כדאי לקרוא עד הסוף, גם אם ההתחלה קצת משעממת הסוף בטוח יעניין אותך! 🙃🙃🙃🙃 אם לא, אתה מוזמן להגיב לי...

הדור של היום

06/11/2023 223 צפיות אין תגובות
כדאי לקרוא עד הסוף, גם אם ההתחלה קצת משעממת הסוף בטוח יעניין אותך! 🙃🙃🙃🙃 אם לא, אתה מוזמן להגיב לי...

כולם מדברים נגד הדור הזה. לא שמעתי מישהו אחד שלא אומר שהדור הזה הוא דור נורא, דור רע, דור שהשטן מסתובב בו חופשי ועורף ראשים, דור שהחוצפה חוגגת בו, דור שכל הנוער עם בעיות, דור בלי עתיד בלי סיכוי ובלי תקווה.

אני יודעת שהצורה שבה אני מציגה את הדור הזה היא קצת קיצונית, קצת רעה אולי, אבל אני פשוט חושבת שזה במילים קצת פחות מכובסות מה שכולם חושבים. הדור של היום…

כן, ככה זה הולך, לא? הדור של היום… שלוש נקודות. אנחה. ואז ניסיון הסנגור:
זה הדור הבא, דור אמ… מבולבל… כן, דור מסכן. זהו. רק מסכן.

אבל אם מישהו יאמר "הדור הזה הוא הדור הכי טוב שקם אי פעם!" מיד כולם יתנגדו.

ולמה זה ככה? כי הדור הזה הוא באמת דור רע.

לא באשמתו כמובן, וכל אחד ואחד בדור הזה הוא זהב טהור, אבל הדור בכללו-הוא דור רע.

היו הרבה פעמים שניסיתי לחשוב מה הדבר העיקרי שהופך את הדור הזה למה שהוא. מה הבסיס של כל הבעיות של הדור המסכן הזה? למה כולם כל כך לא אוהבים אותו וגם אילו שנולדו בו (תרשו לי להציע את עצמי) היו 'מתים' להיוולד בדור אחר או לכל הפחות כמה שיותר מוקדם בדור הזה כי ככל שעוברים השנים הדור רק מידרדר ואין תקווה באופק?

אתן דוגמא אחת, למה לכל הנוער כמעט היום יש בעיה אחת לפחות? אני מדברת כמובן על היפראקטיביות, קשב וריכוז, צורך באלף ריגושים, שעמום, התחצפויות, ועוד הרבה דברים שברוך השם לא נתקלתי בהם כי אני עדיין לא עוסקת בעבודה עם נוער אלא רק ילדה (סלחו לי על הכינוי, אני כבר לא ממש ילדה…) עם שכל בריא ועיניים די תקינות?

אז ניסיתי לחשוב והיה לי הרבה זמן כי הלילות שלי לצערי הם מעט ארוכים…

בהתחלה חשבתי שהבעיה של הדור הזה היא הטכנולוגיה. כל העולם על כל הבעיות שלו והבעייתיות שלו נמצא במכשיר קטן. חשבתי שאמנם מנסים לשים צנזור לילדים אבל תכל'ס כולם פורצים. תחשבו על זה, למה הילדים שלנו חשופים? מה הם רואים כל היום? על מה חושבים? מה יצא מהם?

אחר כך חשבתי שהבעיה של הדור הזה היא הצניעות. חשבתי שמישהו הוציא את העולם מאיזון וכל האופנות מנסות לשגע את הבנים והבנות גם יחד. חשבתי על האהבה היום שהיא כבר הפכה למוצר זול ועל כך שקשה מידי למצוא נאמנות אמיתית היום.

היו עוד דברים שחשבתי. חשבתי שהבעיה היא של החינוך. חשבתי שהבעיה היא בהתנהלות עם הילדים. הייתי בטוחה שהתנהגות קצת יותר קשוחה איתם הייתה מוציאה מהם בני אדם יותר נורמליים. גם ממני.

חשבתי על כך שמידי ממתגים את כולם. חשבתי על כך שכולם מנסים לחסוך מהילדים דברים וזה לפעמים קצת הגזמה. חשבתי על המון דברים… פעם.

היום אני חושבת שהבעיה המרכזית של הדור היא דווקא המעלה שלו. בא נגדיר את זה ככה:

היום הרבה יותר קל לאנשים להודות בבעיות שלהם, אנשים פחות מתעניינים בעטיפה ויותר רוצים אמת. (נכון, יש משיכה עזה לחיצוניות היום אבל זה גם בא מאותו מקור. תבדקו את זה…) לאנשים קשה לקבל שקרים, גם לא חצאי אמיתיות. רוצים משהו שיסתדר עם ההיגיון, אמיתי וטוב, עכשיו.

לכאורה: זה מעלה! דור ששואף לאמת! מה צריך יותר מזה? הלוואי והיה את זה כל הדורות. חסל סדר פושעים שקרנים וגנבים. מישהו מוצא את האמת כולם נמשכים אליו וזהו, אין עבודה!

אבל לא. כי לדור הזה יש גם יצר הרע. ויצר הרע מטבעו הוא מבלבל. זה השיטה שלו. הוא מערבב אמת עם שקר, טוב עם רע, מוסכמות בעייתית עם לעשות הכל הפוך וקיצוניות מכל הכיוונים.

תגידו את האמת, למישהו היום יש תשובה חד משמעית היום? השמש זורחת? אמ.. תלוי, כאן היא זורחת בקולרדו לא. אין עשן בלי אש? אמ… תלוי. יש מכונת עשן. קולומבוס גילה את אמריקה? אמ… תלוי, יש חלק שטוענים שזה הוויקינגים.

הבנתם אותי?

גם היום יש עובדות, ברור! הנה השמש זורחת? כן. זה לא מעניין מה קורה בקולרדו, תכל'ס היא זורחת!

אותו הדבר גם בעשן בלי אש שהרי מכונת עשן גם פועלת על חשמל שהוא בעצם מופק מאש ששורפת גז או פחם ובלה בלה בלה סליחה על השיעמום. (בעצם זה לא בטוח, אולי זה לא באמת עובדה… הרי יש חשמל שמופק גם ממים ומרוח…)

אפילו אלו שטוענים שקולומבוס לא גילה את אמריקה יודו שהוא כן גילה, אבל אולי לא הראשון.

אבל זה הבעיה בדור הזה, כי יש עובדות, ברור שיש! אבל גם עליהם יש תילי תילים של השערות, דעות, וקונספירציות.

ואם אפילו על עובדות מוכחות יש שאלות אז ברור שעל דברים קצת פחות חד-משמעיים אין תשובה ברורה והאמת נעדרת והנוער מחפש אותה ו… לא תמיד מוצא. ליתר דיוק, כמעט תמיד לא מוצא.

אז הנוער היום מחפש אמת אבל היא נעדרת.

הנוער מחפש תשובות חד משמעיות בעולם בלי תשובות חד משמעיות. ואז… אז מתחיל הבלאגן.

כי היצר אומנם מבלבל אבל לאמת יש כח משלה.

ואז יש את הנוער הזה שעושה שטויות ומתחרט עושה שטויות ומתחרט ולא יכול לסבול את עצמו בטוח שהוא רע ולא מבין שהוא בסך הכל מבולבל.

ומה קורה אחר כך? ובכן, כשהכל מעורבב ובעולם אין טוב אז אין אפשרות להיות טוב והכל רע ואם כן אז מה הטעם לנסות?

וזה כואב אבל אולי לכן יש הרבה אחוזי נשירה היום. אני לא בדקתי, אבל אני יודעת שאני לא סתם כתבתי. אני כותבת בתור אחת מהדור הזה. אחת שהייתה יכולה להיות במקום אחר לגמרי אם ה' לא היה מציל אותי.

אני זוכרת ימים ארוכים שלא הבנתי מה נסגר איתי. הבנתי כבר שיש טוב ויש רע בעולם. ברור, גדלתי על זה, חונכתי על זה, אבל לא ראיתי את זה. לא ראיתי חתיכת טוב בעולם. זה אולי נשמע רע אבל ככה הרגשתי. הרגשתי שאני רעה, הרגשתי שהעולם רע, הרגשתי שהכל סוגר עלי ושאין לי סיכוי באמת. אפילו ברחתי מעצמי. אפילו התחברתי לרע. אפילו נכנסתי לדיכאון ואפילו הרגשתי שאם לא יקרה משהו דרמטי העתיד שלי יהיה אחר באופן משמעותי ממה שהייתי רוצה שיהיה. לא רציתי את זה, באמת שלא, אבל כאב לי. לא הבנתי כלום מהעולם הזה אבל הרגשתי טוב מידי שרע לי.

למזלי השם חילץ אותי, אני מאמינה שהכל היה לטובה ואולי זה היה רק בשביל שאכתוב את המאמר הזה ואולי הלוואי איזה נער אחד יקרא את זה ויבין אולי יותר מה עובר עליו. לא, אתה לא רע! אתה פשוט טוב שמחפש טוב ולא תמיד מוצא.

וגם אם היצר יצבע לך הכל בשחור, וגם אם אתה אפילו תרגיש לבד שהכל שחור, תזכור תמיד שאתה זה אור! כי השם לא יוצר יצורים פגומים.

ועכשיו אני רוצה ברשותכם להגיד כמה דברים טובים על המצב הבלתי-אפשרי הזה.

לשקר אין רגליים. נכון שהיום יש דרך להדביק את השקר בדבק הכי חזק שיש לאמת אבל הוא עדיין לא יהיה חלק ממנה. נכון שאפשר לצבוע אותו, אפשר לתייג אותו שונה ולגייס את כל המשאבים שקיימים בעולם כדי להגיד שהוא אמת אבל הוא עדיין לא יהיה אמת.

והאמת היא זו שמנצחת בסוף.

בסוף כל אחד מרגיש מה האמת, ובדור של היום, כל אחד מוכן להקריב הכל כדי להגיע אליה.

אז אולי תכל'ס הדור הזה טוב.

כי בניגוד לפעם שהיו אנשים שיכלו לדעת מה האמת אבל לא היה להם כח לשנות את עצמם בדור הזה זה לא יקרה.

ונצח ישראל-לא ישקר!

—-

מקווה שהובנתי.
אשמח לכל הערות/הארות וגם לשיתופים.
תודה רבה!


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך