royayalon
זה ההתחלה של סיפור שרציתי להעלות מזמן. אני אחשוב אם להמשיך אותו. אם יש לכם הערות או משהו שתרצו להגיד אתם מוזמנים להגיב.

הטבעת של יונתן ומאיה פרק 1

royayalon 15/05/2014 1151 צפיות 32 תגובות
זה ההתחלה של סיפור שרציתי להעלות מזמן. אני אחשוב אם להמשיך אותו. אם יש לכם הערות או משהו שתרצו להגיד אתם מוזמנים להגיב.

"תתעורר!" צעק עלי ניצן.
" מה אתה רוצה ממני על הבוקר?" צעקתי עליו בחזרה.
" אמא אמרה לי להעיר אותך כי אנחנו מאחרים לקבורה" הוא הסביר.
"אוי שכחתי לגמרי, זה היום?" שאלתי.
"כן… אני מקווה שלא שכחת שהוא סבא שלך, נכון?" הוא ענה בעצב וראיתי דמעות מתנוססות בעיניו. הוא רץ מהחדר שלי אל המטבח.
האמת שלא שכחתי את האזכרה של סבא שלי, ההפך, כל הלילה לא ישנתי. אני וסבא שלי היינו חברים מאוד טובים, באתי אליו כל יום אחרי בית ספר למרות שהבית שלו רחוק 40 דקות נסיעה.
לא הפסדתי שום יום בלעדיו. הוא האיש הכי חשוב לי בעולם. אז למה בעצם התפלאתי בפני אחי שזה היום? לזה יש סיבה פשוטה מאוד. אני לא רוצה להיראות בכיין. לא אכפת לי מאחרים כל כך אבל בכל זאת, לא הייתי רוצה שמאיה תראה אותי בוכה ותחשוב שאני רגשני. אחרת איך אני אספר לה את מה שרציתי לספר לה?
כבר הרבה זמן שאני מחכה להגיד לה שאני רוצה שנהיה חברים אבל אין לי את האומץ.
קמתי מהמיטה והתארגנתי בזריזות בעוד שאמא צועקת מהמטבח שאני אזדרז ומה אני רוצה בסנדוויץ'. אמרתי לה שאני לא רעב. באמת איבדתי את התיאבון כי חשבתי על זה שאיבדתי חבר יקר. לא הבנתי שאני לא אראה אותו יותר, זה נגמר. עוד לא עיכלתי את זה שסבא שלי מת. אני זוכר מה הוא אמר לי לפני שהוא נפטר: "הדבר הכי חשוב בחיים יוני, זה להפוך את החיים שלך לקסומים, למלאי קסם וכיף, והנאה, ושתלמד קצת יותר על משמעות החיים"
מי היה יכול לדעת שזה היה רק אתמול? איך איבדתי אותו, אני יושב לידו על המיטה, והא מחייך אליי ואומר לי דברים טובים. ראיתי על הפרצוף של שהוא סובל אבל הוא חייך אליי כדי שאני ארגיש טוב. אחרי עשר דקות באו מגן דוד אדום ולקחו אותו ממני, את סבא שלי.
מאז לא ראיתי אותו עוד. כשחזרתי הביתה שכבתי במיטה שעות ובהיתי בתקרה. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי. אמא נכנסה לחדר שלי וישבה לידי, החזיקה לי את היד. וסיפרה לי. אמרה שסבא לא יחזור יותר, שהוא נפטר. היא פרצה בבכי ואני רק בהיתי בה. לא אמרתי שום דבר. פשוט קפאתי. אחרי שאמא יצאה קמתי מהמיטה ונעלתי את הדלת. התחלתי לבכות. זה היה הבכי הכי עוצמתי שהיה לי בחיים.
אז כל המשפחה נכנסה לאוטו ונסענו לבית הקברות בעיר של סבא שלי. אמא לא הפסיקה לבכות. הבנתי אותה, לא קל לאבד אבא. אבא שתק והתרכז בנהיגה, וניצן שמע מוזיקה. הוא לא היה כל כך קרוב לסבא כמוני, אבל ראיתי שהוא מנסה להסתיר את הדמעות ולנסות למנוע את הכאב בעזרת מוזיקה.
הגענו לבית הקבררות. המשפחה וחברים של סבא היו שם. הלכנו אל הרבה שהתחיל לנשוא דברים לזכר סבא. הטקס היה מהיר. לא הקשבתי לכלום. אני נאטמתי. שפוט לא הצלחתי לשמוע מה אמא אמרה על סבא חשבתי עליו, למה הוא עזב אותי? האם הוא יחזור אי פעם?
אחרי זה הלכנו לבית של סבא שלי ופתחנו את המכתב ירושה שלו. אמא הקריאה כמה כסף קיבל כל אחד ומה קיבל כל אחד. אולי גם אני אקבל משהו?
לפתע אמא קראה לי: "יוני, יש כאן משהו בשבילך, אני חושבת…"
רצתי לראות מה יש שם. ראיתי מעטפה שהייתה בתוך המעטפה הגדולה. היה כתוב שם: ליונתן בלבד, לא לאף אחד אחר! בתוך המכתב היה דף נייר שבו רשום:
יוני,
אני מניח שאתה קורא את זה בעצב. רציתי להגיד לך שזכיתי להיות איתך ברגעים האחרונים שלי, והחלטתי לתת לך את הנכס החשוב לי ביותר. חפץ שיאפשר לך לעשות דברים שבחיים לא עשית, לראות דברים שלא ראית. אני רוצה שתשתמש בו ואל תגלה אותו לאף אחד. זה חפץ שהפך את חיי לקסומים. אני מאחל לך רק הנאה בחיים, סבא שלך.
נ.ב.: תיזהר אל תקרב מים אל החפץ, אחרת הוא יתקלקל ויקרו לך דברים לא נעימים…
פשפשתי במעטפה והרגשתי משהו עגול. נכנסתי לחד של סבא ונעלתי את החדר. הוצאתי את החפץ. זו היתה טבעת. מה כל כך קסום בטבעת? הלבשתי את הטבע על האצבע ולא הרגשתי משהו מיוחד למדי. יצאתי מהחדר של סבא שלי ונדהמתי ממה שראיתי.


תגובות (32)

זה יפה :)
– כשדמות אומרת משהו שמים נקודה או פסיק בסוף, אתה עשית ככה:
"תתעורר" צעק עליי ניצן.

15/05/2014 22:02

    שלח בטעות ^………^

    15/05/2014 22:05

זה יפה :)
– כשדמות אומרת משהו שמים נקודה או פסיק בסוף, אתה עשית ככה:
"תתעורר" צעק עלי ניצן.
צריך לעשות:
"תתעורר," צעק עלי ניצן \ "תתעורר." צעק עלי ניצן.
_________________________________________
אף פעם. כולל אף פעם ובתוספת אף פעם… לא גומרים פרק בנקודות.
בעיקר לא בעשרים ומשהו XD חחח סליחה שש XD

________________________________________
וחוץ מזה זה יפה. הארות זה רק בשביל לשפר =)

15/05/2014 22:04

    אני מאוד שמח על ההערה הראשונה תודה לא שמתי לב ולגבי ההערה השנייה אני עושה את זה כסימן למתח מצטער אבל זה לא יורד…

    15/05/2014 22:08

    אבל אי אפשר. אתה ראית פעם ספר שנגמר ככה? אתה יכול לעשות מתח אבל אתה שובר את חוקי הכתיבה המקצועית. אסור לגמור פרק ככה ^^

    15/05/2014 22:23

    למה לא לשבור את חוקי הכתיבה המקצועית? למה לא לסיים סיפור עם כמה נקודות מה הבעיה?

    15/05/2014 22:33

    רק תענה לי על השאלה – ראית סיפור כזה?!
    זה מין חוק לא כתוב… ><

    15/05/2014 22:59

    האמת שאני חושב שראיתי. ואם זה חוק אז אני מפר אותו

    15/05/2014 23:03

    אינמצב שראית. זה לא הגיוני ><
    וחוק לא מפרים. זה כמו לנסוע באדום.. ^^

    15/05/2014 23:05

    זה הגיוני.
    ולפעמים צריך לנסוע באדום כדי שהאשה תלד בזמן ויהיה ילד קטן חמוד מצליח…

    15/05/2014 23:06

    אבל עכשיו אין תינוק כי אתה בן ואתה עדיין לא נשוי, למזלך… ^.^
    חחחחחחחח XD עזוב, אינלי כוח להמשיך את השיחה הזאת XD

    15/05/2014 23:11

    אז אל תמשיכי, זה בסדר.. אני את שלי אמרתי

    15/05/2014 23:12

    גמאני. זה פשוט מרדים אותי.. ZZZ

    15/05/2014 23:13

זה נחמד…
היו לך הרבה שגיאות מקלדת שפשוט הפריעו לי בעין. בפעמים הבאות אם תוכל לעבור על הטקסט שוב לפני שאתה מפרסם ולתקן שגיאות מקלדת? זה יעזור בהרבה.
נכון שבכתיבה אין חוקים, אבל לסיים פרק עם נקודות זה לא… מקצועי. זה חובבני מינוס.
תנסה לעשות סוף פרק מותח עם סיום משפט. יש כזה דבר 0-0.
ואני רוצה שתגיד לי איפה בדיוק (לא באתר, בספר מקצועי שיצא לאור) ראית שספר\פרק של ספר הסתיים בנקודות.
זה נכון שבכתיבה אין ממש חוקים, אבל לא לסיים פרק עם נקודות זה בערך כמו לפסק כמו שצריך את הטקסט שלך. אתה תפסק את הטקסט שלך, נכון? אז אתה גם לא תסיים פרק עם נקודות. זה פשוט מציק בעין וקוטע את רצף הקריאה, מה גם שלרוב זה לא מותח ככה.
אה, ואם כבר אתה חייב לעשות נקודות (למרות שאני באמת ממליצה לך שלא, זה ממש הורס את הטקסט שכתבת ולא ממש מותח בכל מקרה) אז תעשה שלוש בלבד. יש סיבה שהנקודות באות בשלשה. לכתוב שתי נקודות\מעל לשלוש נקודות זה פשוט לא תקני.
אם אתה מתעקש לעשות איך שאתה עושה תדע שהסיפור שלך יורד כמה רמות.
וכמו שגלוש אמרה, אחרי דיבור ישיר לפני סגירת הדיבור ("…") צריך לשים פיסוק. נקודה אם זה כל מה שיש לדמות להגיד, סימן קריאה אם היא צועקת\קוראת\וואטאבר, סימן שאלה במידה וזו שאלה ופסיק במידה ויש לדמות עוד משהו להגיד. אני אתן לך דוגמאות (לא מהטקסט שלך):
"אנחנו הולכים עכשיו." הוא אמר.

"תתרחק ממני!" היא צרחה באימה.

"אתה בא היום?" הוא שאל אותי.

"תן לי עוד סיבה אחת," הוא התקרב אליי. "ואני אסכים."
—-
נגיד. אלו סתם דוגמאות אקראיות.
וגם ראיתי כמה טעויות עם זכר\נקבה בטקסט שלך, לדוגמה:
כתבת: זה היה טבעת.
טבעת זו נקבה. היית אמור לכתוב: זו הייתה טבעת.
יכול להיות שהיו עוד כמה טעויות שלא שמתי לב אליהן… אבל תעבור על הטקסט שלך כמה פעמים לפני שאתה מעלה, ואתה ככל הנראה תמצא כמה וכמה טעויות שאתה צריך לתקן. בהצלחה עם הסיפור.
אה, ועוד משהו, הכתיבה נראתה לי ילדותית קצת. פשוט הרגשה כזאת. אולי זה הפיסוק, אולי זו הכתיבה עצמה, לא יודעת 0-0. תנסה לבדוק גם את זה.
מקווה שעזרתי איכשהו… =)

נ.ב: סורי על החפירה. חח.

16/05/2014 08:40

טוב, מאחר שא.ש.מ. ציינה את כל התיקונים שהיו לי לתת לך אני אגיד, שהצלחת להעביר מושג רציני ביותר על האופי של הדמות בתיאור עקיף וחינני.
אה, ושתדע, שגם אני לא מסוגלת לסיים פרק בצורה לא-דרמטית. אבל יש דרכים הרבה יותר אדירות ומקצועיות לעשות את זה.
למשל, אתה יכול להגיד פשוט:
"יצאתי מהחדר של סבא, ולא האמנתי למראה עיני."
או:
"כמה שהטבעת הייתה מוזרה, היא הייתה כלום לעומת מה שראיתי שיצאתי מהחדר של סבא."
מחכה להמשך ^^
בכבוד רב ונסיון להתנשא מעט ככל האפשר: טדי ריבר, האדם הכי מתנשא שאי פעם נולד.

16/05/2014 09:10

    אופס…
    *א.מ.ש

    16/05/2014 09:11

נכון, כן היו קצת שגיאות, אבל לדעתי זה יכול להתפתח למשהו, למרות שאני מסכים\ה עם הקטע של לא גומרים פרק עם …
זה פשוט מוריד מהקטע. נכון, אם זה באתר אז פשוט מחכים לפרק הבא, אבל אם קוראים את זה על דף או בספר פשוט עוברים עמוד וזה גורם לך פחות להעריך את הסיפור\ספר

16/05/2014 09:15

אני אעבור על השגיאות בטקסט. ראיתי שאין לו האדה רבה ואני מאוכזב. אבל אני אנסה לשפר אותו בהמשך. אני לא מוותר.

16/05/2014 12:17

    הממ.. ומתי אתה בודק את הסיפור לגלגל ההצלה שכתבתי?

    16/05/2014 12:19

    ומתי אתה ממשיך את הפרויקט שלך?

    16/05/2014 12:20

    רק אחד חוזר?

    16/05/2014 12:21

    אני אבדוק היום את הסיפור שלך נראה לי ובקשר לפרוייקט זה יהיה לך או היום או מחר כי אני רוצה עד מחר להשלים את כל הסבב של כל אלה שהצטרפו לפרוייקט.
    יהלי, רק אחד חוזר! תתפללו…

    16/05/2014 14:29

    סליחה שאני מתפרצת כאן, והאמת שאסכים עם התגובות מעלי לגבי הקטע [כולל הקטע של המחכה להמשך] אבל אני כאן למטרה אחרת:
    אמרת שתפרסם עוד מדריכים? מתי זה בערך? שעות? ימים? שבועות? אחר?

    16/05/2014 19:27

    אממ בקשר למדריך אני אמרתי שאני מקווה להוציא עוד אחד בשבת שזה בעצם היום. אני חושב שאני אעבוד עלין קצת עכשיו וקצת אחר כך. יש לי כבר הרבה בקשות למדריכים? עוד מישהו שרוצה משהו מיוחד?

    17/05/2014 09:56

כולםם פה מצאו רק שגיאות?!!!
אני אהבתי, זה כן מעביר רגש ומסביר על הדמות.
הכל טוב ויפה זה ממש נחמד שכולכם מעבירים ביקורות אבל חוץ מדברים של מה לתקן אף אחד לא כתב על הסיפור עצמו!
אז וואלה רועי יש כמה דברים לשנות אבל סמוך עליי הנקודה לא מה שתהרוס לך את הסיפור. תכתוב לפי איך שאתה רוצה לכתוב.
זה ממש יפה לדעתי..

16/05/2014 23:24

    סוף סוף שומעים ממך! חיכית לסיפור שלי והבאתי אותו. אני קצת מאוכזב ממנו את האמת אבל אני אנסה לשפר אותו בהמשך. כמובן שאני יותר טוב בכתיבת קטעים קצרים.
    תודה על ההערה היפה ואני מקווה שתקראי את מה שאני אכתוב בעתיד.
    שלך,
    רועי, מנהל הפרוייקט, מנהל תחרות הסיפורים, בונה מדריכים, כותב סיפורים, משורר שירים, ועובד למען כולם.

    17/05/2014 09:59

אתה הולך להמשיך את הסיפור היום?
אני רוצה לדעת מה קורה בהמשך….

17/05/2014 15:11

    את באמת רוצה את ההמשך?
    כאילו אהבת את זה?( כי רוב מי שהיה פה לא כל כך התעניין…)
    ואני אמשיך נראה לי מחר או ביום שני נראה לי יום שני.

    17/05/2014 21:39

האמתי??
מאוטד אהבתי את הרעיון של הסיפור!
את העלילה והכל..
נכון שיש שגיאות אבל חברים…
אתם רציניים?
כאילו תחשבו שבן אדם כותב סיפור בהמשכים שכל פרק הוא לא כזה ארוך,אבל יש לו "אורך" מסויים ,לא יכול לעקוב אחר כל השגיאות שלו.(מניסיון)
אז תעזבו את זה,ותתמקדו יותר בעלילה עצמה.אהבתי מאוד!!

17/05/2014 21:42

    יש! תודה רבה לך אדון תולעת. פרק שני יעלה כנראה מחר.

    19/05/2014 02:07

זה יפה מאוד אבל לא גומרים פרק בנקודה.

25/05/2014 15:53

    האמת היא, מסיימים משפט בנקודה לרוב אז זאת לא בעיה לסיים גם פרק בנקודה.
    נראה לי התכוונת לשלוש נקודות.

    ותנו לי לנצל את במה זו בכדי לא להוסיף סתם תגובות:
    אני [לא יודעת לגבי אחרים מדברת על עצמי אנוכית שכמותי בלהבלהבלה] אהבתי את הרעיון ואמרתי שאני מחכה להמשך, אבל הסכמתי גם עם התגובות הבונות
    ושימו לב שהן בונות, המגיבים רוצים לעזור לסיפור ולשפר אותו.

    25/05/2014 16:02
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך