למנוע התנגשות רכיבה בפרק כפר סבא!

02/04/2017 540 צפיות אין תגובות

ד"ר-אינג' בוריס גוטמן

אחד מהמקומות היפים ביותר בעיר הקטנה שלנו הינו הפרק העירוני. אפשר להגיד עליו המון מילים טובות.
אבל עכשיו עלי להוסיף דבקה כפית קטנה של זפת – כך אמרים ברוסית על משהו חריף, שאפילו בכמות קטנה מסוגל לקלקל דבר טוב ונחמד.
מדובר בליקויי בטיחות בשביליי הפרק, המשותפים להולכי רגל ולרוכבי אופניים.
על גבי השבילים הנ"ל בוצע סימון – חצי רוחב השביל סומן "אופניים", החצי השני סומן "הולכי רגל".
אבל הסימון אינו תקין: לא בוצע קו הפרדה בין נתיב "אופניים" לבין נתיב "הולכי רגל", לא ביצעו "חצים" לסימון כיווני התנועה לרוכבי אופניים בתוך הנתיבים המיועדים לרכיבה.
כאן אני לא מדבר על רוכבי אופניים חשמליים – גם אנשים מבוגרים וגם ילדים רוכבים עליהם וזאת בניגוד לאיסור מוחלט, שמופיע על גבי שלטי הפרק. דווקא לפתור בעיה של רכיבה באופניים חשמליים בפרק קל מאוד, בניגוד למצב במדרכות העיר.
אני מדבר על מצב הרכיבה הפרק בלבד. עשרות פעמים ראיתי מצבים מסוכנים כשרוכב אופניים ששומר על הסימון ועל תקנות התחבורה, נתקל בהולך רגל ש"קפץ" לפניו!
או שבפנייה חדה מתקרב ילד, שרוכב נגד כיוון התנועה וכשהוא מוסתר אחרי שיחים!
באין ברירה אפילו רוכבים ממושמעים נאלצים לרכוב בנתיב שמיועד להולכי רגל.
יש להוסיף שבתוך נתיבי האופניים בפארק כפר סבא הרכיבו ספסלים, וזאת בניגוד להוראות משרד התחבורה. הדבר פוגע בבטיחות באופן קריטי!
אסון עם נפגעים מתקרב ובטח יקרה, אם לא ננקטו באמצעים הנדרשים בדחיפות.

23.03.17


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך