yarden10
תודה לאור על העזרה בנוגע לאסטוניה (למרות שהשתמשתי גם בויקיפדיה)
מוקדש לכל מי שקורא ואוהב את זה :)

היומן של נטע – פרק 4

yarden10 25/10/2011 568 צפיות 2 תגובות
תודה לאור על העזרה בנוגע לאסטוניה (למרות שהשתמשתי גם בויקיפדיה)
מוקדש לכל מי שקורא ואוהב את זה :)

18/5/11
10.25
מוזר, רועי לא ידע לומר לי איזו שפה זאת. דווקא עליו סמכתי.
אני כותבת עכשיו מהספרייה, רון נכנס ומחייך אלי. מה הוא רוצה?
טוב, הוא לא בא לפה. האמת שאני חושבת לשאול אותו מה הוא יודע. אני עוברת עכשיו על כל מיני מילונים שיעזרו לי אבל אני לא מוצאת את השפה הזאת. מעניין.
אור ניגש אליי ושאל מה אני עושה, עניתי שאני מחפשת פירוש של משהו. הוא שאל אם הוא יכול לבדוק. נתתי לו את פיסת הדף והוא חייך, הוא אמר שזה כתוב באסטונית.
רציתי לדעת אם הוא יודע מה זה אומר בכלל אבל הוא התנצל ואמר שהוא חייב לזוז לשיעור, אז צלצל הפעמון של בית הספר.
אמרתי לו שאני רוצה שאחרי הלימודים ניפגש, שאני צריכה לדבר איתו.

15.10
אני יושבת בקניון ומחכה שרון יגיע, בדקתי את המפתח בבית, היו לו גם משהו שנראה כמו מדרגות או משהו. ציירתי את זה על הדף.
אני רואה את רון, נלך לראות מה הוא יודע.

טוב, אז לפי מה שהבנתי מרון היה כתוב שם 'עליית גג'.
רון סיפר לי קצת על אסטוניה.
אסטוניה היא מדינה ממש קרה כי היא בצפון, היא גובלת עם המדינות רוסיה (במזרח) ולטביה (בדרום), במערב היא גובלת עם הים הבלטי ובצפון עם מפרץ פינלנד.
עיר הבירה של אסטוניה היא טאלין וזאת גם העיר הכי גדולה שם.
מעניין לדעת שלרוב האסטונים יש ג'קוזי בבית בגלל שממש קר שם, האסטונים גם מאד אלגנטיים והם מקפידים על התרבות וההשכלה שלהם.
המטבע של האסטונים הוא אירו, הדגל שלהם מחולק לשלוש פסים לרוחב הדגל:
הצבע העליון ביותר הוא הצבע הכחול, הצבע האמצעי הוא שחור והצבע התחתון הוא לבן.
רון הוא כמו ויקיפדיה בכל מה שנוגע לאסטוניה כנראה, מעניין איך הוא יודע את הכל. הוא לא סיפר לי.
אז המילה הזאת כתובה באסטונית וכתוב שם 'עליית גג'.
כנראה מה שמסתיר המפתח קשור בעליית הגג.

20.30
שאלתי את אבא אם יש לנו כל קשר שהוא אל אסטוניה, הוא הביט בי וחייך. הוא אמר שסבא רבא שלו היה יהודי-אסטוני, הוא ברח בזמן השואה עם אחרים לפנים ברית המועצות.
שמו היה יעקוב רניבוביץ'. הוא היה בין מייסדיה הראשונים כפר בלום, אבל מעולם לא הזכירו אותו בשום מקום כי הוא הקפיד לשמור על הפרטיות שלו.
אבל זה היה הכל, לא היה לאבא שום מידע מיוחד על אסטוניה או משהו שחידש לי.
מעניין איך סבא רבא-רבא שלי קשור למפתח הזה, ולמה מצאתי את זה במחברת שהייתה מוסתרת בסך הכל מתחת לארון שלי?
האם מישהו החביא את זה שם בכוונה? כדי שבבוא הזמן אני אוכל לעשות את מה שאני צריכה? זה ממש מוזר.
זה נשמע כמו הספרים שאני קוראת על הרפתקאות מסביב לעולם.
אירוני לא?


תגובות (2)

כתבת את השם "אור" בסיפור והוא פשוט נעלם. התכוונת לרון או משהו?

26/10/2011 06:59

כתבתי אור? באמת? אני אברר את זה…
נראה לי שהתבלבלתי בינך ובין רון…. מוחעחעחעח

26/10/2011 13:10
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך