Someone Like You
לתפארת מדינת ישראללללללללללללל!
חחח מצטערת קשה לי לא לתקוע משפט אדיוטי אחרי דברים דרמטיים כאלה
מקווה שריגשתייי:P

מישהו אחר

Someone Like You 30/09/2012 984 צפיות 7 תגובות
לתפארת מדינת ישראללללללללללללל!
חחח מצטערת קשה לי לא לתקוע משפט אדיוטי אחרי דברים דרמטיים כאלה
מקווה שריגשתייי:P

"ג'ורג' !" צעקה אשתו אשר ישבה ליד בעלה הנוהג. ג'ורג' עצר את האוטו כששמע בום בין גלגלי המכונית.
"אני לא מאמינה! ג'ורג'! אתה .."
"אני לא! חכי פה!" אמר ויצא מהמכונית בזריזות. הוא עמד על צד הכביש והתכופף לראות מתחת למכונית .
היא הייתה שם. אישה שנפגעה מהאוטו נמצאה זרוקה על הכביש תחת המכונית.
"אתה דרסת אותה!" צרחה על בעלה הפזיז מהחלון.
"תשתקי!" צעק עליה וסתם לה את הפה. הוא הסתכל לצדדים לראות האם מישהו ראה. כשראה שהשטח פנוי- נכנס למכונית והתניע אותה.
"ג'ורג'?" אשתו הייתה בהלם.
"אל תגידי כלום" הוא אמר והתחיל לדמוע.
"אתה מתכוון פשוט להשאיר אותה ככה בשולי הכביש?! אתה שפוי?! זה פשע! צריך לקרוא לאמבו.."
" תקשיבי לי ותקשיבי לי טוב- לנו? אין כסף. אנחנו בקושי מצליחים לשים אוכל על השולחן. אין לנו מספיק כסף לשלם על הכל. אני יודע שזה חשוב לדאוג למתים, אבל צריך גם לדאוג לחיים!" הוא בכה.
אשתו גם הזילה דמעה. "אז פשוט נשאיר אותה כאן?"
"אל תדאגי, מישהו אחר יאסוף אותה."
והמכונית נסעה.

"אהה…" האישה שהייתה מוטלת על האדמה עוד איכשהו שרדה את האירועים. היא פקחה עין אך לא יכלה להוזיז את הגוף שלה.
בינתיים, בכביש, מכוניות עברו ושבו. זה לא שהם לא ראו אותה, הם שמו לב ל'גופה' שהייתה על הכביש, אך הם אמרו לעצמם:"מישהו אחר יסדר." הם לא ידעו שככל שהזמן עובר ככה האישה מאבדת את החיות שלה.

שני ילדים התהלכו במדרכה , כשלפתע הבחינו בדמות זרוקה על הכביש.
"היי תראה! מה יש כאן?" אמר אחד הילדים והצביע עליה.
הם רצו לעברה. "איכ.. היא מתה!" הילד אמר לחברו. "ששש!" השתיק אותו החבר. האישה השמיעה קולות ,והילד התכופף אליה "אתה שומע? היא עדיין חיה! בקושי.."
הוא קם ופנה אל השני:"מה נעשה?"
"נלך למשטרה כמובן!"
"הם לא יאמינו לנו… הם יחשבו שאנחנו מנסים לעבוד עליהם!"
"נכון.. טוב אז בוא נשאיר אותה פה. עוברים כאן מספיק אנשים בשביל לראות אותה."
"צודק, אם מבוגר יראה אותה- הוא ידע מה לעשות!" אמרו שני הילדים ורצו ממנה.

האישה ניסתה להתפתל כדי לקום, אך התנועה הכי תזוזתית שהייתה לה היה להוזיז את האצבע ביד שמאל. היא הפסיקה את המאמצים וסגרה את העיניים. היא הפסיקה את המאמצים והנשימה שלה חדלה.

כשאדם מבוגר עבר באיזור והבחין בה, היא כבר הייתה מתה. לא היה ניתן להציל אותה ושעת המוות נקבעה כלפני שעתיים. שעתיים עברו בלי הצלה.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
מה שבעצם קרה פה, נקרא "השלכת אחריות". כשבן אדם נתון לסביבה של עוד אנשים (בסיפור הזה-כביש) הוא נשאר בקו מחשבה של "מישהו אחר יסדר" ולא "אני אסדר".
הוא מפיל את האחריות על הבא אחריו, בטענות ותירוצים שלאחרים יש כישורים / תנאים מתאימים בניגוד אליו.
המסר פה הוא שהטבע האנושי יותר מדי התרגל ל"השלכת אחריות"… בוא ננסה את הצד השני עכשיו. "לקיחת אחריות"!


תגובות (7)

את ממש צודקת, וחבל שדברים כאלה באמת קורים…..
אפשר להבין מצד אחד את הילדים הקטנים שלא ידעו מה לעשות, אבל מצד שני אפשר גם להבין את אלה שיגידו – אם הם רק היו מתקשרים למישהו…
זה די קשה לשפוט מצב כזה כי אם הייתי נותנת לך מצב שעל הכביש לא נמצאת אישה מבוגרת אלא ערבי.. מה היית עושה?
אני בכוונה נותנת את הדוגמא הזו כי אני יודעת שאם זה היה ערבי אני הייתי פועלת באותה שנייה ומתקשרת לעזרה, פשוט כי במקרה שלי יש לי הרבה חברים וחברות ערבים ואני מבינה שהם בסך הכל בני אדם…
אז מה איתך? היית עושה אותו דבר?

30/09/2012 10:15

אני הייתי עוזרת מעצם העובדה שזה בן אדם… כאילו, למה את הולכת לדוגמא כמו ערבי? לכי נגיד לכיוון של רוצח שהרג מיליון אנשים או לא יודעת מה..
אולי היה חלק קטן בי שהיה רוצה שהוא ימות. אבל תכל'ס? כן הייתי עושה משהו. אפילו אם זה עם הזעפת פנים קלה.
ישלך חברים ערבים? את כאילו גרה באיזור כזה ?

30/09/2012 13:37

את צודקת, ואני מסכימה שזה לא היה נעשה בלב שלם, אבל אני שמחה שאת אומרת שכן היית עוזרת, כי זה רק מראה על המהות שלך בתור בן אדם, ועל האמת הפנימית שלך…..
לא אני לא גרה באיזור כזה, אני גרה בבית שמש, אבל אני משתתפת בפרוייקט שמשתף ישראלים ופלסטינאים, ואני נמצאת בפרוייקט הזה כבר שנה… זה באמת מדהים כמה אנחנו דומים בסופו של דבר… זה אחד הדברים שגרמו לי להסתכל על דברים בצורה קצת אחרת, ובגלל זה היה לי חשוב לשאול אותך את השאלה הזאת, ואני שמחה לשמוע שזאת התשובה=] אם את רוצה גם לראות ולקרוא קצת על התוכנית את יכולה ליצור איתי קשר בפרטי:)

30/09/2012 13:45

אני לא חושבת שאני מוכנה עדיין לדעות פוליטיות…:P
אני רוצה ממש להתבגר ולצמוח לפני שאני אחליט מה נכון בעיניי.. אבל תודה על ההצעות:)
אבל בין כל הדעות הפוליטיות מה שכולם מסכימים זה-שהלוואי ויהיה שלום במזרח התיכון.. יותר מדי אנשים נהרגים (משני הכיוונים) וגם מגורמים מבחוץ

30/09/2012 13:48

לא לא נראה לי שלא הסברתי טוב… זה בדיוק הקטע של הפרוייקט הזה – לא נוגעים בפוליטיקה! אני יודעת שזה נשמע הזוי, ואת בטח חושבת שאין מצב שלא מערבים את זה – אבל זה באמת ככה! המטרה פה היא להראות שגם ישראלים ופלסטינאים יכולים שיהיו להם תחומי עניין משותפים, בלי להתייחס לפוליטיקה….
וכמוך, גם אני מעדיפה לא לגבש עכשיו דעות פוליטיות וזה בסדר:)

30/09/2012 14:04

אבל נגיד אנשים ששונאים ערבים הם לא בעצם שונאים ערבים.. הם שונאים את מה שרובם עשו למדינה. נגיד ילד בגיל שלנו- מה יש לשנוא? מה הוא כבר עשה?
זה לא מה שמפריע לרוב הישראלים עצם העובדה שהוא נכלל ב"ערבים". פשוט המעשים של אותם אנשים (לא אנשים חפים מפשע) הולך לפניהם.
ולדעתי כל התכנית הזאת מבוססת על פוליטיקה.. אחרת למה לשלב ניגודים חזקים כל כך? מצד שני, מי אני שאשפוט. אני לא מכירה את הפרוייקט הזה אז אני לא מבינה בדיוק מה הולך שם..

30/09/2012 15:15

תראי לא נראלי שזה כל כך משנה -למה- שונאים אותם… זו פשוט עובדה די גורפת… ואם את רוצה לדעת אז כן כל אותם אנשים שעשו לנו דברים רעים לא ייכללו אצלי במקום הטוב בלב. בכלל לא. בדיוק ההפך. אבל אני למדתי להסתכל על אלה שלא עשו כלום. ולגבי התוכנית – זה מה שגם אני חשבתי בהתחלה, אבל נוכחתי לדעת שזה בדיוק ההפך. אם להסביר יותר אז התוכנית הזאת מכילה את המנהיגים הישראלים והפלסטינאים הכי מבטיחים של העתיד, ותוך כדי לומדים מחשבים ומנהל עסקים. את מבינה? ככה אפשר להראות שלא הכל סובב סביב פוליטיקה ויש באמת מקום שבו אפשר למצוא רגע של נחת, רגע שאומרים סטופ – אנחנו לא מתערבים בפוליטיקה ובינתיים ננסה להכיר אחד את השני בתור בן אדם. אני לא אומרת שזה לא עובר בראש לפעמים, כי אז אני אשקר לך. אבל החוכמה היא לדעת לעשות הפרדה ותאמיני לי שכשלמדתי להכיר אותם הבנתי כמה אנחנו דומים. אני גם ישנתי עם פלסטינאיות בחדר והסתדרנו מצויין.
באמת שקיבלתי משם ערכים לא רק לגבי העניין הספציפי הזה אלא בכללי – למדתי שבחיים האלה צריך לדעת לעשות הפרדה בין מי שהבן אדם הזה "אמור להיות" בעיני הכלל, לבין מי שהוא באמת…

30/09/2012 16:03
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך