adolldoesnthavefeelings
דיברתי עם חברה על תיאוריה כזאת. איך העולם היה נראה אם היינו יכולים ללמוד הכל ברגע. להתחבר עם כבל למחשב ולהוריד את כל ויקיפדיה למוח שלנו. לקחת כדור ולדעת תארים שלמים. להזריק משהו ופשוט לדעת, הכל , לנצח . הרעיון די הטריד אותי אז החלטתי לעשות ממנו סיפור. אני עדיין לא סגורה על כיוון לעלילה - ויכול להיות שאני עוד אשנה גבולות שקבעתי לאינפו. תרגישו חופשי להרהר בזה בעצמכם ולהגיד מה אתם חושבים שהיה קורה אם היה לנו אינפו ? :) אני כל הזמן משנה את דעתי .. בהתחלה חשבתי - וואו בטח קל לבחור מקצוע כשלא צריך ממש ללמוד אותו שנים. ואז הבנתי שזה שלא צריך ללמוד אותו אומר שאפשר לבחור הכל מהכל - וזה עושה את הבחירה קשה יותר.

אינפו

adolldoesnthavefeelings 26/12/2014 587 צפיות אין תגובות
דיברתי עם חברה על תיאוריה כזאת. איך העולם היה נראה אם היינו יכולים ללמוד הכל ברגע. להתחבר עם כבל למחשב ולהוריד את כל ויקיפדיה למוח שלנו. לקחת כדור ולדעת תארים שלמים. להזריק משהו ופשוט לדעת, הכל , לנצח . הרעיון די הטריד אותי אז החלטתי לעשות ממנו סיפור. אני עדיין לא סגורה על כיוון לעלילה - ויכול להיות שאני עוד אשנה גבולות שקבעתי לאינפו. תרגישו חופשי להרהר בזה בעצמכם ולהגיד מה אתם חושבים שהיה קורה אם היה לנו אינפו ? :) אני כל הזמן משנה את דעתי .. בהתחלה חשבתי - וואו בטח קל לבחור מקצוע כשלא צריך ממש ללמוד אותו שנים. ואז הבנתי שזה שלא צריך ללמוד אותו אומר שאפשר לבחור הכל מהכל - וזה עושה את הבחירה קשה יותר.

העפתי מבט בשעון המוטבע בעור שלי כשעליתי על הטרמפ שלי. הספרות הכחולות נדלקו כשהבטתי בהן , קולטות את מבטי, "אנחנו מאחרים." הארו חייך חיוך סרקסטי "מתי אנחנו לא מאחרים?" האוטו שעט קדימה לפני שהדלת הספיקה להיסגר מאחורי. "למדת למבחן?" שאלתי – היום יערך מבחן קטסטרדניות. במונחים שלכם זה שילוב של היסטוריה מחשבים וגיאוגרפיה. עם עוד כמה דברים שלא באמת תבינו. החיוך שלו הפך לצחוק של ממש "נראה לך? לקחתי אינפו" , כמובן , נאנחתי "מי הסכים למכור לך? ועוד עם החומר המתאים?" תהיתי בקול "ג'ייס קרדיו , והכל תלוי בכמה אתה מציע ראם" הזדעפתי והוא צחק עלי. ג'ייס קרדיו היה הגאון של השכבה שלנו. והוא לא התבייש לנצל את זה , כבר בשנים הראשונות הוא התחבר לקבוצה שסחרה באינפו והתחיל לעשות קופה מהצד. קשה מאוד להשיג אינפו אמיתי , כזה שלא מתפוגג אחרי שעה ואפילו לא אחרי שבוע. השמועות אומרות שיש אפילו אינפו שנשאר לנצח. אבל אפילו יותר קשה להשיג אינפו עם המידע שאתה צריך. מצד אחד הבנתי את ג'ייס , המשפחה שלו לא עשירה במיוחד ובהתחשב במצב הכלכלי של יתר חברי השכבה שלנו – יש סטנדרטים מסוימים שצריך לעמוד בהם. אבל כל הסיפור מפוקפק מדי. לעומתו הארו -החבר הכי טוב שלי – בא ממשפחה שהמושג 'טובעים בכסף' נכתב עליהם, מצד שני גם המושג 'יותר מזל משכל' או למעשה 'יותר כסף משכל' גם נכתב עליהם. טוב , אף אחד לא מושלם. נאנחתי מובס "אני למדתי שעות ואני עדיין לא מרגיש מוכן למבחן הזה". "רוצה שאני אלמד אותך?" שאל וקרץ בשובבות. החלק המצחיק הוא – שהוא באמת יכול. ככה האינפו עובד . לפני מספר שנים הצליחו מדענים לפצח את ה'שפה' של המוח. הם יצרו את האינפו – כדור שאפשר ל'הטעין' במידע והאדם שיבלע אותו ידע אותו. פשוט ככה. כמו שכולנו יודעים שהשמיים כחולים והשמש זורחת בבוקר. הארו לא למד לאף מבחן מעולם. לדוגמה כשהתחלנו ללמוד ספרדית – הוא מצא מלצר ספרדי זקן שהסכים ל'טעון' את השפה על כדור אינפו תמורת הסכום המתאים. יום אחרי השיעור הראשון הארו כבר הוציא פטור לכל השנה. דקה אחרי שבלע את האינפו הוא דיבר ספרדית ברמה של שפת אם.הוא ידע הכל – כולל סלנגים ,כתיבה , ניבים דומים ואפילו טיפה מההיסטוריה של ספרד. אחד החסרונות של האינפו זה חוסר היכולת של אנשים לבודד מידע – לכן לצערו הרב של הארו הוא גם ידע יותר מדי על חיי האהבה של המלצר הזה ועל ההיסטוריה שלו במוסד לנערים עבריינים ובמלחמה כלשהי. למזלו חודש אחר כך הוא כבר שכח הכל – זה חיסרון נוסף – האינפו שרץ כיום בשוק לא באיכות גבוהה מדי ושורד הכי הרבה חודש. הגענו ונכנסנו לכיתה – המורה נעצה בנו מבט מרוגז "אתה על אינפו?" שאלה את הארו בהרמת גבה כשהתיישבנו – היה לו מוניטין של רמאי בבית הספר . "לא" השיב במבט הכי תמים שלו , זה היה הדבר הכי קרוב שיש לו להבעה 'מלאכית'. יתרון נוסף של האינפו הוא שאין שום דרך לגלות שלקחת אותו. בניגוד לסמים אחרים הוא לא מופיע במחזור הדם , השינוי היחיד מתרחש במוח והוא זהה לשינוי שקורה בתהליך הלמידה- ההבדל היחיד הוא שהוא נעלם. ניסו לאסור את האינפו לפני שנתיים בדיוק בגלל זה. בהתחלה – האינפו היה באיכות גבוהה והיינו בטוחים שהוא יחזיק לנצח. הכדורים הראשונים שרדו כמה שנים. ככה התחילו הצרות – אנשים התחילו להשתמש באינפו בדרכים פחות מקובלות. מחבלים , פושעים והמון אנשים רעים השתמשו באינפו למטרות שליליות. הכל קל יותר עם אינפו. לתאם גרסה של שקר מורכב או אפילו להתחמק ממשפט – כל מה שאתה צריך זה אינפו עם המידע המתאים ובטוח תמצה פרצה בחוק לחמוק דרכה. האינפו יצר בעיות כמעט כמו שהוא פתר בעיות. מערכות החינוך היו על סף קריסה , מי לא מעדיף לתת לילד שלו כדור בגיל 12 ואז לבלות איתו כמה שנים כשהוא כבר לא צריך ללמוד כי הוא יודע את כל החומר ובגיל 16 או 18 ישר לשלוח אותו לעבודה אחרי כדור נוסף שמוטען במידע של תואר או שניים בנושא מסוים או בכמה נושאים?. למזלנו מסוכן לקחת אינפו לפני גיל 12, הוא פוגע בהתפתחות המוח – אחרת הורים היו עושים את זה כבר בגיל שנה . לא צריך ללמד ילדים לדבר! הם יקחו אינפו וידעו כמה שפות ברגע. לא צריך ללמד ילדים חשבון ! הם יקחו אינפו וידעו ברגע אפילו מתמטיקה שימושית . מנגד היו אנשים כמו ההורים שלי – אנשים שהתנגדו בתוקף לאינפו והאמינו שצריך ללמוד בדרך הישנה והטובה. אני יכול להבין אותם, מה הטעם בידע שנרכש בשבריר שניה ושורד רק פרק זמן מסוים? מה ההישג בלעבוד במשרד מפורסם ומצליח ולהרוויח מיליונים אם כל מה שעשית כדי להגיע לשם זה לבלוע כדור? ואפילו – מה הסיפוק בציון מושלם שלא למדת דקה בשבילו?. הארו מקבל 100 בכל מבחן ומבחן. ובכל זאת אני הרגשתי סיפוק רב יותר כשקיבלתי 84 בביוטכנולוגיה בשבוע שעבר- כי עבדתי בשביל זה. השנה התחלנו ללמוד על האינפו. איך הוא מורכב , לאיזה מטרה המציאו אותו ואיזה השפעה פנאמונלית יש לו על העולם ועל החברה . אפילו הנושא הזה מעניין אותי יותר משהוא מעניין את הארו , בהתחשב בעובדה שזה פחות או יותר החיים שלו. המבחן נגמר בסופו של דבר, יצאנו לשבת על הקלרחפת – מעין עיגול רך מרחף כזה ששימש פינות ישיבה שאנשים תקעו בכל מקום בערך.. "100" הכריז הארו בחיוך כשתומס,סין ולאורה התיישבו איתנו. סין נעצה בו מבט מלוכלך והתכרבלה בחיקי – ההורים שלה מתנגדי אינפו יותר פנאטים משלי. "איך הלך לך?" שאלתי כשסיימתי לנשק אותה – כבר שנתיים שסין החברה שלי. "נורא" הפטירה באנחה כשפתחה את התיק שלה ושלפה את הפלאפון שלה.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך