כולנו ככה!!!

ישי ק 26/05/2015 889 צפיות 4 תגובות

כולנו די אותו דבר בקטע הזה, אנחנו רואים כותרת מעניינת ששובה את ליבנו או לכל הפחות מעירה את הסקרנות שלנו, לאחר מכן אנחנו קוראים את השורות הראשונות של הסיפור שמופיעות מתחת לכותרת, ואם השורות הראשונות לא מעניינות אז אנחנו אפילו לא נכנסים לצפות בסיפור, למעט מקרים יוצאי דופן של בטלה ושעמום מול המחשב, שאז כל סיפור מעניין במידה מסוימת.
עכשיו יש כאן כמה צדדים טובים וכמה צדדים פחות טובים, אני אבחר שניים, צד טוב וצד פחות טוב.
הצד הטוב הוא שזה מאתגר אותנו, ככותבים, לכתוב מעניין ומרתק כבר בשורות הראשונות של הסיפור\שיר\מה שזה לא יהיה.
הצד הפחות טוב הוא, שחלקנו כותבים מתחילים ולפעמים הרעיונות שלנו ממש יפים והסיפורים מעניינים או מרגשים, אך הפתיחה שלהם לא מפוצצת בלשון המעטה, ואם נגדיר בצורה מעט יותר מדויקת, הם פשוט משעממים, וכאן נוצרת הבעיה, כי הרי כל כותב בכלל , וכותב מתחיל בפרט, חייב פידבקים, פרגונים או לכל הפחות התייחסות, ואם הכותרת שלו לא מעניינת, שלא נדבר על שורות הפתיחה שבכלל יכולות להיות מרדימות, למה שמישהו יכנס? ואם לא נכנסים אין תגובות או דירוגים ואם אין תגובות או דירוגים הכותב מאבד מוטיבציה והנה אנחנו מאבדים עוד סופר צעיר ומוכשר.
היה לי חשוב שאנשים יכנסו ויקראו ויפנימו את המאמרון הזה, אז בשורות הפתיחה ובכותרת השתמשתי במילים מכלילות כמו "כולנו, אנחנו וכו' " משום מה אנשים מתחברים יותר לדברים שנוגעים להם אישית, ונראה לי שבעברית הקדישו מילה במיוחד בשביל התופעה הזו, נו, איך קוראים לזה… אה כן "אנוכיות". (אל תקחו אישית, כולנו ככה, והנה שוב פעם המילה "כולנו" הצילה אותי).
בקיצור יהיה מגניב אם אנשים יגיבו יותר וידרגו יותר או לכל הפחות יכנסו ליותר סיפורים מלבד הסיפורים שלהם במטרה לבדוק כמה צפיות או תגובות או דירוגים כבר יש להם.
נ.ב. אתם מודעים לזה שגם כניסה שלכם נחשבת נכון? אז תורידו חצי מכמות הצפיות שיש לכם כי למעשה אתם הצופים (לא מכליל כמובן, יכול להיות שזה נכון רק לגבי).
אגב, כל המאמר מדבר אל בנים ובנות כאחד, באופן טבעי בתור בן, יותר קל לי לכתוב בלשון זכר ובאופן טבעי בתור בן, אין לי כוח לחזור ולערוך כל כינוי שייכות לכינוי פלוס \ה, אז…
המשך חיים נעימים לכולם\ן.


תגובות (4)

זה כתוב יפה, נכון ולא מצחיק בכלל. (הפידבק שלי…:-P)

26/05/2015 16:57

צודק.
למרות שלפעמים אין זמן פשוט.. אז נכנסים רק אם הכותרת ממש מעניינת או שהחיבור נכתב על ידי סופר שאנחנו אוהבים

26/05/2015 17:59

חחחחח אמממ תאמת ממש לא רציתי להיכנס, אני שונאת אנשים שכותבים עם סימני קריאה ומילות מכלילות. אבל סתם הגבת על סיפור די.. לא מיינסטרימי… ונשארת עד סוף ה15 דקות ואפילו הגבת (!) – [כי כשסימן קריאה הוא בסוגריים הוא לא נחשב…] אז החלטתי שאתה מעניין. ואז די התאכזבתי מהכותרת אז העפתי מבט בשאר הדברים שהיו להם הרבה תגובות. XD

חחחחח אז כן אני אולי לא בדיוק אבל די כן מה שתיארת פה. וזה נכון כי הופתעתי לגלות שכשמישהו ביקש ממני חקרוא משהו שבמבט ראשוני נראה מזוויע כמו חתול ששם אודם, היה בזה מן מקצב ומשהו מסויים שסחף.
אז כן, נכנסתי וקראתי ולמרות שלא התכוונת לכתוב שום דבר ספרותי במיוחד, אני חושבת שיש טעם בלקרוא דברים עתידיים שלך.
הבעיה היא רק שאני לא כזה באתר לשנתיים הקרובות.. אז זה ממש ממש בעייתי חח אבל אולי יצא לי לחפש ספציפית אותך איזה יום
באשר לתוכן עצמו… איך עוד אני אמורה לקבוע אם משהו שווה מבט? יש כאן יותר מדי סיפורים. הכותרות שלהן יותר מדי זהות. וכל אחד בטוח שיש רק סגנון אחד ( הבטוח יותר( שמעניין אותו. קריאה זה עניין של זמן ולפעמים אין אפילו זמן לקרוא את אלה שכן מעוניינים לנסות חח. זה הפסד ענק, אבל לפעמים כשמכירים אותך יודעים לחזור לסיפורים שלך. רק צריך לבקש ממישהו לנסות או להגיב לבן אדם אחר ( למרבה האירוניה חח)

28/05/2015 12:23

וואו תודה אוליב, איזה כיף שהגבת(:
נהנתי מהביקורת

29/05/2015 01:55
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך