פאנפיקים, ביקורת, משהו שממש מעצבן אותי!!!!

נ.ר5 02/11/2014 945 צפיות 7 תגובות

אתמול בערב, בעקבות תחרות סיפורים שאני משתתף בה, העלתי סיפור שהוא פאנפיק לכיפה אדומה בשילוב של רעיונות מהסדרה "עד עצם היום הזה" או "once upon a time".
לא משנה הסיפור, קיבלתי הרבה תגובות שבהם כתוב:
זו העתקה
או "זו העתקה!!!! אסור לעודד דברים כאלה!!!!" וכאלה.

עכשיו, כמו שכתבתי למעלה, הסיפור שלי הוא פאנפיק והם כותבים שזה "העתקה".
אז יש לי שאלה אליכם, יקיריי, למה דווקא לפאנפיק שלי להיטפל?
למה אתם לא מעירים לפאנפיקים האחרים? הרי זו גם העתקה עם כמה שינויים, אז מה?
אתם לא מעירים לפאנפקים האחרים ולי כן? כאילו משהו נגדי?
אני באמת חובב פאנפיקים, ואני באמת רוצה תשובה, למה להיטפל אל הפאנפיק שלי ולא אל הפאנפיקים האחרים?!!


תגובות (7)

טוב אהמ אתה יודע שאין לי שום דבר נגדך אבל עכשיו הלכתי להסתכל ואתה בכלל לא רשמת שזה פאנפיק. צריך לרשום בכותרת שזה פאנפיק ובזאנר פאנפיק ולשמור על זכויות יוצרים (מי המחבר האמיתי) וכו'.
אתה לא עשית שום דבר כזה, ורק כשאמרו לך שזו העתקה באת והתגוננת אחרי שכל הזמן בכלל לא רמזת אפילו שזה לא שלך ><
מצטערת נאור, אבל יש לזה חוקים ואתה לא יכול להתעצבן על זה שדורשים ממך לעמוד בהם.

02/11/2014 16:51

זה הרעיון בפאנפיק-סיפור הערצה. כותבים סיפורי פאנפיק כדיי להביע את ההערצה שלך לסיפור מסוים של מישהו אחר. גם אני כותבת פאנפיק על דמויות מארוול אז זה אומר שזו גנבה? לא! אני כותבת את זה כי אני אוהבת את הדמויות שלהם וכי אני רוצה לנסות לעשות איתם משהו בעצמי! תתעלם מהאנשים האלה, פשוט להתאלם!

02/11/2014 17:06

    כשאת כותבת פאנפיק, את צריכה לכתוב שזכויות היוצרים שמורות ל*יוצרים כלשהם*, ולהגיד שזה פאנפיק על ככה וככה וככה. זו בהחלט נחשבת כגנבה ברגע שלא מציינים בשום אופן רשמי בסיפור שהדבר הוא פאנפיק על זה והזו. זה חשוב לעשות את זה.
    בנוגע לכותב עצמו כאן- אני לא יודעת האם נהגת כפי שאמרתי, אבל אני בטוחה שאם היית כותב שמדובר בפאנפיק בכותרת, בתחילת הסיפור, בסוף הסיפור או ב"רציתי להוסיף", לא היו נטפלים אלייך, כי זה פאקינג פאנפיק. אם כתבת ובכל זאת נטפלו- אני לא מבינה מה הבעיה של האנשים. אבל אני לא חושבת שלאנשים כאן יש בעיה כלשהי, ולדעתי אם באמת כתבת היו שמים לב.

    02/11/2014 17:11

אתה יודע מה? תכתוב שזה פאנפיק, ויפסיקו. אני לא ארשה שיעתיקו מסידרה כזאת מדהימה שאני באמת חולה עליה. וכשאתה לא כותב שזה פאנפיק, זה חד משמעית- העתקה. תכתוב שזה פאנפיק, ואני יעזוב אותך.

02/11/2014 18:16

    לידיעתך, תיקנתי וכתבתי, וזה היה רק םרט קטן!!!! רק שהיא זאב וזהו!!!!! חוץ מזה הכל שלי!!!!!!! אני גם מאוד אוהב את הסדרה אז לקחתי רעיון, מה הביג דיל? כתבתי שזה פאנפיק, ערכתי את רציתי להוסיף, עכשיו תוכלי "לעזוב אותי?"

    02/11/2014 21:23

איכס נו אנשים כאלה מגעילים אותי,
הוא כתב פאנפיק,מה כואב לכם?
גם אם הוא לא ציין שזה פאנפיק,אפשר להבין את זה לבד עם קצת שכל,
עכשיו אל תעצבנו ועופו מפה ותפסיקו לפתוח תפה שלכם על כל דבר פה.

02/11/2014 21:34

תראה, אני יכולה להבין את המחשבה מאחוריי התגובות האלה. במיוחד כשבתחרות שהשתתפת בה לא מצוין כי זו תחרות פאנפיקים, וזה שבהתחלה לא כתבת. גם אם הרוב מניחים שזה פאנפיק, אני צריכה לשבת ולנתח 'למה התכוון המשורר'?
אני לא חושבת שצריך לנהוג בתוקפנות, ולא ראיתי את התגובות על הסיפור שלך, אבל לכתוב שבע מילים (זה פאנפיק, זכויות יוצרים לוואנס אפון אטיים) זה לא כזה מסובך ויכל רק לעזור.

ברבי, אנשים באופן כללי לא מגעילים אותי אבל אני נעלבת בשמם של אנשים אחרים שבסך הכל הגנו על הסדרה שהם אוהבים וגינו התנהגות שהיא פסולה לדעתם. כמו שאני לא אגיד עלייך שאת מגעילה, ואני לא אגיד, כי גינית התנהגות לא מתאימה לדעתך אל תכני אנשים אחרים מגעילים לפני שאת מכירה אותם.

(אוקיי, זה נשמע כשלעצמו קצת תוקפני, ברבי, אבל הכוונה שלי טובה. זה באמת לא במובן של לשפוט אותך, אני מנסה להימנע מזה, אני רק אומרת ש"נאה דורש נאה מקיים": כמו שאני מקווה שתביני שהכל מכוונה טובה כמו שהבנתי את הכוונה שלך.)

02/11/2014 23:29
1 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך