lizza.nort
אני חושבת שאני נוטה לאי-גיון בקטע הזה, אבל הוא יצא לא רע. אהבתי את הפרדוקס שלי [שמצאתי בעצמי בגיל קטן, אבל אם הוא כבר קיים אז לא ידעתי] שאי אפשר לאכול חור אז לאן הוא נעלם אחרי שאוכלים דונאט? חומר למחשבה, חורים זה חשוב.

החור של הדונאט

lizza.nort 10/06/2014 1318 צפיות 16 תגובות
אני חושבת שאני נוטה לאי-גיון בקטע הזה, אבל הוא יצא לא רע. אהבתי את הפרדוקס שלי [שמצאתי בעצמי בגיל קטן, אבל אם הוא כבר קיים אז לא ידעתי] שאי אפשר לאכול חור אז לאן הוא נעלם אחרי שאוכלים דונאט? חומר למחשבה, חורים זה חשוב.

כל הילדות, אלפרד אהב דונאטס.
הוא היה אוכל אותן כל הזמן, ובילדותו היה בטוח שיהיה שוטר מרוב סרטים בהם נראו שוטרים אוכלים דונאטס.
כשהתבגר הבין שבעצם הוא לא רוצה להיות שוטר, כי העבודה שלהם לא באמת קשורה לדונאטס וזו סתם בדיחה.
כשהתבגר, הוא החליט לעבוד במפעל דונאטס. הוא יהיה מוקף בהן כל היום, ואף אחד לא ישים לב אם אחת או שתיים "יעלמו" מפס הייצור.
החלק הכי טעים בדונאט היה הבצק, לטענתו של אלפרד, והכי מיוחד היה הזיגוג. הזיגוג יכל להיות בכל צבע, לבוא בפסים, בטפטופים, על חלק אחד או על כל הדונאט. והבצק של הדונאט היה תמיד רך ומתוק, כמו שאלפרד אהב.
הוא אהב את הדונאטס. כולם בלי יוצא מן הכלל.
אבל תמיד הוא תהה לגבי החור של הדונאט. בשביל מה? הרי במקום לשים שם חור חסר משמעות, הם יגלו לשים שם עוד בצק, עוד זיגוג, עוד משמעות ועוד הנאה לאוכליו.
"החור הזה לא חסר משמעות," אמר מתיו לאלפרד באמצע גשם התלונות. "החור הזה הוא אתה." אמר ולא הוסיף מילה.
"איך החור הזה יכול להיות אני?" שאל אלפרד.
"החור הזה הוא פרדוקס, תעלומה, אתה לא מסוגל לפענח אותו. ואתה תעלומה מהיותך אנושי. אישיותך היא תמיד פרדוקס, ומשמעות החיים היא תעלומה."
"אני לא מבין." אמר אלפרד. "זה סתם חור, מה התעלומה כאן?"
"אלפרד, כמה חורים אכלת?" שאל מתיו.
"לא אוכלים את החורים, אי אפשר לאכול חור." אמר אלפרד את המובן מאליו.
מתיו נתן לו דונאט. "תאכל בבקשה." הוא אמר.
אלפרד נענה בחיוב ואכל את הדונאט בשמחה.
"רואה?" שאל מתיו. "אכלת את החור."
"לא אכלתי את החור." אמר אלפרד.
"אם כך, איפה הוא נמצא? תראה לי את החור עכשיו." הוא אמר.
"אי אפשר." אמר אלפרד.
"למה?"
"כי אין אותו יותר."
"דברים לא נעלמים, צריך שמשהו יעלים אותם. במקרה הזה, הדבר נאכל."
אלפרד נותר חסר תשובה.
מאז אותו יום הבין אלפרד למה על כל דונאט שהוא אוכל הוא רוצה עוד.
אלפרד אכל את החורים, והם נותרו בתוכו. הוא אכל על מנת לסתום את החורים.
החורים הם באמת אלפרד, הוא היה מלא בהם.


תגובות (16)

וואו, זה מעולה!
לדעתי את צריכה לשים את זה בז'אנר של סיפורים עם מוסר השכל.
זה סיפור שלדעתי הוא כן בעל משמעות למרות שהוא קצת מוזר (יכול להיות שזה בלל שאף פעם לא אכלתי או ראיתי דונאט…) [:
אבל זה ממש ממש יפה

10/06/2014 12:16

    אם הייתי רואה את מוסר ההשכל, בטח הייתי שמה. פרסמתי כי ממש רציתי לפרסם את פרדוקס החור בדונאט~
    ואולי זה גם עובד עם בייגלה?

    10/06/2014 12:18

עם כל דבר שהוא מעגל זה יעבוד…

10/06/2014 12:26

    לא נכון, זה לא יעבוד עם סופגנייה רגילה. אין לה חור באמצע. :P
    ומה המוסר השכל כאן?

    10/06/2014 12:27

אהה! תפסתי אותך! מעגל זה אוסף של נקודות שנמצאות במרחק שווה מהאמצע ועיגול זה גם הפנים…
והמוסר השכל הוא כל הקטע של חורים בבני אדם ושצריך 'לאכול אותם'.

10/06/2014 12:31

    אני קיבלתי 67 במתמטיקה [שזה גם גיאומטריה] בציון שנתי, יש לי זכות להיות טיפשה.
    ואני לא מבינה את המוסר השכל. .-.

    10/06/2014 12:35

שאת כל החורים שיש בך צריך 'לאכול' ולהעלים אותם.
ואני זוכר\ת את הקטע של מעגל ועיגול רק בגלל האח הקטן שלי, הוא עכשיו לומד את זה וחופר לי בשכל…

10/06/2014 12:36

    נא לעזוב את הנושא, אני קשת הבנה. >< *מטומטמת קטנה שכמותי*

    10/06/2014 12:41

ואי זה יפה!!
שאלה, איך כתבת את הקטע מבלי להתבסס על מוסר השכל כלשהו? (כתבת שאת לא מבינה אותו) אני חושבת שזה כמו מטרה. אבל זה לא משנה האמת, כי הוא הועבר, ויצא יפה. :)

10/06/2014 12:43

    לא יודעת, לא כותבת הרבה דברים עם מוסר השכל. אני כותבת על פרדוקסים ושירים יותר מעל מוסר השכל, אז… כן~
    אני אף פעם לא מבינה מוסרי השכל, לא יודעת, כל אחד יכול לקחת את זה למקום משלו לדעתי.
    תודה רבה~ אני שמחה שזה הועבר [למרות שאין לי מושג מה זה]

    10/06/2014 12:45

    זו בדיוק הנקודה. מצחיק איך כל אחד מבין משהו אחר, כשלך הייתה כוונה אחרת (או שלא הייתה כוונה). זה יפה, אהבתי (:

    10/06/2014 14:05

יגלו=יכלו
אפשר למצוא בזה כמה פירושים וכוונות שונות. זה היה יפה, אבל לא הרגשתי מחוברת לזה לגמרי.
אולי בגלל שמעולם לא אכלתי דונאטס, אז אני לא מבינה מה כל העניין.
ולמלא את החור בבצק? זה רעיון שלנו! סופגניות!
ש..גם אותן אני לא אוהבת…

טוב, תתעלמי מהטעם המיוחד שלי באוכל. קטע נחמד, כתוב בסדר, עם כמה פרשנויות מעניינות ואי-גיון מספק.

10/06/2014 13:58

    תודה רבה~ אני יודעת, יש מגמת שיפור קטנטנה, אבל בכל זאת :/

    10/06/2014 20:10

וואוו!! ממש אהבתי (: כל הכבוד!

15/06/2014 00:46

    תודה רבה~
    את מוזמנת לקרוא עוד מהקטעים שלי כי אני נואשת~~~

    15/06/2014 00:46
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך