וולפגנג אמדאוס מוצרט| פרק 1

fearless13 30/01/2012 1729 צפיות 11 תגובות

"ננרל!" צעקתי ברחבי הבית. אני אמדאוס, יוהנס כריסוסטומוס וולפגנגוס תאופילוס מוצרט, זהו שמי המלא, אבל רוב האנשים קוראים לי אמדאוס או וולפגנג אמדאוס מוצרט. אני גר בדירה קטנה, בזלצבורג שנמצאת באוסטריה. ננרל זו אחותי, בעצם, ננרל זה שם חיבה, שמה האמיתי הוא מריה אנה והיא גדולה ממני בחמש שנים, ננרל מנגנת על פסנתר ולעיתים על כינור, אבל לרוב לא נותנים לה לנגן כי היא בת. אבא שלי ששמו לאיפולד מוצרט לימד אותי לנגן. אמי אנה מריה לא מנגנת על שום כלי, אבל אני בטוח שיש לה כישרון מוזיקלי, זה משפחתי.
טוב נחזור לסיפורינו.
"כן אמדאוס! אני פה!" ענתה לי מן המטבח. ניגשתי אליה, והחלתי לתחקר אותה לגבי המחזר החדש שלה. אני בן אחת- עשרה והיא בת שש-עשרה, ועלי להגן על אחותי.
"מי זה הנער הזה?" שאלתי. "איזה נער?" התממה. "זה שדיברת איתו בכיכר העיר" אמרתי. "ג'והן?" שאלה בתימהון. "כן! עוד מחזר אחד?" שאלתי, ננרל יפיפיה, יש לה הרבה מחזרים. "עוד מחזר?" שאלה אמא אשר נכנסה למטבח. "כן!" עניתי בניצחון. "בזמני היו לי מחזרים רבים, אבל בחרתי רק באחד." אמרה וידעתי שהתכוונה לאבא.
"נו די! ג'והן רק חבר!" אמרה ננרל ופרצה בבכי.


תגובות (11)

שלום קרן,
יש לי מספר הערות לגבי הסיפור שלך.
העלילה תקועה מעט, לא זזה לשום מקום. עדיף לכתוב פרק שקורה בו משהו, פרק שמושך את הקורא להמשיך הלאה.
בנוסף, את לא עושה מספיק אנטרים לפני שדמות אומרת משהו. אם יש שיחה בין שתי דמויות אני עוד יכולה להבין, אבל כשיש כל כך הרבה דמויותתמיד טוב לעשות אנטר אחד או שניים.
דבר אחרון: באקספוזיציה של הפרק הזה את מפרטת יותר מדי על הדמויות. בדרך כלל מפזרים פרטי מידע במהלך הסיפור… יותר עדיף.
חוץ מזה: פיסוק בסדר גמור, תארים טובים, ורעיון מאוד מקורי. כל הכבוד!

בהצלחה, ממני, ליסה.

30/01/2012 09:55

ליסה, כל תגובה ממך משמחת, לא משנה אורכה או נימתה, תמיד כיף לקרוא אותה כי אפשר ללמוד ממנה דברים, אני מסכימה לגמרי, ואני אתקן ואעלה אותו מחדש, תודה.

30/01/2012 09:57

קרן, תודה רבה. אגב, אני מאוד אשמח אם תפסיקי להעתיק ממני את הדברים שאני ממליצה לאנשים אחרים, כמו:

נ.ב
תעתיקי את מה שכתבתי ותעלי מחדש, אבל גם תקראי כדי לראות איפה טעית, וגם, תקראי לעצמך בקול את הסיפור לפני שאת מעלה, איפה שאת נעצרת לנשום תעשי פסיק, אבל אם משפט נגמר, תעשי נקודה.

זו תגובה שלך לסיפור שהגבתי עליו היום. אני לא יודעת אם את מעתיקה ממני במודע, או שפשוט את רוצה להגיד את זה, אבל אני מבקשת שתפסיקי.

תודה רבה, ושמחה לעזור, ליסה.

30/01/2012 10:08

VENOTURUS
יש בעיה,את מעירה כמעט לכול אחד.
לא שזה לא טוב לא להעיר,זה חשוב ואפילו בונה….
אבל זה לא סיבה שאנשים אחרים לא יעירו תגובות דומות לשלך…
מבינה..??????

30/01/2012 12:54

קרן…את כותבת ממש יפה.
הסיפור נשמע מאוד מעניין…
תמשיכי….
ו…מה קרה ??? :( :( :(
כבר שכחת את הסיפור שלי????
~משיכהבאףמשיכהבאף~
(שטויות של נערה מתבגרת)
חחחחחחח

30/01/2012 12:56

לא לא שכחתי אח שלי עושה לי דווקא ורוצה את המחשב >>>שלי<<<< דווקא כשאני קוראת. ותודה!

30/01/2012 13:18

אחד מהדברים שאני עושה הוא כשאני כותבת סדרות הוא לספר על דברים אמתיים שקרו ולכתוב בהם עלילה, את עשית פחות או יותר אותו הדבר ואני מאוד אוהבת את הרעיון שלך!!!
אני אעקוב אחרי הסדרה שלך בבקשה תמשיכי!

03/02/2012 08:42

היי קרן כל הכבוד לך תמשיכי כך והרבה הרבה בהצלחה ממני באהבה בקי♥♥♥

03/02/2012 08:59

אנונימית P: תודה!

03/02/2012 10:22

אה ודרך אגב, לאמא שלהם באמת היה כישרון מוזיקלי, היא הייתה מורה לכינור

05/02/2012 08:35

תודה על המידע
תודה בקי.

05/02/2012 08:57
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך