psychominde236
כפי שראיתם, יש להם שיעור ביקורת אמנותית והם יכולים להציג יצירות שלהם. אני אשמח אם תשלחו לי יצירות שלכם עם הסבר מפורט על המסר ואוסיף אותן לסיפור. (אני אתן קרדיט כמובן) תודה מראש לכל מי שיתרום יצירות.

להיות חזקה – פרק שני: המורה

psychominde236 24/04/2015 769 צפיות 8 תגובות
כפי שראיתם, יש להם שיעור ביקורת אמנותית והם יכולים להציג יצירות שלהם. אני אשמח אם תשלחו לי יצירות שלכם עם הסבר מפורט על המסר ואוסיף אותן לסיפור. (אני אתן קרדיט כמובן) תודה מראש לכל מי שיתרום יצירות.

כשאנשים שואלים אותי מה הכלי נגינה האהוב עליי אני עונה פעמון. הם בדרך כלל מסתכלים עליי מוזר, אולי מספרים כמה בדיחות על זה, ולפעמים, רק לפעמים, הם שואלים למה. איזו שאלה יפה, חבל שכל כך מעט אנשים מעזים לשאול למה. אבל אני מעזה, והנה אני שואלת, למה הצלצול הגואל. מה נותן לצלצול את הכוח לעצור הכל ברגע, להפסיק כל דבר שעשינו ולצאת אל המציאות. אני אוהבת להגיד שהפעמון הוא כלי נגינה חזק, אבל אפשר לעצור אותו אם רק שואלים, למה?
"שלום לכם, תלמידי כיתה ז' 6, זהו היום הראשון של השנה ואנחנו מצפים מכם להרבה."
המורה עמדה זקופה, החזות שלה הייתה קשוחה ורשמית. היא הייתה בעלת קוקו שחור מתוח עם כמה פסים אפורים בתוכו, שפתיה חשוקות והייתה לבושה בחליפה. לא היו לה שום תכשיטים שעיטרו אותה כמו רוב המורות שפגשתי וגם לא שמה נעלי עקב. היא הייתה רשמית ופשוטה, אולי זה יהיה טוב בהמשך.
"כפי שאתם יודעים, אתם לא כיתה רגילה, אז אל תצפו שנתייחס אליכם כמו אל שאר הכיתות."
התלחשויות נשמעו מכל רחבי הכיתה, מדברים במקום להקשיב. זה לא שאני הילדה הטובה שלא מפרה את החוקים, אבל אני אמנית, אני מקשיבה.
"שקט!"
היא אמרה בטון קשוח ומאיים וכולם השתתקו. חיוך קטן נח על זווית פי.
"אתם אמנים לא? אתם באים לכיתה לאומנות, אתם תעמדו בתנאים שמוצבים לכם."
היא הסתכלה סביב, נראה כי היא מנסה לשנן פרצופים בראשה.
"בשונה משאר הכיתות, שיעור ראשון בכל יום יוקדש לסוג אומנות שונה. ראשון – ציור, שני – פיסול, שלישי – כתיבה יוצרת, רביעי – נגינה, חמישי – ביקורת אמנותית. בביקורת אמנותית אתם תלמדו להעריך אומנות ולהסתכל עליה באופן שונה ממה שאתם רגילים. הסתכלות עמוקה, אמתית, אמנותית."
המורה עצרה לראות אם יש תגובות, אבל חוץ מכמה התלחשויות קטנות אף אחד לא אמר דבר, חוץ מהילד שישב שני מושבים לפני והרים את ידו.
"כן?"
המורה החוותה בראשה לכיוונו, מסמנת לו שהוא יכול לדבר.
"נוכל להביא יצירות שלנו לביקורת אמנותית?"
לפתע הבחנתי במחברת שנחה על שולחנו, אני חושבת שראיתי אותו כותב בה קודם, אני מניחה שהוא כותב שם יצירות שלו. היה נחמד לראות שלמישהו יש אומץ ורצון להציג דברים שלו, אני לא הייתי מעזה.
"כמובן, זה חלק מהשיעור."
שוב התלחשויות. הם לא יכולים לסתום את הפה?
"ומכיוון שהיום הוא היום הראשון,"
הרימה המורה את קולה.
"במקום יום לימודים רגיל אתם תקיימו את כל חמשת השיעורים האלו להכרת המורים והמקצוע, אז תוכלו לדבר על זה עם המורה."
המורה השתיקה במבטה את ההתלחשויות, אי אפשר להתנגד למבט כה מאיים. הצלצול נשמע שוב ואתו הרמתי את ידי. כולם הסתכלו עליי בכעס כשהם מנסים להתעלם מידי ולקום בכל זאת.
"שבו!"
אמרה המורה במהירות, וכמובן שכולם נענו לה.
"כן?"
שאלה אותי.
"לא הצגת את עצמך, את רוצה שנכנה אותך המורה?"
כמובן שהייתי מעט צינית, אבל החיוך של המורה הראה כי היא דווקא אהבה את השאלה. אולי כי שמחה על צומת הלב, או אולי כי רצתה להשיב בחיוב על שאלתי, כך או כך נראה שרחשתי את חיבתה.
"רחל. אתם משוחררים."
יצאנו מהכיתה אל השיעור הראשון של היום, ציור. הייתה לכל אחד טבלה עם המערכת והמקום בו כל שיעור מתרחש, ציור היה בבניין המגמות במרפסת של הקומה השלישית. אהבתי את הרעיון של שיעור ציור במרפסת, זה בהחלט מכניס אותך לאווירה.
"גם את לא הצגת את עצמך."
אמרה אליי הבחורה האדמונית בחיוך מתוק, קצת הציקה לי שמחת החיים שלה, אבל הראייה האומנותית שלה עם המראה הקשוח שלה מפצים על כך.
"אלכס, ואת?"
"אנה."


תגובות (8)

קודם כל, פרק יפהיפה.
עניין התיאורים והדעה ירד קצת, וחבל כי הוא נתן לסיפור הזה משהו שמשותף לכל הקטעים שלך והוא נקודה למחשבה.
אבל ממש נהנתי לקורא אותו ולהכיר את אלכס יותר.
מחכה להמשך:)

24/04/2015 13:54

אך באלי גם להיות בכיתה כזאת…
תמשיכי

24/04/2015 14:14

תמשיכי זה מאוד מעניין :)
רק תוכלי לכתוב לי בתגובות מתי יש פרק חדש? יש לי נטייה לשכוח דברים חשובים.

24/04/2015 14:16

תודה רבה! שימו לב גם למה שכתבתי ב"רציתי להוסיף".
נכון לעכשיו פרק חדש יעלה פעם ביום (יש לי עד פרק 8 כרגע על המחשב).
מחר יעלו 5 פרקים משום שפרק 3 מחולק ל-5 חלקים.
בנוסף, בכל הפרקים מ-4 ממש לומדים להכיר את אלכס.
אני שוב מדגישה, תקראו את "רציתי להוסיף", זה חשוב.

24/04/2015 14:24

רק עכשיו ראיתי שיש פרק נוסף. הגבתי בפרק הראשון שלך(:
בכל מקרה, ממש אהבתי את הסיפור. בפרק הקודם כתבתי שאני חושבת שהכתיבה הממש יצירתית ויפה בתחילת הפרק, והכתיבה היותר יומיומית ורגילה בסוף הפרק לא משתלבות יפה ולא נותנת עקביות לסיפור, אבל פה לא ראו את זה.
אומנם הפרק כן התחיל בפסקה ממש יפה שנתנה "וואו" לקורא, אבל יחסית לסוף הפרק זה לא היה שינוי גדול, אם לא שינוי במיוחד.
שלא תביני לא נכון, אני ממש אוהבת את זה שאת מתחילה את הפרק בפסקה מאוד משמעותית ויפה. כן יש שיפור ענקי מהבחינה הזאת, אבל אם תוסיפי עוד אמירות יפות שכאלו גם באמצע וסוף הפרק אני חושבת שזה יוסיף לסיפור.
העלילה מאוד נחמדה. אני אוהבת את כל הדעות השונות, אומנם הם רק בכיתה ז' וממש צעירים, אבל רואים כמה האומנות משפיעה עליהם וזה יפיפיה לדעתי. מחכה לעוד פרק(:

25/04/2015 03:10

    יש סיבה שרק בתחילת הפרק יש אמירה יפה, זה כאילו לא ממש חלק מהסיפור אבל זה יחזור מאוחר יותר.

    25/04/2015 10:24

אני דווקא ממש אוהבת שזה רק בתחילת הפרק, מזכיר לי משהו אבל אני לא יכולה להיזכר מה.
והייתה לך טעות קטנטנה וטכנית, כתבת צומת לב. מאייתים תשומת. [צומת זה בכביש, תשומת לב זה לשים לב למשהו]
הייתי רוצה ללכת לבית הספר הזה כי כתיבה וציור אלו כנראה שתי האומנויות האהובות עלי [ואחריהן כנראה מוזיקה ותיאטרון] והייתי רוצה ללמוד אותן לעומק בנוסף לביקורת אומנותית [שאף אחד חוץ מהאינטרנט והמורה החדשה שלי לספרות טורחים לעשות. והאמת שהמורה לספרות לא ממש מלמדת את זה, אני פשוט קולטת בעצמי מהדברים שהיא אומרת.]
הסיפור ממש מעניין, הכתיבה שלך מגניבה לגמרי, יש לי שאלה לגבי הכתיבה שלך; למה את עושה ציטוט ואז יורדת שורה? כאילו, לא שזה לא מותר או משהו, אבל אני קצת לא רגילה לזה. סתם מתעניינת אם יש סיבה מיוחדת, פשוט לפעמים מרגיש לי שהתיאור של האמירה צריך לבוא בצמוד ואנטר עושה לי פאוזה בראש [כנראה שזו רק אני, סתם יש לי נטיה ליפול על שטויות]

25/04/2015 16:45

    זה יותר נוח לי בעיניים, לא יודעת למה. כל אחד ומה שנוח לו, גם קראתי ספרים מודפסים שבהם זה היה ככה.

    25/04/2015 18:07
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך