על גג האחוזה- פרק ד'- בבקשה תקראו!!

VNKL 09/05/2015 584 צפיות תגובה אחת

התחלתי את ההשוואה בין הסיגריות של שלושת החשודים לסיגרייה של הרוצח.
"נתחיל בסיגרייה של הרוצח" אמרתי והוצאתי את המיקרוסקופ שלי והנחתי את הסיגרייה על השולחן הקטן של המיקרוסקופ.
"קצת דוקרנית, לבנה עם קצת כתמים שחורים. זאת אומרת שהרוצח השחית מעט את הסיגרייה, אז כנראה שאת כולן הוא משחית. עכשיו לסיגרייה של מר גבריאל" התחלתי ושמתי את הסיגרייה שלו על השולחן הקטן של המיקרוסקופ.
"לא" אמרתי "היא לבנה בלי שום כתמים שחורים. זה לא הוא, על בטוח, אז מר גבריאל ירד מרשימת החשודים" אמרתי והורדתי את הסיגרייה משולחן המיקרוסקופ ושמתי את הסיגרייה של דלגורד על השולחן הקטן של המיקרוסקופ.
"הו כן, יש כאן התאמה מושלמת! כתמים שחורים, סיגרייה דוקרנית.. זאת הסיגרייה של הרוצח!!" אמרתי "אבל בואו נבדוק את הסיגרייה של מר קורי, רק ליתר ביטחון, לוודא שדלגורד הוא באמת הרוצח…" אמרתי והורדתי את הסיגרייה של דלגורד מהשולחן הקטן של המיקרוסקופ ושמתי עליו את הסיגרייה של מר קורי.
"כמו שחשבתי!" אמרתי "אין שום דבר דומה ביניהם!! הסיגרייה הזאת בכלל דקה מכפי שנראית הסיגרייה של הרוצח ואין עליה בכלל כתמים שחורים!!" אמרתי "דלגורד הוא הרוצח!! אני מניח שהפטיש הזה שייך לגברת סטפמופר או לנד, כי כנראה לדלגורד אין פטיש, אבל הסיגרייה שלו תואמת לחלוטין את הסיגרייה של הרוצח!!".
הלכתי לבית של דלגורד המנקה.
פתחתי את הדלת בחוזקה.
"עצור! תרים ידיים מיד!!" צרחתי על דלגורד כשהוא הלך לפינת החדר בביתו
"מה אתה רוצה ממני!?" שאל בקול מעוצבן ומסוקרן
"אתה הרוצח! אתה זה שרצח את גברת סטפמופר!!" צרחתי
"לא נכון! אני יכול להישבע לך!!!" צרח דלגורד
"אל תיתמם! אני מצאתי את כל הרמזים, וכולם הובילו אותי אליך!! היה לך מניע מושלם לרצוח את גברת סטפמופר! אתה בטח מעוצבן עליה שאתה צריך לנקות תמיד אחריה וזה המניע המושלם שלך לרצוח אותה!!" ואז ראיתי את המטאטא שלו. היו עליו סימני שבירה, אבל היה נראה בבירור שהוא תוקן כבר.
"אתה בטח היית צריך את הפטיש שהופיע בזירת הפשע כדי לתקן את המטאטא!! הפטיש שהיה מונח על השטיח בסלון אחוזת הזוהר!! אתה הרוצח!!" אמרתי "אתה יכול לשמור על זכות השתיקה!!"
"אני יכול אפילו להוכיח לך שאני לא הרוצח!!" צרח דלגורד
"באמת?" שאלתי בלעג
"כן" אמר "תראה" והוציא ממגירה קטנה פטיש.
"זה הפטיש שלי! איתו אני תיקנתי את המטאטא שלי, לא עם הפטיש האחר שמצאת על השטיח!!"
"מאיפה לי להאמין לך שזה בכלל הפטיש שלך ולא של מישהו אחר!?" שאלתי
"תבדוק טביעות אצבעות. כולן שלי!!" אמר דלגורד
"אוקיי" אמרתי "אבל אם אני אראה שיש עליהן טביעות אצבעות אחרות לגמרי, אתה תהיה במעצר" אמרתי. לקחתי טביעת אצבע מדלגורד ויצאתי מביתו.
הלכתי לאחוזת הזוהר.
בדקתי טביעות אצבעות על הפטיש שהוא נתן לי.
כן, אלה טביעות האצבע שלו בבירור.
אז דלגורד הוא לא הפושע, אבל איך?
איך זה בכלל הגיוני?…


תגובות (1)

בבקשה תקראו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

09/05/2015 19:30
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך