חזון העצמות היבשות

12/10/2013 880 צפיות אין תגובות

"תגיד", אמרתי ליחזקאל, "אתה בטוח שזה יעבוד?"

"מאה אחוז"

"ואין לך שום צל של ספק? זה הרי מנוגד לכל היגיון…"

"תראה, בחור, אני לא ממציא את הדברים. מדובר בנבואה שמבוססת על התקשרות מול בורא עולם. אתה לא מתעסק כאן עם חובבן."

"אז תן לי לראות אם אני מבין נכון: אסופה של עצמות יבשות, בתוך בקעה, על פי החזון שלך, אמורה להתחבר באמצעות גידים, להעלות בשר ולרקום עור. לאחר מכן, על פי אותו חזון ממש, מישהו אמור להפיח רוח חיים בעצמות האלה, ולאפשר להן להיות לבני אנוש לכל דבר."

"בדיוק. אני רואה שתפסת את העניין."

"ומה לגבי כל הסוגיות שמתעוררות בעקבות ההליך הזה שאתה מתאר? אתה בטוח שחשבת על הדברים עד הסוף?"

"אני לא כל כך מבין על מה בדיוק יש לחשוב כאן. החזון דווקא נראה לי מאוד ברור. כפי שאני רואה את פני הדברים, כל הסיפור אמור לקחת לא יותר מחצי שעה."

"ואז? ניסית לדמיין מה יקרה אז?"

"אני לא מבין את השאלה…"

"מה יקרה לכשיקומו העצמות היבשות, יתאחדו, ירקמו עור וגידים, ותיפח בהן רוח חיים? מה אז?"

"הממ… האמת שלא ממש הגעתי לזה."

"כלומר, תרגמת חלום שחלמת לאיזשהו חזון, התנבאת עליו, אבל לא טרחת להבין את ההשלכות של הדברים?"

"אפשר להציג את הדברים גם בצורה הזאת, אבל…"

"תעזור לי להבין,יחזקאל, איפה יגורו כל האנשים שיקומו לתחיה? במה תאכיל אותם? מי ישליט סדר, חוק ומשפט בין כולם? איך תגשר בין התרבויות השונות? האם תוכל לאזן בין הצרכים שלהם לבין הצורך לשמור על המשאבים המועטים שקיימים בכדור הארץ? מה יעשו האנשים בלי עבודה? הרי אין סיכוי שתצליח למצוא תפקידים לכל האנשים האלה. ומערכת הבריאות? נראה לך שהיא תצליח לשרת את כל האנושות לדורותיה? והתחבורה? והחינוך?"

"אני בהחלט מעריך את הדאגה שלך, אדוני. חזון העצמות היבשות אכן לא עוסק בכל הסוגיות האלו שהעלת. לגבי עניין האכלוס, המגורים, הבריאות והתחבורה- ייתכן שנדרש כאן שיפור מערכתי בחזון, ואני מאמין שעם רצון טוב ואנשים איכותיים, נוכל להגיע רחוק. לגבי עניין חלוקת התפקידים שהעלת- ההסטוריה מוכיחה שניתן יהיה להסתדר…"


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך