חדר- עולם ומלואו

20/02/2017 848 צפיות 2 תגובות

בימינו אנשים חיים בעולם דינמי, פתוח, רחב, מגוון, וכן הלאה. אני יודע בוודאות כך על עצמי, ברם אספר לכם דבר מעניין שרק מעטים למדו עליו. או לפחות רק מעטים חשבו על קיומו.

בכל בוקר אני קם מהמיטה ופותח את הדלת. דלת השירותים, דלת החדר שלי, דלת הבית, ועוד. כל דלת היא מיוחדת בפתיחה של עצמה, לפעמיים דלת החדר שלי חורקת ויוצרת רעש מחרישה. אבל זה לא הדבר הנורא שבאמת. דלת החדר שלי יצרה לי פתח למרחב חדש, ובאותו רגע סגרה לי מרחב ישן, דלת מוכרת שאנו מכירים מהיום יום, היא דלת שנכנסת אל תוך המרחב של חדרים אחרים. הדלת שנכנסה אל המרחב של החדרים האחרים יצרה אפקט שלילי, קונוטציה שלילית לתפקודה. תראו את האנלוגיה הבאה כמשל, אדם הולך ברחוב ופתאום הוא צועק לזמן ממושך. גם אם הוא לא נכנס אל החדר שלכם פיזית, עדיין הוא נכנס אל מרחב ראשכם בצורה שרק אנו כבני אדם יכולים להבין.

נכון, החדר הוא מקום פרטי שאנו רוצים לעצמנו, מקום מסתורין שרק אנחנו יכולים להתחבאות בו בבטחה, ועדיין זה המקום שאנחנו מסתכנים בו הכי הרבה מכל. דמיינו חדר הכי בטוח שאתם חושבים, שימו בו את כל התחביבים שאתם רוצים, כל ההנאות וההוויות שאי פעם חלמתם לעצמכם- שיתקיימו בחדר הזה. יכול להיות שתתאהבו בחדר הזה בצורה כל כך קיצונית, כך שלבכם יהיה כמו עכבר שלא ידע מה לעשות ברגע שהגבינה תגמר, האם תפעלו לשפר את גורלכם ותנסו לחפש גבינה חדשה, או האם תשארו באותו חדר, מרחב ריק, ותתחבטו ותתלבטו עם עצמכם?

אני קורא לכם להשתנות, אני דורש ממכם לקבל את החדר האמיתי שלא דורש מרחב אמיתי, חדר שמרחבו הוא אינסופי ומלא בהוויות ובחלומות שלכם. חפשו את לבכם! חפשו אותו למשך כל חייכם. אי פעם גירדתם לעצמכם את הראש? אני כן. האם שמתם לב שגירדתם את הראש? אני כן. האם זה שיפר את הגירוד עצמו? לא ממש. אבל אני לפחות מודע לנסיבות של הגירוד.
כך החיים, אדם שמודע לליבו ולראשו, יכול לפתח לעצמו עולם ומלואו. חדר, האם זה מטר מרובע חסר משמעות או שיש בו מעבר לנראה לעין?


תגובות (2)

ואוו מדהים סיפור עם כל כך מוסר השכל עם כל כך חשיבה לגביו ולגבי הנושא שאותו כתבת עליו. אני מאד נהניתי ובאמת פתח לי פתח לחשוב עמוק יותר לנושא שעליו כתבת. מעולם לא חשבתי על נושא זה ולכן מודה לך כי העלית אותו ואני חושבת שפספסתי רבות כאשר לא חשבתי לכיוון הזה בכלל.

תודה על הסיפור מדי פעם אנדוד ואחשוב על נושא זה. ממני בקי♥♥♥

20/02/2017 10:08

    שלום בקי היקרה,
    אני שמח שהסיפור שלי גרם לך לפתוח את המחשבה לכיוונים שונים וייחודיים, אחרי הכל חשיבה היא זכות שיש לכל אדם באשר הוא, ולא לנצל אותו הוא פשוט חבל.
    שיהיה לך יום מהנה וממלא.

    21/02/2017 20:48
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך