זה יקרה

28/09/2014 753 צפיות אין תגובות

הנה עוד פרק מהרומן שלי "זואי, שם בדוי", תודה לכל אלה שכבר רכשו עותק. כנסו לאתר הנפלא הדסטאטרט, מחכה לכם כייף גדול.

אבא של רמי לא יצא מהחדר שלו חודשים. אמא שלו, אשה קטנה עם הרבה דמעות, הראתה לי אלבומי תמונות בכל פעם שהגעתי, ובכל פעם סיפרה לי מחדש את אותם סיפורי ילדות שובבים ואמרה את אותו משפט שחזרה עליו כמו מנטרה, "אמרתי לו, בשביל מה לנסוע לתל אביב? תישאר בחיפה. תל אביב כל כך גדולה, קורים שם דברים רעים, תישאר בחיפה, שום דבר רע לא קורה בחיפה."
אחר כך היא נתנה לי תה מתוק עם עוגיות חלבה וחמאת בוטנים שרמי אהב במיוחד, והעיניים שלה היו נודדות אל החדר של רמי, שם ישב אבא שלו כבר חודשים.
"הוא לא רוצה לצאת משם, הוא אומר שרמי נמצא שם ושאם יצא לא יראה אותו יותר. הוא לא היה צריך לעזוב את חיפה." פרפר לבן וגדול התיישב על החלון. הסתכלתי עליו מופתעת. אגדות אומרות שפרפר שמופיע בבית המת זה בעצם נשמתו של המת שבאה לבקר. תהיתי אם זה רמי, אבל לא רציתי להעציב את אמו. שתקתי.
התעוררתי מחלום. החולצה נדבקה לי לגוף, ספוגה בזיעה באמצע החורף. אולי זה שפעת, אולי התקף חרדה. שלוש וחצי אחרי חצות, אני שומעת את הלב מפרפר לי. כן, זה היה ללא ספק התקף חרדה. קראתי באיזה שהוא מקום שיש לזה אותם סימפטומים של התקף לב, אבל בלי ניתוח מעקפים, ובלי מוות בסוף. אני לא מצליחה להשתלט על הפניקה הפנימית, אני פותחת אינטרנט. מה אנשים עשו לפני האינטרנט.

עשר דרכים להרגיע התקף חרדה – כן זה מתאים לי
1. בממוצע התקף חרדה נמשך עד 20 דקות.
טוב לדעת, כבר עברו חמש דקות.
2. לנשום עמוק. נשימה דרך האף והוצאה אטית של האוויר דרך הפה. לספור תוך כדי נשימה. הנשיפה צריכה להיות יותר ארוכה מהשאיפה.
נשמתי. יש לי סחרחורת.
3. הרגישו את הגוף. געו באצבעות הרגליים והידיים, חשוב שתרגישו כל איבר בגוף שלכם.
לא מצליחה לגעת באצבעות הרגליים, תזכורת לעצמי לחזור ליוגה.
4. תגידו לעצמכם שוב ושוב: הכל בסדר, הכל בסדר.
יש גבול. לא עושה את זה. לא מדברת אל עצמי בקול רם, אבל מוכנה לומר בלב. זה לא עוזר.
5. בזמן חרדה יש הרגשה שהקרקע נשמטת לכם בין הרגליים. מאוד חשוב שתרגישו את האדמה.
לא מבינה מה אני צריכה לעשות.
6. לכתוב מה מרגישים, את התחושות הפיזיות והמחשבות, לכתוב אסוציאטיבי בלי לשפוט את עצמנו. כתבתי, אולי כדאי שתוסיפו לעצות האלה הומור. זה יכול לעזור.
7. להמשיך לנשום ולהיות בנוכחות עם הגוף (ראה סעיף 2).
באמת? אתם מחזירים אותי סעיפים?
8. לא להישאר לבד. לא כדאי להיות לבד בהתקף חרדה.
שלוש בבוקר, אני לא יכולה להרשות לעצמי לאבד חברים.
9. עשו תרגילי הרפיה.
קצת פירוט היה עוזר לי עכשיו, אני מזיזה את הידיים והרגליים בניסיון נואש להרפות את הגוף שמרגיש רפוי לגמרי. מה שהייתי צריכה עכשיו זאת טכניקה שתיתן לי הרגשה שהוא חזק ואיתן. רפוי? לא עוזר לי.
10. ניתן לקחת רסקיו רמדי שידוע כמרגיע חרדה.
או, עכשיו אתם מדברים? הייתם יכולים לחסוך ממני את כל זה אם הייתם רושמים את הפרט הזה בהתחלה.
דרך אגב, עברו עשרים דקות ואני עדיין מזיעה. אולי זה בכלל שפעת.
http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=11548&isactive=true


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך