joe mabel
לא התכוונתי לכתוב סיפור בהמשכים אבל הסיפור שלי פשוט ארוך מדי. אני מקווה שאני באמת אמשיך את הסיפור מכאן, ולא אעצור. תגובות, ביקורות, תיקונים- הכל מתקבל בברכה!

ליילה- הקדמה

joe mabel 27/07/2016 824 צפיות 11 תגובות
לא התכוונתי לכתוב סיפור בהמשכים אבל הסיפור שלי פשוט ארוך מדי. אני מקווה שאני באמת אמשיך את הסיפור מכאן, ולא אעצור. תגובות, ביקורות, תיקונים- הכל מתקבל בברכה!

ספרים. זה מה שהכרתי כל חיי. ספרים.
כמעט מאז שאני זוכרת את עצמי אני קראתי ספרים. זה התחיל כשהייתי בת ארבע. זה היה יום גשום, ואבא שוב יצא לאחד ממסעותיו הארוכים. תמיד כשאבא נסע הבית היה קצת יותר שומם, ובשביל להחיות אותו אני ואמא יצרנו מנהג- כל ערב היינו יושבות ליד האח בחדר הגדול, ומספרות סיפורים על אבא. לפעמים הסיפורים היו מצחיקים, לפעמים עצובים, לפעמים משמחים, ולפעמים מותחים. באותו ערב שאבא נסע אמא חלתה. הרופא אמר שהיא צריכה להשאר מרותקת למיטתה במשך כשבוע. כעסתי על הרופא. מי הוא שיחליט בשבילה דברים?!
הלכתי בכעס לחדר הגדול וטרקתי את הדלת אחריי. התיישבתי ליד האח והתחלתי לספר סיפורים על אבא לחלל הריק, מעמידה פנים שהקירות שומעים. אבל הקירות לא שמעו. הם עמדו דוממים, חיוורים באור הרך של הנר, ושתקו.
דמעות עלו בעיניי בעודי מספרת את הסיפור. לבסוף קמתי ממקומי, לקחתי ספר עב כרס מהספריה שעמדה בפינת החדר, וזרקתי אותו בכוח על אחד הקירות. הספר פגע בקיר, שהתעלם ברוב חוצפתו מהספר, ונפל על הרצפה, פתוח.
התקרבתי אל הספר בזהירות. עכשיו התחלתי להיות מבוהלת. זכרתי כמה אמא אוהבת ספרים, ואם היא תשמע שזרקתי אחד על הקיר, היא יכולה לחלות עוד יותר.
רכנתי אל הספר במטרה להחזיר אותו למקומו כשלפתע זיהיתי מילה. 'אתה'. התיישבתי על השטיח הרך ולקחתי את הספר אליי והתחלתי לקרוא. בהתחלה זה היה קשה. כבר הכרתי את כל האותיות, אבל המילים היו ארוכות ומסובכות, אבל בסופו של דבר, ממש לפני הזמן ללכת לישון, הצלחתי לקרוא עמוד. גאווה החליפה את הכעס. כשהלכתי לישון באותו יום הבטחתי לעצמי שאני אגמור את הספר, ויהי מה. וכך היה.
מאותו יום הייתי מה שאבא מכנה "תולעת ספרים". לא עבר יום בלי שהייתי רכונה מעל ספר, מתעלמת מהעולם מסביבי. הכרתי כל כך הרבה עולמות דרך הספרים.
עד שמלאו לי חמש עשרה.


תגובות (11)

יפה מאוד :-)
הכתיבה יפה, זורמת, לא יותר מדי עמוסה בפרטים…
הסוף מותח ואני כבר מחכה לספר הבא…

27/07/2016 09:21

מאוד יפה. אני חושבת שאני אחכה להמשך של הסיפור.
יש לי רק כמה הערות קצרות לשיפור הסיפור:
*הסיפור מאוד קצר ודל. אל תפחדי לכתוב במילים גבוהות וארוכות.
* אני אתן לך טיפ שהוא אישי ממני: ההתחלה "ספרים. זה כל…." לא בדיוק אהבתי.
האמת,חשבתי לעצור לקרוא בגלל זה.
* תמשיכי להתחיל מנושא אחד ולהתגלגל לנושא אחר.
הקוראים ירצו לדעת איך המוח של הדמות הראשית עובד: האם הוא יציב ולא נוטה "לברוח" מנושא לנושא או ההפך.

27/07/2016 10:20

מקווה שתשתמשי בעצות ואני מחכה לספר הבא!
מאת,
ג'ורג'

27/07/2016 10:23

איך היית מציעה להתחיל את הסיפור?

27/07/2016 11:11

ממש אהבתי! מחכה להמשך!
אבל יש לי הערה על הסוף – ברגע שאת קוטעת משפט באמצע את מסיימת את הסיפור במתח מהסוג הלא נכון, זה נראה פחות מקצועי.
יכלת לכתוב במקום "אבל יום אחד זה השתנה."
בלי 3 נקודות, ניסוח דומה, אותה רמת מתח עם רמת כתיבה טיפה יותר גבוהה.

27/07/2016 12:22

מסכימה עם התגובה שמעליי. הסיפור נשמע מעניין.
מחכה להמשמך :)

27/07/2016 12:24

כן גם אני חשבתי שזה לא כל כך נכון… כאילו, בספר לעולם לא היו רואים פרק שמסתיים כך. אני אתקן. תודה

27/07/2016 12:36

תיקנתי… זה יותר טוב?

27/07/2016 12:37

    הרבה יותר טוב! שמח שהצלחתי לעזור :)

    27/07/2016 20:12

נשמע נחמד

27/07/2016 23:26
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך