הנזל וגרטל – הסיפור האמיתי

האחים גרים כתבו את הסיפור הנזל וגרטל,
אך לא כאגדת ילדים..
משום שהאגדות הכי נפוצות הם רצו לשתף את הסיפור, איזה סיפור?
הסיפור האמיתי..
אבל נכון, אתם לא מכירים אותו..

***

לא בארץ רחוקה..
קרוב לפה.. מכירים את נורבגיה?
כן, בטוח אתם מכירים…
היא בצפון אירופה..
בתקופת ימי הביינים, היו צדים מכשפות, נכון
עכשיו אתם מקשרים את זה לסרט הזה, הנזל וגרטל – ציידי המכשפות.. מבינים אה?
בנורבגיה, בתקופת הביינים, לא היו הרבה ערים, ומס' ספציפי של ערים היה ממש קטן, לפחות שלוש ערים.
בירה ועוד שתיים גדולות..
היו הרבה עיירות, וכפרים – אבל לא כפרם בשטחים פתוחים..
באותה תקופה היו המון מכשפות ביערות ולכן לא כרתו את העצים, כך שלא יהיה אפשר לראות את הבתים, האנשים שהיו גרים בכפרים היו נהרגים, והיו לרוב שולחים את הילדים שלהם לארצות רחוקות ככה שהמכשפות לא יפגעו בהם..
זו הסיבה שהאם החורגת, שהיא בכלל לא הייתה חורגת אלא אם רגילה ואב רגיל, שדאגו לילדים שלהם, שלחו את הנזל וגרטל למצוא ארץ אחרת לגור בה.. אך בגלל המקום המסובך בו הם גרו – הם הסתבכו ונכנסו עמוק ליער..
ביער ראו הנזל וגרטל שועל, הנזל עלה ל השועל ואז גרטל עלתה גם, השועל רץ ורץ – הנזל נהנה בעיקר וגרטל פחדה, אך מס' רב של פעמים הנזל הרביץ לשועל כך שירוץ מהר יותר..
לבסוף הנזל ראה בית גדול, וזה ממש לא היה בית ממתקים, זה היה בית אפל, שקירותיו נזלו מצווה, גגו היה מורכב מרעפים ומתוך ארובה קטנה נפלט עשן..
הנזל הרביץ שוב לשועל והוא נשך אותו, זו הסיבה שהם נכנסו לבית, לבקש עזרה..
הם לא יעו שזאתי מכשפה, וכמו ב'אגדה' בלילה כשישנו, הגיעה למיטתו של הנזל המכשפה וכרתה את ידו.. היא הסבירה שהיא עושה לו טובה בכך שעכשיו לא יצטרך לסבול..
זה פעל ההפך, לטובתה, את הנשיכה היה ניתן לרפא עם מי-מעיין נקיים-נקיים בלי אף זיהום אחד..
עכשיו הוא לא יכל לזוז ובלי בעיה כלאה המכשפה את הנזל..
את גרטל המכשפה הרדימה..
המכשפה ניסתה לבשל את הנזל אך ללא הצלחה כי בין רגע פרצה סופת-גשמים שכבתה את האש..
המכשפה החלה לראות שמגיעים איכרים בעקבות הנזל וגרטל,
למראה עיניהם הם ראו ילד שידו כרותה
וילדה רדומה..
את הנזל הם הרדימו גם ואת שלדיהם הם הקפיאו ובו כאנדרטה..
המכשפה התאבדה בתוך המים ונמסה,
מי המים נהפכו למזוהמים ומעתה והלאה כל אסיר שהיה מוצא להורג היה מגיע למים אלו ונטבל בהם..
וזה הסוף של האגדה המוכרת,
על הנזל וגרטל


תגובות (1)

וואו.

16/12/2013 13:54
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך