השקרים של סדרות הטלוויזיה פרק 6

30/08/2018 522 צפיות אין תגובות

מלך האריות מציג בפנינו חברה הדומה לזו שבמציאות. האריות, היפים והלבנים (עד כמה שיכולים להיות) הם השולטים, להם כולם מקשיבים. סימבה ומשפחתו (הטובים) הם בהירים ואילו סקאר והצבועים (הרעים) הם כהים. מה גם, שהכהים הם תמיד מכוערים יותר. גם בסרט השני של מלך האריות (מי שראה) משפחתו של קובו היא כהה ואמו מכוערת בצורה בולטת לעין. יש כאן תמיכה בגזענות, הבהירים והיפים הם השולטים, הטובים ואילו הכהים והרשעים אלו הרעים שילדים (שלא מבינים) צריכים לשנוא. מדוע כהה לא יכול היה להיות הטוב והיפה? יש כאן בלי ספק תמיכה בגזענות. בעיקר כלפי בני העור הכהה (אתיופים, כושים ועוד). הסרט מלמד את הילדים באופן נסתר לא לאהוב כהי עור, כי הם הרעים והטובים הם בהירים ויפים. אני חושבת שזה הגיוני.

"מלך האריות" מספר על מלחמת העולם השנייה (השואה)

הסיפור של הדמויות מתאים באופן מפליא לסיפור מלחמת העולם השנייה: סקאר והצבועים מייצגים את היטלר וצבא הנאצים שהתחילו במלחמה לאחר שמשהו נלקח מהם (סקאר – מלכות, נאצים – שטחים בגרמניה). מופסה מייצג את שלטונות אירופה ששמו לב למלחמה מאוחר מידי ושילמו קשות. סימבה מייצג את בריטניה שהייתה מנותקת מהמלחמה ולקראת הסוף באה ועזרה (בדיוק כמו בסרט, הוא ברח ואז חזק לצוק התקווה), טימון ופומבה מייצגים את ארצות הברית שהייתה מנותקת לגמרי והם הצטרפו למלחמה אחרי תקיפה של יפן (נלה מייצגת את יפן, ובאמת בסרט נלה היא זו שהביאה את טימון ופומבה אל צוק התקווה, היכן שנמצא סימבה)

ואו, מפליא לא? בהחלט!
התשובה היא כזו: דיסני ידעו שבני אדם מפחדים מצבעים כהים ובעיקר ילדים, בלי שום קשר לגזענות. ילדים יפחדו מצבע שחור, ולא מלבן. ככה זה המוח האנושי. דיסני ידעו זאת ולכן צבעו את הרשעים בצבעים כהים, סקאר והצבועים נצבעו כהה יותר כדי שייתפשו בעינינו כיותר רשעים.

לגבי מלחמת העולם השנייה? אין לדעת … בינתיים אין אף הוכחה לכך שזה נכון או לא.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך