זאת שיודעת
מקווה שיעזור, בפרק הבא יהיה על הכותרת.

טיפ חמישי בכתיבת סיפור!

זאת שיודעת 21/12/2014 770 צפיות אין תגובות
מקווה שיעזור, בפרק הבא יהיה על הכותרת.

טיפ חמישי
קבל הערות נתנו לך משוב, במשוב היה משהו שניתן לשפר, קראת את השיפור ,עכשיו אתה צריך להחליט אם לקבל את המשוב או להגיד תודה :״אבל אני לא חושב שאת/ה צודק/ת ואני לא רוצה לקבל את משובך״ כדי להחליט אם לקבל את המשוב או לא תצטרכו לקרוא שוב ,ולראות אם כשאתם מתקנים לפי ההערה שנתנו לכם ואם זה יותר טוב ככה אז תתקנו. תחשבו על זה מנקודת מבט של הקורא כי בטוח הוא רואה משהו שאתה לא רואה. אם אתם חושבים שמה שעשיתם יצא טוב אז תגידו ״תודה״ ואל תוסיפו דבר. לפני שאתם מעלים סיפור תבדקו שאין לכם טעיות כתיב כי אז זה יכול להיות ממש פדיחה, אם אתם לא יודעים איך כותבים נכון את המילה אז או שתשנו למילה עם משמעות דומה או שתבדקו עם חברים או מישהו שאין לו טעיות כתיב. והכי חשוב תקפידו על פסיקים ונקודות כי על זה הרוב גם לא שמים לב וגם מעירים להם על זה וזה יכול להעליב.
הכללים לפסיקים ונקודות למי שרוצה לדעת
נקודה
באה בסוף משפט, גם אם הוא קצר או קטוע.
אין לשים נקודה בראש מאמר או כותרת.
אין לשים נקודה אחרי שם הבא כחתימה בסוף מכתב.
אין לשים נקודה בסוף שורה ברשימת פריטים המופרדת לשורות1.
במספרים עשרוניים, הנקודה מפרידה בין החלק השלם של המספר לבין השבר העשרוני.
נקודה הבאה אחרי מספר או צרוף של אותיות, מציינת מספר של סעיף (בדומה לסוגר שמאלי).
שלוש נקודות (…)
מציינות בדרך כלל היסוס, הפסקה בדיבור או השהייה בסיפור.
שלוש נקודות בתוך סוגריים מציינות השמטה בציטוט או ניחוש של השמטה במקור.
בטקסטים ספרותיים, שימוש בשלוש נקודות כחיפוי על תאור לא שלם או לא מדויק נחשב בדרך כלל לסגנון לא טוב.
פסיק
* פסיק מסמן עצירה, תפנית או הפרדה בתוך משפט.
* כותבים נוטים להגזים בשימוש בפסיקים. אחת הטעויות הנפוצות היא להניח פסיק במקום שהדיבור היה נעצר לוּ קראו את המשפט בקול. ואולם, מבנה נכון של משפט מלמד ממילא על עצירה בקריאתו, והפסיק נעשה מיותר.
* אז מתי מניחים פסיק?
– בחלקים כוללים שאין ביניהם וי"ו החיבור. למשל:
החזאי הבטיח גשם, ברקים, רוחות ועננות כבדה.
* אין לשים פסיק אחרי המילים כלומר, כגון וכמו, משום שמילים אלה קשורות קשר הדוק להמשך המשפט שבא אחריהן, ואילו פסיק יפריד אותן ממנו.
עוד מידע באתר נמלה:
http://www.ant.co.il/pisuk.html


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך