lizza.nort
אני לא אמשיך את זה. לא עכשיו, בכל אופן. הייתי רוצה שתתנו דעה אם יש משהו טוב יותר, כי... ככה? אולי אחרי אנני אני אמשיך את זה [וכן, לאנני יהיה סוף. בעתיד הרחוק.] וזה מבוסס על שיר בכותרת זהה [רק באנגלית] אבל כעיקרון לא הכי כי אני מבססת על גרסה שלא הכי קרובה למקורית ואין לי מושג אפילו מה הסיפור בשיר הזה אבל ממה שהבנתי הוא בן אלמוות? כן? לא? אני לא יודעת, זה לא משנה.

שש טריליון שנים וסיפור ללילה אחד [פרק 1\פיילוט?]

lizza.nort 22/04/2015 1217 צפיות 7 תגובות
אני לא אמשיך את זה. לא עכשיו, בכל אופן. הייתי רוצה שתתנו דעה אם יש משהו טוב יותר, כי... ככה? אולי אחרי אנני אני אמשיך את זה [וכן, לאנני יהיה סוף. בעתיד הרחוק.] וזה מבוסס על שיר בכותרת זהה [רק באנגלית] אבל כעיקרון לא הכי כי אני מבססת על גרסה שלא הכי קרובה למקורית ואין לי מושג אפילו מה הסיפור בשיר הזה אבל ממה שהבנתי הוא בן אלמוות? כן? לא? אני לא יודעת, זה לא משנה.

הקירות הלבנים היו המראה אליו התרגל דקס במשך שנים על גבי שנים. החסך במיטה לא מפריע לו באותו החדר המרופד.
הריח המגעיל הסורר בחדר, גם אליו הוא כבר התרגל. הריח נודף ממנו מאחר ומקלחת היא פעם בשבוע במקרים הטובים.
הרעב עדיין הציק לו, אבל דקס רעב גם כשיש אוכל. לא שהוא זוכר איך היו כמויות האוכל לפני שחדר הפך להיות העולם כולו, ובכל זאת- הוא תמיד רעב.
הדבר הכי מעצבן בעולמו של דקס הוא הידיים שלו. הוא קשור במשך רוב הזמן בעולם הלבן, חולצתו בעלת שרוולים ארוכים שעוטפים אותו, דואגים שידיו לא יוכלו לעבור את חזו ואז נקשרים מאחוריו, הכל מלווה בחגורות עור ליתר ביטחון. זה מעצבן כי דקס יושב מדי פעם, לפעמים שוכב, אבל הוא משתעמם ורוצה לקום. קשה לו לקום בלי שימוש בידיים הדקיקות שלו.
בגלל שאין לו ספרים או מקומות לטייל בהם דקס נאלץ לדמיין לעצמו דברים. הוא מנסה להיזכר בגוש המטושטש של זכרונות שכוחים שהיה עברו הרחוק- או הקרוב? אין לדקס תחושת זמן באמת, ואולי עדיף כך במצב שלו.
לפעמים הוא מדבר לעצמו כי הוא צריך לשמוע קולות. הוא צועק מדי פעם, בלי משמעות, רק צעקות של צלילים. לפעמים הוא לוחש, בודק כמה שקט הוא יכול להיות, בדרך כלל הוא מעמיד פנים שיש לו סוד שהוא לא רוצה שמישהו ישמע, זה גורם לו לבטוח בעצמו קצת. לעיתים הוא סתם מספר סיפורים; סיפורים על עולמות בהם אף פעם לא היה ועל אנשים שמעולם לא פגש, על קסמים ועל יצורים בדיוניים, על מכונות מרהיבות מעבר להבנה האנושית ועל החיים שאולי היו לו פעם.
הוא ישן יותר פעמים ממה שהוא הצליח לספור, והכוונה בזה היא רק לפעמים שישן מרצונו החופשי. לפעמים הבחורים שבאים בחלוק לבן מרדימים אותו בכדור שאסור ללעוס- רק לבלוע.
הוא לא באמת מאמין שמשהו יעזור, הוא תקוע בחדר הזה במשך משהו שנראה כמו המון זמן ונראה שהמצב לא עומד להשתנות.

כך הוא חושב לפחות, עד שמגיע האוכל ביום [יום?] אקראי לחלוטין.
הוא מתעורר משינה סינטטית נוספת, זוכר בקושי איך קיבל זריקה להרדמה, ומוצא מולו את הצלחת המוגבהת שלו.
הוא מצליח להתיישר בקושי ודוחף את פניו אל תוך האוכל בסגנון כלבי, נאבק לבלוע באותה הזווית הלא נוחה.
הוא גונח ביאוש אחרי חמש בליעות, לא מסוגל יותר להחזיק את ראשו כך. הוא מתרחק מהצלחת ומביט בה בעצב, אם הוא היה יכול להתיישר כי לבלוע היה לו כל כך הרבה יותר קל, אבל זה קשה לו בלי הידיים שלו.
דקס נשען על הקיר המרופד ומדמיין שהוא אכל את הכל, אכל לאט, נתן לאוכל להיספג בגופו. המחשבה הזו לא באמת עוזרת לו להתגבר על הרעב, אבל מדי פעם היא גורמת לבטנו לקרקר כך שהוא מתאמץ ולוקח עוד טעימה.
כאשר הצלחת המוגבהת של דקס ריקה הוא נשכב על צידו. הוא מיטשטש, כמו בטראנס קל, גופו במישור הפיזי עוד שם, אבל הנפש שלו עוברת בין החיים למוות בלי טיפת מנוחה.
בחור זר בז'קט לבן נכנס לחדר ודקס כבר לא שם לב אליו. הוא נראה לו כמו בחור נחמד, הוא לא רוצה להילחם איתו לגבי הזריקה שתשלח אותו לישון. ובעצם, למה שדקס ירצה להיות ער?
אבל הבחור לא נותן זריקה. הוא נועל את הדלת אחריו ומושך את דקס לישיבה בתנועות בהולות תוך כדי ניסיון להתיר את כל הקשרים והחגורות.
"דקס, תשמור על השקט ותשתף פעולה," לוחש הזר וממהר להוריד מדקס את החולצה ארוכת השרוולים, חושף גופיה שהייתה לבנה בעבר. הוא מוציא מהז'קט הארוך סוודר רגיל, כמו של הבחורים עם הז'קטים, הוא מקופל בצורה סימטרית להחריד. הזר מרים את ידיו של דקס בבהילות ומושך את החולצה עליו. "בוא," הוא מצווה ונעמד, מושך את דקס איתו ומלביש אותו בז'קט הלבן. "השם שלך," הוא אומר, "הוא מרטין סייפר. אתה דוקטור, ברור? ואני איוון קלוגה, גם דוקטור, אנחנו פסיכיאטרים וסטודנטים לסוציולוגיה."
"מרטין סייפר," ממלמל דקס בבלבול ומהנהן. "פסיכיאטר סטודנט לסוציולוגיה."
"פסיכיאטר וסטודנט," מתקן אותו הזר. איוון? איוון קלוגה? "דוקטור איוון קלוגה, פסיכיאטר וסטודנט לסוציולוגיה?"
"זה אני. עכשיו, בוא." הזר מעביר יד מהירה בשיערו החום של דקס בניסיון נואש לסדר אותו קצת ואחר תופס בידיו וגורר את דקס אל מחוץ לחדר הריק.

הם עוברים במהירות על פני כמה חלוקים לבנים עם אנשים בתוכם, ואף אחד מהם לא חושב שיש משהו לא בסדר בדקס. אולי דוקטור איוון קלוגה הוא אדם אמיתי, אבל דקס הוא מרטין סייפר וזה ממלא אותו בחרדה.
הם כבר כמעט יוצאים מהבניין כשנכנס בחור לא זר לגמרי. דקס זוכר אותו ועיניו נפקחות לרווחה, הוא מצביע על דקס וצועק "בריחה!"
באותו הרגע איוון קלוגה תופס בידו של דקס בחוזקה ומתחיל לרוץ למסדרון אחר.
"אתה מכיר את האיזור?" הוא שואל תוך כדי ריצה בעודם שומעים דפיקות על הרצפה מאחוריהם. רודפים אחריהם.
"אין לי מושג," הוא עונה ומשתדל לשמור על הקצב. כבר כל כך הרבה זמן שהוא בקושי הלך ועכשיו הוא חייב לרוץ כמו שמעולם לא רץ.
"אתה לא עוזר לי…" מלמל איוון קלוגה והמשיך לרוץ, לא עוזב את ידו של דקס לרגע.
הם מגיעים לחדר עם כמה ספות אדומות וריח של קפה וסיגריות. איוון מביט סביב. "אין יציאה," הוא מודיע.
"אולי עדיף לחזור אחורה ולהיכנע?"
איוון נראה כאילו הוא נאבק בעצמו כדי לא לסתור לדקס בכל כוחו. "צריך לצאת."
"למה?"
"כי," אומר איוון וניגש לחלון בחדר. יש המון סיגריות לידו. "אנחנו חייבים לצאת." הוא פותח את החלון ובודק שהוא יכול לעבור בו. "אתה רזה מספיק כדי להידחף לכל מקום," הוא אומר לבסוף ודוחף את דקס אל החלון.
"למה אני ראשון?" שואל דקס, אלא שאז נשמעות דפיקות גסות על הדלת.
הוא מטפס אל מבעד לחלון, עובר בקושי. האוויר קר בחוץ, ומאוורר, והכל מלא באור. זה עושה לו סחרחורת אבל הוא ממשיך ומנסה להעביר את גופו המקלוני דרך החלון כשאיוון קלוגה מזרז אותו ודוחף בקצב הדפיקות הגסות והניסיונות לפתוח את דלת הנעולה.
דקס עובר ועוזר לאויוון קלוגה לעבור, אלא שאז הדפיקות מפסיקות. הוא קופא במקומו, כך גם איוון, ושניהם מקשיבים באימה למנעול המסתובב.
"הם קראו לפורץ מנעולים," אומר איוון באימה ומנסה להעביר את עצמו דרך החלון.
אנשים במעילים לבנים תופסים ברגליו של איוון, הם מושכים אותו והוא תופס בקיר החיצוני בחוזקה. "רוץ!" הוא צועק על דקס, וזה רץ באימה למרות שריאותיו קורסות והוא גווע ברעב.
דמעות זולגות במורד פניו בעודו רץ, ריצה שנמשכת ככל הנראה שעות. בסופה הוא קורס בסמטה קטנה וחשוכה שהכוכבים לא הצליחו להאיר.


תגובות (7)

זה פשוט מושלם! מותח בטירוף!! בבקשה תמשיך!

22/04/2015 12:11

    תודה רבה! [ואני בת אבל שיהיה]
    אני כנראה אמשיך את זה בעתיד, מצטערת אבל זה לא יקרה בזמן הקרוב. אני אשלח לך הודעה או משהו כשאני באמת אתחיל לכתוב את זה אם תרצי.

    22/04/2015 12:37

מה קרה לאיוון? ואיך הפורץ הגיע כל כך מהר?
אני מעדיפה את "The Lost One's Weeping " או את "LOVELESSxxx"
הוא לא מת בסוף השיר? כי הוא אומר משהו על השקיעה לפי מה שאני זוכרת…
למה הם היו חייבים לצאת?
אני חושבת שיש לזה פוטנציאל בתור סיפור אבל בתור פרק אחד זה פתוח מדי

22/04/2015 12:26

    זה כל הקטע, שהכל מתגלה במהלך הסיפור. מה שקרה לאיוון, למה הם היו חייבים לצאת, זה הכל בגוף הסיפור. אל תשכחי שזה רק פרק ראשון.
    אני אישית מעדיפה את זה ואת לוסט וואנס ויפינג, ובכללי יש להם המון שירים מקסימים אבל שיהיה~
    אולי הוא מת בסוף השיר, אולי לא, לא לגמרי הבנתי את הסיפור \כולו\. זה מה שזה מעלה בי וזה הסיפור שעלה בי תוך שמיעת השיר.
    כמובן שבתור סיפור, אבל כעיקרון התחלתי לכתוב את זה כדי לנסות מזלי בזמן אחר [אני כותבת בעבר הוא לרוב, התחשק לי לנסות הווה הוא ואז פתאום ממש אהבתי את החרא שיצא ויום אחד בעתיד אני אמשוך את זה לסיפור]
    והפורץ פשוט שם, זה סוגשל אב הבית כזה, את יודעת, שרתים אמורים לדעת איך לפרוץ מנעול [או לפחות שיהיה להם מפתח מאסטר]
    תוד על התגובה. הערות על הכתיבה tho?

    22/04/2015 12:45

    טוב, אני חושבת שאין טעם להזכיר את השם משפחה של איוון (או שזה שם שני?) או שאם דקס רוצה לפנות לאיוון כמו דוקטור אז בדרך כלל אומרים דוקטור ___ (קלוגה)
    ואם הוא בודק את החלון אז הוא בטח מתכנן לעבור בו אז נראה לי שכדאי לכתוב את זה-
    "אנחנו חייבים לצאת" אמר בעוד הוא פותח את החלון ובודק האם הוא יוכל לעבור דרכו.

    זהו אני חושבת…

    22/04/2015 14:48

יש אנשים שחושבים בשמות מלאים, מכאן שהוא קיבל "איוון קלוגה" אז הוא יחשוב "איוון קלוגה". זה משהו באישיות יותר, יש כאלה שילכו על שם מקוצר [דקס במקום דקסטר, ליז במקום אליזבת נורטון {היי} וכ"ו.] ויש כאלה שילכו על שם רגיל ["ברק" לידידי ברק משהו שם, נויה לנויה כהן, פריקי לפריקי הקאוואי שהיא את, ליזה לליזה נורטון בת וכ"ו] ויש כאלה שילכו על שמות מלאים ["ג'יימס וויליאם לוראנס" לג'יימס וויליאם לוראנס. "דוקטור וולדימיר פוטין" לד"ר וולדימיר פוטין {כי פוטין הוא… ד"ר. כן ליזה, בטח, ממש.} "פרופסור ארתור קירק למדעי המוח, ראש המחלקה"]
חרא כזה. זה די באישיות, איך את פונה למישהו. לפרופסור מינרווה מקגונגול, המורה לשינוי צורה בבית ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות את יכולה לפנות כ"פרופסור" "פרופסור מינרווה מקגונגול" "פרופסור מקגונגול" "מינרווה מקגונגול" "מינרווה" "מינרוו" "הכנס_כינוי_כאן" "המורה!" "המורה לשינוי צורה" "פרופסור לשינוי צורה" "מקגונגול" "גברת מקגונגול" "גברתי"
תלוי מי את, מה מערכת היחסים שלך עם הנמען, מה האישיות שלך וכ"ו. דקס קיבל פרטים וכל פרט נשמע לו חשוב כי איוון לא נתן לו הרבה פרטים ועשה את זה בצורה ממש זריזה ובמצב מסוכן, מכאן שכל פרט שהוא נתן אמור להיות חשוב וכדאי לשנן כל פרט כי הוא יבוא לשימוש. שמעתי על מקרה של מישהו בשואה שאמרו לו לעלות על רכבת ושאם שואלים קוראים לו דונסקי ברל, והוא בן תשע. אז הוא שינן "דונסקי ברל, בן תשע". הוא לא ממש רצה לפנות לאיוון גם, הוא הבין שאיוון לא ממש נותן לו פרטים כדי להכיר אלא בקטע שזה חשוב למה שקורה הלאה. איוון נתון במצב של חוסר זמן מהרגע שהוא מתחיל לשחרר את דקס, אז כל היכרות סתמית היא… סתמית. מיותרת. דקס מרגיש את הלחץ של איוון בטונציה ובבניית המשפטים. שימי לב, הם קצרים ונחתכים. "אני איוון קלוגה, ד"ר […]" ואז הוא אומר לו מי הוא [דקס] באותו טון. ברור שהוא לא בא בקטע של להציג את עצמו אלא להציג לו את העובדות שמשנות באותו הרגע.
לגבי המשפט עם החלון, אני אבדוק אותו אחרי פרסום התגובה כי אין לי כוח לחפש אותו.
ואני לא מבינה למה את ישר מאמינה לאיוון. הוא שיקר לדקס שהוא מרטין סייפר, למה שהוא יגיד את האמת על עצמו?

22/04/2015 15:10

    חוץ מזה, שמת לב שהמספר מדבר יותר על דקס? הוא איתו בהתחלה, באמצע ובסוף הוא איתו ולא עם איוון למרות שהוא יכל להישאר עם איוון. המספר הוא על הכתף של דקס, לא איוון, והמספר מושפע מדקס. הוא מתאר את המחשבות של דקס ולא של איוון, שהוא דמות נורא מסתורית ובעצם אנחנו לא יכולים לדעת עליו כלום בינתיים כי המספר לא הכיר לנו אותו אלא אם זה היה מוחצן. מכאן שהוא נשמע יותר כמו דקס ולא כמו איוון, שאולי כן ואולי לא יודע איך קוראים לדקס ואולי בראש הוא אומר "דקס" ולא "מרטין". אי אפשר לדעת. המספר כאן פשוט קרוב יותר לדקס, הוא מקבל את הרגשות שלו תוך כדי, את הבלבול, הניסיון לזכור, זה המספר שמראה לנו מה קורה עם \דקס\. לא עם הכל וכולם, רק דקס. ודקס משתדל לזכור הרבה שהוא "דוקטור איוון קלוגה"

    22/04/2015 15:22
סיפורים נוספים שיעניינו אותך