Tom1
המשך בפרקים הבאים...

כישופים אפלים – פרק 10

Tom1 03/09/2015 597 צפיות אין תגובות
המשך בפרקים הבאים...

יסמין הגיעה הביתה עם תיק גדול, אך פחות גדול ממזוודה.
"הגעתי!" הודיעה יסמין. אריק ומאי עדיין חיכו לה בסלון, על הספה.
"איפה פיטר?" שאלה יסמין.
"ישן," ענתה מאי. יסמין ואריק צחקו. אחריהם הצטרפה גם מאי.
"טוב," אמר אריק לאחר זמן מה. "נראה לי שגם אני אלך לישון עכשיו. בכל זאת, מחר בית ספר." אריק נעמד. אחריו גם מאי. "כן," אמרה מאי. "גם אני."
"גם אני," אמרה יסמין.
"בואי אחריי." אמרה מאי. "לחדר שלי, תישני שם הלילה."
"שום בעיה." יסמין לא מחתה.
יסמין עלתה במדרגות אחר מאי שהובילה, ואריק בסוף התור, תהה וחשב אם יסמין אכן משקרת. הוא העלה בדעתו לרגע אחד את הדבר, אך מיד לאחר מכן ידע שזה בלתי אפשרי, וירד מהרעיון. אריק סמך על יסמין במאה אחוז.

***
למחרת, יסמין הועילה ללכת לבית ספרה, יחד עם אריק, פיטר ומאי. "יסמין?" תהו כל חברי כיתתה. "איפה היית כל הזמן הזה? מה קרה איתך? את יודעת כמה דאגנו?" אמרו לה. יסמין לא ענתה להם, והעדיפה לשתוק. היא לא רצתה לספר לכולם שחטפו אותה, ובטח שלא להגיש תלונה במשטרה. היא העדיפה לשמור את זה בסוד, פרט לחבריה הכי טובים שלה: אריק, פיטר ומאי.
לבסוף, החליטה יום לפני להמציא לה סיפור כיסוי: היא נסעה לחופשה עם המשפחה שלה, ופשוט שכחה להודיע לכולם. כמובן, שכולם האמינו לסיפור הפיקטיבי הזה.
"אה," ענו לה כלום. "נהנית?"
"כמובן," הריעה יסמין.

הימים הראשונים שלה עברו די בשלום, ובנוסף היא הכירה גם חברים חדשים בכיתה.

***
באותו הזמן, דניאל ותהל היו כלואים בתא – למעשה, יותר משבוע. "אתה יכול להגיד לנו מי אתה ומה אתה רוצה מאיתנו?" צעקו דניאל ותהל, לאיש שעמד מולם.
"מה זה משנה לכם?" תהה האיש.
"אנחנו רוצים לדעת!" ענו בביטחון מלא.
"אני רוצה שתתנו לי לדבר עם מישהו מהכיתה שלכם," אמר האיש.
"אבל עוד לא הכרנו אף אחד מהכיתה," ענתה תהל.
"בדיוק," אמר האיש. "אני אשחרר אתכם – רק אם תסכימו."
"אמרת לנו את זה כבר, אך אנו לא מסכימים," אמר דניאל. "אנחנו לא מכירים אותך, וחוץ מזה – למה שלא תלך למי שאתה רוצה ותדבר איתו?"
"מה אכפת לך?"
"בסדר!" צעקה תהל. "אנחנו מסכימים, רק תשחרר אותנו!"
"נמאס לנו," אמר דניאל. "אבל אנחנו מסכימים."
"מצוין." האיש שנעמד מולם העלה חיוך.
דניאל ותהל לא העלו בדעתם שאותו האיש – שחטף אותם, למעשה כבר דיבר עם הבנאדם שרצה לדבר – אריק, וחטף מישהי מכיתתם – יסמין, ושם אותה בתא מופרד, לידם. הם לא ידעו שלאותו אדם מסוכן, קוראים עופר.

***

מורתם של אריק, פיטר ומאי – קייט – התחילה ללמד את כיתתם נושאים חדשים ושונים, הכול התנהל כרגיל, עד שלפתע נשמעה דפיקה בדלת.
"מי זה יכול להיות עכשיו?" תהתה קייט. "טוב, אני אפתח." קייט פתחה את דלת הכיתה. היא לא האמינה למראה עיניה.
דניאל ותהל עמדו בפתח הדלת.
"אתם הילדים החדשים, לא?" נדהמה המורה.
"כן," הם ענו.
"לאן נעלמתם, סתם ככה, פתאום?" שאלה המורה. "בואו, בואו," התעוררה. "היכנסו,"
דניאל ותהל לא ענו, רק הואילו בטובם להיכנס לכיתה, ולהתיישב באחד המקומות הריקים.
"הכול בסדר?" שאלה המורה. הם לא ענו.
"טוב," אמרה קייט בדרכה חזרה אל לוח הכיתה, "אני רוצה לדבר אתכם אחר כך, בהפסקה."
"אין בעיה," אמר דניאל. תהל הנהנה. הם התיישבו אחד ליד השני בשולחן ריק שהיה בסוף הכיתה.

כשנגמר השיעור, יסמין מיד רצה לתהל, שהייתה בחוץ בהפסקה.
"תגידי, איפה היית?" שאלה יסמין.
"מי את?" התעלמה תהל משאלתה.
"אה," התעוררה יסמין. "מצטערת שלא הצגתי את עצמי. שמי יסמין, ואנחנו באותה כיתה." הודיעה.
"ושמי זה תהל," אמרה.
"איפה היית כל הזמן הזה?" שאלה יסמין, "שמעתי שנעדרת."
"אני ממש מצטערת," אמרה תהל. "קייט מחכה לי, היא רוצה לדבר איתי."
"אה, נכון," אמרה יסמין. "שכחתי."
"סורי," אמרה תהל. "נדבר אחר כך."

לתהל לא לקח הרבה זמן להגיע לשיעור, אך עדיין דניאל כבר ישב,
מול המורה – קייט.
"שלום," פצחה קייט.
"שלום." ענו לה דניאל ותהל.
"אני רוצה לדעת למה לא הגעתם." קייט נשמעה מעשית, אך דניאל ותהל שתקו. "טוב," אמרה קייט. "אני אדבר עם ההורים שלכם." דניאל ותהל המשיכו לשתוק. לפתע, דניאל אמר משפט: "אנחנו לא יודעים," אמר, "אנחנו חושבים שאיבדנו את הזיכרון."
"זה נכון?" שאל המורה ופנתה לתהל. תהל הנהנה.

בסוף יום הלימודים, אריק, מאי, פיטר ויסמין חזרו ביחד לביתם, עד שלפתע דניאל ותהל התקרבו אליהם ואמרו להם: "אה…" גמגמו, "אנחנו ממש מצטערים, אבל אין לנו ממש לאן ללכת, איפה להיות. זה יהיה בסדר אם נהיה אצלכם רק כמה ימים?"

כמובן שהם הסכימו, והצטרפו אליהם, אך רק כעבור שמאי צעקה: "מה אנחנו? בית מלון?"
"תגידו," פתחה מאי, לאחר שנרגעה. "איפה הייתם?" מאי המשיכה, "לאן הלכתם כל הזמן הזה?"
"זאת מאי." צחק אריק, על שלא הציגה את עצמה בפני תלמידים חדשים לכיתתם.
"אוי, נכון," אמרה מאי. "לא הצגתי את עצמי: אני מאי."
"אני אריק." הציג את עצמו אריק. "אני פיטר." אמר פיטר. "ואני יסמין," התבלבלה יסמין. "אני ואת הכרנו קודם." פנתה לתהל.
"כן," התעוררה תהל. "אני ממש מצטערת, פשוט קייט קראה לי."
"אני יודעת," השיבה יסמין. "זה בסדר, אני מבינה." יסמין באמת הבינה אותה.
"לאן הולכים?" תהתה תהל.
"לבית שלהם," צחק דניאל.
"נו בטח, טיפש!" אמרה תהל. "אבל איפה הבית שלהם?"
"עוד מעט," אמרה יסמין.
"עכשיו פונים שמאלה." המשיך אותה אריק.
"הי, זה הבית שלנו!" צחק פיטר.

לאריק היה מאוד משעמם בזמן האחרון. הוא סיים את כל שיעורי הבית שלו, ואז הוא מצא עיתון על הספה.
בחוסר סבלנות לקח את העיתון והתחיל לקרוא את הכתבות:
מסתבר כי בשבועות האחר נים יש סערות ושלג, לא רק בישראל! אמנם כבר עבר זמן: השלג והגשם בישראל כבר אינם, אף-על-פי שעדין אצלנו חורף, והוא עלול להגיע כל רגע. אך כולנו יודעים שאין מה לעשות ומוטב לא לחכות לעוד מידע.
אנו יודעים בינתיים שהמצב בארצות אחרות רק מחמיר ויש סערות, אך כל זה קורה רחוק מאיתנו. המידע הידוע לנו עד כה הוא: מסתבר כי מצב השלג בלונדון, עיר הבירה של ארצות-הברית רק הולך ומידרדר. עוד נקודת עניין מיוחדת; בהרי האוורסט שלג עד כמטר וחצי. בנוסף יש צילום בצד שמאל, למי שמעוניין. כידוע לנו, בתי מלון ובתי קפה בבריטניה נסגרו עקב קור עז של עד מינו ס שלושים וחמש מעלות. זה ו קור עז שגם אם יוצאים ה חוצה עם כמה וכמה מעילים-עדיין יש חשש גדול מאוד למחלות. למרות הכול גם בפריז המצב קשה מאוד בשלג, אם כי עדיין יש חשש לסערה ולסופה ענקית. אך אל תתבלבלו לרגע אחד, אם לשנייה שחכתם אני שוב מזכיר: כל הסערות, הסופות, השלג, הגשם, הקור העז, מינוס מעלות… כל זה לא קורה אצלנו בארץ ישראל! הכל בחוץ לארץ. לצערנו הרב, גם בספרד יורד הרבה שלג, עד כמטר או מטר וחצי.
למי ששכח או לא ידע: הסופה בפיליפינים שהרסה בתים, ערים, סירות ועוד נגמרה. אך לצערנו הרב, אמנם הסופה נגמרה, אבל לילדים שם ולאנשים ביניהם לאחרונה ממש קשים וחייהם השתנו. רובכם יודעים לבטח שארגנו משלחת ילדים מארצות והכול בשבילם-שיהיו וישארו להם חיים רגילים ונורמלים כמו שהיו להם עד עכשיו, ואולי אפילו חיים טובים הרבה יותר טובים מבעבר. למזלנו, הילדים שעברו את הסופה הקשה ביותר עד היום בפיליפינים מתאוששים אט אט ומתחילים לחזור לעצמם.
למי שלא ידע, לפני כשבועי ים או שלושה, כאן בארצנו היה המון שלג בצפת, קרוב מאוד לכרמיאל. בעיקר בהמשך הכתבה בעמוד הבא…
בתמונה הבאה אנו רואים ש בתי מלון ובתי קפה נסגרו בבריטניה עקב קור עז של עד מינוס שלושים וחמש מעלות אנשים בבריטניה תכננו לפני חודשים את הנסיעה שלהם למלון שב תמונה, ושתהיה להם חוויה חד פעמית ויוצאת-דופן, ובנוסף – גם לבלות בבתי קפה. עקב הגשם, השלג והקור הנורא הם ביטלו את תכנונם הרב. רץ, ירושלים הייתה מושלג ת עד לא מזמן, ומסתבר כי כל הכניסות והיוצאות היה ח סומות לאלתר: אסור היה ב שום פנים ואופן להיכנס או לצאת, אך לא מתוך רוע, אל א אי היה אפשר עם מטרי השלג בעיר והקור העז.
לידיעתנו עד כה, ילדה קטנה בת כשמונה מסתכנת בשלג של ניו יורק. בקור עז כזה ניתן לקבל מחלות לב. אך כלו ם עדיין אינו בטוח, יכול להיות שכל הסיפור הזה סתם שמועה שרצה כאן, כיוון שאין לדעת את שם הילדה ואת המקום המדויק בו היא נמצאת. אנו עושים ככל יכולתנו כדי להציל את הילדה הקטנה. בנוסף אין אדם שיודע מדוע הילדה עשתה מעשה שכזה, גם אין לדעת מי הוריה. הדבר היחיד שנותר לנו, הכתבים וצוות העיתון לחכות עד למידע חדש מניו יורק, ואת המידע הזה אנחנו מקבל ים ישירות מהם. לכם, קורא ים יקרים מוטב שתהינו בינתיים ואתם לא צריכים להיות מודאגים. יש סיכוי גבוה מאוד שכל הסיפור הוא סתם שקר שאיזה ילד בן חמש רצה לשגע את המדינה…
למרות זאת, המצב בעולם מחמיר. עוד מידע הידוע לנו בנושא השלג בעולם: גם בס פרד, כמו כל הארצות האחרות-המצב קשה. אורך השלג מטר לרוב ולעיתים כשני מטר. אנו מקווים שהמצב לא יחמיר יותר, כי זה עלול להיות מסוכן, אז לפחות שהמצב הנורא הזה יישאר כמו שהוא. אנחנו צריכים להודות לפחות שבארצנו, ישראל בסדר, ולמזלנו-מזג האוויר אצלנו לא אמור להשתנות בקרוב.
מידע חדש שאנו יודעים: לאחר הסופה בפיליפינים (ניתן לראות עוד מידע בעמוד הקודם…) הילדים והאנשים מצאו להם מחסה,-כפר קטן ונטוש כחמישים קילומטר ממקום הסופה שהייתה. הם מצאו שם כפר קטן ונטוש שכנראה שרד מהסופה הנ וראית. כולם הלכו לכפר הזה והם גרים שם עד היום. אך עד כה, איננו יודעים אם דבר זה אמת, או שהם עדיין חסרי קורת-גג.
בכל מקרה, עלינו רק לקוות לטוב, שמזג האוויר ישתנה והכול יחזור להיות כבעבר.
צפוי בחלק מהמדינות סערות וסופות שלא היו כמותם עד כה, אך מי יודע? האם זה אמת? האם זה שקר? אין לדעת. הדבר היחיד שאפשר לעשות בכל הנוגע לנושא זה – לחכות למידע חדש. בנוסף, הסקרנות גוברת כיוון שאין לדעת באילו מדינות צפוי מה: באילו מדינות צפוי התחממות? באילו מדינות צפוי מינוס ארבעים מעלות? באילו מדינות צפוי סערה? באילו מדינות צפוי סופה? באילו מדינות השלג ירד מהקרקע? כל אלה הן שאלות שאינן פתורות לאף אחד, ולכל אחד דעה אחרת.

"עוד גשם, עוד סופות ועוד קור בעולם כולו…"

דעתו האישית של הכותב:
”לדעתי הכול סתם הגזמות, ולא באמת כל הדברים הללו הולכים לקרות במציאות. עד שלא קורה לא יודעים, אז לדעתי לא צריך להאמין לכל המידע הזה. בעיניי צריך בינתיים, ברגע הזה להאמין רק לעובדות. מי שמאוד מעוניין לקרוא עוד ולהעמיק בנושא הזה, שיקרא בעיתון אחר או אתרים שונים. אני לא אומר לא לקרוא את הכתבה, להפך – אם מישהו הבין אותי לא נכון: תקראו, אבל אל תילחצו מכל מה שכתוב. לפעמים, יש מקרים שבאמת הכול אמת, אך אלה מקרים מעטים מדי ולכן זו הדעה שלי. בנוסף: יש עוד מלא כתבות בנושא הזה, ואם תשימו-לב טוב, אתם תראו שבכל כתבה רשום מה שונה, אך בנוסף – בכל כתבה יש את דעתו האישית השונה של הכותב. עד כאן בינתיים, נחזור עם עוד מידע יותר מאוחר“.

עוד מידע חשוב הידוע לנו למעוניינים ביניהם: התמונה שבצד ימין זו תמונה מיוחדת, שאין כמותה כל יום-שקיעה מיוחדת במינה, רק פעם בכמה שנים יש את השקיעה הנפלאה הזאת. השקיעה קרתה בערב, לפני כיומיים במדינה צרפת. הצילום אינו ידוע לנו, התמונה והמידע שצורף לנו יחדיו הגיע ללא ש ם. אך עדיין לא יכולנו שלא לשים את התמונה הזאת והמידע הזה בעיתון. רוב הסיכויים שזה אמת!

עד כאן בינתיים, למי שמעוניין: לעיתון קוראים ”ידיעות חדשות“. זהו הגיליון הראשון שיצא, בשם: ”החורף הגיע!“, כתב ויוצר העיתון: תום בנו. ואל תשכחו, העיתון המלא יצא כל שבוע! עד אז… הגיליון הבא יצא בקרוב מאוד!

מקווה שנהניתם, תום בנו

אריק חשב, אילו מן מדינות אלו? בחיים שלי לא שמעתי על קיומן. אולי באמת יש מדינות כאלו? כמה סופות יש בעולם אחר לגמרי… למען האמת, אף פעם לא האמנתי לכל הדברים הללו. אך אולי הכול זה אמת? את זה אני כבר לא יודע…


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
21 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך