אתה כפי שהנך באמת

ארווין קליין 13/04/2024 59 צפיות אין תגובות

בזמנו כתבתי את הספר, "אתה כפי שהנך באמת", שבתוכו הכנסתי מבחן אישיות מפורט וכולל, שאמור לגלות את האני הפנימי של כל אחד מאתנו.
היום, עם התעמקותי במיסטיקה ורוחניות, אני מבין, שאכן, המהות האמיתית שלנו, חשובה מאין כמוה. כך למשל הספר "מתה להיות אני", על חוויית מוות קליני, אומר שהדבר החשוב ביותר שגילתה, זה להיות היא עצמה, אוטנטית ולא מזויפת. כמו שאומרים: האמת תשחרר אתכם. אנו חייבים להתפטר מהחזות המזויפת שסיגלנו לעצמנו לאורך החיים, בלחץ ההורים והסביבה. להתרכז במהות האמתית ולגלות את עצמנו האמתי.

הילד שחווה טראומה מסוימת, מפתח פחדים, שגורמים לו להיסגר רגשית. הוא נוטה לברוח מהרגשות שלו.
בתור מבוגרים רבים פוחדים מרגשותיהם ומפתחים רגשות מזויפים. ככה הופכים חייהם לחיקוי, לא אמיתיים. אנשים פוחדים לגלות שרגשותיהם מזויפים, כי הם פוחדים שיוותרו בלי רגשות ככלי ריק. חשיפה עצמית, העצמי הערום, היא חיונית לגדילה והתפתחות, מי שמזויף לא יכול להתפתח ולגדול. כולנו רוצים באיזה שלב להתעלם מרגשותינו ומנסים לחסום אותם. אבל זה סותם את הגדילה שלנו והופך אותנו למזויפים ובסופו של דבר הפחד מגילוי הזיוף סוחט את המרץ שלנו והופך את חיינו לקשים.
חיים ורגשות חד הם. אנחנו לא יכולים להיתקע ולנסות להתחבא בתקווה שככה לא נחווה עוד כאב רגשי. תקיעות וחסימה הם מסוכנים לחיים עצמם ויביאו בעקבותיהם משברים קשים בחיינו, שיאלצו אותנו לפעול בעל כורחנו. ככה נהיה מוכרחים לעשות מה שלא רצינו לעשות מרצוננו, בעל כורחנו ובנסיבות קשות יותר.
כאשר אינכם מוכנים להיפתח לאפשרויות האינסופיות של היקום, כאשר אתם שבויים בתוך הפחד משינוי, אתם מחמיצים את החיים המלאים שאתם יכולים לחוות. אתם בוראים הכול גם בעזרת המודע שלכם, בעזרת המיקוד. אם תתמקדו באפשרויות הנפתחות בפניכם, תוכלו להתרחב ולהתפתח. הניסיון להקפיא את המצב, הופך את חייכם לקשים מנשוא ומביא לדעיכת כל הכוחות שלכם.
אמרו לעצמכם:
"הדברים אינם חייבים להתנהל בדרך זו, הם יכולים להתנהל אחרת. אני מעוניין בדרך האחרת, הייתי רוצה להפחית את כל מה שמפריד ביני לבין דרך רצויה יותר זו. יש לי האומץ להתייצב מולה ולהגיע אל מעבר לחוויית החיים שהרשיתי לעצמי עד כה, כל עוד היה לי מובן מאליו שדברים לא יכולים להתנהל בכל דרך אחרת".


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך