כבשת הרש

12/10/2013 3230 צפיות אין תגובות

נתן הנביא היה נרגש מאוד.

בעוד מספר רגעים יורשה להיכנס אל המרפסת של דוד המלך ולשנות את ההיסטוריה. הוא עבר שוב על המשל שכתב על מנת לבצע הגהה אחרונה. כן. זוהי בהחלט הגירסה הסופית.

"יש כאן בחור בשם נתן?"

העוזר האישי של דוד המלך היה חסר סבלנות. נתן היה הנביא השמיני שנרשם באותו הבוקר לשיחה קצרה עם המלך, ולוח הזמנים היה צפוף מספיק גם בלעדיו.

"כן", ענה נתן הנביא, "מיד אהיה מוכן."

הוא נכנס אל החדר הראשי שבו שכן המלך ועבר שוב בדיקה בטחונית מקיפה. "שני אנשים היו בעיר אחת, אדוני המלך, אחד עשיר ואחד רש."

דוד המלך העמיד פני מאזין. הוא כבר ידע במה מדובר. לא מזמן שלח את אוריה החיתי למות בקרב, על מנת להסתיר את הפשע הקודם שבצע: להפוך לאבא. כלומר, אבא, אבל לילד הלא נכון. רצה הגורל ולא רק שעבר על האיסור לחמוד אשת איש, אלא גם עבר על האיסור לקחת אשת איש. אין ספק שיש מה לשפר בסטנדרטים של העם לבחירת מלך. והיום, נמצא כאן נתן הנביא, שבוודאי ירחיב ויפרט על הניגוד הגמור שבין מעשיו לבין תורת המוסר. והוא, דוד, יהיה חייב להאזין בקשב רב, משום שהתפקיד מחייב זאת. לפעמים נדמה שהאדם הפשוט אינו מבין את ההתמודדות היומיומית עם סיטואציות לא פשוטות, אשר נדרשת ממלך.

"אתה מקשיב לי, אדוני המלך?" שאל נתן.

"כן, כן. בטח. תמשיך. שני אנשים, אמרת."

"נכון. שני אנשים היו בעיר אחת, אחד עשיר ואחד רש. לעשיר היה צאן ובקר הרבה מאוד, ולרש אין כל כי אם כבשה אחת."

דוד המלך זע באי נוחות.

"ויבוא האיש העשיר, ויחמול לקחת מצאנו ומבקרו, ויקח את כבשת האיש הרש, ויעשה לאיש הבא אליו"

"בן מוות!" התפרץ דוד המלך. הוא נראה כועס באמת. "בן מוות האיש!"

"אדוני המלך, אם יורשה לי, מדובר בסך הכל במשל. הנמשל הוא שאתה, כמלך, ניצלת את מעמדך וסמכותך, פיתית אישה נשואה, קיימת איתה יחסי מין, ואז שלחת את בעלה, חייל קרבי בצבא שלך, אגב, למות בשדה הקרב, על מנת להסתיר את הפשע הנורא הזה"

"כן", אמר דוד, "הבנתי את זה כבר לפני רבע שעה."

"אבל אדוני, אני רוצה שתדע שיש משהו בעובדה שהיית מוכן לפנות לי מזמנך ולהקשיב למשל שחיברתי."

"באמת?"

"כן, אדוני. המסקנה המתבקשת היא, שגם למנהיג דגול ונערץ כמוך, אשר עוסק בניהול של ממלכה מאוחדת ושלמה, ומנהל מעת לעת מלחמות באוייבי ישראל, יש לפעמים, אם יורשה לי, ברוב צניעות, הרבה זמן פנוי."

"ומה בעצם אתה מנסה להגיד, נתן הנביא?"

"הממ… אדוני המלך, אני לא בטוח שהבעיה הזאת תיפתר גם בדורות הבאים."


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך