להיות חזקה – פרק שלישי: שיעורים (חלק 4\5)

psychominde236 25/04/2015 714 צפיות 11 תגובות

אחרי ההפסקה היה לנו שיעור מוזיקה בחדר החזרות של בניין מגמות. המורה הפעם היה בן, קראו לו ליאור, אבל הוא ביקש שנקרא לו לי. הוא היה בעל שיער אפור לחלוטין עור חיוור. הוא היה לבוש בחולצה שחורה של 'הביטלס' וג'ינס שהתאימו לעגיל שעיטר את אוזנו הימנית. אחרי הקראת שמות הוא ביקש מכל אחד אתנו לבחור כלי נגינה. אני בחרתי בתופים, בלאק בחר בפסנתר ואנה בחרה בחצוצרה. הרוב היו גיטרות שונות, תופים ופסנתרים, ורק כמה היו על כלים כמו כינור, חליל ואקורדיון.
לי הורה לתופים לתופף בקצב של אחת, שתיים, שלוש, ארבע חמש, כשכל מספר זוגי הוא על המצלתיים ומספר אי זוגי על התוף אמצעי-ימני. שש צריך להיות שותק.
הגיטרות היו צריכות לפרוט על מיתר אחד כל פעם, מלמעלה למטה.
פסנתרים מנגנים אקורד אחד שהוא הורה להם באחד ואקורד אחר בשתיים.
שאר הכלים היו צריכים לאלתר.
כשהתחלנו יצאה מנגינה ממש יפה, אחרי כמה סיבובים כולנו היינו עקביים ומסונכרנים.
"למה אתם חושבים שזה עבד כל כך טוב?"
שאל לי כשסיימנו להקליט את המנגינה. כולנו ישבנו במעגל והיה כבר אפשר לראות את החברויות שנוצרו במהלך היום. היו הרבה ילדים שהצביעו.
"כן רון."
אמר לי והצביע על ילד שהיה לבוש בגדים די צבעוניים. הוא לבש חולצה ארוכה ירוקה מתחת לחולצה קצרה וצהובה והמכנסיים שלו היו טרנינג ארוכים בצבע אדום. שיערו היה שטני ועיניו היו תכולות. היה לו מראה אופטימי ומלא שמחת חיים, אולי אפילו יותר מידי.
"כי היה לנו בסיס."
אמר רון בהיסוס, מפחד שהתשובה שלו לא תתקבל. לא אהבתי אנשים שמפחדים לענות, אם תעשו טעות, תעשו טעות, לא סוף העולם. לי רשם 'בסיס' על הלוח המחיק בקדמת הכיתה וחיוך התפשט על פניו של רון.
"כן אלה."
אמר לילדה בעלת עור כהה ובגדים ורודים שתאמו את השיער שלה ועדשות המגע שלה, היא נראתה כמו מאפין שוקולד מצופה בקרם ורוד.
"כי הקשבנו אחד לשני."
לי רשם 'הקשבה' על הלוח.
"כן בוני."
החווה לעבר ילדה בלונדינית. במשך היום שמעתי אותה מרכלת עם בנות על אנשים, היא הייתה הפרחה של הכיתה שלנו. רון, הצבעוני, הוא חבר שלה. זה די הפתיע אותי, היא הייתה פרחה שתלטנית והוא היה ילד צבעוני מבפנים ומבחוץ, אם לא הייתי שומעת אותה אומרת את זה לא הייתי מאמינה שהם ביחד.
"כי נתנו לכל כלי את המקום שלו. נגיד, אם כל אחד היה לקוח את הבמה לעצמו לא היה אפשר לשמוע את הגיטרה שלי."
לי רשם 'מקום' ו'שיתוף פעולה' על הלוח. גלגלתי עיניים. כאילו שמישהו רוצה לשמוע אותה, היא אפילו לא יודעת לנגן. לפי מה שהבנתי פיסול זו המומחיות שלה.
"עוד משיהו?"
שאל לי, אבל אף אחד כבר לא הצביע.
"כמובן שכל מה שאמרתם הוא נכון. שיעורי בית,"
שוב נשמעו ההתלחשויות האופייניות לכיתה, אבל לי המשיך כרגיל.
"אני שולח לכם תוכנה במייל, תורידו אותה למחשב ותיצרו מנגינה קצרה על פי מה שלמדתם פה היום."
נשמעו צלילי התלהבות בכיתה, נראה שהם התרגשו.


תגובות (11)

פרק נחמד, הכרנו עוד דמויות אחרות, זה טוב. קצת עיצבן אותי איך שאלכס התייחסה לפרחה הזאת. למרות שאני מדמיינת את עצמי חושבת כמוהה במקומה, מתחילת הסיפור מדברים על כך שצריך לכבד דעות אחרות ושלכל אחד יש את המקום שלו להפתח ולהראות את עצמו.
זה נראה שאלכס בעיקר שופטת את בוני ולא על סמך הכרות מוקדמת.
בכל מקרה, כמו שאמרתי, גם אני הייתי מגיבה כמוהה. זה סתם מה שחשבתי כשקראתי את זה.
מחכה לחלק החמישי(:

25/04/2015 16:47

    האמונה של אלכס אומרת שבגדים אומרים על הבן אדם יותר ממה שהוא מוכן להגיד בקול, לכן היא מסתמכת על מראה.
    תחשבי על המראה המגוון של האנשים שם, כמה זה אומר על כל אחד מהם, אפילו אלכס.

    25/04/2015 17:11

    זאת אמונה מאוד מאוד נחמדה, אני חייבת להגיד שאני ממש אוהבת את זה. אני כן מסכימה עם זה למרות שלא תמיד זה אפשרי להתבטא בעזרת בגדים.
    כמו שחברה שלי אמרה לי פעם. "מה שאנחנו לובשות זה לא הסטייל שלנו. אין לנו כסף להרשות את הסטייל שלנו."
    אבל אם מתעלמים מהפרט שקשה עכשיו למצוא בגדים זולים, ואני מתלבשת רק חצי ממה שאני באמת רוצה להראות, אני כן מסכימה עם זה. כמו שאמרתי, מאוד אהבתי את האמונה של אלכס. זה ממש יפה.

    25/04/2015 17:19

    תחשבי על זה שזה כיתת אומנויות מובחרת, זה יקר מן הסתם. אם יש להם כסף ללמוד שם יש להם כסף לסטייל שלהם.

    25/04/2015 17:34

    נכון נכון. אהבתי את צורת המחשבה.

    25/04/2015 17:35

אוף, עכשיו אני צריכה לחכות להמשך? לא הוגן.
הקטע עם הבגדים חמוד, אבל אולי אני יוצא הדופן שמוכיח את החוק עם אהבתי לסטימפאנק, לוליטה ומורי קיי. מצד שני כשיש לך פחד כללי מתגובת הסביבה לכל תנועה קטנה שלך את תלבשי סוויטשירט ותחביאי את מידת החזיה שלך, אז אולי אני לא מיוחדת כמו שאני חושבת שאני.
גם אני הייתי מגיבה כמו אלכס. בעצם, לרוב הדמויות הייתי מגיבה כמו אלכס.

25/04/2015 17:29

אם רון הוא צבעונים גם מבפנים זה אומר שהוא סוג של צבוע? נו, טוב "בעולם של צבועים תהיה הצייר".
בית ספר עם בגדים כאלה זה ממש חממה ללהקות קיי ויז'ואל .
הלוואי עליי שיעורי בית כאלה…
אני כבר לא אוהבת את בוני. חוץ מזה יש לה שם של ארנב ורוד והיפראקטיבי.

25/04/2015 18:03

    חחח… מה שאמרת על בוני…
    רון לא צבוע, הוא צבעוני, יש הבדל.
    צבעוני זה בן אדם שהאישיות שלו מגוונת, יראו את זה בהמשך, זה קשה כי יש לי 6 דמויות בערך שאני הולכת להתרכז בהן. נגיע לזה…

    25/04/2015 18:49

    רק דבר אחד אני לא מבינה- מה לעזאזל הוא מוצא בבוני?

    25/04/2015 19:22

    לא, אבל את תביני.

    25/04/2015 19:31

לי נשמע כמו מורה ממש טוב:)
לא מנגנת או מבינה במוזיקה, כך שקצת אבדתי בפרק הזה…
עוברת לחלק הבא:)

25/04/2015 21:26
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך