יאמין אבו אלכיר (יאמין בעל הנס)

21/11/2009 1182 צפיות אין תגובות

ימאין אבו אלכי'יר

בבגדד בזמן שלטון "העוס'מאללי" (העותומאני), חי בבגדד אדם עני מרוד, בשם: "יאמין אבו אלכ'יר" , (ימין בעל השפע).
ליאמין זה היו ידיים שמאליות, הוא לא היה יכול לעשות שום עבודה בסדר. ולכן היה עני מרוד שלא מצא את פרנסתו בקלות. אך עם זאת, הוא לא היה מודע למגבלותיו וטען כי הוא מומחה בהמון תחומים ויכול לבצע כל עבודה מקצועית על הצד הטוב ביותר.

באחד הימים פנתה אליו אישה וביקשה שיבנה לה חומה על הגג כדי שתפריד בין הגג שלה לגג של השכנים. ימין בא, בדק ואמר:
"בסדר אני יכול לבנות חומה המפרידה בין הגג שלך לשל השכנים".
היא ביקשה לדעת: "מתי אתה רוצה להתחיל?". וימין ענה:
"ברגע שתביאי לי את כל חומרי העבודה, הבלוקים, החול, הדבק, המלט…ועוד". האישה התפלאה: "מה זאת אומרת? אתה רוצה שאני אכין את הכל. ומה אתה תעשה?." הוא העמיד פני נעלב: "כך את מדברת עם בעל מקצוע? אין לך בושה? אני בעל מקצוע ותפקדי לבנות קיר וזה הכל".

בחוסר ברירה, האישה קנתה את כל החומר והעלתה לגג. ימין הופיע, התיישב ליד השולחן במטבח ולא הוסיף דבר. האישה אמרה:
"כל החומר למעלה, מתי אתה מתחיל?"
הוא הביט בה ארוכות וענה: "כיצד את רוצה שאעבוד ואני רעב?
אני רוצה לאכול את ארוחת הבוקר, ואחר כך ארוחות הצהרים והערב" "בלי זה אני לא יכול לעבוד" הוסיף. האישה הכינה לו ארוחת בוקר ולאחר שאכל אמר לאישה: "

את צריכה לעלות עמי ולעזור לי". התפלאה האישה: "איך אעזור לך?" ענה לה: תגישי לי את הבלוקים ואני אניח אותם אחת על השנייה ואבנה את הקיר". לאישה המסכנה לא היתה ברירה והיא עבדה יחד עמו. לאחר שעתיים ביקש את ארחת הצהריים ואחר כך עבד שעתיים וביקש ארחת ערב. לקראת סף היום גמר לבנות את הקיר.
האישה ראתה את הקיר הבנוי ואמרה:
"ימין!! מה זה הקיר עקום",
הוא צחק ואמר לה: "אין אף קיר בעולם שאינו עקום,
מי שבונה קיר ישר אינו בעל מקצוע כמוני".
הוא התיישב, "אני עייף" אמר ונשען על הקיר הרטוב
והקיר התמוטט עליו.

לאחר שהתאושש ביקש את שכרו והאישה נזפה בו: "כיצד אתה מעז לבקש שכר, אתה צריך לשלם לי פיצויים" הוא אמר: אני את שלי עשיתי..אנשי בניתי לך את הקיר, את ראית בעינייך שזה היה קיר בנוי". האישה צעקה עליו "אבל הוא נפל, אין קיר"
יאמין אבו אמר לה:
"ומה רצית? שהקיר יעמוד לעולם? לכל דבר יש סוף, וכך היה לקיר שלך".

(מסיפורי סבתא


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך