היי הפרק טיפה משעמם סורי אבל בפרקים הבאים הוא יהיה יותר מעניין... תודה לקוראים ופליז כל מי שצופה בבקשה תגיבו!! תודה:):)

ואולי יש בך משהו אחר – פרק ראשון

22/02/2015 773 צפיות 5 תגובות
היי הפרק טיפה משעמם סורי אבל בפרקים הבאים הוא יהיה יותר מעניין... תודה לקוראים ופליז כל מי שצופה בבקשה תגיבו!! תודה:):)

נקודת מבט של קייט:
קמתי בבוקר כאשר קרני האור שטפו את פניי בחמימות נעימה ,פתחתי עניי קמתי מהמיטה לכיוון החלון הסתכלתי על רחובי השקט בשעה 5:40 זה השעה האוהבה עליי לקום כדי לראות את הזריחה הכלכך יפה…
לאחר כמה זמן נכנסתי להתקלח מקלחת נעימה וחמימה כמו שאני אוהבת,לאחר 20 דקות יצאתי התארגנתי לבית ספרי
לבשתי את זה: http://msc.wcdn.co.il/w/w-635/1344374-5.jpg
(מקווה שתראו)
והחלקתי את שיער בצורה מרשימה וירדתי למטה השעה 6:40
אמי עדיין ישנה וכך גם אחיי השמנים!! שמתי לי קרונפלקס כריות עם חלב ומעט שוקולית הדלקתי טלוויזיה כמובן על MTV והיה את השיר
all about that bass של meghan trainor אין על השיר הזה הגבתי בקול שהבית יתעורר קצת
עליתי לחדר של אחי תום והתחלתי לזרוק עליו כריות ולהקים אותו
אווווייי דייי כבר-צעק אחי תום
לאאא קוום כבר אנחנו נאחר!!! השבתי לו בצעקה
לאחר מכן הלכתי לחדרו של גייק וקפצתי על מיטתו בלי רחמים
מה נסגר איתך אחות שלו??צעק אחי גייק
*יש לנו קטע לקרוא אחד לשני אחות שלו ואח שלה ..אל תשאלו למה.
יאלללה קווום אח שלה ,כבר 8:00
פתאום גייק קם מהמיטה :מההההה?? לא נכוווון!!
והתחלתי לצחווווק
חחחח סתם סתם אבל לפחות קמת-עניתי לו בחוצפה
חכי חכי!!-החזיר לי גייק ,והאמת פחדתי קצת ממנו כי הוא מסוגל להרבה דברים!!
וישר ירדתי בריצה למטה וראיתי את אמי כבר מתארגנת לעבודה
*היא עובדת בהייטייק ככה שהיא חוזרת ממש מאוחר בלילה ולפעמיים אחרי יומיים -מעצבן!
היי מותק ,אמרה לי אמי
אחים שלך קמו?
גייק כן תום לא חושבת..
טוב מותק תעירי אותו אני הולכת לעבוד אני אחזור מאוחר בלילה..להתראות יום טוב ,והיא נתנה לי נשיקה במצח והלכה
והתחלתי לחשוב איך יהיה היום הזה בבית ספר…


תגובות (5)

למה הכותרת באנגלית כשהסיפור בעברית?!
לא יודעת למה.. הרס לי..
בנוסף, הפרק קצר. לא מבינים בכלל מה הפואנטה של העלילה וגם אין מה שישכנע אותי לקרוא את ההמשך.
עוד משהו שתפס לי את כל תשומת הלב והפריע לי לקרוא – השימוש בריבוי אותיות ללא קשר…
לכתוב סיפור זה לא כמו להתכתב בווצאפ… צריך לכתוב לפחות את רוב הסיפור בעברית תקינה וקריאה..

סליחה שאני רעה.
אולי אם תשימי לב להערות האלה, הפרק הבא יהיה דווקא פרק טוב

22/02/2015 19:10

    היי ’דוסית אבודה’ קודם כל את לא רעה, זאת דעתך והיא חשובה לי בזכותך אני אדע לתקן את הסיפור.. אני אתחיל בזה שאני אשנה תכותרת (פשוט ראיתי הרבה סיפורים בעיברית עם כותרות באנגלית)
    דבר שני אני אשמח אם תפרטי לי יותר איך לכתוב אפילו שלחי לי הודעה באתר פה אני אשמח מאוד!
    אז תודה רבה לך, ומחכה להודעה או אפילו תכתבי לי בתגובות
    נ. ב לגבי הסיום לא היה לי פשוט משהו אחר לסיים כי זה רק ההתחלה אבל תכננתי סיומים יותר מפתעים..

    22/02/2015 20:54

    רוצה לספר לי תקציר של הפרק הבא כך שאוכל לעזור לך למצוא סוף מסקרן?;)

    22/02/2015 22:15

לגבי הניסוח של הפרק:
דבר ראשון, "נקודת המבט של קייט" זו הכותרת בשבילך, לא בשביל הקוראים. לקוראים את יכולה לכתוב רק קייט עם נקודותיים. זהו.

דבר שני, כדאי שתוסיפי יותר מלל לדיבורים של הדמויות, ולהוריד אותיות מיותרות. לא לכתוב "לאאאאא" אלא פשוט לא. את ה"לא" עם הרבה אותיות, שומרים למקרים נדירים כמו פחד מוות, ייאוש סופני וכו'. כך לא מאבדים את הערך של המילים. תחשבי, אם את משתמשת בביטויים חזקים על סיטואציות רגילות, מה תעשי כשתגיעי לרגע הדומיננטי בסיפור?

דבר שלישי, כשאת כותבת "נכנסתי למקלחת… ויצאתי לאחר עשרים דקות" זה לא מעניין, לא משכנע, וגורם לחשוב שאפשר לדלג על שורות זניחות בסיפור שלך. הקורא עלול לחשוב שפשוט חיפשת כמה שורות למלא בהם את הסיפור, ולכן הוספת כמה עובדות זניחות ללא קשר לעלילה.
כדי לפתור את זה, צריך להוסיף תיאורים חיים ורגשות של הדמות. לדוגמא: "נכנסתי למקלחת ופתחתי את זרם המים החמים. העברתי אותו על גופי. זה היה כל כך נעים.. מקלחת חמימה זו אחת הדרכים שלי לפנק את עצמי.. "
או דוגמה אחרת: במקום לכתוב "החלקתי את שערי בצורה מרשימה", כדאי לכתוב: הבטתי במראה, אהבתי את מה שראיתי. שערי החום/בלונדיני/שטני הוחלק בצורה מרשימה וייפה כל כך את מראי.
כך אנחנו מרוויחים יותר עניין בעובדה שציינת – שהיא נכנסה להתקלח.

דבר רביעי וחשוב – לשים לב אם חסרות מילות קישור כמו "את" או ה' הידיעה וכן לקרוא אחרי הכתיבה את הסיפור ולחשוב: אם הייתי קוראת את המילים האלו בעיתון, מה הייתי אומרת? מה צריך להוסיף/להוריד/לתקן?

בהצלחה ענקית:)
ממני דוסית אבודה

22/02/2015 22:35

    ’דוסית אבודה’ תודה רבה לך! אני באמת אנסה את זהלפרק הבא..
    ;)

    23/02/2015 17:48
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך