yarden10
הסיפור הזה נכתב ברוח יום כיפור המתקרב אלינו....
למי שלא הבין את הסיפור:
שתי הבנות ממציאות המצאות כשיום אחד אחת הבנות רוצה להמציא מכונת תפילות, תפילומט.
אבל החברה שלה מסבירה לה שלא תמיד נקבל את מה שנרצה והרי יש לנו את הסידור, התפילות והתחנונים שלנו.
אז אולי בכאילו, הרעיון הוא גאוני. אך במציאות אנחנו מבינים שהרעיון לא באמת מה שאנחנו רוצים.
ואם סתם נקיש מספרים מי אמר שנקבל את מה שאנחנו רוצים? הרי לא נחנו קובעים.
אלא רק הקב''ה שבשמיים :)
(אל תחשיבו אותי לדוסה, אני פשוט כותבת את זה לכבוד הימים הנוראים)

התפילומט – מכונת התפילות

yarden10 05/10/2011 917 צפיות 5 תגובות
הסיפור הזה נכתב ברוח יום כיפור המתקרב אלינו....
למי שלא הבין את הסיפור:
שתי הבנות ממציאות המצאות כשיום אחד אחת הבנות רוצה להמציא מכונת תפילות, תפילומט.
אבל החברה שלה מסבירה לה שלא תמיד נקבל את מה שנרצה והרי יש לנו את הסידור, התפילות והתחנונים שלנו.
אז אולי בכאילו, הרעיון הוא גאוני. אך במציאות אנחנו מבינים שהרעיון לא באמת מה שאנחנו רוצים.
ואם סתם נקיש מספרים מי אמר שנקבל את מה שאנחנו רוצים? הרי לא נחנו קובעים.
אלא רק הקב''ה שבשמיים :)
(אל תחשיבו אותי לדוסה, אני פשוט כותבת את זה לכבוד הימים הנוראים)

הכל התחיל כשאביגייל ואני שמענו שמתחילים לדבר על חיים בכוכבים אחרים.
כ"כ מוזר לחשוב שאי שם בשמיים, אם רק נסתכל טוב, נמצא יצורים חיים, כמעט כמונו…
אביגייל טענה שבשנות ה-2000 הכל יהיה אחרת.
"אחרת? למה את בדיוק מתכוונת? מה כבר אפשר להמציא?" שאלתי בתמימות.
"מליון ואחת דברים" השיבה אביגייל, "בואי נשחק בלהמצי חידושים, ותראי שיש עוד המון דברים שלא קיימים". אז התחלנו להמציא מכוניות משוכללות ורובוטים שעושים כל מה שמבקשים, (בלי ללחוץ על כפתורים), ואוכל עם טעמים שאפשר לבחור…
יום אחד פגשתי את אביגייל כולה נסערת. עוד לפני שהספקתי לשאול מה קרה היא אמרה:
"חייבים להמציא משהו בדחיפות". נבהלתי. חשבתי שסוף עולם מגיע או משהו כזה, אבל אביגייל מיהרה להסביר את עצמה:
"אנחנו חייבים להמציא מכונה מיוחדת לתפילות."
"אני לא מבינה אותך, בשביל מה מכונה? יש לנו סידור ויש לנו תפילה, זה לא מספיק?"
"תשמעי" היא אמרה "אתמול הלכתי עם אמא שלי לקניות ולפני שנכנסנו לחנות, אמא שלי גילתה שאין לה כסף אז הלכנו לכספומט. בקיצור חשבתי לעצמי- אם אמא שלי או מישהו אחר, יכולים להכניס כרטיס למכונה, להקיש כמה מספרים, מבקשים משהו או כמה דברים, התפילה נשלחת ואנחנו מקבלים במקום, מה שרצינו" היא עצרה כדי לנשום וסיימה "נכון שזה גאוני?"
"אבל אביגייל, מה יקרהאם התפילות, הבקשות והתחנונים שלנו לא יתקבלו?" גימגמתי
"אז על המסך תופיע כתובית 'סליחה תקלה'. זו לא בעיה, תקלות במערכת תמיד אפשר לתקן"
מאד רציתי להאמין שהרעיון של אביגייל יכול להיות טוב אבל משהו בכל זאת הפריע לי.
"אני לא מבינה אותך" המשיכה אביגייל להתעקש "תארי לך שמחר בבוקר מתחשק לך 100 במבחן בחשבון, את פשוט ניגשת ל… ל… איך נקרא לזה? נגיד" 'תפילומט', כותבת בדיוק מה את רוצה וזהו. או אם יש לך מצב רוח רע, כל מה שאת צריכה לעשות הוא להקיש 'בבקשה מצב רוח טוב'- והכל משתנה"
"אביגייל, זאת בדיוק הבעיה. לתפילות אין מתכון בדוק. זה לא כמו שאופים עוגה: שמים 2 ביצים, כוס סוכר, שמנת מערבבים, שמים בתנור ו… מקבלים מה שרוצים. מי הבטיח לך שתקבלי כל מה שאת רוצה? חוץ מזה, את לא חושבת שצריכים להתאמץ קצת בשביל להשיג דברים? תארי לך שהיינו מקבלים כל מה שאנחנו רוצים… לא היינו עושים בעצם כלום. לקבל 100 במבחן בחשבון זה בהחלט נחמד, אבל יותר נחמד לקבל 100 אחרי שלמדנו, לא סתם ככה…."
אביגייל שתקה. אני באמת לא אוהבת להרוס לאביגייל את ההמצאות שלה, אבל הפעם זה היה חריג.
"תשמעי," אמרה אביגייל לאחר מחשבה. "את באמת צודקת. יש קצת בעיה בהמצאה הזאת, אבל תסכימי איתי שב'כיאלו'…. זה רעיון….."
ולפני שהיא סיימה את המשפט אמרתי: "ב'כאילו' זה באמת רעיון גאוני"


תגובות (5)

נהדר, מאוד מאוד נהנתי לקרוא את זה, וכן – יש כאן מוסר השכל חשוב.

06/10/2011 09:51

:) תודה רבה ♥
מה אם הסיפור שלך? המשכת?

06/10/2011 12:02

אהבתי, ממש יפה
גמר חתימה טובה וצום קל

07/10/2011 02:55

תודה רבה. (קצת מאוחר אבל גמר חתימה טובה)

09/10/2011 04:28

אהבתי מאוד

16/10/2011 06:01
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך