אני הבעיה

Mercy 09/01/2015 639 צפיות 3 תגובות

"תתחילי מחדש." היא אומרת לי בקולה האדיש, היא לא דיברה אל איש כך, רק אליי, ואני שנאתי את זה.
"למה?" אני שואלת, וקולטת באיחור שאני לא אמורה לשאול, כי היא רק תמציא תירוץ מטופש כלשהו, ואני בכול זאת אצטרך לעשות זאת.
"כי העמידה שלך לא נכונה." היא אומרת ומסתובבת ממני, היא לעולם לא מסתכלת עליי, אני חושבת שזה מכאיב לה להסתכל עליי, כי אני לא מי שהיא רוצה שאהיה.
אני מביטה ברגלי ואני יודעת שאני עושה הכול נכון, העמידה שלי נכונה, התנועות שלי נכונות, הדבר היחיד שלא נכון בי, הוא שאני לא מישהי אחרת.
"ואת לא מלמדת נכון." אני אומרת, קולי שקט אך היא שומעת זאת, אני יודעת שהיא שומעת.
"הבעיה אינה בי," היא אומרת ומביטה מהחלון. "הבעיה היא בך." היא מוסיפה ושולחת לעברי מבט קטן ומאוכזב.
"את צודקת, אני הבעיה," אני אומרת לפתע, ואני יכולה לראות את ההפתעה בפניה."הכול היה פשוט יותר אם הייתי קלייר, נכון אימא?" אני שואלת קולי קר כקרח, ואני רוצה להיות בכול מקום אחר, לא הייתי צריכה להציעה שהיא תיתן לי שיעורים, לא הייתי צריכה לנסות ולהתקרב אליה, היא אולי אימי, אבל זאת לא אומרת שאני צריכה קשר כלשהו איתה.
"כן, הכול באמת היה פשוט יותר אם היית כמו קלייר." היא מסכימה, אני שונאת אותה וגם את קלייר, שמעולם לא פגשתי ורק שמעתי עליה סיפורים, היא מתה הרבה לפני שנולדתי.
"אמרתי אם הייתי קלייר, לא אם הייתי דומה לה," אני אומרת קולי צרוד, ויש כל-כך הרבה שאני רוצה להגיד לה. "כי זה מה שחשבת נכון? כשאמרו לך שאת בהריון עם בת, שתהיה לך עוד קלייר קטנה ומקסימה שתתפוס את מקומה, נכון?" אני רוצה לצעוק, אך אם אעשה את זה, מישהו מהכיתות האחרות יגיע לבדוק מה הבעיה ואני לא מוכנה לזה.
"אני מצטערת שאני לא היא, אימא," אלוהים, למה אני מנסה בכלל? "ואני מצטערת שאני לעולם לא אהיה היא, אבל את יודעת, את צריכה להודות שיש לך בת אחת, מאשר שתיים מתות." אני לא יודעת למה אמרתי את זה, אבל המבט הפגוע על פניה, גורם לי להרגיש נורא, אבל גם טוב במין דרך קטנונית ורעה.
"והעובדה שתשווי בינינו לא תגרום לה לחזור לחיים, וככול שתמהרי לקבל את זה, כך יהיה טוב יותר, לכולנו."


תגובות (3)

שלום :) הסיפור שכתבת מאוד מעניין ומרשים. באמת.
לא יכולתי שלא להתייחס למעברים המקסימים הללו בין השנאה שלה לאימה לבין האהבה, חוסר נוחות, בלבול וכל שינויי הרגשות הללו. זה נפלא. לרגע אחד היא שונאת אותה שהיא מעדיפה את קלייר על פניה, רגע שני היא מרגישה חוסר נוחות, שנייה אחרי זה היא מרחמת עליה והכל קורה כל כך מהר וכל כך יפה. כל הכבוד, זה מאוד קשה לעשות זאת.
עוד דבר, לא הבנתי איזה שיעור אימה מלמדת אותה. לפי הצעדים והתנוחות הבנתי התחילה כי אולי היא דוגמנית. אבל אימא שמלמדת את הילדה שלה דוגמנות? אולי פחות הגיוני. בארצות כלשהם יש שיעור על נימוסים ודברים כדומה, יכול להיות שזה זה? אשמח אם תעני לי.
שפה מאוד יפה וגבוה, אין כלל שגיאות כתיב. מעולה.

09/01/2015 12:45

    אני לא חושבת שזה כל-כך חשוב מה היא מלמדת אותה, לדעתי, היא לימדה אותה בלט, אבל את יכולה לדמיין משהו אחר, וכך גם כל אחד אחר, לכן לא כתבתי זאת במפורש, בשביל שכול אחד ידמיין את התרחיש כפי שהוא רוצה.

    09/01/2015 14:40

זה סיפור מקסים לחלוטין, אחד מהטובים יותר שקראתי לאחרונה. השפה היפה, הכתיבה החיננית, והפירוט הקליל של התחושות, כולם משתלבים ביחד למשהו נהדר. כל הכבוד.

09/01/2015 12:56
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך