זה שאת אוהבת-פרק 2

12/07/2014 796 צפיות 12 תגובות

נגמר היום בבית ספר,היה נחמד,יכולתי לקוות ליותר,בהפסקה רונן עזב את הכיתה,מיד התחברתי אליו,הוא ידיד ממש טוב ונחמד.ניגשו אלי מספר בנות והציפו אותי בים של שאלות;מי אני,מאיפה אני…..היו הרבה שאלות הזויות של ממש,תאמינו,מאוד.."וואו באיזה שמפו את משתמשת??" שאלה ניקול,אויש,מתחנפת……הרגשתי לידן דיי מוזר….לא כלכך הרגשתי בנוח,טוב נו.,,מאז החרם שעברתי,אני התקרבתי יותר לבנים,הרגשתי יותר בנוח איתם מרגע לרגע,הם היו איתי במצבים הקשים,אני לא אשכח את רועי,אני כל כך מתגעגעת אליו,הוא היה מצחיק אותי כשהיה קשה לי,חבר לחיים. הוא לא נתן לי לעזוב את המקום,אני זוכרת שהוא הכין את מסיבת ההפתעה עם מאפין עם נר ומוזיקה מהפלאפון,היה מצחיק,`השקיע`שנייה אחרי זה הוא הפציץ אותי בקונפטי,ואייל זרק עליי סוכריות….היה כיף,אני בכיתי שם,באמת….
בתום ההפסקה,התיישבתי במקומי,צמוד לקיר. כל הבנות חזרו למקום ישיבה שלהן ורונן חזר כולו מזיע ומתלהב,הסתכלי עליו במבט מזויע של `אתה לא מתכוון לשבת כאן עד שאתה לא מתקלח`… כן,כן אני אולי יותר זמן עם בנים,אבל אני עדיין מתנהגת כמו בת.."אל תיהיי מיבשת"אמר לי רונן. "לא,לא מייבשת,בשביל זה יש פן,או יותר נכון-מייבש שיער" עניתי וחיוך ערמומי לא במקום נכנס בי. "אויש אני סתם צוחקת מה אתה נעלב?!" אמרתי כשראיתי אותו שזה לא מצחיק אותו."שב כבר,שב!" המשכתי,אני כל כך מודהמת מההגזמות שלי,לפעמים,אני יותר מידי,בהכל.
"והוו תזהרו הבחורה פה רצינית.,," המשיך למרות שחשבתי שהנושא נסגר. המורה הגיעה,"מזל" אמרתי לו וצחקתי הוא צחק גם והיתישב לאחר שקראנו את משפט הקריאה שאני שונאת "בוקר טוב למורה……"
השיעור מלא פיטפוטים ללא סוף,מטוסים מנייר עפים מצד לצד ללא הרף,אחד נתקע לי בשיער חח..כמה ילדים שמו מוזיקה בפלאפון והמורה המשיכה בשלה,התעלמה.הרגשתי באותו רגע כל כך חנונית,כי אני לא רגילה לכאלה דברים,אני לא מפריעה בשיעור,טוב אני מדברת בלי סוף אבל זה לא נקרא להפריע נכון?
ניסיתי לזרום איתם וזה נגמר שלא יכלתי לקום מהכיסא,שמו לי דבק -.-
בסוף הצלחתי לקום,מה שנראה שאני לא לובשת את המכנס הזה יותר,קשרתי את הג׳קט מאחורה שלא יראו את הדבק,אני עוד צריכה להתרגל לטירוף פה…
נגמר הבית ספר,והלכתי עם מאשה,ילדה שהכרתי,ממש מצחיקה,בדרך הצטרף אלינו רונן,או יותר נכון,נדחף.הוא היה כל כך ציני שזה היה כזה מצחיק..אני ומאשה דיברנו והוא מקשיב ועונה "כן…איזה חצופה!" וכל מיני,התנהג כמו בת בהגזמה….רונן נפרד מאיתנו והלך לתחנה,הוא גר רחוק,אני להפך,גרה קרוב לבית ספר,אפשר לקום מאוחר חח


תגובות (12)

אוקיי. בפרקים הקודמים דיי רפרפתי בשעות מאוחרות בלילה אתמול ולא היה לי כוח ממש לביקורת אז אני אכתוב עכשיו. סליחה אם תעלבי או תרגישי פגועה- הביקורת הזו באה *רק* מתוך אכפתיות ובמטרה לשפר אותך.
שנתחיל?

1. מחק? באמת? סלחי לי, אבל זה דיי פתטי. אין לי מילה אחרת. אני יודעת שחשבת שזה אולי מקרה דיי נדיר- הוא נדיר בצורה שלילית. סליחה.

2. הפרק שלך כל כך קצר. האמת? יכול לעשות אותו ארוך הרבה יותר מזה. לפחות פי שלוש אם היית מתארת מחשבות, רגשות ותיאורים כלליים.

3. ראיתי גם את שתי הפרקים הקודמים שלך- ממש לא. הכי לא. לא צריך לכתוב בשתי פרקים מלאים על 22 ילדים. את התחביבים והאופי מוסיפים במעשים ובדיבורים ובכלל- בכלליות. ואת המראה שלהם אפשר להוסיף בתיאורים. נניח לכתוב בסיפור: "אלין משחקת בעשרה השטני והגולש, היא מרגישה מעט נבוכה."
הבנת איך לשלב את השיער השטני שלה בסיפור? זה ממש פשוט ^^

4. סימן קריאה/שאלה אחד. לא יותר מזה! לא כותבים "!!!!!!!" מספיק רק "!". אין יותר מאחד. גם לא שתיים.

5. תיאורים? מחשבות? איפה הם באים לידי ביטוי כאן? אני אקח כמה משפטים מהסיפור שלך, ברשותך, ואהפוך אותם למתוארים הרבה יותר. שימי לב:
"אליסי!" שמעתי את רונן רונן צועק מאחוריי. סובבתי את ראשי והבטתי בו. שיערו החום בעל התלתלים גלש על פניו ועיניו העכורות נצצו יותר מבדרך כלל. הוא לבש את הטי-שרט שלו וג'ינס שנראה חדש יחסית. הוא התנשף מעט והביט אליי.
"כן?" הבטתי בו בחיוך קטן. גומת החן הימנית שלי בלטה. הוא חייך אליי גם הוא.
"מחק?" שאל בקצרה וחיכה לתשובה. עיניו סקרו אותי ונשימותיו נהפכו לרכות יותר.
"שכחתי, סליחה." מלמלתי לעברו. הוא התקדם אליי קצת יותר ולחש לאוזני, "זה בכוונה אה? עליתי עליך!" צחוק קטן פילח את האוויר המתוחה.
שנינו המשכנו להקדם בשביל לבית הספר, הגגות האדומים שעל הבתים בלטו לעיניים. השמיים באותו היום הפכו ליפים מרגע לרגע.
אתה תעזור לי להשיג את בן בכל זאת?" שאלתי לאחר כמה דקה קטנה שנמשכה כמו נצח בשתיקה.
"כן, אין לי בעיה עם זה." הוא חייך שנית את החיוך שלו. לפחות יצא משהו טוב מהמחק האדיוטי שלי.
טוב לך." הסמקתי מעט, מוזר לי שדווקא רונן יעזור לי עם בחור.
~~
טוב נו, יצא דיי כושל מה שכתבתי פה אבל אני מניחה שהבנת את פואנטת התיאורים והמחשבות קצר יותר לעומק.

6. על משלב שפה גבוה שמעת? את ממש חייבים מילים רהוטות שיוצגו בתיאורים. ממש כפי שכתבתי במספר 5.
7. לא כותבים ~למחרת~ או דבר דומה לזה. כותבים "ביום למחרת התעוררתי בבוקר…" וכ'ו וכ'ו.

8. היא התעוררה בבוקר והתלבשה ותוך שנייה כבר בדרך לבית ספר שרונן קורא לה? קצת מוזר לי. תרחיבי את התארגנות הבוקר והיציאה מהבית.

9. בחרת את השם 'אליס' והשם 'רונן'. זה שם אמריקאי וזה שם ישראלי. תחליטי לאיזה כיוון הולך הסיפור.

10. תאריכי את הפרק כמה שאפשר שיגיע בערך ללפחות 8 דקות ממוצע קריאה (כתוב למעלה כמה זמן לוקח לקורא. לפרק שלך לוקחות 2 דקות קריאה שזה ממש מעט).

מקווה שלא נעלבת, ושוב- הכל כאן לטובתך.
אוהבת ותמשיכי :-*

13/07/2014 00:31

    כתבתי הרבה ביקורות בחיי (הרבה!) ומעולם לא כתבתי ביקורת כל כך מפורטת…
    אני ממש אכפתית היום ^^

    13/07/2014 00:37

    אני די מסכימה, רק בנוגע לסעיף תשע:
    הייתה ילדה בכיתה שלי שקראו לה אליס ואחת שקראו לה אווה. לי קוראים בשם ישראלי להחריד. הן פשוט היו רוסיות (סליחה, אווה הייתה אוקראינית\מולדובית).
    אבל כן צריך קצת להבהיר את זה. לא יכול להיות שלנער קוראים דילן בעוד לאחיו קוראים ורדיניון (סתם דוגמה קיצונית).

    הקטע עם המחק ממש לא התקשר לי לשאר הקטע. אולי הן דיברו על זה בפרקים הקודמים, אבל לדמיין שתי בנות מדברות ואחת אומרת "אוי אני צריכה לזרוק מחק!" זורקת מחק וממשיכה בחייה זה קצת מוזר.

    היו לך עוד בעיות עם הפיסוק מלבד סימני הקריאה. היו חסרים לך רווחים, היו לך יותר מדי רווחים, היו חסרים סימני פיסוק, היו יותר מדי…
    בכל מקרה, לפי הפרק הקודם אני הבנתי שאת יודעת להבין ביקורות וזה משהו שאני מאוד מעריכה. זה קצת קשה לקבל ביקורת, גם לאנשים שדוגלים בשיטת ה"תבוקר-ושתוק". לכן, אני יודעת שאם תקשיבי, תפנימי ותנסי להבין מה את יכולה לשפר עד מהרה הסיפורים שלך יגיעו לרמות שידהימו אותך.

    בהצלחה!

    13/07/2014 00:42

    וואו. זאת וואחד ביקורת חחחח
    אבל האמת היא , שאני מסכימה אם רובה , חוץ מהקטע של עירבובי שמות , כי אני עושה זאת בעצמי.

    13/07/2014 01:15

קודם כול, תודה על העצות.
ויש לי כמה דברים להגיד
1 לילדה בכיתה השנייה אצלי קראו לה אליס
2 בסיפור הילדה עלתה מארצות הברית בגיל 4
3 לערוך את הפרק הזה וגם את הראשון?
4 ההקדמה היתה אצלי אסון יש לכם גם טיפים איך לעשות את זה מסודר?

13/07/2014 00:55

    1. כן. יש מקרים כאלה. פשוט תצייני את זה במהלך המחשבות נניח שאדם קורא בשם שלה. תמיד אפשר לשלב זה פשוט יחסית.
    2. כן. קראתי את ההקדמה הרגע.
    3. אכן. את ממש חייבת לערוך, אפילו תעתיקי את הקטע שכתבתי לך בביקורת הראשונית.
    4. הגבתי לך ביקורת קצרצרה (או שלא קצרה?) פשוט תקראי ותביני מה עליך לעשות.

    לילה טוב♥

    13/07/2014 01:10

בנוגע לשלוש ולארבע:
3. כן. תמיד טוב לחזור ולשפר.
4. אני אלך ואעיר, אבל לא תמיד דרושה הקדמה. אני אלך לקרוא ואחווה את דעתי.

13/07/2014 00:58

    תודה!
    בפעם הבאה אני לא אאכזב אתכן!

    13/07/2014 01:18

קראתי עשו את הסיפור שלך , והאמת היא שאני מסכיה עם רוב הביקורות כאן.
הנושא נשמע חמוד אך חרוש קצת.
בהצלחה בהמשך!

13/07/2014 01:19

    תודה!
    אני בידיוק עורכת את הפרק הראשון

    13/07/2014 01:23

ננתי לך ביקורת (ארוכה יחסית) למה לא ערכת עדיין? 0.0

13/07/2014 03:14

    ערכתי אתמול את הפרק הראשון

    13/07/2014 14:39
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך