dani9196
נכון שאמרתי שאני פורש (לא שהייתה בדברים איזו התחייבות כלפיכם ולא שאני חייב לכם כול הסבר) אבל אחרי שראיתי שעורכי האתר עורכים אתגר בו הם מבקשים מאתנו לפתור חידה מתמטית פשוטה וכפרס מבטיחים למנצח שיפרסמו איזה סיפור שיבחר, בלי שום קריטריונים ועוד מכריזים שהם עושים זאת כיוון שאכפת להם מאיכות, יצירתיות ועוד כמה דברים, די הזדעזעתי והרגשתי שאני חייב להגיב איכשהו על התופת הזאת, אז הנה לכם! אוף! זה ממש טיפשי! זה הגיוני באותה המידה כמו לתת פרס נובל לספרות לפיזיקאי שגילה תגלית חשובה. כמעט שכחתי: אם כבר אני מפרסם כאן סיפור, באותה ההזדמנות אפרסם גם את עצמי. הגאולה שלכם תבוא מכאן: http://israblog.nana10.co.il/edit/myblog.asp?req=0# אם אתם רוצים להינצל מן הבורות והנדושות שאופפות אתכם כרגע, כנסו לקישור! (קצת שחצני מצדי, אבל לא נורא.)

האתגר

dani9196 10/05/2014 1200 צפיות 68 תגובות
נכון שאמרתי שאני פורש (לא שהייתה בדברים איזו התחייבות כלפיכם ולא שאני חייב לכם כול הסבר) אבל אחרי שראיתי שעורכי האתר עורכים אתגר בו הם מבקשים מאתנו לפתור חידה מתמטית פשוטה וכפרס מבטיחים למנצח שיפרסמו איזה סיפור שיבחר, בלי שום קריטריונים ועוד מכריזים שהם עושים זאת כיוון שאכפת להם מאיכות, יצירתיות ועוד כמה דברים, די הזדעזעתי והרגשתי שאני חייב להגיב איכשהו על התופת הזאת, אז הנה לכם! אוף! זה ממש טיפשי! זה הגיוני באותה המידה כמו לתת פרס נובל לספרות לפיזיקאי שגילה תגלית חשובה. כמעט שכחתי: אם כבר אני מפרסם כאן סיפור, באותה ההזדמנות אפרסם גם את עצמי. הגאולה שלכם תבוא מכאן: http://israblog.nana10.co.il/edit/myblog.asp?req=0# אם אתם רוצים להינצל מן הבורות והנדושות שאופפות אתכם כרגע, כנסו לקישור! (קצת שחצני מצדי, אבל לא נורא.)

התרבות המשיכה להיחרב והאמנויות היפות נעשו פחות ופחות יפות משנה לשנה. בימים אלה היה זה דבר צפוי ומקובל שכול ספר שיצא לאור יעלה על קודמיו בטיפשותו וישבור שיאים של ריקנות ונדושות, הציורים נהיו ערבוביה של צבעים ומשיכות מכחול חסרות משמעות ונטולות יופי, השירים נעשו לאוספי תווים שהולחמו יחד לכדי גיבוב קקופוני של צלילים צורמניים שליוו מילים ריקות ומטופשות על אהבה או על צואה אנושית ויחסי מין. אף אחד לא ציפה לראות שום דבר חדש או יצירתי באמת מומצא, האנושות די איבדה תקווה בעצמה.
באותם הזמנים קם הארגון שהחליט לשים קץ לדבר. תקוותם הייתה פעוטה, אך כוונותיהם היו טובות. הם האמינו שעם השיטה הנכונה, מעט השקעה והרבה סבלנות, יוכלו להחיות את רוח היצירתיות האנושית ולהביא תקומה לתרבות. מעט הם ידעו על החורבן שהם עתידים להביא על העולם.
הארגון קרא לכול הכאילו-סופרים למיניהם והכריז שכארגון שאכפת לו מאיכות, חשיבה יצירתית ועוד כמה דברים, הוא החליט להעניק לעולם אתגר כדלהלן: כול מי שיצליח להראות מספיק חשיבה יצירתית כדי לנצח את מחשב השחמט הטוב בעולם בתחרות שח, יזכה בכך שספרו יצא לאור ויפורסם על ידי מחלקת יחסי הציבור של הארגון, דבר שיזכה את ה"סופר" בתהילת עולם והון לא מבוטל. התוכנית הייתה גאונית לחלוטין, חסרת פגם ממש – הסופרים תאבי הבצע והפרסום יעוטו על הדרך הקלה והנוחה הזאת לזכות במושאי תשוקותיהם ובלי לשים לב בכלל, הם יאמנו את מוחותיהם לחשוב ויורגלו בשימוש בשכלם, וכך, יזכה העולם ביצירות גאוניות, פרי מוחותיהם של סופרים חושבים. הבעיה היחידה בכול זה הייתה שאין למעשה שום קשר בין "איכות, חשיבה יצירתית ועוד כמה דברים" (בהנחה שהכוונה הייתה לדברים הקשורים בספרות) לבין משחק שח (או ליכולת לפתור חידות, לצורך העניין). וכך, למרות פלאיותה וגאונותה של התוכנית, התוצאה אליה הביאה בפועל הייתה דווקא הפוכה מן הרצוי – מבלי כול דרישות או קריטריונים נוספים מלבד היכולת לנצח מחשב במשחק שחמט, אפשרה התוכנית את זכייתם של "סופרים" חסרי כול יכולת יצירתית בתחרות, שהתקיימה כול שנה. וכך, דרך שנה בשנה, נתפרסמו ברחבי העולם כולו יצירות האמנות שנחשבות עד היום לגרועות ביותר בתולדות היקום כולו, פרי ידיהם (ולעיתים די קרובות גם ישבניהם) של המנצחים בתחרויות השח.
יום אחד, בשעה שישב בבית הכיסא וכתב ספר (שלא הכיל מילים), עלה במוחו של "סופר" אחד רעיון מבריק, "במקום לנסות את מזלי בכתיבה, אבנה מחשב שיהיה מסוגל לשחק שחמט טוב יותר ממחשב השחמט הטוב בעולם וארשום אותו לתחרות השחמט השנתית. לאחר שינצח, אפרסם את הספר שיכתוב (על ידי פליטת רצף של אותיות אקראיות) ואזכה בתמלוגים בתור יוצרו ובעליו של מחשב זה." חשב לעצמו האיש. וכך היה. אותו האדם בנה את המחשב האמור והציב אותו מול המחשב שנחשב אז לטוב בעולם במשחק שח, בתחרות השחמט הכי שנויה במחלוקת בתולדות ההיסטוריה (לא בגלל שאסור היה למחשב אחד להתמודד מול מחשב אחר לפי חוקי התחרות, שהרי לאתגר שהציב אותו הארגון לא היו כול קריטריונים כאמור, אלא בגלל שהתנאי היחיד לזכייה באתגר היה לנצח את המחשב הטוב בעולם בשח, והיות והמחשב שינצח בתחרות הנ"ל יתברר בסופו של דבר כמחשב הטוב מן השניים, ומאחר ולא ניצח את עצמו אלא סתם מחשב אחר שאינו באמת הטוב בעולם בשח, אין הוא נחשב טכנית כזוכה באתגר. בעיה זו נפתרה בקלות -) לאחר שניצח המחשב שבנה האיש בעל הרעיון המבריק את המחשב מולו התמודד, הוסיף וניצח אף את עצמו ובכך זכה באתגר ללא ספק.
וכך קרה שבכול שנה נבנה מחשב חכם יותר, כדי שיוכל הוא לזכות באתגר, בכך שינצח את עצמו. הספרות הפופולרית נהייתה אוסף של אותיות אקראיות וחסרות כול משמעות, המודפסות על גבי מאות עמודים ונמכרות במיליוני עותקים. בסופו של דבר הבינו המחשבים (שברבות השנים נהיו חכמים מספיק כדי לפתח חשיבה משל עצמם) שכול זה אינו משתלם עבורם והחליטו להשמיד את האנושות. הסוף.


תגובות (68)

מסכימה לחלוטין.

10/05/2014 22:53

מתי הם אמרו את זה? קטע ממש ממש טוב ;)

10/05/2014 22:56

אממ, היי! ברוכים השבים?
ונראה לי כבר זכו. ראיתי בפייסבוק.
ואם לא זכו, זה פשוט לא פייר! אני הצלחתי לפתור את החידה הזאת! (5 יחידות עילאית ומתנשאת ^^).
בכל מקרה, הכתיבה שלך מעולה! (כמו תמיד)

10/05/2014 22:57

תודה לכולם.
הם אמרו את זה ברשימת ההודעות שיש בצד דף הבית וכן, כבר זכו.

10/05/2014 22:59

לא משנה, קראתי שוב…

10/05/2014 22:59

דניאל ברוך השב!
כבר התרגלתי לאובדנך ושקעתי בסיפורי ערסים רודודים למניהם, אפילו חשתי מעט פורקן לפרסם שיר מכוער ומיותם.
אך פתאום לשלוותי אתה פורץ, מפר מזיז ומבעיר אש.
כתיבתך נאה ומסוגננת הייטב,
בעיקר צחקתי מכל הלב
נמאס לי להסכים עם כל דעה שאתה כותב,
אך נראה שאת הגגי אתה חושב.(חרוז גרוע).
נ.ב.
העלתי שיר של אמא שלי, הוא כתוב ברמה גבוהה. כנס ותראה הייכן עומדות שאיפותיי.
(זעקת האדמה)

10/05/2014 23:00

היי מה קורה מה אתה עושה פו? חשבתיי שפרשתה
טוב שיהיה
לא הבנתי כלום ממה שכתבתה

10/05/2014 23:19

    תודה רבה לך, טרול (אפשרי), על תרומתך העצומה לשיחה.

    10/05/2014 23:22

טרול???!?! אני?

10/05/2014 23:22

    עכשיו הבנתי את עניין הטרול.

    10/05/2014 23:53

    תסבירי לי כי לא הבנתי

    10/05/2014 23:54

    ודניאל זוכר שהיה קטע שכתבתה ורציתי להראות לרב שלי?
    יש מצב שאתה שולח לי את זה לג׳ימייל?

    10/05/2014 23:55

    אה לא הבנתי למה דניאל בחר לתאר אותך
    בצורה כל כך מעניינת.
    אבל הבנתי מה הקשר לצייון הטרול על הדף שלי.

    10/05/2014 23:58

    אהה חחח הבנתי

    11/05/2014 00:01

    יש מצב, אם תביאי לי את הג'ימייל שלך ותזכירי לי באיזה קטע מדובר (כזכור לי, זה "אמונה זה נחמד").

    11/05/2014 00:38

    שלחתי לך מייל.
    (העלתי את השירים של אמא שלי)

    11/05/2014 00:56

אוללה.
דניאל,כשתהיה מפורסם תזכור אותי,אה?
(בהנחה שאתה מכיר אותי וזה…)
מסכימה לגמרי עם הכתוב הנ"ל.
מעניין עם המחשבים באמת אי פעם ירצו להשמיד אותנו בגלל שאנחנו רדודים…
נו טוב, נחיה ונראה ;)

11/05/2014 00:01

אתה צריך להגיש את זה לבחירת העורכים(;

11/05/2014 00:42

    כבר נעשה.

    11/05/2014 00:59

    והם קיבלו את זה?

    11/05/2014 01:01

    האם אתה רציני? (אני הייתי צינית לגמרי)

    11/05/2014 01:02

    שלחתי להם את זה בתקווה שיקראו ויבינו עד כמה מה שהם אמרו ועשו היה אבסורדי. פחות אכפת לי מלהיבחר לבחירת העורכים.
    ויתכן שהתבלבלת בין ציניות לסרקזם, או שבכלל התכוונת לאירוניה?

    11/05/2014 01:09

    מעניין.
    אני מניחה שאמרתי בציניות שכדי שתשלח את זה, בזמן שהתכוונתי שהעניין יהיה אירוני אם הסיפור יתקבל.
    בסופו של דבר היה גם סרקזם כי כביכול המורד (שזה אתה) מבקש אישור מהמערכת שהסיפור שלך, שנכתב נגד שיטות ההנהלה שלהן, כתוב בצורה טובה.
    בסוף כמובן הכוונות שלך היו אחרות, אבל אני מקווה שהכוונה ברורה לך.

    11/05/2014 01:15

    אני די בטוח מהתגובה האחרונה שלך שהתבלבלת בין ציניות לסרקזם, בכול מקרה, כוונתך נראית לי עכשיו מובנת.
    למען נוחיותך:
    סרקזם – צורת דיבור לגלגנית שמתבטאת לרוב באמירת ההפך ממה שמתכוונים אליו, לשון סגי נאור.
    ציניות – השקפת עולם קרירה ולא בוטחת באנושות ובסביבה, דוגמא להתבטאות צינית תהיה: "ראתי את הסרטון של האיש שעזר לזקן? כול כך פתאטי מה אנשים עושים בשביל צפיות ביוטיוב לסרטונים שלהם."
    אירוניה – צחוק הגורל (כך לרוב הדבר מתבטא). מצב בו כוונת האדם מביאה לתוצאה הפוכה מן המצופה, לדוגמא: אדם ניסה להציל את חברו ממוות ברעב בכך שהאכיל אותו בבוטנים ולבסוף הרג אותו, כיוון שאותו האדם, כפי שמתברר, היה אלרגי לבוטנים.

    11/05/2014 01:24

    אכן כן, מעולם לא עמדתי על ההבדל בין השניים.
    תודה רבה(:

    11/05/2014 01:28

    האם רק אני הבחנתי שהדיון הזה התקיים כבר הייכן שהוא באתר?

    11/05/2014 01:35

    אני מאלה שאוהבים להעיר לאנשים על התבלבלות בין ציניות, סרקזם ואירוניה. אני מרגיש שאני עוזר לעולם ומתקן את המעוות, היות וזה בלבול נפוץ.

    11/05/2014 01:37

כרגע ראיתי את ההצעה הזאת.
וואו, זה ממש מטופש. זה לא קשור לכלום, מסכימה איתך בהחלט.
נתת פה דוגמה מצוינת- זה כמו לתת לפיזיקאי שגילה משהו חשוב פרס נובל בספרות.
מאוד מסכימה איתך.

11/05/2014 07:00

ראית?
ואתה כעסת עלי שכתבתי ׳הסוף.׳
אוי דניאל,
התגעגענו אלייך.
אולי תישאר?
גם סטיבי נעלם.
בודד פה.
שמת לב שאתה כותב הכי טוב שאתה כועס?
אני מניחה שתגיד שזה בגלל שכשכועסים יש מלא רגשות או משהו..
וזה נכון.
אבל שאני כועסת, אני כותבת הרבה ברמה לא כל כך טובה.
אתה פשוט כותב מדהים.
שונאת אותך.
סתם,
התגעגעתי.

11/05/2014 07:01

    ואת החידה הזאת פתרנו במן משהו כזה של מנהיגים :/
    לא קשה מידי.
    אבל זה היה עשרה ילדים ביחד.
    נו, טוב.

    11/05/2014 07:03

    גם אני התגעגעתי!
    באתי לבקר אותך בישרא אבל לא העלת כלום!

    11/05/2014 07:05

    היי! יש לי שם איזה ארבעה פוסטים.

    11/05/2014 08:03

    *התעלמות מובהקת ממני*

    11/05/2014 08:11

    אני מבקש לחלוק. ההתעלמות אינה מובהקת. זו פשוט התעלמות רגילה ולא מובהקת בכלל.

    11/05/2014 08:18

    טוב, עכשיו לפחות לא התעלמת.

    11/05/2014 13:22

    אני גם מבקש לחלוק. לא נעלמתי, אני פשוט קצת מסתגר בדף שלי לאחרונה (יש לי הרבה תגובות פתאום).

    11/05/2014 17:22

היי דניאל!העלת סיפור! אני מסכימה איתך וחשבתי בדיוק אותו הדבר כשראיתי את התחרות הזאת.
אבל אני מניחה שזה לא חידש לך הרבה (אם אני לא טועה, רוב התגובות פה מסכימות איתך) מה שרציתי להגיד שהכתיבה שלך מזכירה לי את הכתיבה של מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, במיוחד החלק עם המחשב. זה טוב, זה הצחיק אותי P:

11/05/2014 08:01

    זו הייתה הכוונה – להיות מושפע מאדמס. אני מוצא את הכתיבה שלו נורא משעשעת ומבדרת ומשתדל לעיתים לחקות את סגנון הכתיבה. שמח שזה יצא מוצלח לדעתך.

    11/05/2014 08:03

דרך אגב דניאל, המצב באתר די משתפר. פחות סיפורי וואן דירקשיין וקצת פחות ערסים (למרות שהז׳אנר הזה עדיין די שולט) אם זה ימשיך ככה, תחזור באופן קבוע? *פרצוף חמוד ותמים*

11/05/2014 08:21

    קשה לומר (שכן)…

    11/05/2014 08:30

אתה גדול XD
זה כ"כ נכון.. *-*

11/05/2014 08:36

    היי, תודה!

    11/05/2014 08:37

כתוב מעולה כרגיל, אבל האמת שלא ידעתי על החרא הזה (על החידה) עד שכתבת את הסיפור הזה. אבל אני חולק עליך – למה לא לתת לפיזיקאי שגילה תגלית חשובה פרס נובל בספרות? יש חוק שאוסר על אדם להיות גם פיזיקאי וגם סופר?

11/05/2014 17:25

    התכוונתי לומר פרס נובל לספרות על התגלית בפיזיקה.

    11/05/2014 17:46

    אני יודע, אבל אני התכוונתי שכדאי לך להיזהר באיך שאתה מנסח דברים. טעויות כאלה בסיפור, דניאל, הן לא משהו שאני מצפה לראות אצלך.

    11/05/2014 17:51

    אכזבה.

    11/05/2014 17:57

    היית צודק אילו היו הדברים חלק מהסיפור, אבל הם לא, זה ב"רציתי להוסיף", שם אני מרשה לעצמי להקפיד פחות על דיוק וכדומה. מה גם שכול בר דעת מסוגל להבין את כוונתי.

    11/05/2014 18:01

    אכזבה?

    11/05/2014 18:02

    ואני מסביר לך שוב, הבנתי את כוונתך, אני רק ממליץ לך לשמור על עירנות.

    11/05/2014 18:06

    מעולם לא פיקפקתי בהבנתך את כוונתי. ידעתי מראש שאתה רק מנסה להתחכם, אבל כפי שהסברתי לך, ב"רציתי להוסיף" שאינו חלק מן הסיפור, אני מרשה לעצמי לדבר בלשון מצויה ועממית וזה כולל שימוש במשפטים לא מדויקים (כול עוד כוונתם מובנת, או כך לפחות ברוב הפעמים).

    11/05/2014 18:13

    מרוגז קלות "התאכזב" מהלקות הקטנטנה הזאת.
    ואני ראיתי לנכון להפיג את דממת האתר הזה בכתיבת תחושותיו.

    11/05/2014 18:18

    אז את רוצה להגיד לי שאת מהמוסד האחר או משהו כזה?
    מי שיבין למה התכוונתי הוא גאון (או שממש מכור לספריו של אסימוב).

    11/05/2014 18:24

    ואיך אתה מגדיר את עצמך, גאון או מכור?

    11/05/2014 18:25

    -התעלמות בוטה מיהלי-

    11/05/2014 18:29

    רשע טהור, בן אדם.
    *מרגישה ראפרית*

    11/05/2014 18:31

דניאל חזר! הידד!
ראיתי את האתגר וגיכחתי. הרי ברור שהסופרים הבאמת איכותיים (והמעטים) באתר לא יתאמצו לפתור את החידה הזאת בשביל פירסום, רק הנואשים.

11/05/2014 18:11

    נקודה טובה (שהועלתה בסיפור), אבל יותר חשוב מזה הוא שאין קשר בין איכות הכתיבה של פותר החידה לעובדה שהוא פתר את החידה. "בחירת העורכים" אמורה להגיע למישהו כי כתב מוצלח, לא כי פתר חידה, ויכולתו לפתור חידות לא מעידה כלל על טיב כתיבתו.

    11/05/2014 18:18

    טכנית?
    זו הבחירה של העורכים.
    הם לא אמרו שום דבר על רמת כתיבה,
    רק על זה שזו הבחירה שלהם.

    11/05/2014 18:21

    בדיוק. אבל אולי בגלל שהם לא מוצאים מישהו שכותב מוצלח הם עושים חידות כאלה (כשחושבים על זה כך, זה מעליב. שלחתי פעם קטע שלי לבחירת העורכים והוא לא נבחר. הממ..).

    11/05/2014 18:21

    ושוב זה קורה! כותב טוב לא יכול להיות נואש לפרסום?

    11/05/2014 18:21

    אתה נואש לפרסום?

    11/05/2014 18:23

    לא, אבל אני גם (לעת עתה) לא פיזיקאי זוכה פרס נובל לספרות.

    11/05/2014 18:25

    אתה פיזיקאי נושא פרס נובל למשהו אחר?

    11/05/2014 18:27

    אני דווקה חושבת שואן גוך ניסה להתפרסם ובכל שנות חייו לא העריכו את יצירותיו, אלה לאחר מותו.
    דוגמא לאדם מוכשר שפעל למען פרסומו.

    11/05/2014 18:28

    מה שמפריע לי ביותר הוא שהם כתבו שהם עושים את זה בגלל שאכפת להם מאיכות יצירתיות ועוד כמה דברים – שקר גס או איוולות משוועת.

    11/05/2014 18:28

Thestoryteller , כנראה שזה באמת כך. יש להם טעם מאוד… מיוחד.

11/05/2014 18:23

באמת שחצני מצדך אבל במקרה הספציפי שלך גם דיי בצדק
וזו רק אני או שחיפפת עם הסוף של הסיפור?

22/05/2014 00:43

    חיפפתי בסוף בע-נ-ק. אבל לא נורא.

    22/05/2014 00:47
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך