בסוף מותח! מיד לאחר מכן אני בונה או סולל לעצמי את הדרך היישר אל הפרק האחרון שחשבתי עליו כבר.. אם אני לא אזכור את הרעיון של הפרק האחרון אז אני כותב אותו ל דף חלק או משהו.. מקווה שעזרתי..

25/11/2014 19:24

    זו לא בדיוק הבעיה שלי. יש לי הכל בראש! מההתחלה לסוף ולהפך. הבעיה שלי היא שאני פשוט כותב פסקה שניים, מפסיק ואומר "נמשיך מחר". בכל מקרה, תודה שניסית

    26/11/2014 18:30

אני חושבת אולי שתחשוב על מקרה כלשהו שקורה פתאום בסיפור ותמשיך איתו …. או שתביאי רעיון מהחיים האישים שלך כמו חלום שחלמת או מקרה שקרה לך ועוד…
ועם שתי האופציות לא עובדות לך אז אפשר להתחיל סיפור חדש רק עם תרצה

25/11/2014 19:35

אני תמיד שמתי לב (לפחות ברוב הסיפורים שלי) אני מצליחה להמשיך את העלילה אם אני מוסיפה דמות/דמויות, לא חייבות להיות חשובות במיוחד, רק שיהיו גורם חיצוני שיתערב בעלילה, ייצור איזה קונפליקט או בעיה או משהו כזה, לי זה בדרך כלל פועל במחסומי כתיבה.
אם זה לא מצליח אז פשוט צריך לחכות, כי הזמן באמת עוזר. אתה מגיע לסיפור כאילו זה סיפור חדש, לוקחים הפסקה ואז פתאום צצים כל מיני רעיונות חדשים שלא חשבת עליהם בכלל (מניסיון).

25/11/2014 22:14
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך