מיכי26
לפני כמה זמן הייתה תחרות כתצ"ים בראש1 ואני שלחתי להם את זה ואני רוצה לדעת מה אתם חושבים על זה אז בבקשה תגיבו זה נורא חשוב לי!!!

גיל התבגרות

מיכי26 26/04/2015 1913 צפיות תגובה אחת
לפני כמה זמן הייתה תחרות כתצ"ים בראש1 ואני שלחתי להם את זה ואני רוצה לדעת מה אתם חושבים על זה אז בבקשה תגיבו זה נורא חשוב לי!!!

מכירים את זה שאתם מרגישים לא שייכים לפעמים לקבוצה בה אתם נמצאים?
אם זה בכיתה או בשכונה איכשהו אתם תמיד מרגישים לא קשורים אליהם ובכן אני רוצה להרגיע אתכם ולומר דבר אחד בלבד – אתם לא לבד בעולם הזה.
כמעט בכל קבוצה יש נערים כאלה ונכון לפעמים זה באמת בגלל שהם פשוט לא מצליחים למצוא שפה משותפת איתם אבל לפעמים זה גם בגלל שזה פשוט ככה בגיל ההתבגרות.
גיל ההתבגרות ידוע בעיקר בתור שלב של התפתחות וגיבוש של זהות עצמית וכמו כן הוא מאופיין במערכות יחסים וריבים ההורים,אני מקווה שלא,אבל להרבה מאוד יש בעיות אכילה (בולימיה,אנורקסיה וכו') אבל יש עוד המון דברים הבאים עם השלב הזה בחיים.
אך יש דבר אחד שלפעמים אנשים שוכחים,זה שגם בגיל ההתבגרות עלולים להיות משברים שחלקם גורמים לבעיות שציינתי קודם וחלקם נגרמים ע"י הבעיות הנ"ל.
"בגיל ההתבגרות קיים חיפוש של קבוצת שייכות, דרכה יכול המתבגר לבדוק ולהגדיר את עצמו. משבר גיל ההתבגרות עשוי להופיע, כאשר הנער או הנערה נתקלים בקושי בהשתלבות במסגרת שכזו.כחלק מכך עשויה להופיע הסתגרות בבית לצד ניתוק קשרים, או לחילופין מעורבות המאופיינת במריבות רבות או בחרדה סביב מפגשים חברתיים. משבר גיל ההתבגרות עשוי להופיע גם בעקבות הפגיעות של המתבגרים להפעלתו של לחץ חברתי, אשר במקרים מסוימים עלול להוביל להתנהגויות מסוכנות כגון נהיגה פרועה, עישון סמים וצריכה מופרזת של אלכוהול" – הפסקה הזאת הייתה כתובה באחד האתרים בהם נתקלתי לאחרונה ואתם יודעים, אני חייבת להסכים איתה.
נכון שחלק מהדברים הכתובים בפסקה הזאת אינם נכונים לגבי כולם (כך לפחות אני מקווה) אבל רק שתדעו שעל מנת שהמשפטים האלה כן יכללו גם אותנו לא הרבה צריך לקרות ובעצם רק קצת לוותר על עצמך.
אני לא מדברת על ויתור עצמי בקשר של להיות פחות אגואיסטים או שחצנים אלא בקשר של לוותר על החיים שלך בגלל שאתה לא רואה קצת אור וזאת לדעתי הטעות הכי חמורה שבני נוער עושים עם עצמם כשהם לא מרגישים שייכים.
לכולנו יש ימים בהם אנו מרגישים קצת יותר מוזנחים,לא חשובים לאנשים אחרים אבל בנינו(בני הנוער)אנחנו יודעים שהדבר שהכי כואב לנו זה לראות שהחברים שלנו לא רואים כשרע לנו אמנם זה אינו תמיד אומר שלא אכפת להם,לפעמים זה פשוט אומר שהם לא קוראים את המחשבות שלנו ולפעמים החיוך שלנו יותר מדי יפה כדי לדעת מה עובר אצלנו בפנים.
כשאתם מרגישים לא שייכים כי לא שיתפו אתכם באיזה סוד או לא הכינו לכם מסיבת הפתעה ביום הולדת שלכם זה לא אומר שאתם לא שייכים לקבוצתכם וכמובן שזה לא אומר שאתם הבעיה,אגב בעיה היא מושג שאנחנו מגדירים בעצמנו לכן בפעם הבאה שאתם מרגישים קצת לא שייכים תזכרו שאתם אלה שמגדירים וקובעים מה זה שייכות, חברות וכמובן מה זה בשבילכם גיל ההתבגרות.


תגובות (1)

כל כך נכון!
לפעמים אני מרגישה בודדה שאף אחד לא מתייחס על דברים שאני אומרת זה מעצבן , כלומר כמה פעמיים אני צריכה לומר את אותו דבר כדאי שהתייחסו עליי!
אני בעיקר שונאת את גיל התבגרות ובגיל התבגרות עוברים יותר דברים גם אם הם טובים וההפך..

26/04/2015 23:05
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך